Režijkářů ubývá, poprvé jich je pod sto tisíc. Možností na cestu téměř zdarma ubude
Počet majitelů režijních jízdenek dlouhodobě klesá. Ilustrační foto: Jan Sůra
Možnost jezdit takřka neomezeně po české železnici za symbolický poplatek využívá čím dál méně současných i bývalých zaměstnanců státních organizací
Moc nechápu poslední větu článku „České dráhy si dlouhodobě stěžují na to, že povinnost uznávat režijky je diskriminuje v soutěžích.“, když od poslední změny Tarifu (myslím vydaný ke konci roku 2017 s účinností od 1.1.2018) nemusí ČD režijky uznávat ve vlacích, které jsou objednateli (kraje, Praha, Ministerstvo dopravy) vysoutěžené, tj. žádnou diskriminaci v soutěžích pro ČD nevidím 🙂
Lidé mají mít takovou mzdu / plat / důchod, aby podobné nesystémové věci nebyly potřeba …
Takže jste pro, aby Šípovým otrokům přidali 1600 Kč měsíčně a sebrali jim režijky?
Co si otroci dojednaji, to budou mit. My jsme si loni zalozili vlastni odbory a najednou to slo.
1600,- není adekvátní náhrada režijky.
Je jen logické, že když se v rámci modernizace snižuje počet zaměstanců v drážních organizacích a podnicích, že se snižuje i počet režijek.
Pone Sůra, režijky se už dostatečně probrali, ale měl bych námět na článek. Vytvořit přehled benefitů, které poskytují jednotliví dopravci svým zaměstnancům a to nejen železniční dopravci, ale i významní autobusoví, jako např. Arriva, Flixbus, BusLine, Veolia a samozřejmě naši oblíbenci tedy Jihotrans (GWTR, ) Regiojet a Leo.. Co vy nato??
Dobrý nápad, díky za tip.
jaký mají čd stravenky a kolik dopláci na jednu?
ČD nevím, ale SžDC 110 korunovou za směnu (12h) a zamestnanec platí 36 korun . Pokud není směna 12 hodin (VDS, nebo střežení pracoviště) , tak 90 Kč stravenka/ 28 korun úhrada.
ČD to budou mít stejné, nebo podobné v procentu úhrady
Sáhnete na režijku, bude stávka!!!
nastoupí armáda, zelená a čekal jsem něco od modrých v podobným stylu, ale můžeme si položit otázku jestli takovou blbost by řekl někdo od RJ……….
Zásadní a palčivá témata české železnice (dle počtu komentářů): – (ne)zastavování v České Třebové před několika lety způsobilo téměř zánik zeměkoule, iniciátoři však byli po zásluze v diskuzích upáleni – režijky debata připomíná náboženské války v Evropě v 17. století, zatímco katolíci vědí, že jediná cesta k železnici vede přes režijku, protestanté si svoji cestu k Dráze hledají sami pomocí slev, Lídlenek a dalších milodarů Dráhy. Konkurence ateistů, kteří kašlou na obojí je vnímána jako (žlutočernozelená) cesta do pekel -810 co je křesťanovi katedrála, to je šotoušům vozidlo, jakékoliv změny v podobě moderních vozidel zásadně odmítá, ztělesněním pravých ideálů je… Číst vice »
Ad 3/ Na 75% souhlasím. 810ka je opravdu otřesná, raději se projíždím malebnou krajinou Desirem a to rychlostí 80 km/h, kteréžto parametry splňuje například linka U28. To je z Rumburku do Děčína via nepatrný kousek Islámské Republiky Německo. Oněch 25% nesouhlasu představuje zážitek. Namísto toho, abych celou cestu zuřivě lechtal display nejchytřejšího telefonu a skrze dopravcem garantované netové připojení, nad jehož přenosovou rychlostí se i Jihokorejcům zakulacují oči, honil těžký business, protože já jsem přece vždy very busy…se raději z okna rozhlížím po krajině.
Dovolím si doplnit 😀
– papírový jízdní řád
písmo svaté všech šotoušů a železničních staromilů, co se nikdy neskamarádili s idosem. Podobně jako křesťan Bibli to nejspíš jen málokterý z železničních nadšenců přečetl celé, hodí se spíš jen k náhodnému listování a chytání prachu na poličce. Jediný správný vydavatel jsou ČD a jediná správná verze je ta, která zahrnuje vlaky všech dopravců.
Dotaz: V článku je uvedeno, že režijka stojí ročně 1100 Kč. To je nově (po návratu s. Šípa k lizu), nebo už to platí delší dobu, popř. jde o překlep? Tak nějak jsem žil v domnění, že zaměstnanci platí rovný litr. Děkuji.
Ne, po zvýšení platíme 1100,-
Loni to zdražili. 🙂
1. Existují služby jako internetový vyhledávač, kde když zadáte dotaz na toto téma, je to rychlejší, než se zde vypisovat.
2. Jak souvisí členství v DR ČD – Telematika s cenou režijek?
Je zde příkladné srovnání: Vzpomínáte na hrůzovládu Petra Nečase, jejímž hlavním (a jediným) hybatelem byl nejlepší ministr financí v celém vesmíru a nejbližším okolí? Šíp je nyní přesně v roli onoho ministra. Kupec je jen takový…král Dobře. S tím by mohla souviset (ale dle příspěvků výše nesouvisí, neboť ke zvýšení došlo již dříve) cena režijek.
Tak naposledy: E. Šíp je členem dozorčí rady ČD-Telematika? Jak toto souvisí s režijkami?
V Maďarku si zase myslím, že tam má Soros stranu.
sorry, myslí.
Znám důchodce, co to neprojezdi ani náhodou a naopak to berou jako příspěvek na českou železnici (ač je to absurdní)
Samozřejmě, že někteří neprojezdí ani těch 1000Kč. Takoví lidé ať dostanou slevu na In karty, ať pro mě za mě dostanou in25 zdarma. Problém je v té nesystémové paušálnosti, kdy naopak rodina železničáře dojíždějící denně z Pardubic dostane benefit ve výši desítek tisíc, zatímco někdo z horní dolní dostane maximálně možnost jet sem tam motoráčkem na nákup. tady vyjde určitě krásně paretovo pravidlo, 20% zaměstnanců čerpá 80% částky na tento benefit. To vám přijde kolegiální? Nebylo by přece jenom rozumnější a spravedlivější udělat procentuální slevu na IN karty? Tak aby každý čerpal benefit v rozumně velké výši? X% na 25,… Číst vice »
Je zajímavé, jak to občany dráždí, některé až k nepříčetnosti (že, Patriku a Petře R.? Režijka je benefit v hodnotě 19 000 Kč ročně. Kdyby režijky zrušili a Šípovým zaměstnancům přidali 1600 Kč měsíčně, uklidnilo by to dav lačnící po krvi? Nebo režijku alespoň přejmenovat, možná i to by pomohlo, protože animozita vůči držitelům režijky je zcela iracionální. Dalo by se skoro říct, že režijka je ideálním studijním tématem pro psychology. Zajímalo by mě, kdyby se náhodou nějaká žena jmenovala Režijka, zda by ji Patrik nebo Petr R. na ulici fyzicky napadli.
A co zaměstnanci? 1600,- za zrušení režijky? Docela málo za zrušení takového benefitu.
Jak docela málo? Vždyť ve spoustě příspěvků zde diskutéři vykřikují že lidi těch 1100 za režijku ani neprojezdí a ještě si musí koupit místenku (že režijka je také síťovkou u ŽSSK taktně pomlčí). Není tedy nic lepšího než jim splnit přání a tohoto břímě je zbavit.
Jestli chcete zrušit režijku, tak adekvátní náhrada je minimálně tak 3000,-, ale 1600 za zrušení takovéhoto benefitu je málo, navíc nikdo dotyčného nenutí si režijku zařizovat, jestliže jí nepotřebuje, pak by se mohlo taky stát, že to co, dojíždí do práce z větší dálky by taky mohli odejít, jelikož by se jim to už nevyplatilo a netýká se to jen ČD, ale i Správce Infrastruktury. A dopravním podnikům taly závidíte výhodné jízdné pro zaměstnance a jeho rodinu?
Ale vždyť to tu furt od spousty lidí čteme, že na režijku všichni projezdí cca to, co za ni zaplatí, tak jistě taková náhrada nikomu vadit nebude.
PS: Možná to nevíte, ale cestu do zaměstnání si hradí zaměstnanec sám ze svého. A pokud mu chce zaměstnavatel poskytnout benefit ve formě proplacení nákladů na cestu do práce, tak to hradí také ze svého. Tedy spočítají se režisti ve vlacích ve veřejném zájmu a o ušlé jízdné se pokrátí dotace, náklady si pak přeúčtuje dopravce interně jako ten pravý benefit.
To víte, že ti, co na režijku projezdí hromady kilometrů, tak budou neustále argumentovat, že většina to tak nemá a že je potřeba to za každou cenu zachovat. Jak je vidět z negativních hlasování na komentáře, tak některým opravdu neskutečně vadí, když by se do systému vložil trošku řád a bylo by vidět, kolik kdo projezdí. A o to zřejmě mnohým jde, ale hodit to na závist ostatních je přece jenom jednodušší, než si přiznat realitu.
Jenže to je pár lidí, co zde píše, třeba já osobně jen za měsíc projezdím jen do práce tak cca 1200,- a další jízdy udělají klidně i další 1000 až 1500 a znám takový co do práce jezdí i přes čtvrtku republiky, u těchto by to klidně mohlo znamenat i odchod z dráhy, což v případě třeba správce infrastruktury by mohlo mít docela velké důsledky.
No a vidíte. O tom to přesně je. Vy máte to štěstí, že bydlíte někde, kde můžete vlak takto často využívat. Naplno tak tohoto benefitu využíváte a ročně vám dráhy přidají řádově desítky tisíc k platu. A to nemluvím, kdyby takto jezdil i zbytek Vaší rodiny. A co mají pak říkat kolegové, kteří to štěstí nemají. Znám fíru, který to má na nejbližší zastávku couráku x kilometrů a na směnu se reálně jinak, než autem prostě nedostane. Ten si má prostě vystačit se základním platem? Toho nebude škoda, když odejde? Jemu by se třeba zase hodil jako benefit příspěvek na… Číst vice »
Možná jste přehlédl slůvko „měsíčně“. 1600 Kč měsíčně činí 19 200 ročně, pravda, před zdaněním. Pak by si ti Šípovi otroci, kteří si přejí cestovat vlakem, mohli koupit kartu In 100 jako cestující z řad neželezničářské veřejnosti. Kdo nechce, utratí peníze jinde. Co je na tom nefér…nebo tedy unfair, abychom vypadali světově?
Můžete prosím definovat pojem Šípovi otroci?
Vlákno zlobí, příspěvek je určen Dominikovi.
Před zdaněním právě, a třeba já osobně projezdím jen do práce cca 1200,- (za měsíc) plus další jízdy dělají dohromady 1000 – 1500,- možná i trochu více, záleží jak kdy. Já tu režijku nikomu nevnucuji, kdo jí nechce, ten si jí brát nemusí. A nejde jen o to kolik se projede, ale o to, že závist chce nádražákům sebrat jeden benefit, který je kolikrát i lákadlem na železnici a v případě jeho zrušení by mohlo vést i ke ztrátě některých, co dojíždí i přes čtvrtku až půlku republiky. A co je fér natom brát nádrážákum benefit, za to že provozují… Číst vice »
Někde jsem slyšel, že „Šípové“ před několika roky nahlas uvažovali o zrušení režijky a zavedení jakéhosi kreditu. Zaměstnanec by dostal kredit 3000 km ročně zdarma. Co neprojede, to propadne (převést nelze), co projede navíc, za to zaplatí dle ceníku pro invalidy. To není úplně gut, protože by zaměstnanci museli běhat k pokladně, čili starost navíc. Lepší mně přijde paušál, ať už režijka, nebo In 100 koupená za navýšení platu. Navíc není těžké se domyslet, že… letos to budou 3000 km, další rok 2000, pak tisíc, až nakonec zaměstnanec dostane maximálně podepsanou fotografii Šípa. Co vy na to?
Km kredit by šel řešit taky In kartou a pak to akorát doplatit, třeba za rok, ale také bych s tím moc nesouhlasil. A ani In 100 za plnou tržní cenu není řešení , když už tak se slevou, ale to už je lepší zachovat režijku, bylo by tu třetí řešení, zanikne ČD režijka a MD by vytvořilo svou a měli by to všichni zaměstnanci železnice, myslím že by to bylo nejlepší řešení situace, všichni by byly spokojeni a sociální smír by byl zachován.
Fandím vám, ale holt nezbývá, než abyste se obrátili na vaše „žluté vesty“, ať vám to vyjednají. Tím bych s dovolením uzavřel vlákno.
já vám taky fandím, ale ty režijky by měly platit jen do vlaků co čr jezdí na vlastní triko, bez dotací kraje a státu.
kdo dojíždí do práce přes čtvrtku republiky potom dělá v práci co?-vyhodit na hodinu.
Rozhodně je to skvělé téma pro psychology, zejména pak militantní chování některých jejich držitelů.
Například jeden chtěl nedávno zablokovat všechny přejezdy, pokud mu seberou režijku. To už je na svěrací kazajku, protože umístění do klecového lůžka nám EU zakázala.
Já věděl, že jsem to někde četl:
Historie jízdních (režijních) výhod zaměstnanců drah
https://www.koridory.cz/historie-jizdnich-rezijnich-vyhod-zamestnancu-drah/
Mají ty režijky zrušit a bude klid, znám dost čdáků a ti jezdí autem nebo na kole, jak já jsem měl režijku, tak jsem ji vůbec nevyužil (čsad) a jezdil jsem vlakem anebo to mohou udělat jak jsme to měli na vojně, když jsme někde jeli vlakem, tak náčelník napsal volnou jízdenku.
Stokrát omleté téma a rozdmýchávání vášní českého závistivého národa 😀
A přitom jedinou novou informací tohoto neskutečně dlouhého článku je, že „ajznbón“ vymírá.
Já bych v žádném případě nezpochybňoval právo státní firmy na benefity pro své zaměstnance. Dneska je to standartní nástroj firem, jak nalákat a udržet si zaměstnance. Podmě mě je zásadní problém u režijek jejich absolutní nesystémovost. Rodina dojíždějící denně z Pardubic do Prahy získá benefit v řádech desetitisíců ročně, zatímco zaměstnanci z horní dolní to vyjde vylej nalej. Zároveň nikde nejde pořádně vyčíslit, kolik tyto slevy stojí. Dále pak dráhy jako jeden podnik dávají slevu zaměstnancům podniku jiného bez reálné možnosti náklady přeúčtovávat. Tohle je opravdu guláš. Podle mě by se měla pravidla výrazně upravit, tak aby byla spravedlivá pro… Číst vice »
Zdravim pri pondelku a dekuji za clanek 😉
Pokud nekdo vnima titulek jako zavadejici, je to podle meho nazoru hlavne kvuli tomu, co nize popsal diskutujici Libor.
Cestovani (skoro) zdarma predstavuje rezijka urcite ve srovnani s In100 (20 000 Kc). Ve skutecnosti je ale asi hodne tech, kteri tuto cenu ani zdaleka neprojezdi. Pokud ma pan Libor rocni najezd za cca 1 300 Kc, pak mluvit o rezijce jako o cestovani (skoro) zdarma se jevi jako ponekud nestastne.
Tak v případě, že příjmy z režijek a proježděné jízdné režisty jsou vlastně vyrovnané jak píšete, tak vůbec nebude vadit, pokud se na všech výkonech ve veřejném zájmu (např. na základě průzkumů) zjistí podíl režistů. Tento podíl pak bude považován za cestující na náklady dopravce a o tyto prostředky se pokrátí dotace. ČD si pak tyto tržby interně přeúčtuje a bude to ten pravý zaměstnanecký benefit
Ja jsem jen upozornil na to, ze velke mnozstvi lidi tech 20 000 nikdy neprojezdi, a dal jsem priklad.
Pokud si z toho vyvozujete, ze prijmy z rezijek = projezdene jizdne rezisty, je to vase vec.
Vždyť to tak píšete. Ale musíte uznat, že systém: za režistu se sníží dotace a jízdné si doplatí dopravce ze svého výdělku (např. z komerčních vlaků) je ten nejčistší k veřejným financím a bude z toho ten pravý benefit. Oni lidé na berňáku také pracují a také z toho nemají žádné prebendy z hlediska činnosti jejich zaměstnavatele. V praxi by museli mít např. daň z příjmu za ten Váš paušál.
Bla bla bla – to Vám jde…………. Dopravní podnik má taky pro svoje zaměstance a rodinné příslušníky jízdné za režijní paušál nebo zdarma. Tak v čem je problém? Závist! Na jednotné dráze byly jízdní výhody pro všechny jejich zaměstnance. Potom do toho vlezli zákonodárci a udělali kočkopsa. Nádražáci jen chtějí, na co měli nárok! Jste jako kámoš – soudce – závidí mi režiku – ale on má“ jen svých 14 královských platů“ za rok. A navíc vřeští, že z platu (srážek ze mzdy by uživil 3 důchodce). To se nedá slušně komentovat…………….
Liberalizace – cílená likvidace režijek, neboť jentak zrušit je nešlo, tak formou liberalizace alespoň omezíme jejich použití a ony už pak zaniknou .
Takže kromě toho, že ze železnice zmizí šrot jako Béčka nebo 810, je to další pozitivní jev liberalizace 🙂
Mohu vědět, kde vlivem liberizace mizí 810/béčka? 🙂
Nebo to má brát, že místo jetých vagonů mi daj jiné jeté vagony, akorát trochu víc umyté s tím, že mi řeknou, že je to nový vagon?
No i před soutezemi byla vozidla nahrazována novými, takže, toto je je mýtus.
A jestli nám závidite režijku, tak si pojďte dělat na železnici.
No, ono zatím vidím nové vozidla prakticky jen u ČD… Možná rj s těma pesama, ale to je jeden případ z několika… Nebo kde jinde jsou ty nové vozidla? 🙂
Pro zaměstnance ČD i SŽDC (aktivní) jsou komerční příplatky a příplatek za zavazadla zdarma v ceně režijky (1100).
Pro SŽDC rozhodně ne.
Měl jsem za to, že aktivní zaměstnanci to tak mají. Pokud ne, tak se omlouvám. Nicméně u ČD to tak je tak to ve článku prosím opravte. Ať můžou hýkalové hýkat. Děkuji
Máme to tak. Pan Martinm má špatnou informaci
Ale houby, platí to zaměstnavatel a vám se z toho strhnou daně (z výplaty se tak stalo), takže úplně zadarmo to není.
Pro SŽDC rozhodně ano. Oba příplatky mám, cenu uvedenou v článku jsem neplatil. Platíte pouze daň z příjmů z této částky, protože to je účetně nepeněžní příjem. A ani tuto srážku jsem na pásce nenašel.
Oba příplatky platí zaměstnavatel jako benefit, a ( a tím si nejsem jistý, musel bych se podívat do KS) jednalo se o tom, že i tuto daň z příjmů uhradí
S tim souhlasim, je to temer za stejnou cenu jako rezijka samotna…
Pane Davide,kde jste k tomu došel,že komerční vlaky a zavazadle máme k režijce zdarma. Pokud u SŽDC chceme zavazadla,tak si zaplatíme,pokud komerční vlaky,tak si také k režijce zaplatíme ,pokud chceme přepravu kol,zase si připlatime a tak v závěru režijka 1100 .-plus další popl. Tak v závěru ta režijka pro tak vyjde cca 2500 .- . Plus rodinní příslušníci ……. Tak nemlžte ,že je něco zadarmo. 🙁
Tak to nevím komu to platíte, já jsem také u SŽDC a tyhle příplatky jsem neplatil. A pochybuju, že by to v jiném OŘ bylo jinak.
Cožpak režijky, ale cestující z Teplic do Vimperka si musí pořídit čtyři jízdenky. Úžasné!!! Když pojedu po Buštěhradce do Neratovic tak už jenom pouhé tři. Jaká úleva!!!
S kolem raději necestovat!
Proslýchá se něco o celostátním tarifu… prý… problém je, že celostátní tarif bude téměř 1,50 kč/km, což znamená až 150 za 100 km… x2 … to máte krásný výlet pro jednu osobu za 300 kč. Ještě větší problém vidím v absenci rodinných, síťových, skupinových aj. jízdenek. Jinak mi je jedno, kolik bude dopravců.
Nějak jsem nepochopil, za co mám ty mínusy… za první polovinu příspěvku, kde popisuji fakta, která nastavil někdo jiný nebo za druhou polovinu příspěvku, kde jsem si povzdechl, že nejspíš zmizí rodinné, síťové, skupinové aj. jízdenky, což je vlastně taky fakt… nějak zdejší diskutující nechápu – přijde mi, že místo toho, aby někdo argumentoval, tak radši dá mínus s pocitem „teď jsem mu to natřel…“
To je proto, že sem chodí i lidé, kteří tenhle nedotažený paskvil tvoří a nechápou, že už dva lidi mohou za stejnou nebo nižší cenu cestovat autem, takže nějaký celostátní tarif bude vhodný akorát tak pro jednotlivce a teď jak už to začíná být všechno připravené je pozdě to od základu měnit. Kde jsou ještě nějaká kola atd. – prostě nepoužitelné a kdo může začne jezdit autem… No a než uznat, že svou práci dělají blbě, tak dají radši mínus…
Njn, lidé moc diskutovat a argumentovat neumí – rovno use napadá, uráží a ten, kdo se chce opravdu pomstít, natře to tomu druhému tím, že mu dá mínus…
Ve srovnání s jinými druhy dopravy to je pořád velmi levné.
Autobusem tu cestu pořídíte za méně jen proto, že silniční dopravce neplatí za použití DC ( tu mu platime všichni z daní) a nejsou zohledněny v ceně za kilometr všechny externality.
S vlastním autem se pod 3 koruny na kilometr nedostanete
Cestny dopravca plati spotrebnu dan z paliv. Dalej plati cestnu dan. Na dialniciach a vybranych cestach 1 triedy plati dialnicne znamky.
Cital som clanok, kde si jeden clovek dal robotu a spocital vsetky prijmy od vodicov. Spotrebnu dan, cestnu dan, dialnicne znamky a k tomu vydavky na cestnu dopravu – urzba ciest a stavba novych ciest. Pre rok 2015 mu vyslo, ze uzivatelia ciest zaplatia do statneho rozpoctu o 70 miliar Kc viacej, ako z neho dostanu.
Nj, jenže kolik stojí km dálnice např. pro kamiony? 4 kč? A kolik stojí km za použití kolejí? Odhaduji…
1) to, že BUS je třeba zvýhodněn je možná fakt, ale… výsledná cena je pro zákazníka nižší, a o to tu běží… 2) pokud auto žere nějakých 6 l/100 km, pod 3 kč se dostanete úplně s přehledem.Pokud budete počítat jen benzín (jako většina lidí), při dvou lidech je auto levnější než vlak! 99% lidí nepočítá malichernosti jako olej, údržba, servis, výměny dílů, amortizace… to by lidé zjistili, že km stojí autem třeba 30 kč, což je nežádoucí.
Autobus vyjde na km levněji zejména proto, že mezi autobusovými dopravci je nesrovnatelně větší konkurence a díky tomu si tito dopravci neživí přežrané administrativní aparáty v každém kraji, popř. na nábř. Ludvy Svobody….
Ano,to jeje skutečně zásadní problém české železnice,protože počet lidí jedoucích zroba z Teplic do Vimperka je přímo obrovský 😀
Zásadní problém je v tom, že od nového GVD bude počet takových relací větší než velký.
Od příštího roku platí pokud vím celonárodní tarof,takže je na každém,zda si chce koupit 4 levnějsi nebo 1 drazsi jizdenku.Jak jinak by jste to resil vy?Ponechal monopol draham,aby si delaly co chteji jako jeste donedavna??
Nikoliv od příštího. V červenci Ťok ještě netušil, že bude nutno zavést jednotný tarif.
V doprave ve veřejném závazku rozhodně.
Komerčně na vlastní riziko ať si jezdí kdo chce kde chce
Pane Petře ve Švýcarsku máte 26 kantonů a můžete jet na jednu jízdenku z bodu A do bodu B v ČR je 14 krajů a a pro každého dopravce nebo IDS abyste měl samostatné aplikace a kupoval X jízdenek v tom přínos pro cestujícího nevidím.
Jak jsem řekl,od toho tu bude celonárodní tarif 🙂
1. Kdysi bylo, že na režijku mají nárok i ústavní činitelé jako soudci, poslanci atd.? To ještě platí? 2. Proč leží trnem v oku některým politikům je to, že režijky že nejsou nijak daněny. Když Kalousek tehdy řekl, že nechce sebrat režijky, ale zdanit je, tak se někteří mohli po, jaká je Kalousek xxx, že chce brát všem pracujícím režijky atd…. Jaký je rozdíl v zdanění vs sebrání většina nádražáků, samozřejmě, nepochopila. 3. To hlavní a co by se mělo řešit je obrovské zneužívání režijek – o tom samozřejmě odbory taktně mlčí a mlčí. Podmínky používání jsou jasně dány a… Číst vice »
Vy ste to tiež nepochopil,ak ste si nevšimnul,tak sa odbory na železnici i zamestnanci spojili a kvoli Kalouskovi bol i niekoľkohodinový štrajk na českej železnici.Lenže zpovykaní Pražáci mali šťastie,počas štrajku bolo príjemné počasie a cestovali do práce aj na bicykloch.Tam nešlo iba o režinky ale aj o stravné lístky pre všetkých zamestnancov,a iné benefity.Ono je sakra rozdiel,keď v súkrom.firmách berú zamestnanci 30 tis v čistom a u ČD 16 tisíc
O jaké profesi konkrétně je Vaše tvrzení?
v čistom 16.000 kč majú napr.pokladníci v 6.tarif.stupni
a niektorí moji kolegovia v nižších tarif.stupňoch majú ešte nižšiu čistú mzdu,v tej sú započítané aj 2 odpracované víkendy v mesiaci
Za 36 hod/tyden a týden dovolené navíc. Zkuste třeba tranzito u soukromnika směny 24/7/365 mzda obdobná, prac čas 40/týden + povinné přesčasy. No a kde mají pokladní 30k, nevím. Ale pokud je to jinde o 180% lepší, tak ochota zůstat o něčem svědčí, výhoda bude asi jinde než plat, včetně možnosti vlastnit rezijku, ať se držím tématu. Osobně mám in 25 placenou firmou, pro pracovní cesty výkonu strojvedoucí u soukromé firmy. Plat vyhnán přesčasy, soukromý život trochu na hraně snesitelnosti. Proto je čd cargo v tomto v pohodě, no a osobka láce díky dělení směn, vše na nazorech jiných kolegů
Kde jste vzal těch 36 hodin?
Dělám v dopravě , dělám normálně 160 hodin měsíčně, akorát rozvržených do 12 a 24 hodinových směn.
Beru 4. tarifní stupeň , zatím v budoucnu si polepším na max. 10. ( Výpravčí na velké nádraží)
Včetně příplatků mi dnes přišlo 18.000 v čistém. Dispečer CDPcka ve dvanacce má maximálně nějakých 35.000 hrubého a když je hodně přesčasů a nočních , donese domů možná těch 30 čistá ruka.
Tak Stando, když ono teda pokladní čd, tam jsem to vzal, nevím o sždc pokladní. Vy jako výpravčí děláte 24 h směny?
Jako výpravčí ne, jako signalista ano. Ono to je v reálu 18 hodin práce se šestihodinovým přerušením v noci, když nejezdí vlaky (střežení pracoviště).
U výpravčích je takový rezim na malých nádražích, kde není noční provoz a ještě z nich neudělali dálkově řízené dopravny
Dik za komentar, mate pravdu.A cas na rodinu je tiez vzacny, vela pokladniciek zostalo u CD len preto,lebo manzelia alebo partneri maju flexibilnu pracovnu dobu.
Poslanci alebo sudcovia samozrejme režinky nemajú,ale inak benefity u železníc majú zamestnanci všetkých európskych železničných spoločností,takže možte začať závidieť 🙂
Nevím jestli je to režijka, ale tady politici zadarmo u ČD jezdí, fotek politiků z vlaků ČD v místech, kde jezdí i jiní dopravci si vybavuji docela dost.
Jaké zneužívání máte na mysli? Prosím, upřesněte.
Jak se dají zneužívat rezijky? Povídejte, přehánějte. Sám ji mám, takže by mne ta vaše teorie o zneužívání zajímala je to v podstatě In100, takže jestli tím zneužíváním míníte její používání i mimo cestu do zaměstnání, tak to je jaksi její vlastnost ne zneužívání. A rodinný příslušník ji dostane jen když ji mám já jako zaměstnanec ( a neznám moc kolegů, co by tuto možnost rezijky pro rodinu využívali)
Nene, to se už docela dávno zrušilo a místo toho si vyplácejí ty slavné „náhrady za dopravu“, což je ještě mnohem větší láce v hodnotách desítek tisíc korun měsíčně, a nemusí nikomu nic prokazovat.
Mě by zajímala jedna věc – když mám režijku, mám právo na místo k sezení ve vlacích nebo nemám? Nebavím se o povinně místenkových, ale o „obyčejných“ vlacích ČD.
Pokud si koupíte místenku, tak máte. Před mnoha lety jsme měli ve vlaku incident, kdy nás nějaká paní režijkářka nechtěla v plném vlaku pustit na naše místa, protože si myslela, že její režijka je nadřazená naší místence.
Přitom to má být přesně obráceně, režista má mít povinnost pustit zákazníka, který zaplatil za lístek plnou palbu.
Takže důchodce a studentík musí pustit plně platícího… tak to má být! Co o tom, že důchodce je o holi a jede na túru na hory.
Z hlediska dopravce je studentík a důchodce úplně stejně platící, jen většinu ceny neplatí ze svého, někdy i více pokud má „plně platící“ třeba IN25.
Pro doplnění.. „řežijkář“ je dle ČD cestující druhé kategorie. Nemá nárok na zachování případných mimořádností v dopravě..např. čekat v rámci čekacích dob. Pokud to není platící cestující, nečeká se.
tu povinnost má
Ten režiséra si ovšem místenku normálně zaplatil. Takže má na to zaplacené místo k sezení větší nárok než zákazník bez místenky ( který si mohl tu místenku rovněž koupit a nebo ji má i zadarmo k jzdence- pokud ji chce)
pokud je volne místo k sezeni tak mate,v pripade ze je vlak plny tak jakop rezista musite uvolnit místo k sezeni běžnému cestujícímu.
Myslím, že takhle to není. Máte to tvrzení něčím potvrzené, nebo je to jenom Vaše domněnka?
Profesně ověřená domněnka.
můžete dát odkaz na dokument, který tuto povinnost režijkářům ukládá?
Lidí s režijkou je méně také proto, že ji dostávají jen nově nastoupivší zaměstnanci do ČD, ale v ostatních organizacích (ČDC atp.) ji mají jen ti, kteří tam přešli od ČD a důchodci. A obě tyto skupiny se logicky nemohou zvětšovat.
Melete nesmysly.
I nově přijatí zaměstnanci skupiny ČD mají nárok na režijku a FIPku ( po roce).
U SŽDC jsem od října a režijku samozřejmě mám.
U některých dcer ČD to skutečně neplatí…
SŽDC je něco jiného, tam je to ve vyhlášce MD.
není to ve vyhlášce, ale v zákone o vzniku SŽDC.
V tarifní vyhlášce je to provedeno. 🙂
odkdy je SŽDC součástí skupiny ČD?
Odjakživa…
Zjevně nejste v obraze. , ČD jsou a.s. a SŽDC je státní organizace ze zákona a nemá se skupinou ČD vůbec nic společného. Zkuste si to dostudovat než se zapojíte do diskuse.
Prostě lidská závist. U mnoha firem jsou nějaké výhody. Levnější telefonování, různé poukazy. Prostě, když výrobní produkt firmy je přeprava, tak prostě nabízí levnější jízdné (levnější jízdné neznamená jízdné téměř zadarmo) pro své zaměstnance. I DP Praha a nejen DP Praha má levnější jízdné pro své zaměstnance a rodinné příslušníky a nikdo o tom nepíše novinové články. A kdo tedy chce mít jízdné „téměř“ zadarmo ať jde dělat k ČD či SŽDC a bude ho mít. Volných míst je mnoho.
Já si ale taky myslím, že by zaměstnanci ČD měli mít levnější jízdné než standardní ceník, co by zaměstnanecký bonus. Naprostý souhlas.
Firma na výrobu bot taky nebude chtít po svých lidech, aby platili stejnou cenu jako výrobek na krámě. Zároveň jim ovšem těžko dá boty za 100Kč za pětikorunu….
Výrobci aut také nabízejí slevu svým zaměstnancům, resp. všem lidem v okrese… ČD ať klidně svým zaměstnancům stejně jako DPP nabízí jízdné klidně zdarma a k tomu ještě jídlo a pití na vrch – to je v pořádku, ale proč musí ČD tento bonus nabízet i jiným – cizím firmám, organizacím, institucím, papalášům atd.? Nabízí snad MZE svým zaměstnancům pytel brambor od soukromého zemědělce nebo sud piva z Budvaru zdarma?
To říkáte správně a logicky, jenomže to má jednu trhlinu – zaměstnanci svou prací v soukromém sektoru musí na ten bonus firmě vydělat, jenomže to u státního ČD jaksi neplatí…
Pokud ovšem ta firma nepobírá různé státní aj. příspěvky, dotace atd., že… což je poměrně dost velké %.
ČD nic takového o čem píšete nepobírají.
Ještě bych měl dodatek. Je zarážející, jak někteří lidé žijí stále v představách, že člověk pracující pro stát by měl ideálně dělat svoji práci z lásky k Česku a nejlépe zadarmo, že… a to proto, aby se firmy nemusely skládat na platy těchto vykořisťovatelů. Zajímalo by mě, kolik je zde firem, které pobírají kde co, jsou dlouhodobě ve ztrátě, za zaměstnance nezaplatí vůbec nic a majitel se vozí v nejednom bavoráku, že… Ono kdyby ČD začaly účtovat 20 kč za kilometr, aby pokryly náklady a nebo kdybyste za stavební povolení, jakožto právní text cáloval jako u právníka, možná byste byl… Číst vice »
to v zásadě ČD musí také.
Protože to je všechno jedná železnice. ČD bez SŽDC nemůžou existovat a vždy to byla jedna firma.
Že je teď v módě rxxxxxt to co století fungovalo ve jménu modly liberalizace není problém železnice. My jsme pořád jedni nadražáci, ať my od železnice nebo kolegové od dráhy
Ale SŽDC bez ČD může existovat docela dobře :-):-):-)
SŽDC je obdoba ŘSD na železnici a nevšiml jsem si, že by ŘSD nabízela jako benefity dálniční známku zdarma, slevu na spotřební dani z paliv, atd.
Vy jste zaměstnán na ŘSD, abyste měl případně vůbec možnost si toho „všimnout“?
Zkusím dneska zajít za ředitelem, jestli si můžu odkoupit od firmy libovolný počet jejích výrobků se slevou 95% ….. jako zaměstnanec mám snad na takový bonus právo ne?
Pokud chcete tento bonus a firma ho nenabízí = nic vám nebrání přejít k firmě, která ho nabízí… tož tak. Vaše firma zase nabízí určitě jiné bonusy a pokud ne, je na zvážení, jestli chcete v této firmě zůstat.
Dost silně pochybuju, že pracuje ve firmě, která něco vyrábí. Jen provokuje.
Třeba vyrábí čokolády))) Některé firmy by mohli klidně slevu 95% dávat a ještě by neprodělali, páč je spousta zboží, které má takříkajíc nulovou hodnotu a firma na něm jen rejžuje.
Už jste byl za tím ředitelem?
Vidím, že autor se dočkal odpovědi na svůj dotaz… nedávno jsme tu spekulovali, že režijkářů je cca. 200 000. Když jsem tehdy uváděl, že je to zanedbatelný počet (i kdyby je všichni využívali) v celkovém přepraveném počtu cestujících, byl jsem vypískán. Nyní víme, že „režijek“ je sotva polovina – 90 000! Kolik z tohoto počtu ale režijky opravdu využívá? 80 000? Kolik je využívá pravidelně? 60 000? A jsme u toho – pořád se argumentuje režijkama, ve zdejší diskuzi je to jako červený hadr na býka a ve skutečnosti režijky používá pár desítek tisíc lidí. Jak jsem uváděl nedávno –… Číst vice »
Patří k těm režijkářům, kteří platí 1100Kč a ročně bych projel jízdné – pokud bych platil plnou cenu – asi za 1300,-. Není nad to dělat výpravčího v lokálkové díře, kde IDS zamítl většinu vlaků ve prospěch busů (ty ale jedí jinudy než je trať), autobusy z mého směru není spojení a stanice žije hlavně z nákladní dopravy. Jen v našich dvou stanicích, kde mám poznání, má z 11 kolegů osm režijky a všichni s podobným nájezdem jak já. Zato máme všichni nutnost vlastnění aut, nebo jsme nahraní. Režijku si platíme spíš pro pocit že můžeme, v praktickém životě pro… Číst vice »
Souhlasím, akorát počet přepravených cestujících je násobkem počtu lidí a počtu cest, čili pro srovnání by bylo třeba vynásobit každého režistu počtem jeho cest. Jinak už od Nového roku váhám s pořízením další 25% slevy ze stejného důvodu. Nevím, zda se mi vyplatí ještě tříletá anebo už jen roční…
Myslím, že načítáním IN karet by se tato informace dala taky snadno zjistit … kolik jízd uskuteční lidé s režijkama. To je námět na další článek. Tím bychom měli už úplně jasno. Třeba by se zjisilo, že velká část lidí má sice režijku, ale jede 10x za rok na výlet + 1x k moři. Osobně znám několik režijkářů, kteří mají služební auta, takže sice mají režijku, ale do vlaku by nevlezli. Láska k autu nezná mezí, natož když je to zdarma, že.
A pak je část lidí, která jezdí denně, třeba do zaměstnání. Vyčíslit se to přesně nedá, kvůli ochraně osobních údajů k tomu nejsou data.
ČD tu informaci samozřejmě má. Rezijka se načítá POPkou online, takže by neměl být problém vytáhnout ze systému data odkud, kam a kdy . A protože rezijka je na jméno, tak i kdo.
Ano, to jsem též navrhoval autorovi, jestli by ČD neposkytly data, kolik skutečně režijky využívá lidí a jak často…
Jelikož je problém získat vůbec i rozdělení podle skupin držitelů režijek (zaměstnanci ČD, důchodci, SŽDC), tak tuším výsledek:-)
Já nepožaduji šťourání se ve věcech do kterých mi nic není.Mě je třeba úplně ukradený, kdo má benefitem služební auto a jak ho využívá,nevyužívá k soukromým účelům. Pochybuji, že by firma ve které pracuji tyto informace komukoliv sdělovala. Ale jak je vidět, závist je veliká a mnoho lidí nespí,když neví, kolik km ujede jeho soused na režijku.
Poněkud zapomínáte, že jde o státní firmy a organizace a benefity, na které doplácí každý daňový poplatník: režijky zvyšují prokazatelnou ztrátu.
„režijky zvyšují prokazatelnou ztrátu.“
To je jenom teorie, kterou si musíte obhájit.
1) Bez režijek nepojedu nikam vlakem
2) Bez režijek vůbec nebudu dělat v sektoru
Žádná ztráta se nekoná, naopak je ve většině případů stát a ČD v plusu.
Tak tenhle se obzvláště povedl:-)A kde berete jistotu, že bez režijek nepojedete nikam vlakem? Kde berete jistotu, že bez režijek nebudou lidi na železnici? Pracují snad zaměstnanci soukromých dopravců s režijkami? Žádná ztráta se nekoná, to je asi nové nějaké ekonomické perpetum mobilem. Jezdíme za zlomek ceny a ve většině případů jsou všichni v plusu:)
Neměli by si o tom, co se ve vlacích uznává za jízdní doklady rozhodovat objednatelé, tedy kraje a stát, nikoliv držitelé režijek?
Už je to velmi humorné. Já koupím jízdenku,sednu do vlaku a jedu a někdo koupí jízdenku, sedne do vlaku a jede s pocitem, že ho každý režijkář okrádá. Tak asi tak,každý si tu cestu užívá jinak.
Když nerozeznáte cestujícího od objednatele, je to pak těžké.
A k čemu mě ta informace bude užitečná. Do cíle dorazíme oba stejně.
„A kde berete jistotu, že bez režijek nepojedete nikam vlakem?“
Je mnoho relací, v nichž jako „režista“ vlaku pochopitelně použiji (když jej mám „předplacen“), ale kdybych měl platit jízdné, tak bych asi jezdil mnohem více autobusem, a to ještě jen proto, že nemám ani auto ani ŘP – ten vlak ale stejně pojede, protože jej někdo objedná, ale výsledná „úspora“ bude minimální, a jen v případě, že kvůli menšímu zájmu o přepravu bude třeba možno zkrátit soupravu o vůz (ale kolik takových případů v praxi bude?).
To souhlasím, já jen reagoval na to jisté tvrzení není režijka = nepojedu vlakem.
Sorry, že vám kazím vtip, ale mluvím jaksi sám za sebe, takže tu jistotu tak nějak mám. A vím, že tady nejsem jedinej.
Nedělat u dráhy, nejspíš dávno nejsem v ČR.
Tím, že nebudu mít režijku, tržba ČD naopak poklesne, byť minimálně. Stejně tak, jako stát přijde o moje daně a další odvody a můj zaměstnavatel o úspory, které mu svou prací přináším.
Nemyslete si, že v tomhle sektoru dělají jen polokvalifikované opice.
Takže režijka je to,co vás drží v ČR před odchodem do zahraničí? Ten je ještě lepší 😀
Jojo, čemu se nechce věřit, to se pohaní. Že si to nedovedete představit, je váš deficit, nikoho jiného.
Z Německa a VB mne pořád někdo uhání. Jejich nabídky se zvlášť se státními firmami v ČR fakt nedají srovnat. A jak znova opakuju: Nejsem tady sám.
Já nemůžu za to, že podle vás totiž asi už všichni, kdo mohli utéct, utekli. Pokud to tady ale půjde dál tempem, jako doteď (Zeman, Babiš na jedné straně, hloupé „šetření, ať to stojí co to stojí“ – režijky jsou jen příklad), tak to tak skutečně dopadne. A můžete si tady třeba shnít.
Lokomotivě je jedno, jestli bude ve vlaku sedět pět režijku nebo důchodců se státní slevou navíc. Naftu navíc to nežere, fíra dostane stejný plat jestli veze deset lidí, nebo sto. Ten vlak už je jednou zaplacený jako celek. A jen výjimečně jsou vlaky nášlapane tak, že by těch pět lidí s režijku zabíralo místo někomu platícími, který tudíž nepojede. Dráhy jsou jestli jste si ráčil všimnout státní, tudíž ano jejich majitel ( stát) rozhodl o tom,že zaměstnanci drah pojedou zadarmo. Naopak kraje by neměli co mluvit do toho jaké vlaky a kam a za kolik pojedou. Dopravu v ZDO má… Číst vice »
Jestli jste si ráčil všimnout, kraje ZDO objednávají, bez ohledu na to, zda je to nebo není špatně.
A to je právě špatně…
ale, jak jste na tohle přišel? Stávající smlouvy jsou nastaveny tak, že ČD nesou riziko tržeb, Pokud stanovenou výši nedosáhnou tak mají smůlu a hrazeno dostanou jen to co je nad tímto limitem.
Nově se zdá, že jsou smlouvy koncipovány jako brutto smlouvy a tam by to asi vliv mít mohlo.
Dle mého názoru, pokud mají zaměstnanci ČD nárok na režijky, je to jasný benefit pro zaměstnance, beru to jako OK. Prakticky totožné benefity nabízí všechny dopravní podniky. ČD tento benefit prakticky nic nestojí, prostě nabídnou zaměstnanci, aby si v jejich vlacích mohli jezdit zdarma. Co ale nechápu je to, proč ČD musí vozit ještě lidi s režijkama od dalších institucí… Dle mého názoru by si tyto instituce měly pro své zaměstnance režijky u ČD nakoupit, tzn. za 20 000. Ono se pak špatně konkuruje soukromým firmám, když mají ČD nařízeno, že budou za pár korun vozit další desítky tisíc lidí…
Tušíte správně, ČD Vám takovouto informaci poskytnout nemůže, protože ji nemají, což vím na 100%.
Řekl jsem, že je má ( je technicky možné je získat), ne že je chce dávat každému, kdo jde kolem, aby se v tom vrtal.
Já na 100% vím, že data která ze kterých by se dal určit použití železniční průkazky konkrétního držitele ČD nemají. V datech o kontrole se číslo In karty zaměstnance ani cestujícího nazapisuje.
načítá se a vzniká i záznam o kontrole. Ale záznam neobsahuje číslo karty, takže je zcela anonymní. Navíc ze záznamu o kontrole nezjistíte, zda někdo jel z Děčína do Lovosic nebo až do Prahy.
„ČD tu informaci samozřejmě má. Rezijka se načítá POPkou online, takže by neměl být problém vytáhnout ze systému data odkud, kam a kdy.“ Nesmysl: žádná „data odkud, kam a kdy“ se nikam nenačítají, protože ostatně na „režijce“ ani nejsou – jediné, co by snad šlo zjistit (ale ČD to asi nearchivují), by bylo, že v nějakém konkrétním vlaku (a možná čase – to nevím, protože nevím, zda POPky vůbec nějak sledují čas kontroly nějakého elektronicky kontrolovaného jízdního dokladu = domnívám se, že nikoli) byla zkontrolována In-Karta s nahranou platnou aplikací „Železniční průkazka“, ale ani číslo té In-Karty se určitě nikam… Číst vice »
Ani se nedivím. Kromě Ostravy není jediný směr kde vlak je rychlejší než auto a to ještě za stavu že dálnice máme bud rozbagrované nebo končící v polích, A o čas jde dnes většině především.
Ne každý chce otročit za volantem a stresovat se v provozu.
Každého volba zda pojede třeba z Prahy do Varů hodinu nebo pět
Za hodinu ujet 130km, kde je jen 30km dálnice? Jasně… Mimo to bus to jede 2h a vlak 3h.
S článkem souhlas, myslím si, že tak to opravdu je. Tzn., že lidí využívající režijku ubývá, a když už ji mají, tak ji ve velké většině prakticky ani neprojezdí (to se týká hlavně zaměstnanců ČD, ČD Cargo a SŽDC, důchodci asi budou jezdit víc)
No jo no už ani nadrazaci nejezdí vlakem 🙂
Ještě by bylo zajímavé uvést počty zaměstnanců takže cca ČD 14500 zam , SŽDC 17200 zam , ČD Cargo 7500 zam. Tj celkem nějakých 38 000 zaměstnanců. V roce 1993 meli ČD 114 000 zaměstnanců zajímavé.
Dozvuk komunismu a jeho neefektivni prezaměstnanosti
Já vím, bylo to neefektivní apod., ale… možná neefektivní, ale když bylo poté 3/4 milionu na pracáku a stát jim vše musel platit, to bylo efektivní? Za komunistů se sice spousta nadbytečných lidí dloubala v nose, páč neměla do čeho píchnout, ale aspoň občas museli něco udělat a měli pro společnost nějaký přínos – narozdíl od těch na pracáku, kteří stojí stát desítky miliard a stát z nich nic nemá. To si nevyberete.
Dnes je situace jiná, je jen nějak 3% nemakačenků. Což těch co se tenkrát dloubalo v nose bylo určitě násobně více.
Nástup automatizace a modernizace, konkurence, neúdržba trati a budov, zeštíhlení o neefektivní provozy a zmenšení nákladní dopravy
Inu, pro soustavnou likvidaci už více lidí těžko upotřebit…
Režijky jsou zaměstnanecký bonus. Otázka je, zda-li jej musí proplácet i důchodcům a jaké úpravy v tomto učinilo vedení ČD vzhledem k nákladům do budoucna. Pokud se nepletu SŽDC platí ČD za režijky nemalou částku. Na druhou stranu, pokud by došlo k normálnímu rozdělení na dopravce a majitele a správce infrastruktury, tak by SŽDC nemusela od ČD vykupovat pozemky pod kolejemi, výpravní budovy, nástupiště, některé traťové okrsky, řízení provozu, apod. Proč je Telematika, či VÚŽ součástí ČD nechápu dodnes. Z čehož ČD získlaia již pěknou řádku miliard a ještě další získá.
Až na to, že nárok režijky je upraveny zákonem o ČD a SŽDC a Ministerstvo dopravy pro to vydává tarif. Takže to ČD rozhodně nemají plně ve svých rukách.
Proc ten lzivy titulek p. Suro, aby vam ho nekdo nesmazal.
Ano, titulek je špatně. Za režijku se platí, sice málo, ale platí. A Vás se ptám zase na to, proč ten výhružný tón? Chcete to snad hlásit na ústředí strany či co? 😀
Co je na titulku lživého?
Jo vy zas řešíte slovo zdarma:) samozřejmě 600 Kč za produkt v hodnotě 19 900 Kč není zdarma:)máte pravdu, tak snad již spokojen.
Děkuji p. Sůro za jízlivou odpověď. A zdravým všechny diskutující. Jelikož jsem kdysi pracoval po téměř celé republice na železnici u AŽD, tak mě vláčky a vše kolem stále zajímá a když se koukám co je nového,rozklikávám pouze něco. A když čtu titulek ,že režijka je zadarmo, tak vim že je to záměrná lež od p. Sůry,jelikož to 100%ví,že to tak není. Takže občas si dopřeji jízdu vlakem a též vím, že režijka se nerovná IN 100 jak to zde mnozí tvrdí.Nedávno jsem jel s kamarádem,režijkářem do Ostravy a on si musel na rozdíl ode mě dokoupit místenku. Já ji… Číst vice »
Už jste ovšem zapomněl říct, že režijka je také síťovou jízdenkou u ŽSSK (kromě IC vlaků) a umožňuje spoustu cest na FIP do západní Evropy.
Za druhé si uvědomte, že Škoda rozdává benefity ze svého, ČD z cizího, zrovna v komerčních vlacích, kde by je jako v jediných rozdávali ze svého výdělku je jejich použití dost osekané a přitom to má být naopak.
A jak mají být teda podle vás placeni lidé, co dělají pro stát? Asi nejlépe dřív od nevidim do nevidim jak v kamenolomu a nejlépe zadarmo, že? Aby chudáci ve firmách nemuseli vydělávat na státní zaměstnance. PS: Čím jako některé firmy dotují stát? Tím, že jsou celoživotně ve ztrátě a neplatí daně, pojištění za své zaměstnance atd.?
Komerční cena režijky (IN 100) je 20 litrů, takže 1100 Kč je za totéž prakticky zadarmo. Vztekat se můžete jak chcete, ale je to tak.
Jenže režijka se nerovná IN100, k režijce například není místenka za 0 korun.
K IN100 zase není celoroční cestování po Slovensku za 0 korun.
A za to, že režijkáři cestují i v jiných zemích zdarma, za to můžou předpokládám taky ČD…
Jenže to velká část lidí nechápe, tak to neřešte.
No, musím uznat, že před opravením byl nadpis opravdu zavádějící. Když si platím neomezený telefonní tarif, taktéž nemohu tvrdit, že volám zdarma.. V článku je již ale zmíněno vše přesně dle skutečných reálií, takže zavádějící nadpis bych opravdu neřešil. Je ale neuvěřitelné, kolik dementů, kteří řeší absolutní malichernosti, se tady najde. Ten „Syndrom Sůra“ je až patologický. Nikdo ty věčné kritiky a notorické nespokojence nenutí sem chodit a oni sem i přesto chodí v takovém počtu. Takže pane Sůro, díky za web, je perfektní a prosím nikdy nerušte komentáře. Vždy mám hned lepší den, když se zde v komentářích mohu… Číst vice »
Nj, když 99% lidí si myslí, že pokud zaplatí za tarif 250 kč a má 50 min volání zdarma, že je to zadarmo… ne není to zadarmo, 1 min stojí 5 kč)))
Tohle je díky reklamě, která se v naší zemi toleruje. Stačí zaplatit paušál a voláte zdarma. A lidi prostě potom volají zdarma 😀
Jednou jsem se hádal s operátorem, že když zaplatím paušál, tak to přece není zdarma… ten jouda na druhým konci kabelu mně pořád opakoval, že volání je zdarma a paušál s tím nesouvisí))) Prostě jen zaplatíš a voláš zdarma – něco jako kredit na dobíjení)))
Komerční cena režijky bude ještě vyšší než 20 litrů, když se k ní připočte roční síťovka u ŽSSK a cesty na FIP prakticky po celé Evropě. Vzhledem k cenám jízdného v západní Evropě by se i těch pár jízd + Slovensko muselo nacenit aspoň na dvojnásobek.
Jenže FIP jízdenky do zahraničí nejsou součástí rezijky, jak někteří diskutující zmiňují, musi se předem o ně zažádat pro konkrétní zemi, zdaleka neplatí v každé zemi a v každém vlaku!