Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

ŘSD musí v Liberci udělat další podpěry mostu na průtahu městem, aby se nezřítil

Most na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Most na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Na mostě na průtahu Libercem došlo k dalšímu omezení rychlosti, podepření má být posledním opatřením před rekonstrukcí.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí kvůli špatnému stavu mostu na hlavním průtahu městem na silnici I/35 vztyčit další podpěry, aby se nezřítil. Rekonstrukci plánují silničáři na rok 2022.

Další zásahy do mostu před jeho velkou rekonstrukcí vyplývají z údajů v registru smluv. Podepření provede za 5,2 milionu korun stavební společnost Brex. Jde o most s označením  35-024..2 , který je ve směru od Turnova mezi exity k obchodnímu centru Nisa a sjezdem na Jablonec nad Nisou. Na průtahu jsou mosty dva, novější ve směru na Turnov je v lepším stavu a nevyžaduje rekonstrukci.

Denně v tomto úseku podle posledního sčítání dopravy projede 40 tisíc aut, nyní může být kvůli uzavírce křižovatky Rádelský Mlýn provoz ještě větší.

Podle ředitele liberecké správy ŘSD Jana Wohlmutha se stav mostu neustále zhoršuje, není ale ještě havarijní. „Jarní prohlídka odhalila další zhoršení stavu některých krajních nosníků a vyplynulo z ní, že pokud chceme dál po mostě jezdit, jsme nuceni udělat několik opatření,“ řekl Wohlmuth.

Prvním bylo odstranění betonových svodidel, která oddělovala, ale zároveň zatěžovala odbočovací pruh na Jablonec, současně došlo k dalšímu snížení rychlosti na 50 km/h. „Abychom nemuseli zavřít i rychlý pruh, zvolili jsme variantu s úpravou vodorovného dopravního značení od osy mostu a zamezení vjezdu lehkými ocelovými svodidly do kraje mostu,“ dodal Wohlmuth.

Podepření je podle něj posledním dočasným  krokem k zajištění bezpečného průjezdu po mostě. „Podepřeny budou jen některé nosníky v některých polích. Takto již most vydrží do startu připravované rekonstrukce,“ říká Wohlmuth.

ŘSD na rekonstrukci získalo územní rozhodnutí, žádá o stavební. Příští rok chce vybrat zhotovitele. Práce začnou na začátku roku 2022. Silničáři nechtějí začít se stavbou dříve, než dojde k dokončení křižovatky Rádelský mlýn.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

drive byl Reichenberg nejmodernejsi mesto. dnes😰

Jirka

Nejsem zastánce „zvýšeného dohledu“ ale tohle místo by si ho zasloužilo – těch 50 tam opravdu nejede skoro nikdo a predjizdi mě i kamiony tak že si připadám že stojím. Hlavně nájezd od Jablonce směrem na Děčín je velmi nebezpečný pokud auta v pravém pruhu jedou víc než těch 50.

franzJosej

10kmh to je jasny

Petr Whatever

To je výborný, skoro dva roky se od nás do Liberce nedá rozumně jezdit – objížďka přes Jbc nebo Rádlo je děs, a až udělají Rádelský most tak to zase zavřou jinde.
Kde je zoufalý smajlík?

Martin

Kde je od Vás ?

Démon

Proč je potřeba územní rozhodnutí? Ten most tam stojí a jezdí po něm auta, co nového se bude umísťovat do území?

franzJosej

baba na ourade

Jarda Š.

Pokud ten most bude jiný než původní, tak potřebuje nové ÚR.

Ondrys

Tak těch 50 tam nikdo nejezdí, když tam zpomalím na 60 tacho, tak mě všichni předjíždějí a v levém pruhu jedou 90 i více. Doufám že ten most opravdu vydrží.

Jiří Šrámek

Zajděte se mrknout zdola. Od kolejí. Doporučuji frťana předem, protože by Vás to mohlo i vystrašit. Tak budeme společně doufat, že Polský most se opravy dočká v současném „tvaru“.

Martin V.

Z kterého roku je ten most?

Jiří Šrámek

Jeden ze dvou souběžných mostů (ten, který je třeba opravit) ve směru Turnov – Chrastava, zvaný „Polský most“, protože ho stavěl polský Budimex, byl dokončen v roce 1976. Délku neodhadnu přesně, ale cca 500-600m.

Démon

Ale někdy v roce 2005 myslím ho opravovali a před tím ještě 1993

franzJosej

1934

Kalanis

Seznam Mapy Panoráma celkem stačí, je z loňska.