ŘSD musí v Liberci udělat další podpěry mostu na průtahu městem, aby se nezřítil
Na mostě na průtahu Libercem došlo k dalšímu omezení rychlosti, podepření má být posledním opatřením před rekonstrukcí.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí kvůli špatnému stavu mostu na hlavním průtahu městem na silnici I/35 vztyčit další podpěry, aby se nezřítil. Rekonstrukci plánují silničáři na rok 2022.
Další zásahy do mostu před jeho velkou rekonstrukcí vyplývají z údajů v registru smluv. Podepření provede za 5,2 milionu korun stavební společnost Brex. Jde o most s označením 35-024..2 , který je ve směru od Turnova mezi exity k obchodnímu centru Nisa a sjezdem na Jablonec nad Nisou. Na průtahu jsou mosty dva, novější ve směru na Turnov je v lepším stavu a nevyžaduje rekonstrukci.
Denně v tomto úseku podle posledního sčítání dopravy projede 40 tisíc aut, nyní může být kvůli uzavírce křižovatky Rádelský Mlýn provoz ještě větší.
Podle ředitele liberecké správy ŘSD Jana Wohlmutha se stav mostu neustále zhoršuje, není ale ještě havarijní. „Jarní prohlídka odhalila další zhoršení stavu některých krajních nosníků a vyplynulo z ní, že pokud chceme dál po mostě jezdit, jsme nuceni udělat několik opatření,“ řekl Wohlmuth.
Prvním bylo odstranění betonových svodidel, která oddělovala, ale zároveň zatěžovala odbočovací pruh na Jablonec, současně došlo k dalšímu snížení rychlosti na 50 km/h. „Abychom nemuseli zavřít i rychlý pruh, zvolili jsme variantu s úpravou vodorovného dopravního značení od osy mostu a zamezení vjezdu lehkými ocelovými svodidly do kraje mostu,“ dodal Wohlmuth.
Podepření je podle něj posledním dočasným krokem k zajištění bezpečného průjezdu po mostě. „Podepřeny budou jen některé nosníky v některých polích. Takto již most vydrží do startu připravované rekonstrukce,“ říká Wohlmuth.
ŘSD na rekonstrukci získalo územní rozhodnutí, žádá o stavební. Příští rok chce vybrat zhotovitele. Práce začnou na začátku roku 2022. Silničáři nechtějí začít se stavbou dříve, než dojde k dokončení křižovatky Rádelský mlýn.