Rozhodnuto: Nejvýhodnější nabídku na obchvat Chlumčan na D7 podal Metrostav
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
V polovině prosince se má na D7 řidičům otevřít 3,5 kilometru dlouhý obchvat Panenského Týnce.
Dokáže někdo erudovaný říct, jak moc je potřeba obchvat obchvatu na dálnici spojující Prahu se dvěma okresními městy? Mě (laikovi) to přijde jako vyhozený prachy
Je to zcela prosté. Obchvat obce Chlumčany bude sloužit jako obchvat a v budoucnu=součást dálnice D7. Obchvat PT je zkapacitnění, tedy přidání dvoupruhu=součást D7. Mezi Prahou a Postoloprty je nejvyšší intenzita provozu.
Obec Chlumčany má obchvat již od poloviny 70.let minulého století a již v té době byl tento obchvat připraven na budoucí rozšíření silnice na směrově dělenou komunikaci dálničního typu. Tento obchvat ovšem nakonec rozšířen nebude a bude postaven zcela nový obchvat obchvatu.
Obec Chl. obchvat nemá, toto je provedení v nové stopě. Obchvat PT je přidání dvoupruhu, protože je to možné z technického hlediska. Kde to jde, tak se nahrazuje současná silnice I/7 na D7.
Původní silnice I/7 vedla přímo přes Chlumčany a 2x úrovňově křížila železniční trať, oba přejezdy byly po zprovoznění nové silnice zrušeny. Obchvat se začal stavět v letech1972-3 a byla to první přeložka silnice I/7 na území tehdejšího Severočeského kraje. Po dokončení obchvatu byl úsek původní silnice mezi zrušeným železničním přejezdem nad Chlumčany a napojením obchvatu směrem na Sulec zlikvidován, takže z dnešního pohledu to vypadá jako by silnice vedla mimo obec odjakživa.
Zjevně proto, že se nová dálnice nevejde pod železniční most. Navíc by se musela postavit doprovodná komunikace a na ní odklonit provoz. takže toto řešení vyhozené peníze nejsou. Dálnice bude mít novou trasu a stávající silnice bude změněna na II.třídu.
Nová dálnice by se pod most asi i vešla, místo tam je jak je patrné ze street view. Oficiálním důvodem má být stoupání v zářezu, které nevyhovuje nynějším normám, druhý důvod je ten, že na silnici II.třídy se nově nesmí zřizovat úrovňové železniční přejezdy. Pokud by se využil pro dálnici stávající obchvat, musel by se obnovit úsek původní silnice z Chlumčan na Sulec s mimoúrovňovým křížením železnice.
A jediný příjezd do obce od Loun by vypadal takto: https://mapy.cz/s/jomekuvuku
A pak už jen polňačky… V případě problému na D7 objízdná trasa až přes Lovosice.
Silnice Slaný Louny není dobrý pojezd. V podstatě kolony celý den. Nebýt neschopnosti ŘSD mohl se dělat i obchvat Postoloprt – když nebyli schopní roky vyřešit problém fotbalového hřiště.
Je to tak.
Vždy, když jako přespolní fotím panorama sopek Českého středohoří od Smolenice, vidím již několik let stejný obrázek – za supícím kamionem ve stoupání směr Slaný, jedou jako korálky na niti osobní automobily… a říkám si, proč tam není už dávno alespoň stoupací pruh?
Tak pokud vim, hriste v Postolopetech se opravdu resilo dlouho, nicmene tento problem je jiz vyresen cca 4 roky. Po dohode se mluvilo o zkapacitneni obchavatu do r. 2025. Nasledne jsem zaznamenal problemy s vyresenim zaplavoveho uzemi Ohre a adekvatniho premosteni. Proc je tento usek v harmonogramu stale na poslednim miste je pro me zahadou.