lot
Infrastruktura Silnice

Rok a půl trvající oprava mostu v Hořicích na silnici I/35 finišuje, hotovo bude do konce října

Nový most na silnici I/35 v Hořicích. Foto: ŘSD
Nový most na silnici I/35 v Hořicích. Foto: ŘSD
Opravu objízdných tras po městě chystá ŘSD na příští rok.

Řidiče na vytížené silnici I/35 mezi Libercem a Hradcem Králové čeká do konce října v Hořicích návrat na původní trasu. Stavbaři dokončují stavbu nového mostu. Kvůli tomu musí řidiči jezdit objížďkou přes město.

Na mostě již probíhají dokončovací práce. „V polovině října čeká na mostaře pokládka nového živičného povrchu mostu a před samotným otevřením mostu proběhne jeho kontrolní zatěžovací zkouška,“ řekla Kristýna Korenčiková z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

Na jaře příštího roku zajistí Ředitelství silnic a dálnic komplexní opravu objízdných tras, které po dobu stavebních prací zajišťovaly tranzit dopravy. Týká se to primárně ulic Husova a Táboritská, dojde také k návratu křižovatky obou ulic do původního stavu. Součástí plánovaných oprav objízdných tras je i oprava železničního přejezdu v Husově ulici.
Stavební práce byly zahájeny v dubnu loňského roku.

V rámci rekonstrukce mostu byla zcela nahrazena původní nosná konstrukce včetně pilířů. Na levé straně mostu bude obyvatele Hořic před hlukem nově chránit 2,5 metru vysoká protihluková stěna. Vzhledem k plánované elektrifikaci přemostěné železniční tratě je most oproti původní stavbě také o zhruba 1 metr vyšší.

Zhotoviteli stavby je sdružení společností Eurovia a M-silnice, které opravu realizovalo za 222,7 milionu korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Urban Transport Lover

Paráda – jen tak dál. Už to na těch silnicích začíná být vidět (kromě kraje Středočeského), že se do toho sypou Korunky.

Alibaba

Mě fascinuje tomu říkat oprava, když tam postavili nový most se vším všudy.
Ale jinak dobrý, jezdit skrz Hořice bylo na pytel.

Martin V.

Podle předchozího článku https://zdopravy.cz/v-horicich-zacala-na-hlavnim-tahu-hradec-kralove-jicin-rok-a-pul-dlouha-uzavirka-27217/ byl tenhle most postaven v roce 1979. To jen pro srovnání s protektorátním mostem přes Šmejkalku na D1, po kterém je veden čím dál tím silnější provoz od 70. let, a který na svoji rekonstrukci stále čeká.

MLB

Další místo, kde už dávno mohla stát dálnice…

BND 30

Však bude, tady se na přípravě usilovně pracuje.

Milan

Stávající uzavírka je schválena do 16. října (https://mapy.cz/s/cotonoluko). Takže se původní termín nestíhá a bude se prodlužovat?

Alfons Faun

Jeste jeden dotaz… Jak to vypada s dalnici D35 v tomto useku (v jakem je to stadiu)? Dekuji predem. Alfons

Alfons Faun

Dekuji za obe promptni reakce.

Martin V.

Rozhodně jsou na tomto úseku mnohonásobně vyšší intenzity dopravy než na úseku D11 na hranicích s Polskem, jehož výstavba má mnohem větší publicitu.

Vlaczech

Co vím tak 3 úseky mají UR a vykupuji se pozemky a připravuje se dokumentace ke stavebnímu řízení (Hk-sadová sadová-Hořice Hořice-Úlibice) na tom posledním je i nejvíc vykoupeno myslím že až 70%.poslední 4. úsek ulibice obchat je na tom nejhůř tam není snad ještě ani UR ale už je to díl co jsem se naposled koukal

BND 30

Bohužel u Úlibic je zprasená křižovatka, resp.její návrh. Ve stylu sjedete z dálnice a na čtyřpruhu na Jičín záhy kruhový objezd…

Vlaczech

Tomu se taky vždycky divím proč to tak navrhli jestli v rámci úspor že OK je levnější než ta nejlevnější MÚK anebo mě napadlo že v těch místech je ten čtyřpruh blízko obce a OK by zbrzdila provoz a alespoň tabulkově by byl i nižší hluk

Alfons Faun

Bylo by mozne zjistit vice o elektrifikaci zminene zeleznicni trate v Horicich? Dekuji moc. Na strankach SZ jsem nic nenasel.

Alfons Faun

Netusite v jakem useku se to planuje elektrifikovat a jestli to bude jednokolejne reseni? Díky moc

David

No to byla taková vize jednoho duleziteho človíčka z Hradce, který chtěl jezdit po trati, na které někdy bydlí a dojíždí právě tím vlakem, že se trať do Ostroměře zelektrifikuje, udělá se komplet dvoukolejnou a bude se na ní jezdit 160 kmh v patnáctiminutovém intervalu pantery. Nevím,jestli ten člověk tam ještě stále na nějaké důležité pozici je, ale je docela smutné, že ho někdo bere vážně. Jediné, co mělo snad Sždc v plánu, bylo zvýšení , tam kde to půjde až na 100 kmh s pár přeložkami.

A A

Nešlo jen o úsek HK-Ostroměř, ale přeložit tam spojení HK-Liberec z tratě přes St. Paku