ŘSD dokončilo bypass na přetížené křižovatce v Bílině na silnici I/13
Jde jen o drobnou úlevu pro těžce zkoušené město, definitivním řešením má být tunel za tři miliardy
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo stavbu samostatného jízdního pásu, který má ulevit nejzatíženější křižovatce v Bílině na hlavním tahu I/13. Takzvaný bypass vznikl na křižovatce silnice I/13 se silnicí II/257 (ulice Spojovací). Jde ale jen o drobnou úlevu, definitivním řešením pro Bílinu má být tunel, jehož osud je ovšem nejistý.
Průměrná denní intenzita provozu zde přesahuje (v normálních dobách) 15 tisíc aut, přičemž křižovatka působila dosud jako úzké hrdlo a vyvolávala kolony. Samostatný jízdní pás v délce přes 160 metrů převádí provoz z centra směrem na Most; automobily díky němu už nemusejí vjíždět na „kruháč“.
Úprava jedné z několika přetížených křižovatek ale není definitivním řešením pro Bílinu, která patří na podkrušnohorské magistrále I/13 k nejpostiženějším městům. Řešením má být tunel o délce 1,3 kilometru za zhruba tři miliardy korun, který povede v oblasti mezi železničními stanicemi Bílina a Bílina kyselka. Tunel má město definitivně zbavit tranzitní dopravy.
Jenže z loni dokončené studie vyšel čtyřpruhový tunel jako neekonomický, dvoupruhový tunel zase podle silničářů nedává smysl z dopravního hlediska, neboť do Bíliny vedou z obou stran čtyři pruhy. Silničáři i Ústecký kraj tak po letech hledání řešení svorně tvrdí, že jiná možnost než čtyřpruhový tunel není.
O osudu projektu tak zřejmě bude rozhodovat vláda, které chtějí záměr předložit ŘSD a kraj. Pokud vláda stavbu podpoří, bude se moci pokračovat v přípravě.