Rok po petici končí pokladna Českých drah v Turnově. Liberecký kraj ji už nebude dotovat
Jednotky 845 a 628 společnosti Arriva vlaky v Turnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle kraje stačí ve stanici jedna pokladna.
Podle kraje stačí ve stanici jedna pokladna.
Trošku odbočím, a vy jste fakt všichni spokojeni, že Liberecký kraj má teď minimálně 3 železniční dopravce, přičemž univerz. jizdenka oneticket je drahá, a České dráhy skoro úplně vyšachoval jako asi jediný kraj v ČR? Líbilo by se tohle státu, kdyby to takhle dopadlo i v ostatních krajích a státní dopravce musel úplně skoncit, minimálně s osobní dopravou a naši železnici tak ovládli Němci? Celkem nerad bych se i v této oblasti dočkal časem německých cen. Mimochodem, všiml si někdo z vás, že Arriva jen v tomto kraji provozuje starý šrot bez klimatizace, zatímco v jiných krajích má Arriva moderní… Číst vice »
Na jižní Moravě „státní dopravce“ určitě bude bez zhruba poloviny vlakových kilometrů krajských vlaků (dopravcem bude Jihomoravský kraj na linkách S2/S3).
Liberecký kraj uzavřel s ČD smlouvu na víc než polovinu vlakových kilometrů Libereckého kraje.
V Ústeckém kraji je 9 vlakových dopravců dotovaných krajem.
https://zdopravy.cz/most-jako-laborator-zeleznicni-konkurence-od-prosince-tu-pojede-pet-dopravcu-25366/
A včíl mudrujte.
9? V článku píši o 5, ale to není podstatné. V rámci kraje, na krajský tarif, je to cestování v pohodě. V pohodě to ale přestává být, když vyjedete mimo kraj. Abyste měl x aplikaci v mobilu, perfektní přehled, co jak má odlišné každý dopravce (např. čekání na přípoje, vlastní jizdenky nebo si holt výrazně připlatit za one ticket…), jaky ma kazdy kraj tarifni system. In karta je vám už celkem k ničemu, arriva v libereckém kraji nejhorší vlaky, v létě v nich je to doslova peklo. Jak moc jezdíte vlakem po celé CR? Já hodně a z pohledu cestujícího… Číst vice »
S tím závěrem jsem se unahlil, protože relativni přehled o tom, jak to bude od prosince, mám především na Českolipsku, tam CD už před několika lety vyklidily rychlikove pozice, zůstaly jim někde jen osobaky a především jediná jen jejich linka a to z CL do Lovosic. Od prosince jim má myslím na Českolipsku zbyt už jen ta do zmíněných Lovosic.
Souhlasím se sjednocenm prodeje krajských jízdenek na jedno místo, na pár kliků.
AŽD
ČD
Die Laendernbahn CZ
Die Laendernbahn GmbH
GW train
KŽC
MBM Rail
Railway Capital
Regiojet ÚK
Předpokládám, že do ÚK bude chtít taky Arriva vlaky. A nevylučují, že také samotný Ústecký kraj bude chtít ve své režii provozovat vlaky. Uvidíme za pár let
On si JMK zakládá vlastního dopravce? To, že vlastní vozidla z něj nedělá dopravce.
A jak to tedy bude dál Budeme ve vlacích jezdit s vlaky Nebo vlaky budou jezdit s námi K zamyšlení ?
Dotaz na redakci – kolik tedy činila/činí dotace Libereckého kraje na tuto pokladnu ČD?
1,3 milionu Kč.
Díky.
49 Kč za prodej jízdenky. Tvl.
Když SŽDC prodávalo jízdenky ČD,, tak smluvená marže byla 6,5%, což bylo málo pro SŽDC.
https://zdopravy.cz/velke-ruseni-pokladen-szdc-chce-skoncit-prodej-jizdenek-ve-197-stanicich-6419/
P.S. Je těch 1,3 milionu s nebo bez DPH? (99,9% municipalit mívá výrazně krácený nárok na odpočet DPH)
A k tomu jako bonus ještě nevyžádaná osobní komunikace s jednou z dam z pokladny, že lobuji za kraj a uvěřil jsem Půtovi:)
Netuším, zda to bylo s DPH nebo bez, je to naprostý úlet.
tak to Vám nezávidím.
Přiznám se, že nechápu proč někdo vidí zvyhodnovani Arrivy Liberecký krajem.
ČD pro LBK najede cca 2,5 milionů vlakm
Arriva cca 1,2 mil. vlakm
DLB CZ cca 0,7 mil. vlakm
Trilex nevím
a do toho jednání s ČD o přímém zadání bez soutěže na prodloužení Jizerskohorské železnice. Dámy jsou vskutku velký materiál a vůbec nerozumím, proč je ČD rovnou nevykoply.
Od prosince bych se hodně divil, kdyby CD měly s Liber. krajem nasmlouvan větší výkon, než ostatní dopravci dohromady. Zbyly jim jen osobaky a to jeste jen na nekolika málo linkach.
nojo no…soukromníci se hold začínají roztahovat….a bude hůř…
A ty jim za to vzdáváš hold?
Tak nevím………….. Proč stát nepronajmul pozemky ČD v městech a z nich mohl platit pokladny, WC, čekárny ?
ČD získaly transformací málo vlastních pozemků v železničních stanicích?
Průměrně pokladna ČD prodala 5 jízdenek za hodinu (otevřeno 15 hodin v pracovní dny, 13 hodin o víkendu). I pokud pokladní dostávali jen minimální mzdu a byl tam po celou dobu jen jeden zaměstnanec, tak vydání jedné jízdenky stálo 25 Kč jen na mzdě.
Proto říkám že pokladny jsou přežitek !!! Drahá atrakce !!
Tak přesně na téhle pokladně mi nedokázala paní prodat jízdenku IDOL do zastávky busu 🙁
takže asi tak…
A na té druhé pokladně vám ji pak prodali?
u ARR pak již ano,
ovšem stále více používám apku, i přes řadu výhrad.
Na té druhé se jaksi jízdenka nemusí nehrát. Proto kupuji jízdenky na Opustcart ve vlaku, když to smlouva umožňuje.
Jj, to je přesně ta pokladna, kde jsem chtěl jízdenku do IDOLu (zastávka busu) a paní byla bezradná…
Tak asi tak :-)
To samé se mi stalo i ve vlaku Arr. Chtěl jsem jízdenku na zastávku autobusu a bylo mi řečeno, že to nejde. Že ČD tam mají asi nějakou vlečku.
Stejně prasecky ČD odmítá prodávat jízdenky do zón, kam nejezdí i v olomoucké gubernii. Chyba tedy asi nebude na straně kraje.
Jedna pokladna určitě v takové stanici stačí. Kor v době IDS, které platí na všechny dopravce bez rozdílu, je samozřejmě ekonomicky neefektivní, aby tam byly dvě. Jen by mě zajímalo, zdali pokladna ARRRIVY už umí prodat i tarif PID (protože to pokladny ČD umí a PID tam zasahuje), a zdali už umí prodat jízdenky do zahraničí (protože to má ARRIVA ve smlouvě na linku R14 s Ministerstvem dopravy a jako součást DB by v tom snad neměla mít problém).
Když má to ve smlouvě mít povinnost umět prodávat jízdenky na mezinárodní spoje tak když to neumí tak ať ministerstvo napálí mastnou pokutu
Když jsem se tam před několika měsíci naposled ptal, mezinárodní prý uměli, ale PID ne.
PID Arriva nemá na pokladně ani ve vlaku.
Jojo nákup IDOL je sice bez přirážky, ale u průvodčích státních drah to znamená se pokaždé dohadovat, že na ten 40Kč příplatek nárok nemají. Naštěstí většinou automat funguje, takže se dohadování lze vyhnout.
A i když je mi srdečně jedno, kdo ten vlak provozuje už z principu státní podnik prostě ne. Státní dráhy pořád žijí v komunismu, kdy si ony určovaly jak a čím budou jezdit, což je zcela nepřípustné. Rozhodovat musí ten kdo platí a pochopitelně za své peníze chce odpovídají služby!
„Rozhodovat musí ten kdo platí“ To ale většinou není cestující.
cestující je (obvykle) i daňový poplatník.
V článku je psáno, že Arriva je dcera DB. DB jsou tak buď soukromé nebo tam panuje komunismus.
Jak to tedy je?
kdy vznikla Arriva a kdy skončil komunismus???
DB jsou také černá díra na peníze, která celkem pravidelně jednou za cca 10 – 15 let pozře něco přes miliardu eur ze státního rozpočtu. Něco navíc si k tomu daný rok za nedovolenou podporu z německého státního rozpočtu uzme i Evropská unie. SNCF je v tomto směru ještě mnohem horší.
Ano, bylo mi několika ČD pruvodcimi receno, že v případě obsažené staniční pokladny bych si měl idol správně koupit na pokladně, ale v praxi se mi ta přirážka ještě neprihodila.
V autobuse se taky prodávají jízdenky většinou u řidiče, navíc to zdržuje, ve vlaku je prodává průvodčí až za jízdy. A navíc skoro každý má mobil a může si jízdenku koupit předem.
Ano, jak píšete „skoro“ každý. Jenže i ten skoro každý, kdo má mobil, si chce třeba čas od času vyřídit studentskou průkazku či krajskou čipovou kartu, chce si na ní dobít kupon nebo chce s něčím poradit. A máme tu prostě stále lidi, buď malé děti nebo naopak ty starší, kteří prostě kartou na internetu platit nechtějí nebo prostě nemohou, a stále by jim tato možnost fyzického nákupu jízdenky měla být zachována. Čímž nechci obhajovat pokladny támhle v nějaké Horní Dolní, ale ve větších městech typu Turnov prostě tu službu na nádraží očekávám. Přičemž příklady ze zahraničí nám ukazují, že… Číst vice »
Ovšem jedna pokladna v Turnově může jakž takž stačit, zbytek koupí ve vlaku nebo pojede zadarmo (naposledy mě do Semil nestačili zkasírovat … ale možná únik tržeb bude menší než náklady na druhou pokladnu).
Zase zde kraj se montuje do železnice.
jak nečekané, že, když si je platí?! 😀
Nebýt kraje, tak by vám ty vlaky ani nejezdily.
a nebo taky dojezdily!!!
už od doby,kdy začaly kraje mít možnost kecat do dráhy,to začalo všechno jít do pr….
tahle oblast je plná Arrivy a jejího šrotu…
Rozhodně ten šrot je lepší, než to železo nabízené ČD. Raději pojedu v 845 než v 843.
Vidíte, a já přesně naopak.
Jestli máte za „lepší“ to, že sedíte v bundě a cvakáte zimou zubama, naposledy např. dnes 22. 11., a to nebyla vůbec žádná vyjímka, nebo že si občas nesednete (typicky v pátek odpoledne, kdy Arriva prostě občas nepředpokládá, že tou dobou pojede hodně lidí a nasadí jen 1 soupravu místo 2), tak to jste teda hodně mimo. Já bych např. 100x radši bral „šrot ČD“.
Nebo jsem už dvakrát nastoupil do Arrivy a moje místo koupené týden dopředu tam nebylo. A při dotazu průvodčího mi řekl, ať si sednu jinam a když jsem řekl že nechci tak mu to bylo u pr…e 🙂
Takže nakonec sis na truc průvodčímu sednul na místo které tam nebylo?
Vuz 843 za mne asi lepší, než 845. Oba jsou bez klimatizace, ale v 843 si můžete zcela otevrit okno. V 845 jen pootevrit, v létě je v té Arrive fakt vedro, obzvlášť když stojí. Hrozně s sebou při jízdě taky háže, dojít na WC, pokud zrovna funguje, to si připadám jak námořník na rozbourenem mori😀 wifi kolikrát nejde, velká část sedadel v protismeru a hlavně ctyrek naprosté minimum plus málo místa u stolecku, které jsou nechutne ulepene. Celkově čistota taky není silnou stránkou arrivy. Dříve byl běžný automat na vodu, to bylo fajn, nyní je tam k dispozici spíš… Číst vice »
Zlatá Regionova? 😀
Jezdila do Liberce?
Okrajově jezdila Os vlaky v úseku Liberec – Semily – St.Paka.
Článek je o Turnově a tady máme řazení: https://www.zelpage.cz/razeni/19/cr/trate/041/
Perlička: Sp 1914 „Cyklovlak“ má řazenu Regionovu s přivěšeným Bdtax až do toho Liberce.
Ano, v Turnově jezdí ČD převážně s Regionovou, jen někdy nahrazenou poctivou 810, a myslím, že ke spokojenosti cestujících, stejně jako Arriva se svými vlaky.
a hele patrně zasloužilý zaměstnanec státních drah,. že?! 😀
No jo státní historické vozy typu Hypernova či dokonce Šukafóny (poslední dobou hodně přelakovávány do barev Stadlerů) jsou rozhodně modernější, že? 😀
když nemám argumenty, osočím oponenta, že je zaměstnanec dané firmy 😀 bravo 😀
Připadá mi absurdní, že se Arriva není schopna dohodnout s ČD, že by prodávala jejich jízdenky. Oba dopravci mají přece stejný zájem…
Lístek na čd si může koupit každý na eshopu nebo pid lítačce (směr na MB). A dělá to už víc jak 60% zákazníků. Pokladny jsou přežitek. A Arriva lístky na čd prodává-oneticket.
Jasně, „každý“. Do sousedního kraje zase jednodušeji autem, pokud tedy Arriva nebude prodávat alespoň středočeské integrované jízdenky anebo tyto nebudou ve vlaku jiného dopravce bez přirážky.
A od čeho je lítačka ?
Když jedu na Prahu s Arrivou, jsou její jízdenky levnější. Jedu-li s ČD, koupím bez problému ve vlaku. Ale bylo by i tak milým doplněním, kdyby Arriva ve vlaku i v pokladně PID prodávala, v nějakém množství případů se to může hodit.
Přežitek jsou možná z pohledu našeho, kteří tady píšeme do internetových diskuzí. Ale i v tom západním zahraničí jsou ve větších městech prostě standardem. A Turnov i vhledem k počtu tratí a vlaků, které tam jezdí, podle mě alespoň jednu pokladnu mít má. Ono se to ukazuje i při mimořádnostech, kdy výpravčí ve stanicích zpravidla zalezou do kanceláře (raději), rozhlas a tabule ukazují nesmysly a prostě se není na koho obrátit.
Každý Ne! Jen ten kdo má internetové bankovnictví a chytrýá telefon!!! A to zdaleka není každý!!!
Vy budete taky přežitek 🙂
Každý nemá chytrý mobil, internet a kdo víc co…i kdyby tam kupovala jízdenku denně jedna babička, tak tam pokladna má být. Je to služba zákazníkovi, můžete se tam jít zeptat na spojení, pokud jede někdo dále a nevyzná se v koloritu jízdních řádů atakdále. Jedna pokladna pro všechny dopravce by byla nejvhodnější. A např. Turnov svou velkostí a s přestupní stanicí, by pokladnu měl mít a o tom žádná.
Možná za čas napíšete ….průvodčí je přežitek, strojvedoucí je přežitek apod. Čili i třeba cestující muže být brán jako přežitek.
Svycarsko: 85 % jízdenek mimo pokladnu. Proč by to nemohlo jít i u nás? Ta zveřejněna data krásne ukazuji, ze to není zrovna levná záležitost
Nic není černobílé. Já za sebe napíšu, že ta pokladní je ještě někde poslední duší na tom nádraží. Všude všechno bez lidí, to se nám vrátí s úroky.
A všichni ti topiči, brzdaři, závoráři… veslaři na galérách…
Znovu se vrátím ke Švýcarsku: tam se to vrací jak? Že jezdí více a více lidí vlakem?
A nemají oni možnost v těch pokladnách či automatech koupit jízdenky na všechny spoje, aby se do veřejné dopravy dostali i lidé bez všemožných aplikací v již téměř přechytralých telefonech? Stoupá jim aspoň podíl, nebo jen objemy, jako u nás?
Já ale nepíšu nic o tom, že vlaky bez pokladen nebudou, obecně jsem si dovolil hodnotit trend, který považuji za špatný. Z našeho života se ztrácí přímá komunikace mezi lidmi, ale to se netýká jen dopravy.
Ze Švýcarska bych si raději vybral způsob financování kolejí.
Souhlasím.
Souhlas, leč zrovna v Turnově o tento extrém teď nejde. To v Semilech hlášení i vizuální informační systém na dálku ovládaný často spíš dezinformační, pokladní to často na dotaz je schopna trochu uvést na pravou míru, mnohde mnohem hůře … dostanou cestující v Nedvězí informaci, že místo vlaku jede mimořádně autobus, k zastávce nezajíždí? Nevím …
Nedávno jsem byl v kavárně, kde Vás obsluhuje robot. Nechutný. A souhlasím, že se to lidstvu vrátí. To je bez diskuze.
Postupně se k tomuto stavu blížíme. Stačí pozorovat ve vlaku, jaké lidé jízdenky mají. Když odpočtu zejména předplatní jízdenky vydané v rámci IDS, tak už dost lidí ukáže jízdenku v telefonu. A je to čím dál tím častější, tedy to alespoň na mne tak působí, dříve byl člověk s jízdenkou v telefonu za zvláštní úkaz. Lidé zjevně považují za výhodnější jít na vlak těsně před odjezdem, než aby stáli ve frontě u pokladny, nebo aby vůbec k pokladně obtěžovali chodit. Stejně časem zbudou pokladny ve větších městech, odkud jezdí dálková doprava. Tím nemyslím zrovna Turnov s jeho pseudodálkovou dopravou:-).
Nebo při těsných přestupech a různých tarifech jinou možnost nemají. Alespoň nějaká možnost úhrady jízdného bez ‚telefonu‘ by ve veřejné dopravě zůstat měla, a to bez drakonické penalizace. Zbavovat se potenciálních uživatelů není v současnosti prozřetelné – a netvrdím, že k tomu musí být v každé zastávce pokladní.
Švýcarsko jsem navštívil v životě několikrát. Ale letos poprvé jsem tam použil i vlak. Cestoval jsem po trase Stein am Rhein-Schaffhausen-Neuhausen-Schaffhausen-Kreuzlingen. Možná se budete divit, ale i v takovém Stein am Rhein, malém městečku s třemi tisíci obyvateli na nádraží pokladna funguje. Ok..ta pokladní má i další aktivity. Je to takové informační centrum , kde lze získat jízdenku na vlak , ale lze dostat informaci ohledně regionu, rezervovat si ubytování, směnit si eura za franky atd.. Myslím, že toto je model , který se i v některých českých místech dá použít… To, že se tam prodá 85% lístků mimo pokladnu… Číst vice »
Ano, to ale není klasická pokladna a cesta to určitě je. Ostatně, používá ho třeba GWTR v Plzni, který prodává jízdenky na rychlíky do Mostu v Pontu. Jinými slovy, prodej jízdenek není 100 % náplní obsluhy, spíše doplňková činnost. S automaty naprostý souhlas.
To ale určitě nezajisťuje dopravce.
Já se trochu obávám, že v české kotlině automaty moc dlouho nevydrží.
Jenže ve Švýcarsku (i Německu, Rakousku) neznamená zrušení pokladny zavření nádraží a nákup jízdenky ve vlaku. Tam zpravidla zůstane nádraží i čekárna otevřená a místo pokladny tam je automat. Ale takový automat, co umí platby hotově, kartou, umí vytisknout spojení včetně zahraničí, umí prodat jízdenky dopravce i IDS, zkontrolovat zákaznickou kartu. U nás se to odbavení přenáší do vlaku, kde logicky minimálně u některých tratí to pak průvodčí nemá šanci stihnout (zejména pokud všichni chtějí platit kartou) a velká část lidí jezdí načerno.
Dovoluji si s vámi nesouhlasit. DB se kromě velkých měst, nádražních budov zbavuje. Na peronech umísťují skleněnou čekárnu s jízdenkovým automatem a v novější verzi informační kiosek „Video-Reiszentrum“ kde se můžete přes počítač a kameru doptat na pro vás potřebné informace, případně rovnou koupit to, co konkrétně potřebujete.
https://www.bahn.de/service/buchung/wege_zur_fahrkarte/video_reisezentrum
A nebude to tím, že mají automaty na jízdenky, což u nás je jen některých nádražích !
Protože u nás o automaty moc není zájem, pokud má člověk na výběr, tak volí lidskou obsluhu. Automat na nádraží u něho nikdo a u klasické pokladny fronta, to samé ve vlaku, kde je 0-0S, ve vlaku automat, přesto cestující chodí pro jízdenku ke strojvedoucímu.
A já se nedivím, nedávno jsem si chtěl koupit jízdenku v Kolíně na Arrivu přímo v jejich automatu, no ve finále jsem skončil u kasy ČD s lístkem z Jednotného tarifu, protože automat se jaksi zasekl a já neměl čas čekat, až se milostivě rozchodí.
Mně baví to srovnávání se Švýcarskem. ČR má hustotu osídlení 124 lidí na čtvereční kilometr. Ve Švýcarsku je to 188 lidí. A cca 55 % rozlohy Švýcarska je neobyvatelných, takže reálná hustota osídlení je v té zemi nějakých 418 lidí na čtvereční kilometr. To je o 10 méně, než v Nizozemsku. A tomu odpovídají i přepravní toky, které jsou mnohonásobně větší, než u nás. V Nizozemsku si cestující buď poradí sám nebo zaplatí servisní poplatek ve výši 0,5 až 1 € za každý úkon. Zpáteční jízdenka koupená od lidského pokladníka je tedy o 2 € dražší, než z automatu nebo z peněženky na… Číst vice »
A jaký vliv má hustota osídlení na počet jízdenek prodaných mimo pokladnu?
To si odhadnout netroufnu. Bude ale mít významný vliv na počet cestujících, kteří projdou nádražím ve čtrnáctitisícovém městě. Těch přespolních tam bude teoreticky 3,25 krát více, než přespolních používajících nádraží v Turnovu. Ve skutečnosti ten rozdíl bude větší, protože Sudety jsou kraj dost liduprázdný. Pokladna na nádraží v takovém městečku ve Švajcu bude zcela jistě prodávat jízdenky na všechny vlaky, lodě, tramvaje, busy, fiakry a volské povozy i jiné dpravní prostředky, na které platí General Abonement, vstupenky do všech muzeí nejméně v celém kantonu a ubytování v několika hotelech v okolí. Bude v ní také směnárna. To je docela rozdíl… Číst vice »
Zachovali se solidně tím, že ty lidi nevyhodili a našli jim další uplatnění.
Ty ženské v pokladnách nijak moc dobře placené nejsou a tak všude chybí. Nebyl problém pro ně najít práci jinde. Ba to možná i ČD uvítaly…
Jsou minimálně 6let do důchodu!Je to ostuda!!!
A proč by měl kdaj z našich peněz dál dotovat? Jaká tam je produktivita?
No a ? Tohle není zaopatřovna.
Tomu řikate solidně, když zaměstnanci musí denně dojíždět z Turnova do Liberce,Mladé Boleslavi,Nymburku a tak? Pracovní doba je denně od 1/2 5.
To je fakt skandál. Dámy poblily kraj peticí s vylhanými informacemi, ten jim rok v podstatě platí mzdu a za tu dobu si nebyly schopné najít jinou práci? V době, kdy je prakticky nulová nezaměstnanost? Představte si tu hrůzu, že jsou lidé, kteří denně za prací jezdí třeba 100 km.
….jsou lidé, kteří denně za prací jezdí třeba 100 km.
Přesně to o takovém dojíždění jsem chtěl napsat i já. Moc dobře vím, co to je tak daleko dojíždět. A zdůrazňuji plně ZA SVÉ!!! A takto dojíždí bez režijního jízdného mnoho lidí, a to i z větší dálky. A nestěžují si…
Moc jiného jim nezbývá. Odvrácenou stranou je umrtvování celých oblastí a zvyšování přepravních potřeb. Jestli toto chceme, i za cenu všech důsledků…
Turnov – Mnichovo Hradiště je 15 km.
„…umrtvování celých oblastí…“
Zavřením jedné prodejní kukaně???
Máta pravdu,ta představa je naprosto šílená .To je život jak včela-pracovat a cestovat ,jak dlouho se to dá vydržet?TIto lidé zaslouží obdiv,když už ne dřívější odchod do duchodu.
Pokud jsou tu jiní (a mnohdy oprávněně včetně mě) cepováni za styl psaní, tak mi to „poblití“ tak nějak vadí….zbytečná vulgarita.
Vy nás tady napomínáte za vulgarismy ,ale odpovědět tímto způsobem pane Sůra to se nehodí, nejradši bych poblil já Vás (když už tedy jsme u tohoto názvosloví).Vaše profesionalita se těmito výrazy zcela vytrácí.
Co to je 1/2 5? To jsou opravdu lidi tak omezený, že neumí napsat správně ani udaj o času?
Na to, že si ty tety vybojovaly dotování z veřejných prostředků, vylhanými informacemi v petici, by měli být potichu a šoupat nohama.
protože „1/2 5“ je kratší a pro každého jistě mnohem srozumitelnější, než „půl 5.“ a oproti zastaralému slovnímu spojení z minulého tisíciletí „půl pátý“ dokonce o tři znaky 🙂
4:30 je ještě kratší 🙂
…tety vybojovaly… by měli být potichu?
(Když už mluvíme o tom, co kdo umí nebo neumí napsat?)
To těch 70lístků za den nás stálo hezké peníze 🙁 pokladny zrušit úplně. Mě stačí app Lítačka a Idolka. A ostatní ať si koupí u průvodčího.
Bez přirážky OK, pokud to stihne. Vám stačí, tomu říkám argument. 🙂 Ostatní ať si třeba jedou autem, ne? Aby náhodou nebyl větší zájem a důvod investovat do kolejí.
jenže za tuhle solidaritu platíme tvrdě všichni…
Můžete prosím prozradit jak tvrdě platíme, když, dle jiných vyjádření, přešli na volná pracovní místa u stejné společnosti jinde? Náborový příspěvek pro nové pracovnice tam kde byly volná místa a odstupné pro pokladní z Turnova by vyšly levněji?
A tu roční dotaci jistě taky započítáš…
Jestli by nebylo dobré zařadit pokladny pod SŽ?
Souhlas. Otázkou je výše poplatku za pokladny pro SŽDC.
Od příštího roku bude zpoplatnění SŽDC kolejí pro nakladku/výkladku a manipulačních. Od letoška je sankční systém za zpoždění. Platí ošlapné.
Nic z toho dopravci platit nechtějí.
Nebylo. SŽ neprovozuje vlaky, nereprezentuje dopravce a jejich nabídku.
Jakej by k tomu měla mít důvod? Vždyť nezvládají ani kloudně řídit provoz.
Prodej jízdenek vůbec nemusí být a ani není a nebyl vždy spojen s provozováním vlaku.
Důvod pro je jasný, jde o hospodárnost. Existuje mnoho stanic, kde jezdí více dopravců, kde se nevyplatí mít několik pokladen. A tak není třeba žádná, budovy jsou opuštěné, lidé ztrácí zázemí. Ten, kdo jezdí vlakem možná ví, o čem píšu.
A možná by taky mohli prodávat cigára, sušenky a noviny. Místo trafiky.
To nevím, ale u nás třeba v zimních měsících pomáhali prohrnovat sníh, v létě se starali o vzhled stanice, uklízeli. Snad jsou lepší květiny, než posprejovaná budova.
Pokud by něco prodali a cestující by byl spokojen, tak proč ne?
Čti: ochucená nealko piva, donuty a tablety 😀
Je zajímavé, že v podobných případech se různé firmy v zahraničí dokáží spolu domluvit. Proč by Arriva nemohla v Turnově za provizi prodávat jízdenky ČD a ČD nemohly prodávat jízdenky Arrivy v jiných stanicích ? Vždyť by to bylo ke prospěchu všem…
Jak je vidět, tak nedomluví, jsou konkurenti, tak se zase ani nedivím. V začátcích železnice to bylo horší. Mnohem horší.
Nejsou to konkurenti v pravém slova smyslu. Konkurenty jsou ve chvíli, kdy se uchází/soutěží o krajskou/státní zakázku. Jakmile je jeden z dopravců vítězem, tak ta konkurence celkem padá. Každý si jezdí své linky. A u brutto smluv komkurence padá definitivně, tam je přece dopravci úplně jedno, kolik lidí převeze.
Jestliže to nejsou konkurenti v pravém slova smyslu, nejedná se o zlepšení pro cestujícího.
Protože úředníci v ČD stále konkurenci zavile nenávidí a všem dohodám i pokusům vlastníka (státu) jim nějakou spolupráci nařídit, brání jako rozmazlený fracek, kterému někdo bere jeho hračku.
„budovy jsou opuštěné, lidé ztrácí zázemí.“
Se děje i tam, kde jediným soukromníkem je projíždějící nákladní vlak. A jedna konkrétní poklada byla zavřená ještě hluboko za dob jednotné dráhy.
?
V době, kdy ČD měly všecko pod sebou. A přesto se pokladny zavíraly.
A úplně všude? Asi popáté-píšu o stanicích, kde působí více dopravců, tedy o stanicích, kde je docela provoz.
Těch lístků se prodává míň a míň na pokladnách. A o ziskovosti / výhodnosti pokladen se nedá mluvit. Ztrátový provoz.
SŽDC nabízí služby dopravcům tzv. zařízení služeb. např hlášení v reproduktorů o příjezdu vlaků nebo to co jsem zmínil předtím
Podobně i provoz pokladny v režii SŽDC, což už fungovalo, akorát sždc skončila s ČD, neboť SŽDC se to nevyplacelo.
Dopravci by platili,ale zákazníci nechtějí a to je ten problém.
Co má společného zajišťování provozuschopnosti infrastruktury a řízení provozu na infrastruktuře s prodejem jízdenek ?
Víte co? Prospěch cestujícího!
Jde o společný zájem, zájem ten, aby jezdilo co nejvíce lidí, zájem, aby se nemuselo zbytečně platit více lidí.
Dále společné prostory, které je dobré mít pod dohledem.
Proto říkám pokladny zrušit !! Těch 70lístků za den stihne prodat průvodčí a nemusí se živit min.2lidi a prostory pokladny(energie,pc,it..) ty ušetřené peníze raději dát do kvality vlaků…..
Jen připomenu, že jsem psal o stanicích, kde působí víc dopravců.
Jinak ty prostředky na prostory se vrátí tak, jak jsem rovněž psal.
Nebylo. Pro SŽ je cestující obtížný hmyz.
Tak tomu říkám argument.
A není? Chová se tak, že není? Snaží se co nejrychleji eliminovat výluky, plánuje je tak, aby cestující byli co nejméně dotčeni, skvěle informuje o závadách na infrastruktuře atd?
Odpovědnost nese MD, vláda, ŠŽ jsou vykonavatelé, vlastně úředníci. Co brání ministerstvu, aby nemohlo zjednat nápravu?
Jinak, já jsem psal o sloučení, tedy o zhospodárnění pokladen.
Zajímavé. Takže SŽDC od dopravců utržilo míň, ale zaměstnává víc lidí… a Vy si myslíte, že všechny tratě SŽDC by měly zůstat napojeny na dotační penězovod?
Přece Vy, dle Vašich výroků, byste měl být spokojen, že dosud nedošlo k vypnutí peněz do podstatné části tratí SŽDC.
A teď jste změnil názor?
Často tady píšete o nějakém vypínání. Tak já jsem kupříkladu vypnul trolla.
Možná pro vedení SŽ.
Nevím, proč, ale SŽ se v posledních letech naopak mnoha pokladen, které provozovala, zbavila.
Podobně zbytečná je i kasa ČD v Letohradě…
V Letohradě ČD nemají vůbec co dělat, tam to patří LEO Expressu. I Královéhradecký kraj by měl dostat rozum a alespoň vlak z HK do Letohradu objednávat od LEO Expressu, a ne nadržovat ČD.
Pokud dobře vím, tak KHK nabídl soubor vlaků, kde byly i zmíněné Sp z HK do Letohradu. Jako jediný dopravce se přihlásili ČD.
Přihlásili se i soukromí dopravci (konkrétně GW, Arriva, LEO Express, JHMD a KPT Rail), z nich KHK jednal jen s ČD (a na přeshraničních výkonech s GW).
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-uhaji-v-kralovehradeckem-kraji-vetsinu-vykonu-kraj-bude-jednat-jen-s-nimi-a-gwtr-67637/
Kraj nejednal s GW?
Teplice nad Metují – Trutnov?
Vždyť Leoš není schopen zajistit ani dopravu se svými 4 jednotkami co má vysoutěžené. O víkendech musí nasazovat autobusy.
A příčina? Aby to nebylo o srážkách na přejezdu, což dopravce asi sotva ovlivní… do toho mu skočil sebevrah, za což nelze dopravce vinit ani v tom případě, že to byl zhrzený fanoušek ČD.
Taky to tam Leo vede od deseti k pěti. To je dopravce na baterky. Jejich dispečeři ( sídlící někde v Ostravě ) vůbec nemají přehled kde jezdí. Při mimořádnostech je jednání s nima velká sranda.
A z jakého důvodu? Rychlíky Pardubice – Liberec jezdí Arriva jinak zbytek jezdí ČD (Os a Sp), takže je naopak logické, že i Sp HK – Letohrad jezdí ČD. Váš návrh jde naopak, proti rozumu. Os do Častolovic/Solnice jezdí ČD, dál na Letohrad taky, na Náchod taky, Choceň taky, takže je naopak rozumné, že i Sp do Letohradu vozí ČD. Naopak PaK byl nerozumný, když to dal Leo Expressu, když všude okolo jezdí ČD, ale úkol zněl jasně – někde musí jezdit soukromník.
Kdysi dávno jezdily všude jen ČD. To teda ten první kraj, který si železniční dopravu objednal od soukromníka místo od ČD, byl velmi nerozumný.
Tak samozřejmě, můj názor na soukromníky v závazku je stále stejný – nepatří tam, ať si jezdí komerční linky (obzvláště jeden, který vykřikoval, jak je snadné jezdit bez dotací). A řeči, že bez soukromníků v závazku by se nic nezlepšilo je jen klišé, v pohodě lze dohledat trasy, kde se modernizoval vozový park i bez nutnosti soutěže. Navíc, tím jsem tam trochu narážel i na autora komentáře, na to, že by KHK měl objednat Sp u Leo, když jezdit do Letohradu od Ústí. Tudíž jeho logikou by naopak by tam neměl jezdit Leo, protože by bylo rozumné, aby to jezdily… Číst vice »
Co je na té větě špatně?
Jestli se da na te jedne pokladne koupit i tarif CD tak Ok. At to zrusi.
Na co ten zlodějský tarif ČD? Vždyť u Arrivy jde koupit OneTicket a IDOL, a ovce s In kartou si ten lístek může koupit online, a nebo ve vlaku bez přirážky. A navíc, stejně by Liberecký kraj udělal nejlíp kdyby ten zlodějský tarif ČD ve vlacích ČD zakázal, stejně jako to už udělal Zlínský, Jihomoravský a Plzeňský kraj.
V Libereckém kraji je tarif ČD v řadě relací výhodnější než IDOL.
Ale je také poctivý OneTicket, který je za stejnou cenu jako zlodějský tarif ČD. Tarif ČD nazývám jako zlodějský tarif ne z toho důvodu, za jakou cenu se jízdenky ČD prodávají, ale z toho důvodu, že je založen na podvodech IN25 a IN50. Sám jsem byl několikrát svědkem toho, že si cestující chtěl koupit jízdenku krajského IDS – uvedu konkrétní případ z Plzeňského kraje – cestující nastupoval ve stanici Svojšín (bez pokladny, proto neměl přirážku) a cestoval do Mariánských Lázní, v tomto úseku IDPK stojí 32 Kč, stejně jako jízdenka IN50, zatímco obyčejná jízdenka ČD zde stojí 64 Kč, tudíž… Číst vice »
A teď tu o Karkulce prosím.
Tak pohádka to je hezká, ale to je tam všechno, vždyť by ten průvodčí byl sám proti sobě – přišel by rezivor a má průser. Navíc z vlastní zkušenosti vím, že napříč kraji to je spíš naopak, cestující chce IN, a průvodčí mu nabízí IDS, že to je na stejno, nebo třeba o 2,- Kč lacinější.
Přesně tak. Průvodčí nemá u ČD žádnou motivaci na tom, jaký tarif prodá. Nemá žádnou provizi z toho, že prodá tarif ČD nebo tarif IDS (respektive má z toho obojeho úplně stejnou).
No, nevím jestli průvodčí řeší revizory. Po mě na nejmenované trase hned několik průvodčích nechce příplatek do první třídy a nechává mě tam sedět s jízdenkou na druhou třídu.
To je blábol…
Rozumíte vyjádření hejtmana, že kraj nerozhoduje o pokladnách pro rychlíky?
Jakože kdyby R14 A a R21 jezdily ČD, tak pokladna ČD v Turnově by se uživila?
To vyjádření je pro mě zajímavé zejména v kontextu podobného kroku v Kraji Vysočina v prosinci 2019, kdy ČD zavřely pokladny v šesti stanicích s odůvodněním, že provoz pokladny nebyl smluvně požadován Krajem Vysočina.
Přičemž 3 z 6 těchto stanic (Přibyslav, Křižanov, Okříšky) jsou obsluhovány i rychlíkovými spoji, kde objednatelem je MD.
ČD jednalo i s tím MD – a poměrně důkladně a složitě. A probírala se s ním pokladna po pokladně, počet okének, otevírací doba. Ale jednání s MD bylo dříve než s krajem Vysočina, který pokladny také odmítnul.
Rychlíky provozuje stát. Pro kraj tedy opravdu není logické, aby dotoval pokladnu pro státem provozovaný provoz.