Říjen 2020. Berlínské letiště začalo plánovat místa pro aerolinky, termín prý stihne
Sedm let po prvním datu pro plánované otevření oznámilo vedení berlínských letišť Flughafen Berlin Branderburg (FBB), že již začalo s
Sedm let po prvním datu pro plánované otevření oznámilo vedení berlínských letišť Flughafen Berlin Branderburg (FBB), že již začalo s přidělováním prostor pro jednotlivé aerolinky na novém letišti Berlin Brandenburg International Airport. Podle vedení letiště platí termín otevření 2020, v německých médiích se ale spekuluje, že ani tento termín není jistý.
Vedení letiště oznámilo v tiskové zprávě , že hlavní dopravci v Berlíně už vědí, na kterých terminálech budou působit. Lufthansa a easyJet budou v Terminálu 1, Eurowings v Terminálu 2. Ryanair zůstane na stávajícím terminálu letiště Schönefeld, který bude označen jako Terminál 5. Další aerolinky se svá místa dozví postupně v příštích týdnech.
„Příprava na provoz letiště vstoupila do nové fáze. Začínáme s dopravci připravovat start letiště,“ uvedl šéf letiště Engelbert Lutke Daldrup.
Nové letiště se stalo postupně jednou z německých ostud. Původně mělo být otevřeno v květnu 2012. Důvodem marného uplynutí tohoto i dalších stanovených termínů byly různé závady, především problémy s požární ochranou, což stálo už miliardy eur navíc.
V německých médiích se ale stále spekuluje o tom, že ani termín 2020 nemusí být konečný. Der Spiegel upozornil, že současný šéf naopak zástupcům berlínské a braniborské vlády sdělil, že termín říjen 2020 není jistý. Letiště ale trvá na tom, že termín jistý je. V seznamu závad bylo ještě v březnu přes 11 tisíc položek, podle Daldrupa je ale stihnou technici odstranit.
Náklady na nové letiště stouply už na 180 miliard korun, měsíční udržovací provoz stojí zhruba čtvrt miliardy korun. Letiště zatím využívá jen jeden z parkovacích terminálů, kde mohou zaparkovat cestující mířící do areálu letiště Schönefeld, kam je vozí autobus.