Dopravci Železnice

ZSSK mají další jednotky od ŽOS Vrútky, většinu zaplatí evropské dotace

Motorová jednotka 861 ze ŽOS Vrútky. Foto: ZSSK
Motorová jednotka 861 ze ŽOS Vrútky. Foto: ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zařadila do provozu s cestujícími první nové dieselové jednotky 861 od ŽOS Vrútky. Objednáno jich má celkem 21.

ZSSK si od nich slibuje zlepšení kvality služeb, nasadí je hlavně v Banskobystrickém, Žilinském a Trenčínském kraji. Dopravce na nákup získal dotaci ve výši 74,8 milionu eur, ze svého zaplatí jen 2,2 milionu eur. Letos přebere firma postupně devět jednotek, dalších dvanáct příští rok.

ZSSK si objednala dvě verze: delší 861.0, kde jsou dva hnací vozy a jeden vložený a kratší verzi 861.1 bez vloženého vozu. Delší má kapacitu 171 míst na sezení a 120 na stání, kratší 115 na sezení a 80 na stání.

Jednotky jsou vybavené klimatizací, wifi připojením na internet, informačním systémem, kamerovým systémem i automatickým počítadlem cestujících. Mají 5 míst pro přepravu jízdního kol, což je o tři více než ve starším type jednotky 861. ŽOS Vrútky musela slovenským drahám slíbit provozuschopnost 95 %.

Vozidlo splňuje novější normy TSI, zejména v protipožární ochraně. Vozíčkáře čekají také nízkopodlažní toalety. „Věříme, že nová moderní jednotka bude přínosecm pro obyvatele a přispěje k dlouhodobému a trvale udržitelnému rozvoji regionů,“ řekl předseda představenstva ZSSK Filip Hlubocký.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Ono ten stroj je docela hezký, má dokonce jakobse narozdíl od škody, 140.. Jen jeden problém, že prý moc nejezdil..

Kubrt
Host
Kubrt

„má dokonce jakobse na rozdíl od škody“

To není žádná výhra nebo prohra, to je prostě jiné konstrukční řešení, jiná délka článků, jiná kapacita… Horší je, kromě té spolehlivosti, což jde částečně i za provozovatelem, že třeba toho „jakobse“ musí člověk překonat pomocí schodů jak do Béčka..

jan
Host
jan

A už jezdí vůbec ty staré dodané ?:-) Prý byly téměř všechny odstavené:-)

Kubrt
Host
Kubrt

Tady https://sites.google.com/site/knihajazd/750zv je sledovačka „RD Nové Zámky“: turnusová potřeba 10 kusů, inventární stav 16 kusů, denně se v turnusu vyskytují 1-3 „cizí vozidla“. Takže pořád bída. Těžko rozklíčovat, kolik viny je na straně těch motoráků a kolik na straně údržby a provozu ZSSK, které mají problémy všeobecně, ne jen s 861.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tedy 43-56% vozidel nejezdí, krásné.

Vláďa
Host
Vláďa

Nevím, jak je přesně definována ve smlouvě ta „provozuschopnost“, ale u 21 jednotek je jedna 4,76 %. Tudíž dle mě může být v poruše maximálně jedna? To měly Vrútky horečku omladnic. Nebo jsou penále za nedodržení jako u smluv ČD (tj. nikdy nic nevymohou, naopak ještě zaplatí).

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Většinou je se takto definuje roční SLA. To znamená, že by každá jednotka neměla strávit v servisu více než 18 dnů v roce nad rámec provozní údržby (voda, toalety, úklid a apod).

Tronda
Host
Tronda

Vzhledem k tomu, že výrobce vlastní kmotr (v křesťanském slova smyslu, ne v tom druhém) syna bývalého předsedy vlády SR, tak se o nějaké penále ani nebudou pokoušet.

Okoloidúci
Host
Okoloidúci

A cenu za najhoršiu EMU tisícročia vyhráva…

Okoloidúci
Host
Okoloidúci

*oprava DMJ

ViliamS
Host
ViliamS

A Móric si postaví ďalšiu haciendu

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Budou-li ta vozidla moci jezdit a ne jen stát pro poruchy, tak mu ji nezáviďte.

A ještě si rýpnu do autora (češtinářsky): ten první kraj není Bánskobystrický, ale Banskobystrický: když tam chcete mít dlouhé „á“, tak by to muselo být správně česky celé = „Báňskobystřický“ …

David
Host
David

A ještě je tam jedna chyba. Najdete ji?

R.L.m.
Host
R.L.m.

„… ve starším type jednotky …“

David
Host
David

Ano. To je něco jako My zase chceme motýle 😂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Otevřu noviny, motýle.
Otevřu jiné, motýle.
Otevřu facebook, motýle.
Mám strach otevřít lednici.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ono jich je tam víc, třeba překlep „přínosecm“ v citaci v posledním odstavci, ale nechtěl jsem to zbytečně „hrotit“, protože to už jsou více-méně jen malichernosti – tu nepřesnost v názvu ovšem za úplnou malichernost nepovažuji.

Tronda
Host
Tronda

V tom případě by tam muselo být ještě Trenčianském a protože jsme na Slovensku tak buďto oficiálně „samosprávném kraji“ nebo hovorově (ale i ve Slovenském tisku běžně) užívané „Trenčianskej župe“. Ale vzhledem k tomu, že jsme v Čechách, tak je to detail.

pavel
Host
pavel

…i na Moravě a i ve Slezsku…

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Dovolím si nesouhlasit pane Trondo, jsa rodem z Trenčínské porodnice. Přídavné jméno Trenčiansky, -a , -e, bych v česky psaném textu očekával pouze v případě, jsme na dopravním serveru, v názvu stanic Trenčianska Teplá, Trenčianske Teplice. Můj soukromý názor je že v podobném případě se kořen slova nebo názvu či jména použije z originálu a skloňuje se v české gramatice. Tedy ač mi ti rve uši, trenčínské je sprävně. Čeština nemá „rytmické krátenie“. Jinak se novináři uchylují k úchylnému nominativu místo : „v Káhiře“ napíší „ve městě Káhira.“

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já si především myslím, že je skoro jedno, jestli se použije názvů v originálním jazyku, nebo jejich českých ekvivalentů, ale hlavně by měly být vždy ve správném tvaru = neměla by to být podivná „makaronština“ typu půl slova česky a půl v „originálu“ – takže klidně „Trenčínský“ (česky), ale rozhodně ne „Bánskobystrický“, protože to není správně ani česky, ani slovensky.

ViliamS
Host
ViliamS

No veď práve že dosť často nejazdia

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Pokud si náhodou se slovenštinou nevíte rady, mám tu jednoduchý trik. Když dosadíte místo „e“ „ie“, pak to zní téměř vždy slovensky, jak kdybyste byl rodák. Úspěšnost je vysoká 😀

pavel
Host
pavel

třeba panielák

ViliamS
Host
ViliamS

ako svojho času súdruh prezidens ČSSR „Apříl“

Partneři



CSCARGO
RSD