ŘSD žádá o povolení na spojku Valašska s D1, třímiliardová stavba má začít příští rok

Vizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSDVizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSD

ŘSD chce mít do konce příštího roku stavební povolení i vybraného zhotovitele.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

Doprcic ty stavební povolení kdyby všude netrvalo tak dlouho tak máme síť dálnic hotovou

VJY

Tohle je bohužel typický optimistický článek. A Téměř ukázkový propjekt. Větička „stavba má začít příští rok“ se u mnoha staveb objevuje pravidelně v cca 2 letém cyklu. A Kapacitní silnice Palačov – Vsetín je toho krásným příkladem.

FrenkyUL

Nejdříve 2023 a to možná a pokud to půjde dobře.

Petr Zdobinský

To je velmi užitečná stavba, ačkoliv i dnes tuto zkratku používá plno řidičů včetně mě, byť stávající silnice je hrozná. Horší jsou nyní 2 kruhové objezdy ve Valmezu, potom směrem na Slovensko jezdí dost polské kamiony na trase Bumbálka – Bílá, které se tam dříve neobjevovaly.

Marek

Tady je k celé stavbě pěkné video, na kterém je detailně ukázána vizualizace celé stavby: https://www.youtube.com/watch?v=H57HLBeNOkQ

Joker

Výborně, jen tak dál. Přeju obyvatelům snazší cestu a bez nehod!

Tomáš

Konečně! Pak ještě obchvat Valašského Meziříčí 👏

Michal Staša

Kudy?

Toni Mang

Po silnici?

Kodl

Ten obchvat Valašského Meziříčí extremne chybi uz ted. Nechapu, proc se ma zacit stavet snad az za 6 ci 8 let. To je nehorazne.

Jiří Kocurek

získat stavební povolení, na tom to vázne.

HOst

Ještě není zahájeno ani územní řízení…

Vlastimil Nový

Tahle silnice měla být už dávno hotová, má dvojí užitek – nahrazuje na pár km dlouhé úseky s řadou obcí jak I/35 Hranice – ValMez, tak I/57 Nový Jičín – Valmez

LKB

Nerozumím, proč by toto neměla být D35 (která by vedla nejprve v peáži s D1 a pak s D48)…

Pavel

ČSN 736101, kap. 5 Návrhové kategorie silnic a dálnic. Což ale nebrání, aby to mohla být I/35.

LKB

A kvuli smerovym obloukum, sirce nebo nejakemu jinemu parametru?

Pavel

Šířkové uspořádání 24,5 m na dálnici nestačí.

Pavel

Všiml jsem si, že na Mapách.cz už je projekt označen jako I/35 (https://mapy.cz/zakladni?x=17.8833893&y=49.5351477&z=13)

PetrN

a není to jedno? tak tam na těch 7 kilometrech bude Vmax 110 místo 130. Dál jako čtyřpruh z ValMezu to stejně nikdy nepovede, ikdyž je tam jakási vize pokračujícího čtyřpruhu do Rožnova… no a západní obchvat ValMezu na I/57 bude stejně jen dvoupruhový.

Jakub

Dle letáků ŘSD je uvažován čtyřpruh až do Vsetína. To již není aktuální?

BND30

Ale je, nedávno proběhl tiskem článek o pokračování stavby čtyřpruhu i s krátkým tunelem.

Jan Macek

s obchvatem valmezu se počítá ve čtyřpruhu. Jen se zatím postaví v polovičním profilu. Bystřička – Jarcová se počítá taky čtyřpruh v tunelu. Teda zatím. Uvidíme, jak na tom budou finance.

yxc

Protože kategorie S24,5 není dálniční kategorie. Musela by to být D26. D21,5 bez širokých zpevněných krajnic (nejblíž je tomu D35 Mohelnice- OL) by zase byla kapacitně málo. Jinak smysl by to sice dávalo, jenže to je víceméně politické rozhodnutí a zároveň také otázka peněz (u D jsou v SDP vedeny různé silové a sdělovací kabely, jsou tam SOS hlásky apod.) Z hlediska poloměrů a podélných sklonů by to problém nebyl a požadavkům na dálnici to vyhoví. Jen by se musel v obloucích R1250 a R1500 zvětšit příčný sklon o 1,5% resp 0,5% aby vyhověl 130km/h a rozšířit SDP v těchto… Číst vice »

qěcy

A jak moc náročné je vytvořit kategorii D 24,5?

Jiří Kocurek

Zas tak moc náročné to nebude. Rozhodně ne v porovnáním s předěláním dokumentace EIA.

Tak se tam bude holt jezdit jako na rakouské jedničce. Zas takový problém to nebude. Větší zdržení jsou ty 4 kruháče od Dezy, protože město nemá obchvat. To je dlouhý příběh zahrnující snad také krajského tajemníka bydlícího příliš blízko plánovaného obchvatu. Proto průtah městem.

HOst

Kdo je ten krajský tajemník?

Pavel Skládaný

Dost náročné, protože kategorie je definovaná normou ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic. A proces změny normy je administrativně zdlouhavý, tohle není ministerská vyhláška, kterou napíše odbor a podepíše šéf resortu. Nicméně existuje institut souhlasu s odchylným řešením, pokud by se velice chtělo. Nesmí se to říkat, ale třeba „dálnice“ (fakticky R46) Vyškov-Olomouc je v kategorii R 22,5/100.