Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Další úsek D6. Přeložka Krupá se začne stavět na jaře, vyjde na dvě miliardy

Nový úsek dálnice D6 Nové Strašecí - Řevničov. Pramen: ŘSD
Na novém úseku středočeské části D6 bude jedna křižovatka a 800 metrů dlouhá estakáda.

Práce na středočeské části dálnice D6 by neměly ustat ani po pondělním otevření deseti nových kilometrů od Nového Strašecí ke Krušovicím. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce na jaře příštího roku navázat s 6,5 kilometru dlouhou stavbou obchvatu obce Krupá.

Silničáři aktuálně vypsali tendr na stavební firmu, předpokládaná hodnota zakázky s názvem „D6 Krupá, přeložka“ činí 1,94 miliardy korun. „Na stavbu probíhá stavební řízení a její zahájení se předpokládá v 1. polovině roku 2021,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Stávající silnice I/6 podle něj už dávno nevyhovuje hustému provozu, po vybudování dálnice se změní v silnici II. třídy. Součástí nového dálničního úseku bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Krupá), most přes železniční trať a přes 800 metrů dlouhá estakáda. Hotovo má být v roce 2024.

Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Řidiči se nicméně významného vylepšení silničního spojení Prahy a Karlových Varů dočkají už v pondělí, kdy ŘSD po třech letech výstavby otevře dva úseky: Nové Strašecí – Řevničov (5,5 km) a navazující obchvat Řevničova (4,2 km).

Nově zprovozněné úseky se napojí na zhruba 30 hotových kilometrů dálnice od Prahy k Novému Strašecí a vyvedou provoz mimo Řevničov a Krušovice. Na dálnici je aktuálně ve výstavbě ještě třetí úsek, pětikilometrový obchvat Lubence v Ústeckém kraji. Ten by měl být hotový v polovině příštího roku.

Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 76 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6). Nejstarším je úsek Kačice – Nové Strašecí, který byl otevřen v roce 1985.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Démon

Mě by zajímalo co tam stojí 2 mld. Kč

Luboš Beneš

To je rychlost, ze 3 km na 9km za rok – to je nárůst o 200%….ANO makáme….A Havlíček může vstát až ve 4:30.

Tomáš Žídek

Kdo chce, vidí pokrok (i když to není ideální), kdo nechce – držkuje. D1 loni otevřeno nových 15 km, D3 – loni otevřeno 19 km, 20 km ve výstavbě, D11 – 22 km ve výstavbě, D35 – 26 km ve výstavbě, D48 – 14 km se otevírá v prisinci.

Saljack

A k čemu je 20km D3 když dva nejdůležitější úseky středočeská část a obchvat Budějovic jsou v problémech. Se středočeskou se vůbec nehlo a Budějovice jsou problém za problémem. Pražský okruh taky žádný velký posun. D35 se táhne. D1 stále není dokončená a aby se mohlo říct, že rekonstrukce bude hotová musel se vyjmout most Šmejkalka což mi třeba přijde jako jasný podvod. Takže dokud nebude dokončen aspoň Pražský okruh a středočeská D3 a D35 tak to na držkovaní pořád je a dlouho bude.

Tomáš Žídek

Záleží kde bydlíte a kam jezdíte. Já pendluju pracovně Praha – Linz a za ty 4 roky je vidět velký pokrok a tzv. světlo na konci tunelu.Ta středočeská část D3 mne upřímně až tak netankuje, i když by byla fajn. Proto díky za každý km dálnice.

Jarda Š.

Záleží na tom, kdy jedete mezi Voticemi a Mirošovicemi. Za nižšího provozu se to dá, ale ve špičkách je to katastrofa.

Tomáš Poledný

Pokud chytnete kamion u sjezdu z dálnice, tak první místo kde ho lze předjet (2+1) je až u Benešova. Ten provoz na té silnici je skoro pořád, takže se tam na moc místech předjíždět nedá.

CarlosEV

vy jste tam asi dlouho nejel, že … dá se předjet v kopci do Senohrab pak před Čtyřkoly a další dvojpruh je u Poříčí až pak ten váš před Benešovem

Saljack

Měl jsem na mysli sjezd z dálnice D3.

Tomáš Poledný

Já ale vůbec netvrdím, že tam není pokrok, ale že nejpotřebnější úseky se nestaví. K čemu mi je dálnice, když na cestě z Prahy za Budějovice strávím nejvíc času v Praze na I/3 a průjezdem Budějovic? Nevím co vidíte, ale já to světlo na konci tunelu nevidím ani náhodou. Pražský okruh pořád nic a středočeská D3 se za 20let nehla ani o píď.

Tomas Zidek

Tak obchvat Budejovic ve vystavbe tim svetlem na konci tunelu urcite je. Jasne, ze je mrzute, ze asi nebude ready 09/22, jak bylo planovano, ale ten 1,5 roku navic uz holt musime nejak prezit, i kdyz se skripenim zubu. Obchvat Olbramovic by se uz taky mel zacit pristi rok stavet, pak je uzkym hrdlem pouze Milicin. Pokud sjizdite z D1 na I/3 a chytnete kamion, nestalo se mi, ze by za stoupakem 2+1 hned za D1, kde ho muzete jeste predjet, nestihal jet tech povolenych 90 km. A kdyz to porovnate s rakouskou Schnelstrasse za hranici, kde muzete jet max… Číst vice »

Saljack

Tak světlo na konci tunelu u obchvatu Budějovic nevidim, protože se tunel ještě nezačal stavět a v dohledné době se nejspíš nezačne takže bude hotovo až tak 2024. Takže od zahájení stavby nejsme ani na začátku ale ještě v mínusu. Nedej bože aby tu zakázku někdo napadnul a chtěl to celé přesoutěžit, čemuž bych se vůbec nedivil. U Olbramovic už 3 roky slyšíme, že se začne stavět příští rok a letos se to opět nestihne, protože již 3 měsíce odsouvají datum podání nabídek. Plus bych do toho přidal úsek Bratránků u Tábora který se už řeší 10 let! a opět… Číst vice »

Saljack

Plus bych ještě dodal, že nové úzké hrdlo na I/3 nám vzniklo v Benešově, kde se postavili OK. Jediná úprava která v Benešově dává smysl tj. zahloubení u Konopiště a aspoň jedna plnohodnotná MÚK se posunulo o další rok.

Démon

Se běžte léčit, fakt

looking4bucho

Vubec se nezastavam ANO, ale narozdil od minulosti je zrovna na D6 i na sousedni D7 celkem jasny harmonogram stavebnich praci. Tento novy usek jde presne podle planu. Pokud splni i ty ostatni a obe dalnice budou do r. 2025 hotovy – tak si neni na co stezovat. Takze za me zatim dobry, ale ty skutecny vyzvy teprve prijdou v nasledujicich 5ti letech a to samozrejme nejenom na techto dvou dalnicich.

mirek

D6 a D7 super, škoda že potřebujeme spíš D0, D3, D35…

Kosmik

Ano…dál nic.

Miro

No, hlavně to neuspěchat ☺

Aleš
Jiří Kocurek

Jenom váhám, co se myslí slovním spojením „získal list vlasnictví“. Že jim ho na KÚ vytiskli i se jmény a adresami? Jestli tím myslí dokončit převod vlastnictví, tak lze napsat „získat pozemek do vlastnictví“. To je jednoznačné.

A A

List vlastnictví je množina nemovitostí v jednom katastru patřící jednomu majiteli. Při takovýchto výkupech se řeší celý najednou. Možná jeiná nepřesnost formulace je v tom, jakoby řsd mělo získat celý majetek, neprobíhalo by oddělení pozemku.

Anonymus

Super, kazdy kilak dobry. 👍👍

J.K.

Na mapě ŘSD jsou i další dva úseky k zahájení 2021, tak snad se to povede.:)

Anonymus

Fandim jakekoli dalnici, ne jen tehle. Jeste chybi asi 700km 🙈🙈 coz je 20 let zhruba,ale snad se to povede i drive.

jakub (easydrink)

říkají že do 2030

Zdeny

A než se dostaví bude Chorvatská A1 po opravách a dostavěný most na Pelješac.

jakub (easydrink)

Chorvatsko je dost nesrovnatelné. Krajina, kterou je vedena, není nijak zvlášť ceněná, ani úrodná, široko daleko nic není a není problém se získáním vlastnictví. To v hustě osídleném Česku je mnohem větší problém.

michalspina

Chorvatsko je mimochodem ukázkou přeceněného vlivu dálnic na hospodářskou situaci.
Málo se ví, že v Chorvatsku mají nejvíc km dálnic v přepočtu na obyvatele v celé Evropě, protože po poslední válce v podstatě nestavěli nic jiného než dálnice. a výsledek? před 30 lety by si to asi nikdo nepomyslel, ale v HDP na hlavu je dohání Rumunsko, kde je naopak dálnic minimum…

jakub (easydrink)

Ona je pak ale otázka, jaké by to HDP bez dálnic bylo.

mirek

Zadlužit se na 100 let, aby turisti rychleji dojeli k moři a kvůli mostu do nikam se uvázat Číňanům. Jo, to se fakt vyplatí 😀

MartinS.

Když mostem propojujete 2 části území jednoho státu, která jsou jinak přístupná pouze tranzitem přes území jiného státu, tak je to podle Vás most do nikam, když propojuje území, kde žije asi 100 tisíc obyvatel?

JirkaA

A kdy to bude v ponděli otevřenost pro normalní dopravu?

Jirka

Trochu smutné, že se v ČR nejlépe připravuje a staví nejméně vytížená a nejméně důležitá dálnice.
Např. D35 okolo Vysokého Mýta či Litomyšle je v nedohlednu…
Existuje mnoho silnic v ČR, které mají mnohem vyšší intenzitu dopravy než č.6 a žádné dálnice ani obchvaty se tam stavět nebudou …

blue

A kdo za to taky může? Že by sami místní, kteří stavbu D35 blokují?

johny

Tak třeba na Moravě je Patrik jako babička z pohádky Sůl nad zlato – ta je taky všude zdejší 🙂

blue

Bavíme se o D35, kde problémy dělají sami obyvatelé jednotlivých obcí… Děti Země bych radši nechal spát a nepřivolával, než se zase pustí i do českých silnic.

Saljack

A co třeba pokračování D3 k hranicím tam se to také vleče. Kdo za to může?

Cestující, teď ale doma

Vážně se to vleče?

mirek

Vleče. Při zahájení stavby obchvatu Budějic se udával termín 2022, teď už se uvádí 2024 a brzo oznámí odklad na 2025…

mirek

Blokovalo to spíš ŘSD, které blbě a bez jednání s místními naplánovalo trasu a nesmyslnou podobu a pak to jen tlačilo silou (stejně jako D3 Posázavím nebo D52 vzácnou Pálavou, tohle prostě nefunguje). Ale už se to pohnulo, kolem Litomyšle je shoda na trase i podobě, takže zpoždění za zbytkem D35 nebude velké.

Jindřich

To asi říká člověk,který po tý silnici jel tak dvakrát v životě. My jezdíme Vary – Praha skoro každej den a je to katastrofa. Tomůžu říct taky,že D35 je naprosto k ničemu…

mirek

Je potřeba to posuzovat celorepublikově. Praha-Vary je sice zčásti horší cesta, ale jsou daleko problémovější místa s mnohem hustším provozem.

looking4bucho

Pisete to jako kdyby stavba tohoto useku primo ovlivnovala to, ze se nestavi D35. Myslim ze sam chapete ze je to nesmysl. Chtelo by to trochu soudnosti a nehledat problemy tam kde nejsou.

Vojtaur

Ja proste asi furt nechapu, co trva 3 roky na 6,5 kilometrech…

Lumpy

Asi to ze nechapes jak probiha stavba
Proste kdyz do toho budes slapat nadoraz tak to pujde stihnout za 2,5roku ale to nehraje zadnou roly dulezite je to pripravit a povolit pak dokazeme stavet i 100km za 3roky

Jiří Kocurek

Ta estakáda zabere hodně času. Nové spojení v Praze betonovali taky skoro 2 roky. Hutnění násypů se má dělat po 30-50cm vrstvách. To nějaký čas taky zabere a opěry mostu již musí být odbedněné. A nakonec je tady přepojení stávající silncie na novou, to se dá začít dělat, až když je nový úsek hotový a na mostě vozovka. Pak ještě dokončovací práce na komunikacích okolo, to taky něco zabere.

Honza

Ale dělat v noci se může nebo ne?

Vojtíšek

To máte celkem jedno, jestli stavíte 6,5 nebo 65km. Technologické postupy musíte dodržet.

Honza

Jako můžu říct že tenhle nově zprovozněny úsek dálnice jsem viděl opravdu vzniknout od začátku cca každé 2 dny jezdím Karlovy Vary – Praha a co na tom trvá 3 roky? Tak začátek bylo vykácet kus lesa, vytrhat kořeny , zpevnit podloží, zavést dolíky atd. Samotná stavba bych řekl že jim trvalá tak rok max 1,5 roku ale té přípravy než vůbec mohli položit první vrstvu betonu si nedovedete představit upřímně za 3 roky že je to hotovo bych řekl že na Naše místní poměry je ještě relativně rychle . Oprava D1 kde jen znovu betonuji a dávají nový asfalt… Číst vice »

jakub (easydrink)

Jednou někde psali, že postavit novou dálnici je jednoduší, než oprava, která se dělá na D1, která je v podstatě také novou dálnicí a ještě se musíte zbavit té staré.

Daniel Bečvář

Tři roky jsou u novostavby minimum bez ohledu na její délku. Tady si to můžete nastudovat:
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/Pozemni-komunikace/Postup-vystavby-silnic-a-dalnic/postup_vystavby.pdf.aspx

Kebab

Zajímavé. Na D7 v úseku Postoloprty – MÚK Bítozeves v dubnu 2018 bourali celý nový most kvůli chybě v konstrukci. Úsek se přesto otevíral 30. srpna téhož roku i s úplně novým mostem, který se tak stavěl necelých 5 měsíců. Takže jaképak tři roky? Když hrozí penále, tak to jde řádově rychleji…
Zdroj např.: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/demolice-rozestaveny-most-dalnice-d7-postoloprty-chyba-v-konstrukci.A180413_133940_usti-zpravy_vac2

Aleš

Jestli výběrové řízení vč. dokumentace připravuje správa v Chomutově, tak to vidím tak na rok 2022, viz. Obchvat Chlumčan na D7, kde možná trumfnou rekord v množství posunů ukončení podávání nabídek…

Kráťa

Celou D6 by měla připravovat správa Karlovy Vary….ale ani to není zárukou, že nebudou posuny

Olda

Chlumčany mají zatím asi 16 posunů, Louny jich měly okolo 25, to je na D7 běžné.

a8n

Louny 26. Časově vede ze současných staveb asi Tomkáč, zatím 21 posunů dohromady o 8,5 měsíce.

Saljack

A to si vemte, že tohle je dálnice. Na přeložce Olbramovic na I/3, která se plánuje snad 40let je nyní 8 posunu a zpoždění 3. měsíce