Železnice Zprávy

Režijkářů ubývá, poprvé jich je pod sto tisíc. Možností na cestu téměř zdarma ubude

Počet majitelů režijních jízdenek dlouhodobě klesá. Ilustrační foto: Jan Sůra
Počet majitelů režijních jízdenek dlouhodobě klesá. Ilustrační foto: Jan Sůra

Možnost jezdit takřka neomezeně po české železnici za symbolický poplatek využívá čím dál méně současných i bývalých zaměstnanců státních organizací na železnici včetně jejich rodinných příslušníků. Režijky si v závěru loňského roku prodloužilo zhruba 90 tisíc lidí. Vůbec poprvé tak počet jejich vlastníků klesl pod sto tisíc. Velké omezení čeká majitele na konci letošního roku, kdy přestanou s velkou pravděpodobností platit na dalších tratích.

Trvá dlouhodobý trend poklesu počtu aktivních režijních jízdenek. Ten začal již několik let před zavedením státních slev,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Pokles loni v závěru roku, kdy byl termín k prodloužení režijních jízdenek, byl menší než při poslední prologanci. Tehdy ubylo 15 tisíc aktivních jízdenek, pro letošek deset tisíc.

Režijky navíc v kategorii pro důchodce dostaly novou konkurenci v podobě státní slevy. Řada seniorů už dříve uváděla, že ani jízdenku neprojezdí, mohli tak přemýšlet o tom, zda se jim nevyplatí více kupovat jednotlivé jízdné se slevou 75 %. Slevy ale nakonec zřejmě tolik zájem důchodců, kteří tvoří dlouhodobě největší podíl držitelů režijek, neoslabily. Podobné to může být i se zájmem studentů.

S ohledem k dlouhodobému trendu poklesu počtu aktivních režijek, který je navíc v posledním prolongačním období dokonce menší než byl v předchozím období, nelze určitě dávat souvislost mezi státní slevy a pokles aktivních režijních jízdenek. Jde o obecný vliv a dopad celkových změn na železnici,“ dodal Štáhlavský.

Majitelé režijek pro letošní rok platí 1100 Kč, pokud jsou zaměstnanci ČD nebo SŽDC či dalších organizací. Rodinní příslušníci platí 1250 Kč, důchodci 600 Kč, stejně tak děti do 26 let. K režijkám ještě existuje časový příplatek pro komerční vlaky Českých drah (690 Kč pro zaměstnance / 350 Kč pro důchodce), pouze pro zaměstnance je časový příplatek pro zavazadla (490 Kč).

Předseda Odborového sdružení železničářů Martin Malý je přesvědčen, že pokles je výsledkem kombinace státních slev i dřívějšího zdražení poplatku za režijky. K tomu je podle něj třeba připočítat zavedení příplatku za komerční vlaky a také přibývání spojů, kde režijky v důsledku provozování jinými dopravci nejsou použitelné. „Řada držitelů režijek tak dochází k závěru, že se jim režijka ČD už nevyplatí, jelikož mnohdy by s ČD ročně procestovali bez režijky méně, než kolik činí náklady na udržení její platnosti,“ řekl Malý. Podle něj je pokles zájmu i důkazem toho, že kvůli režijkám nedochází k významnému úniku tržeb. „V mnoha případech jejich držitelé totiž režijky používají jen občasně a vnímají je spíše jen jako určitou přirozenou stavovskou výhodu spojenou s výkonem práce na železnici,“ dodal Malý.

Téměř jisté je, že od prosince letošního roku budou režijky ještě méně výhodnější. Na řadě rychlíkových tratí, kde provoz objednává ministerstvo dopravy, České dráhy skončí a začnou jezdit vlaky Arrivy a RegioJetu. Ty nemají povinnost režijky uznávat a záleží jen na tom, zda se s Českými drahami nějak dohodnou. Podobné to bude i v řadě krajů na některých tratích. České dráhy si dlouhodobě stěžují na to, že povinnost uznávat režijky je diskriminuje v soutěžích.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
MAGADANCZ
Host
MAGADANCZ

Moc nechápu poslední větu článku „České dráhy si dlouhodobě stěžují na to, že povinnost uznávat režijky je diskriminuje v soutěžích.“, když od poslední změny Tarifu (myslím vydaný ke konci roku 2017 s účinností od 1.1.2018) nemusí ČD režijky uznávat ve vlacích, které jsou objednateli (kraje, Praha, Ministerstvo dopravy) vysoutěžené, tj. žádnou diskriminaci v soutěžích pro ČD nevidím 🙂

liberal shark
Host
liberal shark

Lidé mají mít takovou mzdu / plat / důchod, aby podobné nesystémové věci nebyly potřeba …

venkov4ever
Host
venkov4ever

Takže jste pro, aby Šípovým otrokům přidali 1600 Kč měsíčně a sebrali jim režijky?

liberal shark
Host
liberal shark

Co si otroci dojednaji, to budou mit. My jsme si loni zalozili vlastni odbory a najednou to slo.

Dominik
Host
Dominik

1600,- není adekvátní náhrada režijky.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Je jen logické, že když se v rámci modernizace snižuje počet zaměstanců v drážních organizacích a podnicích, že se snižuje i počet režijek.

Vendelín
Host
Vendelín

Pone Sůra, režijky se už dostatečně probrali, ale měl bych námět na článek. Vytvořit přehled benefitů, které poskytují jednotliví dopravci svým zaměstnancům a to nejen železniční dopravci, ale i významní autobusoví, jako např. Arriva, Flixbus, BusLine, Veolia a samozřejmě naši oblíbenci tedy Jihotrans (GWTR, ) Regiojet a Leo.. Co vy nato??

petr.r
Host
petr.r

jaký mají čd stravenky a kolik dopláci na jednu?

Standa
Host
Standa

ČD nevím, ale SžDC 110 korunovou za směnu (12h) a zamestnanec platí 36 korun . Pokud není směna 12 hodin (VDS, nebo střežení pracoviště) , tak 90 Kč stravenka/ 28 korun úhrada.
ČD to budou mít stejné, nebo podobné v procentu úhrady

Degenerovaný modrý odporář
Host
Degenerovaný modrý odporář

Sáhnete na režijku, bude stávka!!!

petr.r
Host
petr.r

nastoupí armáda, zelená a čekal jsem něco od modrých v podobným stylu, ale můžeme si položit otázku jestli takovou blbost by řekl někdo od RJ……….

VRT
Host
VRT

Zásadní a palčivá témata české železnice (dle počtu komentářů): – (ne)zastavování v České Třebové před několika lety způsobilo téměř zánik zeměkoule, iniciátoři však byli po zásluze v diskuzích upáleni – režijky debata připomíná náboženské války v Evropě v 17. století, zatímco katolíci vědí, že jediná cesta k železnici vede přes režijku, protestanté si svoji cestu k Dráze hledají sami pomocí slev, Lídlenek a dalších milodarů Dráhy. Konkurence ateistů, kteří kašlou na obojí je vnímána jako (žlutočernozelená) cesta do pekel -810 co je křesťanovi katedrála, to je šotoušům vozidlo, jakékoliv změny v podobě moderních vozidel zásadně odmítá, ztělesněním pravých ideálů je… Číst vice »

venkov4ever
Host
venkov4ever

Ad 3/ Na 75% souhlasím. 810ka je opravdu otřesná, raději se projíždím malebnou krajinou Desirem a to rychlostí 80 km/h, kteréžto parametry splňuje například linka U28. To je z Rumburku do Děčína via nepatrný kousek Islámské Republiky Německo. Oněch 25% nesouhlasu představuje zážitek. Namísto toho, abych celou cestu zuřivě lechtal display nejchytřejšího telefonu a skrze dopravcem garantované netové připojení, nad jehož přenosovou rychlostí se i Jihokorejcům zakulacují oči, honil těžký business, protože já jsem přece vždy very busy…se raději z okna rozhlížím po krajině.

Dan
Host
Dan

Dovolím si doplnit 😀

– papírový jízdní řád
písmo svaté všech šotoušů a železničních staromilů, co se nikdy neskamarádili s idosem. Podobně jako křesťan Bibli to nejspíš jen málokterý z železničních nadšenců přečetl celé, hodí se spíš jen k náhodnému listování a chytání prachu na poličce. Jediný správný vydavatel jsou ČD a jediná správná verze je ta, která zahrnuje vlaky všech dopravců.

venkov4ever
Host
venkov4ever

Dotaz: V článku je uvedeno, že režijka stojí ročně 1100 Kč. To je nově (po návratu s. Šípa k lizu), nebo už to platí delší dobu, popř. jde o překlep? Tak nějak jsem žil v domnění, že zaměstnanci platí rovný litr. Děkuji.

Dominik
Host
Dominik

Ne, po zvýšení platíme 1100,-

Jaaa
Host
Jaaa

Loni to zdražili. 🙂

Človek
Host
Človek

Znám důchodce, co to neprojezdi ani náhodou a naopak to berou jako příspěvek na českou železnici (ač je to absurdní)

dopravak
Host
dopravak

Samozřejmě, že někteří neprojezdí ani těch 1000Kč. Takoví lidé ať dostanou slevu na In karty, ať pro mě za mě dostanou in25 zdarma. Problém je v té nesystémové paušálnosti, kdy naopak rodina železničáře dojíždějící denně z Pardubic dostane benefit ve výši desítek tisíc, zatímco někdo z horní dolní dostane maximálně možnost jet sem tam motoráčkem na nákup. tady vyjde určitě krásně paretovo pravidlo, 20% zaměstnanců čerpá 80% částky na tento benefit. To vám přijde kolegiální? Nebylo by přece jenom rozumnější a spravedlivější udělat procentuální slevu na IN karty? Tak aby každý čerpal benefit v rozumně velké výši? X% na 25,… Číst vice »

venkov4ever
Host
venkov4ever

Je zajímavé, jak to občany dráždí, některé až k nepříčetnosti (že, Patriku a Petře R.? Režijka je benefit v hodnotě 19 000 Kč ročně. Kdyby režijky zrušili a Šípovým zaměstnancům přidali 1600 Kč měsíčně, uklidnilo by to dav lačnící po krvi? Nebo režijku alespoň přejmenovat, možná i to by pomohlo, protože animozita vůči držitelům režijky je zcela iracionální. Dalo by se skoro říct, že režijka je ideálním studijním tématem pro psychology. Zajímalo by mě, kdyby se náhodou nějaká žena jmenovala Režijka, zda by ji Patrik nebo Petr R. na ulici fyzicky napadli.

Dominik
Host
Dominik

A co zaměstnanci? 1600,- za zrušení režijky? Docela málo za zrušení takového benefitu.

Tronda
Host
Tronda

Jak docela málo? Vždyť ve spoustě příspěvků zde diskutéři vykřikují že lidi těch 1100 za režijku ani neprojezdí a ještě si musí koupit místenku (že režijka je také síťovkou u ŽSSK taktně pomlčí). Není tedy nic lepšího než jim splnit přání a tohoto břímě je zbavit.

Dominik
Host
Dominik

Jestli chcete zrušit režijku, tak adekvátní náhrada je minimálně tak 3000,-, ale 1600 za zrušení takovéhoto benefitu je málo, navíc nikdo dotyčného nenutí si režijku zařizovat, jestliže jí nepotřebuje, pak by se mohlo taky stát, že to co, dojíždí do práce z větší dálky by taky mohli odejít, jelikož by se jim to už nevyplatilo a netýká se to jen ČD, ale i Správce Infrastruktury. A dopravním podnikům taly závidíte výhodné jízdné pro zaměstnance a jeho rodinu?

Tronda
Host
Tronda

Ale vždyť to tu furt od spousty lidí čteme, že na režijku všichni projezdí cca to, co za ni zaplatí, tak jistě taková náhrada nikomu vadit nebude.
PS: Možná to nevíte, ale cestu do zaměstnání si hradí zaměstnanec sám ze svého. A pokud mu chce zaměstnavatel poskytnout benefit ve formě proplacení nákladů na cestu do práce, tak to hradí také ze svého. Tedy spočítají se režisti ve vlacích ve veřejném zájmu a o ušlé jízdné se pokrátí dotace, náklady si pak přeúčtuje dopravce interně jako ten pravý benefit.

dopravak
Host
dopravak

To víte, že ti, co na režijku projezdí hromady kilometrů, tak budou neustále argumentovat, že většina to tak nemá a že je potřeba to za každou cenu zachovat. Jak je vidět z negativních hlasování na komentáře, tak některým opravdu neskutečně vadí, když by se do systému vložil trošku řád a bylo by vidět, kolik kdo projezdí. A o to zřejmě mnohým jde, ale hodit to na závist ostatních je přece jenom jednodušší, než si přiznat realitu.

Dominik
Host
Dominik

Jenže to je pár lidí, co zde píše, třeba já osobně jen za měsíc projezdím jen do práce tak cca 1200,- a další jízdy udělají klidně i další 1000 až 1500 a znám takový co do práce jezdí i přes čtvrtku republiky, u těchto by to klidně mohlo znamenat i odchod z dráhy, což v případě třeba správce infrastruktury by mohlo mít docela velké důsledky.

dopravak
Host
dopravak

No a vidíte. O tom to přesně je. Vy máte to štěstí, že bydlíte někde, kde můžete vlak takto často využívat. Naplno tak tohoto benefitu využíváte a ročně vám dráhy přidají řádově desítky tisíc k platu. A to nemluvím, kdyby takto jezdil i zbytek Vaší rodiny. A co mají pak říkat kolegové, kteří to štěstí nemají. Znám fíru, který to má na nejbližší zastávku couráku x kilometrů a na směnu se reálně jinak, než autem prostě nedostane. Ten si má prostě vystačit se základním platem? Toho nebude škoda, když odejde? Jemu by se třeba zase hodil jako benefit příspěvek na… Číst vice »

venkov4ever
Host
venkov4ever

Možná jste přehlédl slůvko „měsíčně“. 1600 Kč měsíčně činí 19 200 ročně, pravda, před zdaněním. Pak by si ti Šípovi otroci, kteří si přejí cestovat vlakem, mohli koupit kartu In 100 jako cestující z řad neželezničářské veřejnosti. Kdo nechce, utratí peníze jinde. Co je na tom nefér…nebo tedy unfair, abychom vypadali světově?

venkov4ever
Host
venkov4ever

Vlákno zlobí, příspěvek je určen Dominikovi.

Dominik
Host
Dominik

Před zdaněním právě, a třeba já osobně projezdím jen do práce cca 1200,- (za měsíc) plus další jízdy dělají dohromady 1000 – 1500,- možná i trochu více, záleží jak kdy. Já tu režijku nikomu nevnucuji, kdo jí nechce, ten si jí brát nemusí. A nejde jen o to kolik se projede, ale o to, že závist chce nádražákům sebrat jeden benefit, který je kolikrát i lákadlem na železnici a v případě jeho zrušení by mohlo vést i ke ztrátě některých, co dojíždí i přes čtvrtku až půlku republiky. A co je fér natom brát nádrážákum benefit, za to že provozují… Číst vice »

venkov4ever
Host
venkov4ever

Někde jsem slyšel, že „Šípové“ před několika roky nahlas uvažovali o zrušení režijky a zavedení jakéhosi kreditu. Zaměstnanec by dostal kredit 3000 km ročně zdarma. Co neprojede, to propadne (převést nelze), co projede navíc, za to zaplatí dle ceníku pro invalidy. To není úplně gut, protože by zaměstnanci museli běhat k pokladně, čili starost navíc. Lepší mně přijde paušál, ať už režijka, nebo In 100 koupená za navýšení platu. Navíc není těžké se domyslet, že… letos to budou 3000 km, další rok 2000, pak tisíc, až nakonec zaměstnanec dostane maximálně podepsanou fotografii Šípa. Co vy na to?

Dominik
Host
Dominik

Km kredit by šel řešit taky In kartou a pak to akorát doplatit, třeba za rok, ale také bych s tím moc nesouhlasil. A ani In 100 za plnou tržní cenu není řešení , když už tak se slevou, ale to už je lepší zachovat režijku, bylo by tu třetí řešení, zanikne ČD režijka a MD by vytvořilo svou a měli by to všichni zaměstnanci železnice, myslím že by to bylo nejlepší řešení situace, všichni by byly spokojeni a sociální smír by byl zachován.

venkov4ever
Host
venkov4ever

Fandím vám, ale holt nezbývá, než abyste se obrátili na vaše „žluté vesty“, ať vám to vyjednají. Tím bych s dovolením uzavřel vlákno.

petr.r
Host
petr.r

já vám taky fandím, ale ty režijky by měly platit jen do vlaků co čr jezdí na vlastní triko, bez dotací kraje a státu.

petr.r
Host
petr.r

kdo dojíždí do práce přes čtvrtku republiky potom dělá v práci co?-vyhodit na hodinu.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Já věděl, že jsem to někde četl:
Historie jízdních (režijních) výhod zaměstnanců drah
https://www.koridory.cz/historie-jizdnich-rezijnich-vyhod-zamestnancu-drah/

petr.r
Host
petr.r

Mají ty režijky zrušit a bude klid, znám dost čdáků a ti jezdí autem nebo na kole, jak já jsem měl režijku, tak jsem ji vůbec nevyužil (čsad) a jezdil jsem vlakem anebo to mohou udělat jak jsme to měli na vojně, když jsme někde jeli vlakem, tak náčelník napsal volnou jízdenku.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Stokrát omleté téma a rozdmýchávání vášní českého závistivého národa 😀
A přitom jedinou novou informací tohoto neskutečně dlouhého článku je, že „ajznbón“ vymírá.

dopravak
Host
dopravak

Já bych v žádném případě nezpochybňoval právo státní firmy na benefity pro své zaměstnance. Dneska je to standartní nástroj firem, jak nalákat a udržet si zaměstnance. Podmě mě je zásadní problém u režijek jejich absolutní nesystémovost. Rodina dojíždějící denně z Pardubic do Prahy získá benefit v řádech desetitisíců ročně, zatímco zaměstnanci z horní dolní to vyjde vylej nalej. Zároveň nikde nejde pořádně vyčíslit, kolik tyto slevy stojí. Dále pak dráhy jako jeden podnik dávají slevu zaměstnancům podniku jiného bez reálné možnosti náklady přeúčtovávat. Tohle je opravdu guláš. Podle mě by se měla pravidla výrazně upravit, tak aby byla spravedlivá pro… Číst vice »

Rampa
Host
Rampa

Zdravim pri pondelku a dekuji za clanek 😉

Pokud nekdo vnima titulek jako zavadejici, je to podle meho nazoru hlavne kvuli tomu, co nize popsal diskutujici Libor.

Cestovani (skoro) zdarma predstavuje rezijka urcite ve srovnani s In100 (20 000 Kc). Ve skutecnosti je ale asi hodne tech, kteri tuto cenu ani zdaleka neprojezdi. Pokud ma pan Libor rocni najezd za cca 1 300 Kc, pak mluvit o rezijce jako o cestovani (skoro) zdarma se jevi jako ponekud nestastne.

Tronda
Host
Tronda

Tak v případě, že příjmy z režijek a proježděné jízdné režisty jsou vlastně vyrovnané jak píšete, tak vůbec nebude vadit, pokud se na všech výkonech ve veřejném zájmu (např. na základě průzkumů) zjistí podíl režistů. Tento podíl pak bude považován za cestující na náklady dopravce a o tyto prostředky se pokrátí dotace. ČD si pak tyto tržby interně přeúčtuje a bude to ten pravý zaměstnanecký benefit

Rampa
Host
Rampa

Ja jsem jen upozornil na to, ze velke mnozstvi lidi tech 20 000 nikdy neprojezdi, a dal jsem priklad.

Pokud si z toho vyvozujete, ze prijmy z rezijek = projezdene jizdne rezisty, je to vase vec.

Tronda
Host
Tronda

Vždyť to tak píšete. Ale musíte uznat, že systém: za režistu se sníží dotace a jízdné si doplatí dopravce ze svého výdělku (např. z komerčních vlaků) je ten nejčistší k veřejným financím a bude z toho ten pravý benefit. Oni lidé na berňáku také pracují a také z toho nemají žádné prebendy z hlediska činnosti jejich zaměstnavatele. V praxi by museli mít např. daň z příjmu za ten Váš paušál.

Medvěd
Host
Medvěd

Bla bla bla – to Vám jde…………. Dopravní podnik má taky pro svoje zaměstance a rodinné příslušníky jízdné za režijní paušál nebo zdarma. Tak v čem je problém? Závist! Na jednotné dráze byly jízdní výhody pro všechny jejich zaměstnance. Potom do toho vlezli zákonodárci a udělali kočkopsa. Nádražáci jen chtějí, na co měli nárok! Jste jako kámoš – soudce – závidí mi režiku – ale on má“ jen svých 14 královských platů“ za rok. A navíc vřeští, že z platu (srážek ze mzdy by uživil 3 důchodce). To se nedá slušně komentovat…………….

Dominik
Host
Dominik

Liberalizace – cílená likvidace režijek, neboť jentak zrušit je nešlo, tak formou liberalizace alespoň omezíme jejich použití a ony už pak zaniknou .

Víťa
Host
Víťa

Takže kromě toho, že ze železnice zmizí šrot jako Béčka nebo 810, je to další pozitivní jev liberalizace 🙂

MRC
Host
MRC

Mohu vědět, kde vlivem liberizace mizí 810/béčka? 🙂

Nebo to má brát, že místo jetých vagonů mi daj jiné jeté vagony, akorát trochu víc umyté s tím, že mi řeknou, že je to nový vagon?

Dominik
Host
Dominik

No i před soutezemi byla vozidla nahrazována novými, takže, toto je je mýtus.
A jestli nám závidite režijku, tak si pojďte dělat na železnici.

MRC
Host
MRC

No, ono zatím vidím nové vozidla prakticky jen u ČD… Možná rj s těma pesama, ale to je jeden případ z několika… Nebo kde jinde jsou ty nové vozidla? 🙂

David
Host
David

Pro zaměstnance ČD i SŽDC (aktivní) jsou komerční příplatky a příplatek za zavazadla zdarma v ceně režijky (1100).

Martinm
Host
Martinm

Pro SŽDC rozhodně ne.

David
Host
David

Měl jsem za to, že aktivní zaměstnanci to tak mají. Pokud ne, tak se omlouvám. Nicméně u ČD to tak je tak to ve článku prosím opravte. Ať můžou hýkalové hýkat. Děkuji

Standa
Host
Standa

Máme to tak. Pan Martinm má špatnou informaci

Jaaa
Host
Jaaa

Ale houby, platí to zaměstnavatel a vám se z toho strhnou daně (z výplaty se tak stalo), takže úplně zadarmo to není.

Standa
Host
Standa

Pro SŽDC rozhodně ano. Oba příplatky mám, cenu uvedenou v článku jsem neplatil. Platíte pouze daň z příjmů z této částky, protože to je účetně nepeněžní příjem. A ani tuto srážku jsem na pásce nenašel.
Oba příplatky platí zaměstnavatel jako benefit, a ( a tím si nejsem jistý, musel bych se podívat do KS) jednalo se o tom, že i tuto daň z příjmů uhradí

Jarda
Host
Jarda

S tim souhlasim, je to temer za stejnou cenu jako rezijka samotna…

Dagmar
Host
Dagmar

Pane Davide,kde jste k tomu došel,že komerční vlaky a zavazadle máme k režijce zdarma. Pokud u SŽDC chceme zavazadla,tak si zaplatíme,pokud komerční vlaky,tak si také k režijce zaplatíme ,pokud chceme přepravu kol,zase si připlatime a tak v závěru režijka 1100 .-plus další popl. Tak v závěru ta režijka pro tak vyjde cca 2500 .- . Plus rodinní příslušníci ……. Tak nemlžte ,že je něco zadarmo. 🙁

Standa
Host
Standa

Tak to nevím komu to platíte, já jsem také u SŽDC a tyhle příplatky jsem neplatil. A pochybuju, že by to v jiném OŘ bylo jinak.

Kylchap
Host
Kylchap

Cožpak režijky, ale cestující z Teplic do Vimperka si musí pořídit čtyři jízdenky. Úžasné!!! Když pojedu po Buštěhradce do Neratovic tak už jenom pouhé tři. Jaká úleva!!!
S kolem raději necestovat!

Krokous
Host
Krokous

Proslýchá se něco o celostátním tarifu… prý… problém je, že celostátní tarif bude téměř 1,50 kč/km, což znamená až 150 za 100 km… x2 … to máte krásný výlet pro jednu osobu za 300 kč. Ještě větší problém vidím v absenci rodinných, síťových, skupinových aj. jízdenek. Jinak mi je jedno, kolik bude dopravců.

Krokous
Host
Krokous

Nějak jsem nepochopil, za co mám ty mínusy… za první polovinu příspěvku, kde popisuji fakta, která nastavil někdo jiný nebo za druhou polovinu příspěvku, kde jsem si povzdechl, že nejspíš zmizí rodinné, síťové, skupinové aj. jízdenky, což je vlastně taky fakt… nějak zdejší diskutující nechápu – přijde mi, že místo toho, aby někdo argumentoval, tak radši dá mínus s pocitem „teď jsem mu to natřel…“

Jirka
Host
Jirka

To je proto, že sem chodí i lidé, kteří tenhle nedotažený paskvil tvoří a nechápou, že už dva lidi mohou za stejnou nebo nižší cenu cestovat autem, takže nějaký celostátní tarif bude vhodný akorát tak pro jednotlivce a teď jak už to začíná být všechno připravené je pozdě to od základu měnit. Kde jsou ještě nějaká kola atd. – prostě nepoužitelné a kdo může začne jezdit autem… No a než uznat, že svou práci dělají blbě, tak dají radši mínus…

Krokous
Host
Krokous

Njn, lidé moc diskutovat a argumentovat neumí – rovno use napadá, uráží a ten, kdo se chce opravdu pomstít, natře to tomu druhému tím, že mu dá mínus…

Standa
Host
Standa

Ve srovnání s jinými druhy dopravy to je pořád velmi levné.
Autobusem tu cestu pořídíte za méně jen proto, že silniční dopravce neplatí za použití DC ( tu mu platime všichni z daní) a nejsou zohledněny v ceně za kilometr všechny externality.
S vlastním autem se pod 3 koruny na kilometr nedostanete

asdfrb
Host
asdfrb

Cestny dopravca plati spotrebnu dan z paliv. Dalej plati cestnu dan. Na dialniciach a vybranych cestach 1 triedy plati dialnicne znamky.
Cital som clanok, kde si jeden clovek dal robotu a spocital vsetky prijmy od vodicov. Spotrebnu dan, cestnu dan, dialnicne znamky a k tomu vydavky na cestnu dopravu – urzba ciest a stavba novych ciest. Pre rok 2015 mu vyslo, ze uzivatelia ciest zaplatia do statneho rozpoctu o 70 miliar Kc viacej, ako z neho dostanu.

Krokous
Host
Krokous

Nj, jenže kolik stojí km dálnice např. pro kamiony? 4 kč? A kolik stojí km za použití kolejí? Odhaduji…

Krokous
Host
Krokous

1) to, že BUS je třeba zvýhodněn je možná fakt, ale… výsledná cena je pro zákazníka nižší, a o to tu běží… 2) pokud auto žere nějakých 6 l/100 km, pod 3 kč se dostanete úplně s přehledem.Pokud budete počítat jen benzín (jako většina lidí), při dvou lidech je auto levnější než vlak! 99% lidí nepočítá malichernosti jako olej, údržba, servis, výměny dílů, amortizace… to by lidé zjistili, že km stojí autem třeba 30 kč, což je nežádoucí.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Autobus vyjde na km levněji zejména proto, že mezi autobusovými dopravci je nesrovnatelně větší konkurence a díky tomu si tito dopravci neživí přežrané administrativní aparáty v každém kraji, popř. na nábř. Ludvy Svobody….

Petr
Host
Petr

Ano,to jeje skutečně zásadní problém české železnice,protože počet lidí jedoucích zroba z Teplic do Vimperka je přímo obrovský 😀

Kylchap
Host
Kylchap

Zásadní problém je v tom, že od nového GVD bude počet takových relací větší než velký.

Petr
Host
Petr

Od příštího roku platí pokud vím celonárodní tarof,takže je na každém,zda si chce koupit 4 levnějsi nebo 1 drazsi jizdenku.Jak jinak by jste to resil vy?Ponechal monopol draham,aby si delaly co chteji jako jeste donedavna??

Kylchap
Host
Kylchap

Nikoliv od příštího. V červenci Ťok ještě netušil, že bude nutno zavést jednotný tarif.

Standa
Host
Standa

V doprave ve veřejném závazku rozhodně.
Komerčně na vlastní riziko ať si jezdí kdo chce kde chce

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

Pane Petře ve Švýcarsku máte 26 kantonů a můžete jet na jednu jízdenku z bodu A do bodu B v ČR je 14 krajů a a pro každého dopravce nebo IDS abyste měl samostatné aplikace a kupoval X jízdenek v tom přínos pro cestujícího nevidím.

Petr
Host
Petr

Jak jsem řekl,od toho tu bude celonárodní tarif 🙂

Miloš Veman
Host
Miloš Veman

1. Kdysi bylo, že na režijku mají nárok i ústavní činitelé jako soudci, poslanci atd.? To ještě platí? 2. Proč leží trnem v oku některým politikům je to, že režijky že nejsou nijak daněny. Když Kalousek tehdy řekl, že nechce sebrat režijky, ale zdanit je, tak se někteří mohli po, jaká je Kalousek xxx, že chce brát všem pracujícím režijky atd…. Jaký je rozdíl v zdanění vs sebrání většina nádražáků, samozřejmě, nepochopila. 3. To hlavní a co by se mělo řešit je obrovské zneužívání režijek – o tom samozřejmě odbory taktně mlčí a mlčí. Podmínky používání jsou jasně dány a… Číst vice »

Anjel
Host
Anjel

Vy ste to tiež nepochopil,ak ste si nevšimnul,tak sa odbory na železnici i zamestnanci spojili a kvoli Kalouskovi bol i niekoľkohodinový štrajk na českej železnici.Lenže zpovykaní Pražáci mali šťastie,počas štrajku bolo príjemné počasie a cestovali do práce aj na bicykloch.Tam nešlo iba o režinky ale aj o stravné lístky pre všetkých zamestnancov,a iné benefity.Ono je sakra rozdiel,keď v súkrom.firmách berú zamestnanci 30 tis v čistom a u ČD 16 tisíc

Martin.dilli
Host
Martin.dilli

O jaké profesi konkrétně je Vaše tvrzení?

Anjel
Host
Anjel

v čistom 16.000 kč majú napr.pokladníci v 6.tarif.stupni
a niektorí moji kolegovia v nižších tarif.stupňoch majú ešte nižšiu čistú mzdu,v tej sú započítané aj 2 odpracované víkendy v mesiaci

Martin.dilli
Host
Martin.dilli

Za 36 hod/tyden a týden dovolené navíc. Zkuste třeba tranzito u soukromnika směny 24/7/365 mzda obdobná, prac čas 40/týden + povinné přesčasy. No a kde mají pokladní 30k, nevím. Ale pokud je to jinde o 180% lepší, tak ochota zůstat o něčem svědčí, výhoda bude asi jinde než plat, včetně možnosti vlastnit rezijku, ať se držím tématu. Osobně mám in 25 placenou firmou, pro pracovní cesty výkonu strojvedoucí u soukromé firmy. Plat vyhnán přesčasy, soukromý život trochu na hraně snesitelnosti. Proto je čd cargo v tomto v pohodě, no a osobka láce díky dělení směn, vše na nazorech jiných kolegů

Standa
Host
Standa

Kde jste vzal těch 36 hodin?
Dělám v dopravě , dělám normálně 160 hodin měsíčně, akorát rozvržených do 12 a 24 hodinových směn.
Beru 4. tarifní stupeň , zatím v budoucnu si polepším na max. 10. ( Výpravčí na velké nádraží)
Včetně příplatků mi dnes přišlo 18.000 v čistém. Dispečer CDPcka ve dvanacce má maximálně nějakých 35.000 hrubého a když je hodně přesčasů a nočních , donese domů možná těch 30 čistá ruka.

Martin.dilli
Host
Martin.dilli

Tak Stando, když ono teda pokladní čd, tam jsem to vzal, nevím o sždc pokladní. Vy jako výpravčí děláte 24 h směny?

Standa
Host
Standa

Jako výpravčí ne, jako signalista ano. Ono to je v reálu 18 hodin práce se šestihodinovým přerušením v noci, když nejezdí vlaky (střežení pracoviště).
U výpravčích je takový rezim na malých nádražích, kde není noční provoz a ještě z nich neudělali dálkově řízené dopravny

Anjel777
Host
Anjel777

Dik za komentar, mate pravdu.A cas na rodinu je tiez vzacny, vela pokladniciek zostalo u CD len preto,lebo manzelia alebo partneri maju flexibilnu pracovnu dobu.

Anjel
Host
Anjel

Poslanci alebo sudcovia samozrejme režinky nemajú,ale inak benefity u železníc majú zamestnanci všetkých európskych železničných spoločností,takže možte začať závidieť 🙂

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Nevím jestli je to režijka, ale tady politici zadarmo u ČD jezdí, fotek politiků z vlaků ČD v místech, kde jezdí i jiní dopravci si vybavuji docela dost.

Franz
Host
Franz

Jaké zneužívání máte na mysli? Prosím, upřesněte.

Standa
Host
Standa

Jak se dají zneužívat rezijky? Povídejte, přehánějte. Sám ji mám, takže by mne ta vaše teorie o zneužívání zajímala je to v podstatě In100, takže jestli tím zneužíváním míníte její používání i mimo cestu do zaměstnání, tak to je jaksi její vlastnost ne zneužívání. A rodinný příslušník ji dostane jen když ji mám já jako zaměstnanec ( a neznám moc kolegů, co by tuto možnost rezijky pro rodinu využívali)

Jaaa
Host
Jaaa

Nene, to se už docela dávno zrušilo a místo toho si vyplácejí ty slavné „náhrady za dopravu“, což je ještě mnohem větší láce v hodnotách desítek tisíc korun měsíčně, a nemusí nikomu nic prokazovat.

Radek
Host
Radek

Mě by zajímala jedna věc – když mám režijku, mám právo na místo k sezení ve vlacích nebo nemám? Nebavím se o povinně místenkových, ale o „obyčejných“ vlacích ČD.

Martin Chovanec
Host
Martin Chovanec

Pokud si koupíte místenku, tak máte. Před mnoha lety jsme měli ve vlaku incident, kdy nás nějaká paní režijkářka nechtěla v plném vlaku pustit na naše místa, protože si myslela, že její režijka je nadřazená naší místence.

Tronda
Host
Tronda

Přitom to má být přesně obráceně, režista má mít povinnost pustit zákazníka, který zaplatil za lístek plnou palbu.

Krokous
Host
Krokous

Takže důchodce a studentík musí pustit plně platícího… tak to má být! Co o tom, že důchodce je o holi a jede na túru na hory.

Tadeáš
Host
Tadeáš

Z hlediska dopravce je studentík a důchodce úplně stejně platící, jen většinu ceny neplatí ze svého, někdy i více pokud má „plně platící“ třeba IN25.

XY YX
Host
XY YX

Pro doplnění.. „řežijkář“ je dle ČD cestující druhé kategorie. Nemá nárok na zachování případných mimořádností v dopravě..např. čekat v rámci čekacích dob. Pokud to není platící cestující, nečeká se.

bob
Host
bob

tu povinnost má

Standa
Host
Standa

Ten režiséra si ovšem místenku normálně zaplatil. Takže má na to zaplacené místo k sezení větší nárok než zákazník bez místenky ( který si mohl tu místenku rovněž koupit a nebo ji má i zadarmo k jzdence- pokud ji chce)

bob
Host
bob

pokud je volne místo k sezeni tak mate,v pripade ze je vlak plny tak jakop rezista musite uvolnit místo k sezeni běžnému cestujícímu.

vendelín
Host
vendelín

Myslím, že takhle to není. Máte to tvrzení něčím potvrzené, nebo je to jenom Vaše domněnka?

bob
Host
bob

Profesně ověřená domněnka.

vendelín
Host
vendelín

můžete dát odkaz na dokument, který tuto povinnost režijkářům ukládá?

Dash9
Host
Dash9

Lidí s režijkou je méně také proto, že ji dostávají jen nově nastoupivší zaměstnanci do ČD, ale v ostatních organizacích (ČDC atp.) ji mají jen ti, kteří tam přešli od ČD a důchodci. A obě tyto skupiny se logicky nemohou zvětšovat.

Standa
Host
Standa

Melete nesmysly.
I nově přijatí zaměstnanci skupiny ČD mají nárok na režijku a FIPku ( po roce).
U SŽDC jsem od října a režijku samozřejmě mám.

Jaaa
Host
Jaaa

U některých dcer ČD to skutečně neplatí…
SŽDC je něco jiného, tam je to ve vyhlášce MD.

Vendelín
Host
Vendelín

není to ve vyhlášce, ale v zákone o vzniku SŽDC.

Jaaa
Host
Jaaa

V tarifní vyhlášce je to provedeno. 🙂

Vendelín
Host
Vendelín

odkdy je SŽDC součástí skupiny ČD?

Standa
Host
Standa

Odjakživa…

Vendelín
Host
Vendelín

Zjevně nejste v obraze. , ČD jsou a.s. a SŽDC je státní organizace ze zákona a nemá se skupinou ČD vůbec nic společného. Zkuste si to dostudovat než se zapojíte do diskuse.

Partneři