ŘSD dokončilo bypass na přetížené křižovatce v Bílině na silnici I/13
Silnice I/13, nový bypass v Bílině. Pramen: ŘSD
Jde jen o drobnou úlevu pro těžce zkoušené město, definitivním řešením má být tunel za tři miliardy
Jde jen o drobnou úlevu pro těžce zkoušené město, definitivním řešením má být tunel za tři miliardy
Mno když je 1+1 málo a 2+2 moc, tak udělat třïpruh. 😀 Když chci předjíždět, kouknu že se zrovna nepředjíždí v protisměru. Občas by v tunelu byla čelní srážka, ale hlavně by se ušetřilo proti 2+2.
Zaplaťpánbu!Kdysi v Bílině žádné kruháky nebyly.Jezdilo se tam super-linka Plzeň-Ústí nad Labem.Pak nějakého troubu napadlo, patrně aby se zviditelnil,že tam postaví kruhák a ne jeden.A tím začaly v Bílině problémy!Hlavně v pátek odpoledne.Fronta už před městem a pro autobus zpoždění řádově 20 i více minut.To tam trvalo do doby,než jiného,ale už chytrého člověka napadlo,že by tam šlo udělat ten,tzv.bypass.Už jsem tam dlouho nebyl,tak nevím,jak to funguje.Snad dobře!?Nevím,proč starostové musí mít ve svých obcích (některých)kruháky a přitom je to mnohdy v místech,kde to nic neřeší.Asi aby byli světoví nebo aspoň evropští!
Skvělé! Tak ještě by to chtělo takový prostý bypass udělat na kruháči I/16 a I/35 u Úlibic, a to pro směr od Nové Paky do Jičína. Denodenně tam vznikají kolony a přitom místa je tam habaděj. Nechápu…
Ještě bych to vylepšil tím že bypass od Nové Paky napojit na pravý pruh, a výjezd z kruháku na levý ( je tam směrem na Jičín čtyř-pruh).
Jen ať ten tunel postaví. Pomůžou tím Bílině a zároveň silnici I/13. Vyhýbáním se nelaciným stavbám nám maximálně pomůžou zůstat v minulém století.
Tam už jsme tím, že dopravu nadměrně převádíme do aut. Ostatně, pokud má nová silnice vést podél kolejí, proč musí být ve drahém tunelu?
žeby kvůli tomu aby tranzit projel tunelem a nezasahoval do dopravy ve městě?
O žádné převádění do aut nepůjde. Pouze se současná auta přesunou mimo centrum Bíliny. To je všechno.
Zde je jednoznačně nejlepším řešením obchvat, který by tranzitní dopravu odvedl mimo město. Prostoru je zde dost. Tunel pak u Stráže a nad Ohří. Samozřejmě díky i za bypas.
Milý Josefe, nejdříve se podívej na mapu a pak přemýšlej o obchvatu. Obchvat byl řešen, ale jako lepší řešení vyšel tunel pod městem, protože tunel, a ne krátký, by musel být i na tom obchvatu.
V letáku k tunelu tedy vidím cenu 6,8 mld pro čtyřpruh a 5,2 mld pro dvojpruh, ne zmíněný 3 mld.
Které město v Česku není nadměrně zkoušeno dopravou? Mezitím se to dá říct o skoro každém městě. Přerov, Zlín, Litomyšl,….
A za méně než 3 mld. by se daly domy okolo silnice zbourat a postavit jinde, kde lidi nebudou dopravou trpět. Bodejť by pak ekonomicky vycházel tunel.
Něco podobného tady prováděl K.H. Frank. Když ho na Pankráci věšeli za válečné zločiny…
To je tedy skvělý nápad. Buď zbourat budovu radnice + historické domy na západní straně náměstí, nebo zbourat nádraží a dát Bílinu do trubek.
Tak určitě. Pokud je někde místo, bude patrně jednodušší tam postavit ty silnice než celé nové domy, které mimochodem vyvolají další potřebu dopravy.
Souhlasím, že mnoho měst je nadměrně zatíženo dopravou. V jednom je ovšem Bílina specifická, není možné ji smysluplně objet. Hezky se to ukázalo 15. září loňského roku, kdy vybuchl sklad vyřazené munice. Ochromilo to dopravu v okrese Teplice i Most. Navíc je silnice už několik let v havarijním stavu, ale není možné ji opravit, protože za současné situace neexistuje v kraji objízdná trasa pro nákladní dopravu. Proto byly opravy už druhý rok posunuty na neurčito. A ještě z jednoho důvodu by si to naše městě zasloužilo. Je tady drancována příroda kvůli uhlí, je tu hluk a prašnost. A co za… Číst vice »
Souhlas. I/13 je třeba postupně přebudovat na kvalitní čtyřpruh.
Aby kromě bordelu z uhlí přibyl bordel z další autodopravy, která svým přesunem určitě nezmizí. Jo, možná krátkodobě ubudou exhalace díky plynulejší jízdě, ale…
Z té mapky by se dal udělal meme na téma jak stát funguje (bypass) a jak by měl fungovat (tunel).
Na druhou stranu, tunely již v tomto státě fungují velice dobře.
V Africe by postavili 3x flyover, takže náš stát ma. Ještě kam pokračovat.
Zase se myslí koncepčně na budoucnost. Když postavím 4 pruhy usnadní mi to do budoucna údržbu a opravy. A hlavně záleží co od těch studií chci, podle toho vložím data, takže zase výsledek podle předem stanoveného scénáře. 4 pruhy i v případě lehčích problémů v provozu umožní alespoň nějaký provoz. 2 způsobí jen kolaps.
1,3 km dluhý obousměrný tunel je pti těchto intenzitach dost nebezpečný. Předpokládám, ze bude řazený takže nouzové východy po 100m cenu zase prodraží.
… něco, co je v Rakousku nebo Itálii naprosto běžné, dříve dokonce i na dálnicích a s mýtným a v mnohem větších délkách, než kilometr. A v momentě, kdy intenzity narostou, staví se druhá roura. A u nás zas místo toho „odborníci“ vymýšlí kraviny, že 1+1 je málo a 2+2 je moc. Copak ti lidi, co to řeší, nikdy nebyli na dovolené v Alpách, aby viděli, aby okoukli, jak se to dělá v dopravně vyspělých zemích?
Vyspělých, no… Dospěly do stavu, že bez auta se nehnou. A ty tunely tam jsou dané primárně terénem, ne potřebou stavět za každou cenu tunely.
Souhlasím, že ohledně obchvatu Bíliny existují i jiné možnosti, než tunel. Jestli a jak se posuzují, článek bohužel neuvádí.
ST. GEORGEN OB JUDENBURG krásný příklad 47.20636960166816, 14.498052995427518
Nicméně rozhodně se nedá říci, že 100% dopravy v Bílině tranzituje. Spíše naopak, městský provoz je velice silný, takže bych to viděl jako 50/50 a pak mi opravdu dvě trouby nedávají mnoho smyslu…
Ona celá I/13 je takový polofunkcni zmetek. Z obou stran Bíliny v provedení 2+2 v různě záživném stavu. Další Stráž nad Ohří a okolí se stavební uzávěrou z důvodu vedení různých variant této silnice. Většina volí pro cestu z Ústí a okolí na jih Německa variantu přes A4. Je ale pravda že Bílina by si zasloužila nějaké řešení a minimálně ponechat UP prostor pro případné rozšíření tunelu.
No hlavně až se postaví Kladrubská spojka za 2,4mld ,tak pak se v Bílině budou dít věci…snad to za v času někomu dojde ,že to jsou vyhozené peníze a Bílině to rozhodně nepomůže….
Spíše 10/90 tranzit je velmi silný