Další úsek D6. Přeložka Krupá se začne stavět na jaře, vyjde na dvě miliardy

Na novém úseku středočeské části D6 bude jedna křižovatka a 800 metrů dlouhá estakáda.

Práce na středočeské části dálnice D6 by neměly ustat ani po pondělním otevření deseti nových kilometrů od Nového Strašecí ke Krušovicím. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce na jaře příštího roku navázat s 6,5 kilometru dlouhou stavbou obchvatu obce Krupá.

Silničáři aktuálně vypsali tendr na stavební firmu, předpokládaná hodnota zakázky s názvem „D6 Krupá, přeložka“ činí 1,94 miliardy korun. „Na stavbu probíhá stavební řízení a její zahájení se předpokládá v 1. polovině roku 2021,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Stávající silnice I/6 podle něj už dávno nevyhovuje hustému provozu, po vybudování dálnice se změní v silnici II. třídy. Součástí nového dálničního úseku bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Krupá), most přes železniční trať a přes 800 metrů dlouhá estakáda. Hotovo má být v roce 2024.

Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Řidiči se nicméně významného vylepšení silničního spojení Prahy a Karlových Varů dočkají už v pondělí, kdy ŘSD po třech letech výstavby otevře dva úseky: Nové Strašecí – Řevničov (5,5 km) a navazující obchvat Řevničova (4,2 km).

Nově zprovozněné úseky se napojí na zhruba 30 hotových kilometrů dálnice od Prahy k Novému Strašecí a vyvedou provoz mimo Řevničov a Krušovice. Na dálnici je aktuálně ve výstavbě ještě třetí úsek, pětikilometrový obchvat Lubence v Ústeckém kraji. Ten by měl být hotový v polovině příštího roku.

Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 76 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6). Nejstarším je úsek Kačice – Nové Strašecí, který byl otevřen v roce 1985.

Tagy dálnice D6 přeložka Krupá ŘSD Top
57 komentářů