Rekordní pokuta pro České dráhy. Královéhradecký kraj chce 25 milionů korun za nedostatek vozů

Loňský podpis desetileté smlouvy Královéhradeckého kraje s Českými drahami. Foto: Veřejná doprava Královéhradeckého krajeLoňský podpis desetileté smlouvy Královéhradeckého kraje s Českými drahami. Foto: Veřejná doprava Královéhradeckého kraje

Kraji vadí hlavně nasazování souprav s výrazně nižší kapacitou.

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vtvt

Můžu se zeptat, proč ČD si nepůjčí dieslové vlaky od ŽSSK, které postupně nakoupilo 53 dieslových vlak typu 861?

A víme, že ŽSSK musí šetřit.
https://zdopravy.cz/na-slovensku-hrozi-zruseni-az-tretiny-zeleznicnich-spoju-stat-seskrtal-penize-115868/

Gargy

Jaké dieselové vlaky.. co to je? Slováci nemají nic navíc

Beny

1) To tam nahradilo takové šroty, že bychom je nechtěli (vozy)
2) Tyto nahrazené vozy byly taženy lokootivou, tedy spotřeba úplně jinde.

PvvS

Žádný volný ZSSK nemaj a kromě 810 tady ani nic není schválený.

mgr.pavel

Zajímavě rozdílný přístup dvou sousedních krajů:

Královehradecký kraj dá železnici celkem vysokou pokutu za nedostatek vozů.

Pardubický kraj na nedostatek autobusových spojů reaguje redukcí v jízdním řádu a nulovou(?) pokutou.

Situace se v detailech jistě budou lišit a nehodnotím (neúoprávněnost či výšku pokuty. Jen poukazuji na výrazně rozdílný přístup k dost podobné situaci.

Lenka Nováková

Postup Královéhradeckého kraje je v souladu s postupem řádného hospodáře. České dráhy by také měly naučit své dodavatele k plnění smluv.

Surio Mario

Dnešní IC 522 byl taky lahůdka – chybějící vůz 1. třídy, chybějící „dětský“ vůz (Bbdgmee), vozy 2. třídy s místy pro kola nahrazené B249 (díky kterým vlak nestíhal jízdní doby). Vůbec mě to nepotěšilo, jenže pak jsem si uvědomil, že za tím stojí perfektní práce lidí v depu, kteří neřekli: „Sorry, nejsou vozy, vlak nevypravíme, čau,“ ale dokázali někde najít aspoň pro část vlaku vozy náhradní. Díky všem z depa za snahu, lepší staré béčko, než zrušený vlak.

David

Lepší by bylo kdyby ten vlak zrušili už několik dní předem, aby si lidé mohli naplánovat cestu něčím jiným co splňuje jejich standardy.

Gargy

Zrušit vlak je nejhorší řešení

David

Já když jedu IC vlakem, jedu obvykle daleko a cestu si plánuji. Očekávám taky nějaký standard. Kdybych věděl, že tam nasadí starý béčka, tak pojedu raději někdy jindy či nějak jinak.

Surio Mario

Ze svého pohledu máte pravdu, jenže když to budete mít třeba jako dneska já, že jedete na pracovní schůzku, tak zrušený vlak by znamenal, že buď musím jet o víc jak půlhodinu dřív a pak v Praze zbytečně čekat. Anebo si počkat na R 894, který je ovšem obvykle dost plný a pokud by se do něj nahrnula frekvence z 522, tak polovina cestujících pojede na stojáka. A den předem nejspíš už nebude k sehnání místenka. A proto raději vezmu zavděk přehadrovanou koženkou v béčku.

Vtvt

V 2009 EC100 Jože Plečnik do Budějovic jezdil s A149/B249

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=100&rok=2010

Gargy

Jasně když musíte někde být …na jednání tak se vymluvite že na vlaku byly béčka ..a proto jste pozdě na jednání.. bla bla bla

David

Třeba když bych chtěl jet z České Třebové zmíněným vlakem a dopředu bych věděl, že tam budou béčka, tak bych raději zvolil RegioJet o 4min později.

Brumla

No bohužel to platilo, nynější manažeři jsou jiného názoru

None

Vzhledem k tomu, že se často neví co pojede za vagony, tak několikadenní „vědění“ je nereálné.
On má poslední dobou problém i Jančura, takže problém je asi větší.

Surio Mario

Ono se to kolikrát neví ani pár hodin předem, není nic výjimečného, pokud informace o změně řazení přijde hodinu před odjezdem.

Leinad

Neví nebo neřeší? Co je na vlaku A, který pravidelně točí na vlak B, to se ví.
Mohlo by se stát, že se zrovna podělá něco na vlaku A (a místo toho se bude na B dělat náhradní souprava), ale to není tak časté.
A pokud se dělá náhradní souprava, stav použitelných kopřiváků se snad ví

Honnzok

Co je na vlaku A se sice ví, ale neví se, co se stane s vlaky C, D, E, F a kolik závad se cestou nachytá a nebo kolik souprav nedojede vůbec (stačí blbej sebevrah) a bude nutno vytáhnout na obraty vlaků C1,D1,E1,F1 něco navíc… A jste tam… Na jeden vlak pošlete vagon typu X první co máte. protože někdo ucpal záchod. Na další vlak pošlete vozy X2-4 protože původní souprava z obratu nedojela. A na vašem vlaku A Vám doprovod řekne, že chcípnul centrální zdroj…. A ejhle zjistíte, že vůz X 5. už není a tak hledáte jak z… Číst vice »

none

Ano. Kdyz jsem jeste jezdil s CD, vyhybal jsem se kupeckum. Ale bylo to stejne jedno, protoze to bylo tak 50/50 ze pojede misto velkoprostoru. A tam jsou cisla 1-6 na konci, takze jsem si radeji kupoval mistenku ktera mela na konci nejvyse tu sestku.

Pája

Oceňuji, že tuhle snahu lidí v depu umí někdo ocenit. Je to přesně jak píšete – najít a nachystat staré B tak aby bylo vyhovující dá taky práci. Hlava i ruce jsou k tomu potřeba, ale lidi nezůstali na peronu 😉

Leinad

Předpokládám, že v depu nic lepšího nebylo nebo bylo na duležitějších vlacích. Já bych asi podle nálady a dalších okolností byl rád za retro projížďku nebo naštvaný (klimatizace x vedro, chci nabít/makat, řvoucí znuděné dítě poblíž místo dětského kupé).
Není místo pro kola – při cestě s kolem bych nebyl rád. Cyklista nacpaný ve dveřích b249 by se mi asi nelibil.
Nestíhání jízdních dob – snad to nezasekalo ostatní vlaky, snad Spržel má postup.

Vendelin

Po příchodu ibalginů budou ČD mít vozů, že můžou být i vlaky do Hamburku i o vůz delší 😀

Gwann

myslíte, že se připojí za Bmz několik honeckerů?

kakov

přeci Němci neodmítnou vlastní produkt 😀

Gargy

Ty vozy nemůžou do Německa.

Pája

Celou soupravu Honeckerovy pomsty byste nechtěl, že ne. Oni tím cestují i lidé z ČR…

Josef

Je to tak správně. Dopravce to může vymáhat po nekvalitních výrobcích a opravářích

Horal

Ano měl by to po nich vymáhat. Jen je otázka, jak si nastavili smlouvy. Pokud blbě, musí ze svého.

Daniel Jablonecký

Co může? Musí!

Peeetr

Pokutování cestujícímu, co se nevleze, nepomůže.
Je potřeba se co nejrychleji domluvit, a nejméně používané linky zrušit, a nahradit levnějšími autobusy, na čemž vydělají všichni zainteresovaní.

Pája

Jj, zrovna je všude přebytek řidičů, kteří nemají práci a jen čekají na zavolání. 😆😆😆

***** Petr

Řidičů jsou plne sklady, ale proč by měli jezdit když i v tom skladu má víc kaček a pevnou pracovní dobu.

David

ČD v posledních letech přišly o hodně výkonů a to jak v nezávislé (R14, R21, R22, R24, R26, L3, L31 + 7 linek ve zlínském kraji) tak v elektrické trakci (R8, R23, U1, U5, U7, U13, U32). Je tedy s podivem, že i tak nedokáží zajistit zasmluvněnou kapacitu.

Georg

jojo, neumim si predstavit, co by cd delaly, kdyby tu nebyla arriva a nedovezla ty nemecke jednotky.

Gargy

S arrivou jsme si pomohli.

***** Petr

S arrivou jsme si pomohli.

Za mě bez ironie, já jsem s ARR spokojenější.

PvvS

Hm a co by aktuálně ČD s těma výkonama dělaly ? Nezvládají ani to co mají teď .

Jiří Kocurek

No coby, 742 a nějaké ty 010 se najdou taky. A nevyřadily by se Btx https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Btx763_%C4%8CD

Ondra L.

Nj, ale na tech ztracenych vykonech obvykle nasazovaly vozidla uz za zenitem. Jako taky si myslim, ze v dlouhodobejsi perspektive jim ztrata casti vykonu muze i pomoct, protoze modernizovat tak rozsahly vozovy park je asi nad sily i tak velke firmy.

MHD

To je hodně rozdílný přístup. Řeší se to hned a pokutami, které budou motivací pro dopravce s tím něco dělat.
To v závazku ministerstva dopravy, tam je klídek a pohoda. Maximálně se pošle doporučený dopis, když dopravce nasadí místo tří vozů jen dva. A s vyhodnocením kritérií se počká až na změnu jízdního řádu. Pak padne jedná pokuta ex post, když jinde jich už padlo několik.

Leinad

Kdyby ta expost pokuta byla stejná jako součet těch průběžných, nevidím problém. Naopak objednavatel by si ušetřil papírování.

MHD

Tohle je jen marginální úspora. A hlavně to není výchovné. Takže třeba dopravce na to může rok kašlat, ke škodě cestujícího, kdežto kdežto u druhého průběžného systému má motivací ihned.

***** Petr

I v objednávce MD má ČD několik želízek v ohni takže bych byl opatrný. A zatímco RJ, ARR či Leo si to hradí ze svého tak ČD zase budeme pokoutně dotovat. Při těch cenách v KHK vlastně jezdí modří s touto pokutou dva roky bez i teoretického zisku . Jeden chybějící vagon neudělá tolik škody jako místo pantera do PU nebo sysla pod troleji na Třebovou reinkarnovany sukafon. Přesto pokuty vyměřovat všem a hned a to i za čistotu a dochvilnost

Gargy

A..ekonom

***** Petr

Ne , platící cestující a daňový poplatník. A dost starý na to , abych věděl , že když modré armádě praskne hráz tak se voda dopouští i bez opravy hráze.

Blume

Vsichni jsou rozcileni a rokvileni, jak se pred X lety melo udelat junak. To uz vsichni vime. Ale vezmeme to z druhe strany: Kdyz ty vagony TED nemate a proste je neni cim nahradit, co s tim chcete TED delat?

A stejna uloha pro organizace, jimz chybi ridici autobusu.. Vikendove jizdni rady moc nepomohou predevsim lidem, co musi nevikendove do hokny. A kdyz to nejede, coz zjistite vetsinou az cekanim na zastavce, jake jsou moznosti?

Co s tim teda prakticky delat? Protoze nejake pokutovani nikomu nijak nepomuze. Je to jen gesto, nic vic.

Kubrt

Takže kraj – má dělat mrtvého brouka? Sice platí, službu nedostává, ale bude zavírat oči?

blume

Ale co s tim ma delat ten cestujici, stojici na zastavce, kde nic nejede? K cemu je mu to v tu chvili dobre?

blume

At jim da klidne 100M, nebo 500M, ale jak to teda pomuze, kdyz ty vagony/ridici nejsou?

None

Začne se tím zabývat. Ideálně v případě, že se na pokutě bude podílet i nějaký člověk.

Hádej

Co má dělat kraj? Snad ZAJISTIT SLUŽBU PODLE ZÁKONA, ne?

Leinad

Co s tím bude dělat dodavatel, to je jeho věc. Půjčovna vozů, subdodávky,… když to nevymyslí, nedostane zaplaceno. Smluvní „pokuta“ není trest, je to naopak situace kdy zákazník platí ačkoliv nedostal celou objednávku.

Priority spojů (když není řidič, nejezdí špičkový pendl, osekává se až na víkend a pokud možno pravidelně) toho řeší hodně. Když to nejede, má být info předem, PID uní dát výpadky spojů na web den dopředu.

PvvS

Ale to je jen problém dodavatele. To kraje vůbec nemusí zajímat.

czhunter

Včera bylo v Událostech, že pokuta pro ČD za přistavení vlaku nesplňujícího objednávku je 5000 Kč.

To je docela směšná pokuta, která se ČD v podstatě vyplatí.

XP3

Tak to se vám jenom zdá, protože ta souprava vždy jede více vlaků, takže se částka násobí. A nedej bože pokud se jedná o nějaký krátký úsek, kde ta jednotka/motorový vůz pendluje sem tam.
Kolik byste si představoval vy tu sankci? Pokud by to bylo třeba 100 tis.za vlak, tak vám žádný zodpovědný manažer takovou smlouvu nikdy nepodepíše…

czhunter

O krátký pendlovací úsek se nikdy jednat nemůže, protože když přepdokládáme že ČD nesedí idioti, tak při nedostatku souprav přece vždycky tu nevyhovující soupravu vždy nasadí tam, kde se jim to nejvíc vyplatí (udělá nejmíň otoček).

Přitom hledisko pasažérů (kde to nasazení způsobí nejmenší snížení komfortu) je při takové konstrukci pokuty vůbec nezajímá.

Tady šlo o spoje Hradec Králové – Letohrad (62km, 1:30h), snížení kapacity o 100 osob.

Opravdu je pokuta 5000 kč na takové relaci adekvátní?
Podle mě ani náhodou.

Měla by být spočítána podle snížení komfortu*kilometry (případně minuty jízdy).

Gwann

ok, takže tyhle pokuty rozdáme všude.
do půl roku jste bez vlakové dopravy.

trošku reálného pohledu na věc a domýšlení následků.

jsem schopen aktuálně skoro všem klientům podnikatelům zvýšit úrokovou sazbu na 30% p.a.. to bude vejvar, co….podle vašeho uvažování.

ale myslíte, že to udělám? ne, protože slušná část klientů zdrhne a ta nešťastná část zkrachuje a já to odepíšu vše. ale může mne hřát vědomí, že jsem to všem nandal.

czhunter

Vy poskytujete půjčky bez pevně stanovené úrokové sazby?
Nebo jak jim jako zvýšíte úrokovou sazbu čeho?
Co to je vůbec za blábol?

Gwann

skoro každý klient něco porušuje.

pokud si myslíte, že ne, jste naivní.

Horal

Absolutně nevíte o čem mluvíte. Pokuta ano to je správně. Výše také. Pokud budete dávat to co navrhujete, tak se vám vlaky rychle zastaví. Vůbec nemyslíte dopředu na následky. Chováte se jako Němci v energetice.

czhunter

Když už mi vkládáte do úst něco, co jsem neřekl, tak to prosím udělejte tak, aby to bylo chytřejší než co vymyslím po pěti pivech a litru rumu. Já jsem totiž ve skutečnosti nikde nepsal, že celkový součet pokut má být vyšší. Já jsem napsal (a Vy absolutně nepochopil), že konstrukce pokuty má být taková, aby nutila dopravce nasazovat zhoršenou kvalitu tam, kde má dopad na co nejmenší počet cestujících. A ne to mít jako stupidní konstantu, která dnes NAOPAK HLOUPĚ motivuje dopravce snižovat kvalitu nejvíc tam, kde to má nejvyšší dopady na kvalitu cestování (= co nejdelší spoje a… Číst vice »

XP3

Strojmistr v depu opravdu nemá za povinnost znát výši sankcí, včetně podmínek jejich udělení, a zároveň těžko bude znát obsazenost jednotlivých spojů. Ani jedno jaksi nepatří do jeho pracovní náplně. V případě závady turnusového vozidla musí (dost často rychle) rozhodnout, co operativně nasadit (a jestli má vůbec co). V tu chvíli je pro něj důležité, aby výkon byl alespoň něčím uskutečněn.

Leinad

No k té „obsazenosti“ měl by spíše znát objednanou/plánovanou kapacitu.

A výše sankcí, já se obávám že ta do toho prakticky vstupuje, třeba jen jako priority.

XP3

…a jak chcete počítat sankci za „snížení komfortu“? Podle jakého ukazatele?

Leinad

Jo do pokuty určitě dát minuty nebo kilometry. Jinak kopřivák bez plošiny pro vozíčkáře na špičkovém pendlu je snad menší problém, než kopřivák na flamenru.

tondovo

„…tak vám žádný zodpovědný manažer takovou smlouvu nikdy nepodepíše…“
Ale podepíše, jen za vyšší cenu.

Gwann

jasně, máte na jedné lince dvě soupravy, celkem třeba 12 párů vlaků. jedna chybí, tedy 12x5tis = 60tis/den. to není úplně málo…

Negrelli

Tak si vydělte těch 25 míčů a máte počet případů. A najednou si uvědomíte, jak vážná je situace. To nejsou nahodilé stavy…

Sysel

To je vtipné, jak se ČD furt vymlouvají na to, že dílny nestíhají. Nechápu, že si ještě nikdo nevšiml, od kdy platí ECM (kdy ho EU schvalila – r.2016) a kdy začaly ČD ve větším opravovat.
Ono když se něco podcení a nechá na poslední chvíli, tak se pak nestíhá.
Neschopnými manažery a pseudomanažery ta firma jen oplývá. Jsem zvědav, kdo z nich tu pokutu zaplatí.

XP3

Dopravce (jakýkoliv) měl v roce 2016 vědět, že v roce 2020 přijde COVID a v roce 2022 vypukne válka na Ukrajině…

XP3

Myšleno samozřejmě ironicky…

Daniel Jablonecký

Nepouštějte se na tenký led ironie, když tento styl neovládáte.

XP3

A vy mě znáte? Že já vás ne… A pokud to dokážete poznat podle jednoho příspěvku, tak jste teda hodně dobrej

Gargy

Ecm s tím nemá nic…je málo lidí v opravnách.

Gwann

v roce 2016 jste věděl, že bude nedostatek náhradních dílů např. na brzdy. a kabelových svazků.

pana vachmajstr, vy byste měl asi řídit zeměkouli.

PS: ještě poraďte automobilkám, jak mít furt dost čipů a dalších dílů, jistě vás vyváží zlatem

Horal

Je vidět, že absolutně nevíte jak momentálně funguje průmysl. Nejsou suroviny, díly atd. Pokud si myslíte, že to je tak jednoduché no není. Problém je vaše absolutní neznalost. A pokud opravna nemá díly nic neopraví. Ale vysvětlovat vám to je zbytečné.

None

ECM a všechno ostatní u nás začíná platit první den po maximální době kdy se nám podaří vyjednat výjimku, se kterou se tu automaticky počítá. A tady to prostě nějak nevyšlo, no 😁

Sysel

Pro méně chápavé to řeknu srozumitelně. Stačilo, aby ČD nekaslaly na údržbu nebo aby to začaly řešit hned v roce 2016. Realita je taková, že se probudili až 2020 a kupodivu to nestihli a kupodivu nedostali výjimku.
Na covid atd. se vymlouvá každý jouda, už je to fakt trapné se pořád vymlouvat…

Brumla

Pane cervicek, měl jste si zamlouvat více vozidel, že začátku jich bylo dost, ale jelikož Praha je Praha a myslí si , že je bůh v čele s Kimem, většinu strojů si prostě ukradl do Prahy

Georg

to je genialni vysvetleni ve stylu spd. nicmene doted nevime jake vozy jim vlastne chybi. vypada to na vypadek hyder, s ridicakem ktere nahrazuji regiosuky.
v praze se predloni po prechdu rakovnickych a turnovskych rychliku pod arrivu turnusova potreba techto vozidel snizila.

Kubrt

Turnusová potřeba hyder klesla i od tohoto GVD ve východních Čechách: 2021 TP Trutnov 11, 2022 TP Trutnov + Hradec (převztal část výkonů z TU) 6 kusů. Inventární stav 12 kusů a stejně to nestačí (854 zaskakuje i za 843 v Trutnově).

Gwann

takže chybí 843?

Kubrt

Taky se jich nedostává, stejně jako 854.

Brumla

No vida snížila, ale Praha ukradla dvě 854 s odůvodněním že do Rakovníka, takže jsme si rovni a někdo rovnejsi., kdyby ty dvě 854 hxly pod smlouvou mohl se stavět v Praze kdo chtěl, ale stroje by zustalY v královéhradecké kraji a bylo co zaprahnout do Letohradu, 754 taky ukradla, kdyby jedna byla v hk jako záložní pro rychlíky tak mohla taky uhanet do Letohradu, a bylo po humbuku.

Tomariero

Mimochodem jste trochu vedle, pan hejtman je z Královéhradeckého kraje

jouda

Ono to není ideální ani ve vztahu ČD k cestujícímu. Jako častý nebo pravidelný cestující s časovou jízdenkou nemáte v případě odškodnění nárok téměř na nic. O nesmyslných limitech ceny jednorázových jízdenek nemluvě (kde pak má ve výsledku nárok na odškodnění málokdo). Prostě garance žádné, dokonce ani že vůbec nějaký spoj pojede, natož s objednanou (a zaplacenou) kapacitou. Takhle se důvěra k veřejné dopravě nevybuduje.

czhunter

„O nesmyslných limitech ceny jednorázových jízdenek nemluvě“

To jsou limity stanovené evropskou komisí.

Ale nebojte, pokud jízdné výrazně zdraží, pak bude těch nároků víc.

jouda

Avšak nikde není stanoveno, že tento limit nemůže dopravce v rámci férového přístupu snížit na 0 Kč. Podle současného pojetí totiž cestující např. s 75 % slevou (zdravotně znevýhodnění) nebo držitelé IN50 (kteřísi slevu zaplatili předem a cestují častěji!) na odškodnění nedosáhnou skoro nikdy.

czhunter

To je pravda.

Nicméně pokud mají ČD postupovat „s péčí řádného hospodáře“, tak není vhodné, aby nabízeli kompenzace nad rámec zákonných (v tomto případě nadnárodních) požadavků.

Jen prostě EK (nebo EU parlament – popravdě nejsem si jistý) neuvažovala s tím, že v malých státech (kde nejde jet moc daleko a přes hranice se obecně jezdí málo) s levným jízdným se ty limity moc nevyužijou.

Ještě by teda pomohlo, kdyby CZK výrazně posílila – jelikož jsou ty limity stanovené v Eurech, tak čím míň Kč za Euro, tím nižší by byl ten limit v Kč.

krystof.bohm1

ČD teď určitě přeloží vozy do krajů s vysokými pokutami a ty s nízkými tím okrade.

Kubrt

Okrade? Proč si i ostatní kraje nedaly do smluv sankce?

Georg

kdepak, cervicek dostane brejlovce a bymaky.

Jirka P.

A pak budou platit pokuty za nedodržení standardu, minimálně třeba v nízkopodlažnosti.

Kubrt

Což by u náhrady soupravy 854+054+954 až tak nevadilo. Problém je, že v tom turnusu jsou dost ostré obraty, takže buď dvouhlavou soupravu, nebo jednu navíc. Nebo půl dne kumulovat zpoždění. Nakonec se obávám, že ani ty dva provozuschopné brejlovce není úplně snadné někde vyškrábnout.
Ostatně, jednu doby byl v Hradci dislokován 754.060 pro tyhle účely, ale to už je pryč.

milan

954 má plošinu pro vozíčkáře, kdežto Bdmtee nemá ani to. Takže by tam pokuta byla taky.

Ares

„a to i v rámci meziregionálních obměn jednotlivých vozů,“ doplnil hejtman.“

Zjednodušeně, vezmeme to jinému kraji, kde budou méně křičet a hrozit pokutama..

M19

Zjednodušeně, dopravci se musí naučit, že si mají stejné ujednání o pokutách dát do svých smluv atd. Ještě jednodušeji, celý obor se musí naučit, že smlouvy se dodržují.

Kamui

Jenže to platí v ideálním světě. V reálném světě jsou kapacity opraven vyčerpány na dlouho dopředu, a manažeři těch opraven to samozřejmě vědí. Takže zákazníkovi klidně řeknou, že když se mu to nelíbí, ať jde jinam (přičemž vědí že nepůjde – není kam).

M19

V praxi, tyhle pokuty chtějí všichni objednavatelé. Dopravci snad ne?

Leinad

Kapacity vyčerpané, ale to není důvod slibovat na co nemám.
Cykloservisy na začatku sezony umí říct „píšem si tě do pořadníku, přivez to za měsíc, bude to trvat asi týden“ a pak to mít hotové za dva dny.
Kdyby mi lhal že to bude na týden, a bylo by to 5-6 týdnů(bez toho že bych měnil objednávku), tak se naseru.

krystof.bohm1

Ano, a pokuty dodavatelům mají být stejné, jako pokuty které tím ČD způsobili.

Hádej

To vše je důsledek důrazu pouze na cenu. Pokud by si objednatel objednal garanci dostatku náhradních souprav, tohle by se nedělo. Ale to by odpovědní úředníci a hlavně politici museli znát situaci na trhu a ne jen kafíčkovat a plácat se po zádech, jak to dobře zařídili.

K čemu je mi jako cestujícímu, že kraj schlamstne nějakou pokutu a rozpustí ji kdoví jak, když já se musím tlačit a kompenzaci žádnou neuvidím? Až pohár přeteče, tak holt začnu jezdit autem, což je opravdu optimální řešení pro všechny, že…

Kubrt

„objednatel objedná garanci dostatku náhradních souprav“
Proč takhle složitě? Objednatel si objedná určitou službu a pokud tato není dodána, uplatňuje sankce. Ty cestující pozná tak, že dodavatel se snaží, aby sankce nenastaly.
Ostatně, jedná se o přímé zadání, žádná soutěž neproběhla, takže těžko můžeme žehrat na „důraz pouze na cenu“.

Georg

pry delali docela dlouho trzni konzultace, az pak si vybrali toho nejlepsiho…
mimochodem, maji tam slibeny nejake pantery a sharky za dva roky.

Horal

Myslíte že u jiných je tomu jinak? Třeba Regiojet předvádí to samé na lince do Ústí.

Jiří Kocurek

Však to tak má ve smlouvě.

Hádej

Jaké sankce furt? Vy jste to prostě nepochopil, zjevně VHD nejezdíte.

Kraj ze ZÁKONA poskytuje SLUŽBU, tak musí zajistit SLUŽBU. Nebo mi jako dá odškodnění za to, že jsem nestihl jednání, že jsem přišel pozdě do práce, k doktorovi… Nedá.

Cestující očekává službu, kraj je zprostředkovatel. Nemůže si jen tak schlamstnout pokutu a zákazníkovi říct „sice si to platíš, ale máš smůlu“.

Pája

Osobně bych v tom viděl u dopravce snahu disponovat vlastním/pronajatým majetkem (vozidla) v rámci celé sítě. Zastupitelé kraje tady velmi rozumně píší, že (v dané situaci) jim ani tak nejde o to, co jezdí, ale zda to má objednanou kapacitu. Pokud kraj platí za kapacitu xxx sedadel a v reálu na tom spoji jede výrazně nižší, tak je to zásadní problém pro ty, kteří se do vlaku třeba vůbec nedostanou. Tady se ovšem nabízí kacířská myšlenka, zda odjezdit to například spojenými a možná třívozovými Regínami, nebo 810 + několik Bix/Baafx/Balm (nebo co to je za potvoru)+810 projde…

Peeetr

Tak jasně, když se ve většině případů objednávají levně staré vlaky, a klíčový modernizační požadavek je jen na nepotřebnou klidně superpomalou Wi-fi a nezapnutou klimatizaci, tak může být kraji skutečně reálně jedno, co nasazují, a při kontrole se můžou soustředit z 95% jen na počet jedoucích sedaček.

Jan Hojsák

Já bych si raději sednul do zdvojené Regionovy než se mačkal na stojáka v jedné. Tolik názor cesrujícího.

Leinad

Náhodou, taková soloregina na přípražské S7 taky měla něco do sebe. Vypnuté dveře od WC aby se nezavíraly, v prostoru WC několik lidí na stojáka.