ŘSD uzavřelo smlouvu na vylepšení začátku Hanácké dálnice, práce začnou na jaře

Křižovatka Drysice na D46, ilustrační foto. Pramen: ŘSDKřižovatka Drysice na D46, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Mimoúrovňová křižovatka Vyškov byla zprovozněna v roce 1990 jen s připojovacími a odbočovacími klíny.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) téměř po roce od vypsání tendru uzavřelo smlouvu na modernizaci začátku dálnice D46, které se někdy přezdívá Hanácká dálnice. Zakázku na vylepšení mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/47 u Vyškova a opravu přilehlých zhruba pěti kilometrů dálnice získalo sdružení firem MI Roads, Doprastav, Berger Bohemia a Berger Bau. Podle šéfa ŘSD Radka Mátla stavba proběhne během příštího roku, začne na jaře.

Vítězné sdružení přitom v soutěži spíše než cenou (461,061 mil. Kč bez DPH) bodovalo dobou pro zprovoznění (119 dní od zahájení prací). Nejlevnější Eurovia (438 milionů) nabídla o více než měsíc delší lhůtu než vítězné sdružení. Předpokládaná hodnota zakázky byla 571 milionů korun.

Stavba zahrnuje mimo jiné rekonstrukci čtyřkilometrového úseku dálnice, nové napojení mimoúrovňové křižovatky, doplnění bezpečnostní zálivů nebo zbudování protihlukových stěn. Její hlavní součástí bude doplnění připojovacího pruhu ve směru na Olomouc, což si vyžádá zbudování nového mostu přes řeku Hanou.

D46 u Vyškova. Pramen: ŘSD

D46 u Vyškova. Pramen: ŘSD

Mimoúrovňová křižovatka Vyškov byla zprovozněna v roce 1990 jen s připojovacími a odbočovacími klíny. V 90. letech pak byly ještě doplněny odbočovací pruhy a připojovací pruh ve směru na Brno. Připojovací pruh na Olomouc už pro svou nákladnost doplněn nebyl, dojde na něj až nyní.

Chybějící pruhy křižovatky Vyškov považuje ŘSD za bodovou závadu a výrazné ohrožení bezpečnosti provozu. „Při najíždění vozidel na D46 dochází ke konfliktním situacím,“ píše se v materiálech silničářů.

Čtyřicetikilometrová dálnice D46 mezi Olomoucí a Vyškovem supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí právě připojovací pruhy. Zmodernizováno bylo zatím pět křižovatek, naposledy byla dokončena loni v říjnu křižovatka Drysice. Byla také instalována například nová svodidla.

Tagy D46 MÚK Vyškov ŘSD
62 komentářů