ŘSD chce na obchvatu Chlumčan na D7 poprvé kopnout na přelomu roku
Stavba měla začít už loni, kvůli řadě dotazů ale byla posunuta uzávěrka pro podání nabídek, následně tendr zbrzdil referenční spor.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce ještě koncem roku zahájit přípravné práce na obchvatu Chlumčan na dálnici D7. Zhruba 4,5 kilometru dlouhý obchvat Chlumčan by měla stavět firma Metrostav Infrastructure, která v tendru nabídla nejnižší cenu. To se ukázalo už v lednu, tendr ale zdržel spor o reference vítěze. Spor v podobném případu rozhodl až v říjnu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), a to ve prospěch Metrostavu.
„Nyní je zde dokončen projekt základní vytyčovací sítě a veřejná zakázka na kácení mimolesní zeleně. Všechna stavební povolení jsou vydána s nabytím právní moci a aktuálně probíhají finální kroky k výběru zhotovitele. Koncem tohoto roku se budeme připravovat na hlavní stavební činnost, kterou zahájíme v roce 2022. Uvedení do provozu 4,5 km dlouhého úseku pak plánujeme o dva roky později,“ uvedla mluvčí ŘSD Dana Zikešová.
Firma Metrostav Infrastructure je ochotna dálnici postavit za 1,179 miliardy korun. To je 68 procent předpokládané ceny (1,73 mld.). Podle zprávy na profilu zadavatele byla druhá nabídka v pořadí o sto milionů korun vyšší než první, nejvyšší nabídka činila 1,699 miliardy.
Stavba měla začít už loni, kvůli řadě doplňujících dotazů ale byla opětovně posunuta uzávěrka pro podání nabídek, následně tendr zbrzdil referenční spor.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“. Dálnice zde mimo jiné dvakrát kříží trať Louny – Zlonice. Původní silnice bude zachována jako obslužná komunikace II. třídy.