Letecké společnosti Letectví

Rumunský Tarom má nová letadla ATR, čeká na souhlas se státní pomocí

Předání prvního ATR 72-600 pro Tarom. Foto: ATR
Předání prvního ATR 72-600 pro Tarom. Foto: ATR

Rumunské státní aerolinky Tarom zařadily do flotily první z devíti nových letadel ATR 72-600. Začínají s nimi létat v době, kdy se rozhoduje o jejich přežití: rumunská vláda čeká na souhlas se státní pomocí dopravci.

První letadlo převzal Tarom včera v Toulouse. Jeho vlastníkem je leasingová společnost Nordic Aviation Capital. Do konce roku chce Tarom kompletně obnovit svoji flotilu turbovrtulových strojů. „Díky novým letadlům můžeme otevřít nové linky, zvýšit počty letů na stávajících a rozšířit naši kapacitu,“ řekl šéf Taromu George Barbu. Flotilu opustí starší stroje ATR-72 a ATR-42, kapacita dopravce se touto změnou navýší o 330 tisíc sedaček ročně. Tarom letadla nasadí především na vnitrostátní linky.

Podle šéfa Taromu je ATR72-600 jediným letadelm, které splňovalo jejich podmínky z pohledu provozních nákladů a kapacity.

Modernizace flotily přichází v době, kdy ztrátový dopravce bojuje o přežití. Rumunská vláda chce firmě pomoci a půjčit jí další peníze, záleží ale na stanovisku Evropské komise, zda nejde o nedovolenou podporu. Vláda chystá pro Tarom záchranný balíček v hodnotě 110 milionů eur.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vyhlídka na věčnost
Host
Vyhlídka na věčnost

Balkán je dávno odepsaná lokalita. Jenom se tam nalévají obrovské prachy z unijního rozpočtu…a hovno. Ostatně proto do Unie šli, cítili prachy zadarmo. Ať Tarom klidně padne, co nám je do toho?

Jan
Host
Jan

Dobrý den, na první fotce je to ateerko nějaké posramocene. To je archivni foto nebo skutečnost z předání?

Y.K.
Host
Y.K.

Co vám na něm přijde pošramoceného?

Mat
Host
Mat

Snad EU pomoc dovolí, jinak by prakticky byla viníkem krachu Taromu, což by bylo absurdní. Na jednu stranu se do celého Rumunska a hlavně regionů posílají miliardy eur na dotacích, aby se země nějak zvedla a teď by se nechaly zkrachovat aerolinky, které i ty nejzaostalejší regiony spojují s Bukureští a tím pádem celým světem, díky čemuž mají větší šanci nalákat nějaké zahraniční investice apod. Blue Air nebo Wizz by asi těžko létaly z nějakých Satu Mare, Baia Mare nebo Oradey.

Martin V.
Host
Martin V.

No tak zrovna ze Satu Mare létá Wizz Air do Londýna (a Tarom jen do Bukurešti, byť častěji). Kromě vnitrostátních letů, kde Tarom dominuje, by to zase taková ztráta nebyla. Mezinárodní linky, a to nejen z Bukurešti, ale i z regionů, obsluhuje konkurence lépe.

Mat
Host
Mat

Čekal jsem od někoho tuhle reakci. Tarom má téměř do všech větších rumunských měst lety víckrát denně, s ideální návazností na lety do většiny významných měst v Evropě. Wizz má z regionů většinou tak tři lety týdně do Londýna a k tomu Bergamo, Eindhoven nebo Charleroi. To je k ničemu, pokud tam někdo potřebuje na schůzku nebo naopak někdo odtamtud potřebuje do Frankfurtu nebo Paříže. Možná by při krachu Taromu přišel do regionů LOT nebo Austrian, nikdy by ale nenabídli takové frekvence a bez P2P poptávky mezi regiony a Bukureští by to měli vždycky poloprázdné.

Lukas
Host
Lukas

Snad kazdy stat v EU okrem Vatikanu ci Monaka ma svoje aerolinky ci uz statne, polostatne alebo sukromne len Slovensko nema nic a nech mi nikto nehovori, ze sa to neda

Vláďa
Host
Vláďa

aby se dotovaly jako tarom? nebo Alitalia? to fakt ne. na slovensku úřaduje český Smartwings, to stačí až až. pro dvě tak velké aerolinky by na Slovensku už místo nebylo.

Dave
Host
Dave

nie nedá, šiel by do toho len totálny blázon. Konkurovať frekvenciám letov zo susednej Viedne, cenám RYRu a WZZ… z Košíc máš AUA, LOT, CSA, takže možnosti sú aj odtiaľ. Go2sky a AirExplore veľmi dobre vedia prečo sa nedali na túto cestu.

Martin V.
Host
Martin V.

Málokteré město velikosti Bratislavy má do vzdálenosti 50 km tak luxusní letiště jako je Schwechat. Tak k čemu potřebujete „svoje aerolinky“?

lupenyk
Host
lupenyk

Vatikán a Monakou nejsou v EU.

mata
Host
mata

Ani si nechci představit že by Tarom krachnul ,ale vláda je z toho určitě vytáhne .

Nekdo
Host
Nekdo

Sabena krachla. Swiss taky. O MALEVu nemluve. Alitalia opakovane. Co se prosim stalo tak strasneho, ze v Rumunsku by to nezvladli?