Rumunský Tarom má nová letadla ATR, čeká na souhlas se státní pomocí

Předání prvního ATR 72-600 pro Tarom. Foto: ATRPředání prvního ATR 72-600 pro Tarom. Foto: ATR

Rumunské státní aerolinky Tarom zařadily do flotily první z devíti nových letadel ATR 72-600. Začínají s nimi létat v době,

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vyhlídka na věčnost

Balkán je dávno odepsaná lokalita. Jenom se tam nalévají obrovské prachy z unijního rozpočtu…a hovno. Ostatně proto do Unie šli, cítili prachy zadarmo. Ať Tarom klidně padne, co nám je do toho?

Jan

Dobrý den, na první fotce je to ateerko nějaké posramocene. To je archivni foto nebo skutečnost z předání?

Jan

Smutné, už i v letectví.

Y.K.

Co vám na něm přijde pošramoceného?

Mat

Snad EU pomoc dovolí, jinak by prakticky byla viníkem krachu Taromu, což by bylo absurdní. Na jednu stranu se do celého Rumunska a hlavně regionů posílají miliardy eur na dotacích, aby se země nějak zvedla a teď by se nechaly zkrachovat aerolinky, které i ty nejzaostalejší regiony spojují s Bukureští a tím pádem celým světem, díky čemuž mají větší šanci nalákat nějaké zahraniční investice apod. Blue Air nebo Wizz by asi těžko létaly z nějakých Satu Mare, Baia Mare nebo Oradey.

Martin V.

No tak zrovna ze Satu Mare létá Wizz Air do Londýna (a Tarom jen do Bukurešti, byť častěji). Kromě vnitrostátních letů, kde Tarom dominuje, by to zase taková ztráta nebyla. Mezinárodní linky, a to nejen z Bukurešti, ale i z regionů, obsluhuje konkurence lépe.

Mat

Čekal jsem od někoho tuhle reakci. Tarom má téměř do všech větších rumunských měst lety víckrát denně, s ideální návazností na lety do většiny významných měst v Evropě. Wizz má z regionů většinou tak tři lety týdně do Londýna a k tomu Bergamo, Eindhoven nebo Charleroi. To je k ničemu, pokud tam někdo potřebuje na schůzku nebo naopak někdo odtamtud potřebuje do Frankfurtu nebo Paříže. Možná by při krachu Taromu přišel do regionů LOT nebo Austrian, nikdy by ale nenabídli takové frekvence a bez P2P poptávky mezi regiony a Bukureští by to měli vždycky poloprázdné.

Lukas

Snad kazdy stat v EU okrem Vatikanu ci Monaka ma svoje aerolinky ci uz statne, polostatne alebo sukromne len Slovensko nema nic a nech mi nikto nehovori, ze sa to neda

Vláďa

aby se dotovaly jako tarom? nebo Alitalia? to fakt ne. na slovensku úřaduje český Smartwings, to stačí až až. pro dvě tak velké aerolinky by na Slovensku už místo nebylo.

Dave

nie nedá, šiel by do toho len totálny blázon. Konkurovať frekvenciám letov zo susednej Viedne, cenám RYRu a WZZ… z Košíc máš AUA, LOT, CSA, takže možnosti sú aj odtiaľ. Go2sky a AirExplore veľmi dobre vedia prečo sa nedali na túto cestu.

Martin V.

Málokteré město velikosti Bratislavy má do vzdálenosti 50 km tak luxusní letiště jako je Schwechat. Tak k čemu potřebujete „svoje aerolinky“?

lupenyk

Vatikán a Monakou nejsou v EU.

mata

Ani si nechci představit že by Tarom krachnul ,ale vláda je z toho určitě vytáhne .

Nekdo

Sabena krachla. Swiss taky. O MALEVu nemluve. Alitalia opakovane. Co se prosim stalo tak strasneho, ze v Rumunsku by to nezvladli?