dkv-spojujeme

Rozhodnuto: Nejvýhodnější nabídku na obchvat Chlumčan na D7 podal Metrostav

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČRNový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR

V polovině prosince se má na D7 řidičům otevřít 3,5 kilometru dlouhý obchvat Panenského Týnce.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po jedenáctiměsíčním posuzování nabídek vybralo nejvýhodnější nabídku na stavbu obchvatu Chlumčan, což bude další úsek dálnice D7. Jako nejlepší byla vyhodnocena nabídka od firmy Metrostav Infrastructure, která je ochotna dálnici postavit za 1,179 miliardy korun. To je 68 procent předpokládané ceny (1,73 mld.). Podle zprávy na profilu zadavatele byla druhá nabídka v pořadí o sto milionů korun vyšší než první, nejvyšší nabídka činila 1,699 miliardy.

Stavba měla začít už loni, kvůli řadě doplňujících dotazů ale byla opětovně posunuta uzávěrka pro podání nabídek, následně tendr zbrzdil spor o reference firmy Metrostav Infrastructure. Ten teprve nedávno odblokoval antimonopolní úřad. „V případě, že nedojde k podání námitek od neúspěšných uchazečů, bude stavba zahájena v co nejkratší době,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“. Dálnice zde mimo jiné dvakrát kříží trať Louny – Zlonice. Původní silnice bude zachována jako obslužná komunikace II. třídy. K uvedení do provozu 4,5 kilometru dlouhého dálničního úseku by mělo dojít v roce 2024.

Chystaná stavba na D7 "Chlumčany, zkapacitnění." Pramen ŘSD

Chystaná stavba na D7 „Chlumčany, zkapacitnění.“ Pramen ŘSD

Už v polovině letošního prosince se má na D7 řidičům otevřít 3,5 kilometru dlouhý obchvat Panenského Týnce, který se buduje déle než dva roky.

Ve výstavbě je na D7 vedle obchvatu Panenského Týnce i více než šestikilometrový obchvat Loun, který se začal budovat loni v září. Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce. Chybějících 17 kilometrů chce ŘSD zbudovat najednou do roku 2025, pak už bude chybět jen obchvat Postoloprt, který se má stavět v letech 2025 až 2027, a úpravy D7 na okraji Prahy, které si vyžádá výstavba velkého pražského okruhu.

Tagy Chlumčany obchvat D7 Metrostav Infrastructure ŘSD
11 komentářů