Rok přímých letů Austrálie – Evropa: linka je v zisku, Qantas hlásí obsazenost 94 %

Dreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: QantasDreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: Qantas

Rok po spuštění první přímé linky bez mezipřistání mezi Austrálií a Evropou vydal Qantas provozní statistiky nového spojení.  Aerolinka považuje

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
T.Gm

Vyletěl z Perthu a 9 hodin ze 17 letět nad oceánem s dvoumotorovým Dreamlinerem bude cool jen do té doby než se ukáže, že jeden motor vás v případě nouze bezpečně zpět na pevninu nenavrátí. Být testovacím králíkem na lince QF9 nestojí za žádné peníze.

Martin V.

Nějak nerozumím vaší námitce. Vždyť cestou máte Omán, Maledivy, Srí Lanku, Indonésii a v nejhorším případě ještě Kokosové ostrovy. To rozhodně není náročnější trasa než severní Atlantik, kde se tak létá už 30 let a nikdo se toho nebojí.

T.Gm

Když se podívají na skutečně proletěnou trasu , tak až ten Omán po 9 hodinách je pevnina, která je první v reálném dosahu. Snaha ušetřit palivo a letétat nejkratší cestou , v Londres přistávají velmi často s velkým předstihem, přestože v Perthu nedávají mezipřistání ve vymezeném čase.

Martin V.

Pokud počítáte rozlehlou pevninu přímo na trase, tak je to až Omán. Ale skutečná trasa, kterou létají vede přes Malé, což je slušné mezinárodní letiště, i když na korálovém atolu. Takže z vašich 9 hodin je maximálně 7, navíc v půli cesty na SV je Jakarta.
http://www.gcmap.com/mapui?P=per-mle-mct-lhr,+cgk,+gan,+cck&DU=km&SG=850&SU=kph&E=60,120
Uznávám, že je to o trochu dál než v severním Atlantiku, ale zase je tam teplejší voda. 🙂
http://www.gcmap.com/mapui?P=prg-snn-yqx-jfk,+kef,+ter&DU=km&SG=850&SU=kph&E=60,120
Některé lety přes jižní Pacifik jsou vážně nad totální pustinou, tam bych asi lehce nervózní byl i se čtyřmi motory.

Y.K.

Dreamliner má největší ETOPS 5,5h, takže nemůže letět trasu, kde 9 h není nic k přistání. Pro letiště není potřeba pevnina, stačí atol s dostatečnou dráhou.

Martin V.

Jak už psal „Jen tak“, ono tam pořád něco je, ale i kdyby ne, přesto by to snad vyšlo. Kdyby ztratili motor v polovině cesty, tak to mají dopředu nebo zpátky 4,5 hodiny, což by snad s jedním motorem za 5,5 hodiny dali (v nižší hladině a s vyšší spotřebou), nebo ne?

Y.K.

Přesně tak, i vrácení se se počítá. Já jsem nestudoval tu trasu na mapě co tam je za letiště a jaké jsou časy. 🙂 Ale v Pacifiku pár letišť je.

Jen tak

Musíte se koukat nejen před sebe a za sebe (tam je vskutku první pevnina po austrálii víceméně až Omán – když vynecháme ostrovy po cestě), ale take do stran. A v doletu pár hodin je tam asie prakticky po celou dobu letu.

krom toho, ten blábol o tom nestihání v perthu – teda nevím, školy nemám, koukám do statistik tohoto letu za poslední dva týdny, a odlety z Perthu jsou na čas.

Takže, o čem to sakra mluvíte?

Jen tak

No, streka přes atlantik je podstatne kratsi, nez tohle 🙂

Skinheads & Punks united

Že si raději před čtyř násobkem ceny Berty nekoupili vyřazený Krokodýl od ČD s funkčním motorem a rámem hádám je důvod, že by za jeho provoz nemohli brát prachy.

Lukáš F.

Hlavně by se Qantasu krokodýl vůbec nehodil do flotily.

Jen tak

No, streka pred atlantik je podstatne kratsi, nez tohle 🙂