Letecké společnosti Letectví

Další aerolinka hledá státní záchranu. Vláda chystá finanční injekci pro rumunský Tarom

Airbus A318 společnosti Tarom v Praze. Foto: Letiště Praha
Airbus A318 společnosti Tarom v Praze. Foto: Letiště Praha

Rumunská letecká společnost Tarom je další leteckou společností, kterou bude nejspíše zachraňovat stát z peněz daňových poplatníků. Vláda chystá pro firmu záchranný balíček v hodnotě 110 milionů eur.

Vláda je připravena na záchranu Taromu,“ řekl podle rumunského listu Bursa premiér Ludovic Orban. V první fázi má jít do Taromu 47 milionů eur, celkem počítá záchranný plán se 110 miliony eur.

Situace v Taromu je velmi špatná,“ řekl ministr dopravy Lucian Bode. Pode něj firma prodělá letos zhruba 190 milionů lei, tedy zhruba 50 milionů eur. Obvinil svého předchůdce, že za situaci ve státních aerolinkách může on.

Na Tarom dolehla především expanze společnosti Wizz Air, která rychle v Rumunsku otevírá nové spojení. Aerolinka, která má za sebou 65 let provozu, létá aktuálně s 25 stroji, jde o mix turbovrtulových ATR a Boeingu 737 a Airbus A320 family.

Za letošní rok zkrachovalo v Evropě už devět leteckých dopravců.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mata

Doufám že to s nimi nedopadne jako s Tomas Cook ,protože Tarom je super aerolinka

Martin V.

Není jedním z problémů TAROMu poněkud nešťastně složená flotila? Airbus A318, který je na titulní fotce, moc aerolinek nepoužívá, je to „velké letadlo pro málo cestujících“. Těžko s ním můžou konkurovat Wizz Air s A321. A zbytek složený z ATR-42, B737-300 a -700 to moc nevylepší. Snad jedině čtyři kusy B737-800 vypadají konkurenceschopně.

Twix

Asi to s tím bude souviset. V Rumunsku se rozlézá nejen Wizzair, ale i Ryanair, který třeba létá vnitro Bukurešť – Temešvár ve stejném slotu jako Tarom. Poptávka v Rumunsku je velká (hlavně v té Bukurešti, kam se po zemi dostává fakt špatně), tak se na to low costy vrhly a nejspíš s nějakou lepší strategií.

Petr

Je to trochu off topic, ale jak se tu nedávno psalo o pravděpodobném krachu Atlasglobal, tak už zase prodávají letenky.
To nesleduju nějak z nudy, ale párkrát jsem s nimi letěl z Istanbulu do Teheránu, protože to bylo dost levné a přitom pohodlné, tak jsem doufal, že ta možnost zůstane. Jinak to podle flightradaru vypadá, že jedno jejich letadlo pendlovalo právě mezi Istanbulem a Teheránem i v tu dobu, kdy měli tu „odstávku“.

Martin KK

Smartwings jsou na dobře, nově objednají 50 a350-1000 a 100 747-8

MartinR

Smartwings na tom jsou dobře. Dle aktuální informace z Bisnode mají hodnocení „A“, nízké riziko úpadku, faktury platí včas, ČSA mají dokonce hodnocení „AAA“, minimální riziko úpadku, faktury platí včas. To je dobré, ne?

Jen tak

to lidem z Novinek nevysvetlis 🙂

Supidio

To, že mají otřesné služby neznamená, že jsou na tom špatně finančně 🙂 Naopak, díky v podstatě monopolu na turistických linkách jsou na tom víc, než dobře-Ceny letenek prodávají vysoko nad cenami klasických low costů, služby často daleko horší-To by v tom byl čert, aby na tom neprofitovali 🙂

Twix

Není to k tématu, ale v čem mají Smartwings služby daleko horší než klasické low costy? Kromě toho že Ryan před odletem neustále otravuje s tím, abych si dokoupil ještě nějaké další věci, které dejme tomu Smartwings tak přehledně zorganizované nemají…

Y.K.

Jen tak ze zvědavosti, v čem konkrétně jsou služby SW horší než u ostatních low costů? Ryan je sice co se týče letenky nejlevnější, ale zpoplatní vám každý prd a nevezme vás ani k nástupnímu mostu na gate. A nejlevnější rozhodně nejsou všechny letenky co prodá, spíše skvěle umí marketing. Easyjet, tam by se dalo polemizovat, mají velmi promyšlené služby a servis, ke gate vás zavezou. WizzAir někde mezi. Jídlo vám dnes na krátké trase po Evropě v dolních booking class nedá nikdo, ani velké aerolinky.

GPGP

Neměla by redakce tyto fake news mazat?

Nějaká babička z horní dolní by tomu mohla věřit 🙂

mata

No to kéž by

Partneři

Škoda transportation