ŘSD uzavřelo smlouvu na vylepšení začátku Hanácké dálnice, práce začnou na jaře
Křižovatka Drysice na D46, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Mimoúrovňová křižovatka Vyškov byla zprovozněna v roce 1990 jen s připojovacími a odbočovacími klíny.
Jsem rád že ten úsek bude bezpečnější, ale proč to nemohlo počkat ještě jednu sezonu, až bude hotová D1 kolem Přerova?
přesně tohle mě taky napadlo. Je to v daném stavu desítky let a teď, před dokončením D1 u Přerova, se začnou trhat časové rekordy, aby to bylo o měsíc dřív… Když už se to rozkope, tak chápu, aby to bylo rychle, ale opravdu se se stavbou mohlo začít v r. 2026 a klidně to mohlo trvat i o měsíc déle a pár korunek se mohlo ještě ušetřit
No čím větší zdržení, tím větší zdražení…
To je mi pěkná „dálnice“.
R22,5/100.
No a co? Největší výhodou je bezproblémové předjíždění díky dvěma jízdním pruhům v jednom směru… zvýšení rychlosti už je jen bonus.
Tady se často vylepšuje to co je slušné na „luxusní“, a to co je ve svrabu se nechává tak jak je a čeká se „až se to udělá pořádně“…
Ve vzdálené budoucnosti by nebylo od věci vybudovat mezi exitem 16 a 33 skutečný dálniční obchvat Prostějova, pokud bude D46 sloužit pro tranzit mezi Polskem a Rakouskem místo D43, resp. I/73.
Není kudy.
Z jakého důvodu? Východně od Prostějova jsou jenom pole…
Už bohužel ne. Z jedné strany je vojenské letiště až druhé průmyslová zóna. Myslím, že už je to neprůchozí
Když šla D1 protáhnout okolo Přerova, tak určitě půjde D46 vést i okolo Prostějova.
tak snad tunel… 🙂 východně od Prostějova určitě ne
Hanácká dálnice je nějaký oficiální název, že to píšeme s velkým H?
Přezdívky se běžně píšou stejně jako vlastní jména.
Zruší se napojení té MOL benzínky z dálnice ? (Té co je součástí MUK)
Ne řeší se ta větev na druhé straně směr Olomouc. Jinak je to frézovačka části úseku, nové značení, PHS, nouzové zálivy atd.
Škoda
Co jsem kdysi kdesi četl (fakt zdroj nedoložím), tak dlouhodobý plán je tu MOLku zrušit a posunout dál, kvůli krátkému úseku od posledního sjezdu nebo tak něco.
Tahle nedálnice je slušnej vtip. Neexistující odstavný pruh vytváří extrémně nebezxpečné situace kdykoliv je odstavené vozidlo.
stavěno v 80-tých letech
To jsou D1 a D2 taky a odstavné pruhy mají. Je to hazard.
Tak samozřejmě, kdežto odstavené vozidlo kdekoliv na I/43 lze zcela „bezpečně“ objet – protisměrem…
Jako ano, není to dokonalé, ale FAKT tu nemáme co jiného řešit??
Bude zajímavé vidět, co se stane s letištní plochou na dálnici. Zda se vůbec ještě počítá s existencí letiště. Pokud vím, letiště se dokončilo tak nějak provizorně a snad se nikdy nepoužilo.
Ale to letiště úplně normálně funguje. Netuším, jestli potřebuje záložní dráhu v podobě dálnice, vzhledem k rozsahu provozu spíš ne,, ale jinak je to úplně běžně využívané místní letiště (takže vyhlídkové lety, větroně apod.).
Martin nejspíš naráží na možnost využítí jako záložního vojenského letiště. Toto místo je stejný případ jako Měřín na D1 u Velkého Meziříčí. Nouzová (záložní) přistávací dráha pro armádu v případě napadení.
K běžnému provozu civilního letiště ten úsek dálnice vůbec není potřeba… Je třeba se zeptat vojáků zda jako záložní vojenské to má ještě cenu. Gripeny by odtama velmi pravděpodobně startovat mohly, ale ty mají v dohledné době končit a F35 mají vyšší nároky…
To co je tam teď je směšné, dlouhý rovný přehledný úsek s rychlostí omezenou na 100kmh 🙁
Před měsícem jsem tam viděl L410.
Proč je to označené jako D46, když tam nejsou pořádné nájezdy a maximální dovolená rychlost je jen 110 km/h. Přijde mi to jako politické rozhodnutí, aby bylo více dálnic (resp. souvislá dálnice Brno – Ostrava :D)
Vím, že dříve bylo místy 130 km/h, ale potihu se to sjednotilo – což je imho dobře.
Protože populištičtí politici pořebovali „postavit“ nové dálnice…
Bývala tam i 130, ale pak nějaká číča převrátila u PV auto přes svodila do protisměru (myslím, že v protijedoucím autě někdo zemřel), tak se plošně rychlost omezila na 100-110 a v závislosti na rekonstrukcích někde 130 vrací (a někde to ani pak poloměr oblouků neumožňuje, třeba u Olšan).
A kde je aktuálně 130 km/h?
Nikde. Po rekonstrukci exitu Vranovice-Kelčice se 130 km/h chvíli s velkou slávou vrátila na úsek mezi Brodek u PV a začátek zatáček před Žešovem s tím, že proto se ta dálnice rekonstruuje, aby se tam ta 130 mohla vrátit. Snad za dva roky už bez slávy byla opět zrušena a vrátila se i tam zase 110 km/h. Kolem PV a Olšan u PV je 90 km/h, od začátku dálnice až za letiště 100 km/h. I přes dostavbu a rekonstrukci exitu Olšany se ani tam ta 90 km/h nezvedla, byť je to tam oproti původnímu stavu nesrovnatelné…
Jenže ta číča jela snad i přes 200 km/h, v protijedoucí snad Feldě mrtví. Jako by snad rozhodovalo jestli je tam povolených 130, 110 (v tom místě bylo snad omezení před tím), když na to číča kašle. Ten protijedoucí by měl šanci leda tak v buldozeru.
Byli tam 4 mrtví. Označit tuhle silnici jako D je fakt výsměch.
Pokud vím, tak jsou tam stále úseky, kde je povolených 130 km/h. Ale jinak s Vámi v zásadě souhlasím. Skutečně to vytváří dojem, že to bylo na politickou objednávku, aby Ostrava nepřišla o souvislé dálniční spojení se zbytkem republiky. Nazývat tuto komunikaci dálnicí je docela na hraně. Totéž platí i pro D35 mezi Mohelnicí a Oloumoucí.
Na celé D46 není nikde 130… max 110, místy 90, u Vyškova 100, což předpokládám bude po rekonstrukci 110 jak dále na PV… Na druhou stranu i v Německu či v Polsku (A4) je hned několik starých a dost přetížených dalnic úplně bez krajnice kde je běžná omezená dalnicni rychlost. Každopádně „Hanáckou dalnici“ bych po dostavbě D1 kolem Přerova převedl do I/46 jako silnice pro motorová vozidla a ještě by z toho mohlo těžit pár set aut navíc ze by byla bez poplatku…
Podle mně je to typický příklad silnice typu R… dva pruhy v každém směru, žádný odstavný, střední dělící nic moc… pokud taková silnice není hrubě přetížená, je plně vyhovyjící na 110kmh, poloměry jsou naprosto v pohodě žádné kvílení gum v zatáčce se nekoná…
Pritom pri slavnem prepismenkovani z R na D jsou i pripady, kdy to slo z R na I. tridu, treba I/35 Liberec – Turnov.
a tam je paradoxně min. na půlce 130kmh a širší odstavňák (= aspoň nějaký)..
Jo, tam to pocita bylo kvuli stoupani a/nebo polomerum.
Pak jsou tady „dálnice“, co jsou od začátku jedničky (mají lepší parametry než D46 i než zmíněná I/35 od Turnova a přesto to jsou jedničky – třeba I/68+I/11 od D48 po Bystřici nad Olší a určitě by se našly i další příklady. Člověk občas nechápe…
Nebylo v tom politické zadání „po dálnici do Ostravy – hotovo“?
Obchvat Trince od D48 by jako D68 daval smysl, ale asi nechteli zkracovat ceskou route 66 I/11, ktera navic pokracuje i za hranici az do Ziliny. A D11 uz je jinde:)
Ono i třeba brněnské přivaděče R50, R23, R43 nebo R63 Teplice->Ústí, ale tam by dálnice nebyla systematické řešení. Celá rekategorizace tak dává smysl, jsou tam jen některé „ALE“ například zrovna tady D46…
A pak tu máme I/73
no ještě nemáme 🙂 ale až jednou budeme mít, tak v dálničních parametrech s širokým odstavnym pruhem kat. S26,0/130 kde zřejmě povolí i těch 130 jak na části I/35 od Turnova
Super, další brzda provozu zmizí, hlavně nechápu proč to neopravili jako první. Tristní stav na úseku okolo letiště, je tam už mnoho let. Každý rok tam opravovali celé panely dokonce i letos několik v jedné řadě.
To odpojení z D1 stojí taky za to…
Mám k tomu pár věcí: 1. Doufám že zmizí tý lanové svodidla z letiště a použijí se normální dálniční s případnou snadnou a rychlou demontáži, když už to musí být pořád to záložní letiště. 2. 47 je pořád první třída? Neměla by to být doprovodná dvojka? 3. Absolutní šlendrián ŘSD je stav doprovodné silnice k D46, nejenže je to nepochopitelně třetí třída, místy ta silnice ani neexistuje. Stav v okrese Vyškov je ještě dobrý, ale jel jste někdo úsek Kelčice – Prostějov? Ty panely tam pokládali ještě nacisti. To je strašná ostuda. Úředně polní cesta z Držovic do Olšan je… Číst vice »
A k čemu je potřeba doprovodná silnice k dálnici? K vyasfaltování co největší části krajiny?
Doprovodná komunikace se vždycky staví, jako alternativní trasa pro případ zablokování dálnice.
Jenže tohle je stavba ze 70. a 80. let. Ten čtyřpruh je bývalá I/46, a vzhledem k tomu, že v té době se nepočítalo se zpoplatněním silnice, tak nebyl důvod stavět doprovodnou komunikaci.
Konečně!! Pokud vím tak se melo kopat uz letos, ale neva no. Ten ruch z dalnice kolem letiště je opravdu enormní. Slyším každý spáru na te roz*ebane panelce.
Jedině dobře, že se tam hrábne, povrch „letiště je totální katastrofa, připomínající D1 před opravou..
Mimochodem, dotaz, proč je vlastně z Vyškova stará cesta stále vedena jako I/47 a nedegradována na dvojku jako úsek od Brna?
Není, oficiálně je to dvojka č. 47 do Přerova.
A nemusí mít dvojka náhodou trojmístné číslo?
To tvrdili, když z ní na severu udělali 647, stejně tak 611 atp.
Protože je v tom u nás binec, no… Jednou vede podél dálnice dvojka, jinde to zůstala jednička, jinde trojka…. Chaos, zmatek , panika…
Stále je to silnice I. třídy č. 47. Až si ji d státu převezmou Jihomoravský, Zlínský a Olomoucký kraj (pokud vůbec), dojde k přeznačení na (asi) II/430.
Kraje si prostě nepřevzaly silnici pod sebe, tak je to stále I/47. Ale to je v zahraničí normální, že jednička zůstane i po postavení dálnice jedničkou, jen u nás to prostě dřív tak z nějakého důvodu nebylo. Nedivil bych se že po dostavbě D35 zůstane původní silnice stále jako I/35, proč ne že…
Ano, bylo by logické, kdyby to zůstala jednička. Takhle to bude pokaždé jinak…
Pro ty kraje to neni zadna vyhra, akorat se o to nove musi starat.
I/35 pravděpodobně přečíslována bude, protože ŘSD počítá s přečíslováním této silnice v úseku Valašské Meziříčí – st. hranice Bumbálka/Makov na I/72. I/35 zůstane zachována jako SMV I/35 V úseku Hrádek n/Nisou – Jičín.
A původně to byla I/18 😁 sranda…
Vysvělení zde máte, ale prostě je v tom hrozný bordel, ke kterému se MDČR alibisticky staví zády.
Ale takhle je to v tomto státě s lecčíms dalším. Stačí se kouknout na „logiku“ uspořádání a hierarchie POÚ, ORP, okresů a krajů (zdravím do Turnova). Nemluvě o městských částech a obvodech v Praze. Soudní soustava nerespektující krajské členění z roku 2000. Poslepované volební obvody do senátu. Tarifní periferie na hranici krajů.