Rok přímých letů Austrálie – Evropa: linka je v zisku, Qantas hlásí obsazenost 94 %

Dreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: QantasDreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: Qantas

Rok po spuštění první přímé linky bez mezipřistání mezi Austrálií a Evropou vydal Qantas provozní statistiky nového spojení.  Aerolinka považuje

Rok po spuštění první přímé linky bez mezipřistání mezi Austrálií a Evropou vydal Qantas provozní statistiky nového spojení.  Aerolinka považuje novou linku za úspěšnou nejen pro sebe, ale i ekonomiku Západní Austrálie.

Letadlo na lince z Perthu do Londýna vzlétlo poprvé 25. března loňského roku, jde o jednu z nejdelších leteckých spojení bez mezipřistání na světě.

Průměrná obsazenost letadel dosáhla 94 %, což je výrazně více než běžný průměr u dálkových letů. Podle detailnějších statistik tvoří zhruba 60 % cestujících na této trase občané Austrálie, z ostatních národností tvoří většinu Britové.

Velká část cestujících na lince přilétá před odletem z Perthu z jiných částí Austrálie: čtvrtina z nich z Melbourne, dále pak ze Sydney, Adelaide a Brisbane. Letadlo oficiálně trasu začíná v Melbourne, pak přistane v Perthu a vydá se do Evropy. Qantas na ně nasazuje Boiengy 787-9 Dreamliner, které vytěžuje na mimořádně dlouhých linkách. Z Melbourne ještě letí přes patnáct hodin přes Tichý oceán do Los Angeles. „Měli jsme hodně očekávání od této linky. Upřímně, byla zcela překonána,“ řekl šéf Qantasu Alan Joyce.

Podle něj jsou lety téměř plné: průměrná obsazenost je 94 %. „Linka je v zisku téměř od počátku, což u nových spojení není rozhodně běžné. Vyplatila se dlouhá příprava celého projektu tak, aby se cestující cítili komfortně a redukoval se jetlag,“ řekl Joyce.  Podle něj například 80 % cestujících využívá speciálních cvičení jógy na protažení před dlouhým letem, které aerolinka nabízí v Perthu.

Qantas chce poznatky z provozu využít pro plánování ultradlouhých letů, které chce zavést s novými letadly od Boeingu či Airbusu. Díky novým strojům má být možné doletět bez mezipřistání ze Sydney do Londýna a strávit ve vzduchu přes 20 hodin.

Qantas si pochvaluje linku i jako skvělou reklamu: spočítal, že mediální pokrytí zejména startu linku mělo hodnotu zhruba 100 milionů australských dolarů, současně spojení považuje i jako reklamu na Západní Austrálii.

Za celou dobu musela firma zrušit pouze čtyři lety. Letadla létají pravidelně s předstihem, průměrná doba letu je 17 hodin a 1 minuta z Perthu, 16 hodin a 5 minut z Londýna. Trasu dlouhou přes 14 tisíc kilometrů už zvládl dreamliner za 15 hodin a 15 minut.  Letadla na této lince létají někdy i přes Česko, často se mu ale vyhnou a z Austrálie letí těsně podél německo-české hranice.

Tagy Boeing 787-9 Londýn - Perth Qantas QF9/10 Top Ultradálkové lety
12 komentářů