RegioJet získal povolení pro čtyři další linky do Polska, první spojení vyjede možná už letos
Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet plánuje noční spojení mezi třemi hlavními městy.
Ne úplně přesný přehled současných i plánovaných mezinárodních dálkových vláčků v Evropě viz tématická webovka, která je součástí některých názorových proudů u Zelených apod…. tj. opomíjejí autobusky atd., = co nepasuje do jejich názoru.
https://eu.boell.org/European-Mobility-Atlas
Na uvedeném odkazu se lze doklikat i ke schématickým mapkám.
O jiných možnostech plánovaných dálkových vláčků z/do ČR viz
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ceske-drahy-nocni-vlaky-regiojet-nightjet.A211112_155659_eko-doprava_ven?zdroj=ekonomikah_hp
Autor výslovně zdůrazňuje vylepšené lůžkové vagonky (9 ks)
Orientační rekapitulace – ČD mají vagonků lůžkových:
několik kousků WLAB822/821,
9 ks WLAB823
12 ks WLABmz826
a lehátkových vagonků u ČD:
9 ks Bcmz834
a spoustu starších Bc (menší část – 5 kousků – ČD Cargo loni nabízelo za cenu kolem čtvrt mega/1 vagonek bez DPH)
Axel je podle mě megahonič😀😂 Chlape najdi si holku a neblbni tady, uvidíš že je to lepší😀
Díky za radu. Zvážím to.
Mimochodem závěr Vaší rady popírá diagnózy jiných zdejších radilů, kteří se nechali „zmást“ mým občasným používáním zdrobnělin a důrazně se o svoji diagnózu mé osoby chtěli podělit.
Pozoruhodné. Chtělo by to nějaké to konzilium, aby se došlo ke sjednodující diagnóze.
-:)
Neblbněte, ještě si pořídí malého Axela a pak už to tady nikdo nedá 😀
Pokud by místo průmyslové zóny v Holešově bylo letiště, dalo by se ze Zlínského kraje cestovat i jinak.
Pro menší letadýlka je určitou náhradou za Holešov to letiště u Luhačovic (Biskupice), co nedávno upgradovali (včetně hangárku).
Mě připadá vláček s prima vagonky jako docela OK pro delší cestu.
Ale dost záleží na detailu. S tím návrhem nových vláčků si v RGJ asi dost vyhráli … viz další vychytávka: EN 476 z Budapeštï dojede do Břeclavi v 23:01. Tj. cca o 20 minut před vláčkem RGJ z Vídně přes Bratislavu (RGJ odjíždí z Břeclavi směr Bohumín v 23:28)
Takže případná čtvrthodinka zpoždění na cestě z Budapešti je v pohodě.
To je opravdu malé. Holešov v případě prodloužení dráhy až k Alexovicím a jejím zpevnění mohl být zajímavá alternativa. S tím by ovšem místní určitě nesouhlasili, protože hluk.
Takové úvahy jdou mimo mě. V regionu je dostatek letišti s BETONOVOU VPD (Přerov, Kunovice, popř. Otrokovice,…). Akorát není poptávka po masové lince – viz osud linky z Kunovic kterou létal BAe 146.
A pro menší skupinky/jednotlivce, z míst vzdálených od letišť, jsou alternativou i vrtulníky popř. virníky: https://www.auto.cz/jak-se-zije-s-virnikem-ani-letadlo-ani-auto-staci-na-nej-beckovy-ridicak-106781
Mě spíš hlava nebere proč není reakce na poptávku – např. PŘÍMÝ vláček Zlín-Brno přes Kroměží. Popř. přes Kyjov. Nevyužité dieslové vagonky (typu 854) jsou k dispozici…
Neslyšel jste někdo něco o eventuelním využití nevyužitých Talentů 3 pro mezinárodní linky z/do ČR? Od 2022 měly jezdit do Budějic ((ÖBB/ČD).
RGJ prý plánuje Mnichov-Bukurešť a Mnichov-Budapešť. Tak jestli nezkusí oprášit plán ÖBB/ČD, aby natáhnul cestující do obou dálkových vláčků z Mnichova.
Vagonky Talent3 vyrobené pro ÖBB prý nyní zkouší WestBahn (myslím firmu, nikoliv koleje).
Objednáno 46 vagonků pro ÖBB ( z toho část vagonků včetně zařízení, aby jim šmakovala elektrika z pavučinky nad kolejemi v ČR) , vyrobeno zatím prý cca 32 vagonků.
Co vlak – Polsko – Břeclav – Vídeň – Split? Je o tom už něco jasnějšího?
Těžko říct. Prý je také ve hře (od 2022) vláček RGJ z/do Berlín- chorvatský Jadran přes Slovinsko
https://www.bahndampf.de/nachtzug
Uvidíme, mj. vzhledem k letos zahájené lince ÖBB z Vídně k Jadranu
Klíčový asi bude dostatek vagonků.
Neboť v aktuálním (za 1. firemní pololetí duben-září) přehledu objednávek ALSTOMu není nic, co by naznačovalo pevnou objednávku vagonku pro RGJ.
Ovšem připomenu tu dohoda s ASTRA, od které firma RGJ už pár vagonků koupila.
Můj názor je, že Axel není psychopat ani provokatér.
Je to tzv. poloviční blázen, který dal věci vše a je přesvědčen o své pravdě.
Tolik k tomu může říct erudovaný psycholog, psychiatr, učitel, cestovatel Tomáš
Tak si to shrňme – ročně skoro 20 miliard ze společné kapsy pro pasažérské železniční dopravce. Z mé subjektivní situace – ze Zlínska nemám možnost se hromadnou železniční dopravou dostat normálně do Brna, do Bratislavy, do Vídně. Železniční dálnici mám blízko i nádr. Ale dálkové vláčky RÁNO nejedou. Neboť nocují v Břeclavi (Sp830, R828) resp. v Hodoníně (R826)…. Zato fůra vláčků (rychlíky, EC, IC) jedou přes den, třeba kolem poledne. Což je výdělečně činným tak nějak nanic. RGJ jezdil před lety dle potřeb cestujících (dvě linky ze Zlínska), pak to zrušil. A nyní vypadá že se vrací, aby obsadil tuhle… Číst vice »
Čili ano, dálková železniční pasažérská doprava má před sebou skvělou budoucnost. Otázkou je, zda-li se povede té menšině „socialistických nostalgiků“, aby si ubránili svůj skanzen…
Nesouhlasím s nápadem na privatizaci ČD (či SŽDC) prodejem přes burzu. Ale jednoznačně souhlasím s postupnou redukcí dotací těch nynějších skoro 20 miliard ročně.
Neboť asi jedinou možnost na změnu k lepšímu, je zeslabit penězovody do „chřtánu“ nemakačenkům, žvanilům a partičkám jako „Faltýnek pozdravuje“.
A máme tady další vlákno ze série Axel reaguje na Axela : – D
Nejedná se náhodou o projev rozdvojení osobnosti?
Může se to objevit u lidí, kteří prošli v v dětství, nebo i nedávno traumatizujícím zážitkem.
To je úplně mimo můj obor … : – )
O vaší „odpornosti“ svědčí skutečnost, že Česká dráhy jsou „privátní společností“ – akciová společnost > soukromoprávní subjekt …
Nemůžete privatizovat soukromoprávní subjekt …
a) Majitelem akcií ČD je stát. Z mého osobního pohledu by nejlepší bylo, kdyby část ČD si postupně nakupovali ze svých výplat zaměstnanci ČD. Protože většina z nich je poctivých, dřou a vesměs jsou normální. Takže budoucí prosperitu svého zaměstnavatele mají ve svých rukou = zejména když začnou tlačit na to, aby jejich zaměstnavatel (ČDú velmi výrazně zlepšil prodej svých služeb. b) Mě mrzí nevalný výsledek za těch necelých 20 miliard ročně z našich kapes. Protože jestli pasažérští nádražáci nezačnou lákat solventní cestující, tak postupně přijdou i o ony dotace. Takže koleje osiří od pasažérské dopravy a to i tam,… Číst vice »
Pasazersky…nejsme v Rusku
wtf … souvislost?
Když se nemůžete dostat NORMÁLNĚ, tak to zkuste NENORMÁLNĚ ….
Chápu – problém je v definici NORMÁLNĚ.
Nenormálně je logický opak normálně …
Brzo ráno (opět otázka co je míněno slovem brzo) lze nastupovat do vlaku (jako v mém případě kolem 6.00) nasnídán, případně si vzít teplý nápoj (v termosce) + něco k snědku (kus pečiva) s sebou … a posnídat ve vlaku za zlomek toho, co stojí podobná krmě v tom automatu …. Petku s čerstvou kohoutkovou vodou – v horším případě litr za desetník – snad unese každý.
Kdyby celková částka z našich kapes byla výrazně nižší než skoro 20 miliard, tak třebas bych zavřel oči. Ale v reálu je to jak v nejmenované restauraci – podprůměrné porce, občas přesoleno, náladový číšník a jídlo dražší asi 50% než v okolí… takže tam mívají poloprázdno, zatímco za rohem člověk občas čeká minutu, dvě na volné místo. Kdyby takové pohostinství bylo ze 76% dotováno z obecní kasy, tak při nejbližších volbách by voliči hlasovali proti takovým zastupitelům/zastupitelkám. P.S. Za zavedení jednoduchého automatu ve vagoncích bych se přimlouval výměnou za zrušení nějakých velkolepých nádraží na železničních tratích, kde není pořádný přestup.… Číst vice »
Pán Sura, nemohol by ste tomu mongolovi Axelovi zrušiť nick?
Též se přimlouvám. A všechny ty EMOs, které haní označením elektrovagonky se také přimlouvají.
Je tady teď 77 příspěvků, včetně toho mého nynějšího. Z nich jsem napočítal 28 příspěvků od pana Axela, který zda utržil (jen v diskuzi k tomuto článku) celkem 655 krát hodnocení minus a 25 krát hodnocení plus. Je to normální?
Ne neni. A ďakujeme za presnú štatistiku ktorá vypovedá o výpovednej hodnote tých sr….iek, ktoré tu Axel púšťa a spamuje. Možno to bude jedným z hodnotiacich kritérií pre autorov tohto webu pri premýšľaní o jeho odstavení.
Pane Mates, a máte něco k tématu článku? Např. co plány jiných dopravců viz např PKP InterCity, který shání desítky lokotek schopných sloužit nejen v Polsku, ale taky jezdit v: Germany, Austria, Czech Republic, Slovakia and Hungary https://www.railjournal.com/fleet/pkp-intercity-plans-new-double-deck-train-fleet/ Jen kvůli parádním fotkám hardcore fanoušků, asi tyhle lokotky neshání, že? A těch cca 20 ojetých vagonků na spinkání si asi MÁV Start nekupoval loni jen tak, že? Takže, my cestující, si v budoucnu asi nebudem muset poplakat že nikdo nás nechce vozit. i kdyby u většiny nádražáků v ČR skutečně plně převládly některé z nepsaných nádražáckých pravidel: §1 Nikdy se to… Číst vice »
a ještě odkaz na ony lokotky: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-kupuje-63-lokomotywy-wielosystemowe-na-predkosc-min-200-kmh-102837.html
před pár týdny bylo zveřejněna objednávka na Newag Griffin (E4MSUa), což patrně bude jeden z výsledků investičního apetitu PKP IC
A opět tady máme rubriku: Axel reaguje na Axela : – D
Mě by třeba zajímalo proč si myslíte, že tohle je diskuze plná lidí zaměstnaných u dopravců kteří mohou nějak ovlivnit počet cestujících ve vlacích … ?
Asi 20x jsem se pokusil o faktickou diskuzi s Vámi. Vždycky, opakuji vždycky to skončilo Vaším hejtováním, resp. odváděním od tématu.
A proto je mi fuk, co konkrétně Vy píšete do reakcí na mé komenty.
Takze jako vždycky stocite tema jinam protoze proste nemáte odpověď. Klasika.
Problém je v tom, že patrně máte utkvělou představu, co to je obsahově faktická diskuse, zatímco „váš“ diskutující má představu odlišnou …. zřejmě není jediný ….
Proč za oslovovací germanismus „Pane Mates“ místo za české oslovení „Pane Matesi“ (asi neumíte skloňovat) dáváte za čárkou spojku „a“.
Těch pravopisných chyb, co dokážete nasekat v několikařádkovém textu, moc o vašich znalostech češtiny nesvědčí.
Co tak zaplatit si kurz jazyka mateřského na úrovni prvního stupně základní školy ?
Tvl čo to meleš? Na toto ani nebudem reagovať.
Tak jsem si z dlouhé chvíle započítal, jak se změnila za 8 hodin statistika. Máme tu 95 příspěvků (přibylo 18), z toho 37 příspěvků od pana Axela (přibylo 9). Počet jeho negativních hodnocení vzrostl na 906 (přibylo 251) a pozitivních na 34 (přibylo 9). Na jeden pozitivní je tak 26 negativních hodnocení, poměr se prakticky nezměnil.
Diki za aktualizáciu 🙂
Pojem NORMALITA není objektivně, ani v medicíně, definován …
Panovníci měli ŠAŠKA, z dopravy.cz má AXELA ….
Je na to jednoduchá rada: pokud vám vadí, nereagujte na něj. Dokud neuráží a opakovaně neuvádí lživé údaje poškozující jiné, není důvod.
No práve, veď tu mele samé nezmysly.
Mates – „mele nesmysly“ myslíte názor nebo fakt? Viz na jiném diskuze rozepsaný příklad se spekulací o nevyužitých vagoncích Talent3: a) tvrdíte, že je nesmyslné mé TVRZENÍ, že existují vyrobené vagonky Talent 3, původně pro ÖBB, které nyní nemají kupce a některé tyto „nevyužité“ vagonky zkouší firma WestBahn, patrně na části rakouských kolejí západně od Vídně (WestBahn“)? Zdroj ze kterého jsem vycházel viz https://www.derstandard.at/consent/tcf/story/2000131057506/alstrom-verdaut-bombardier-altlasten-schneller-als-erwartet?ref=rss b) tvrdíte, že je nesmyslný můj NÁZOR, o spekulaci, že např. RGJ by některé tyto vagonky Talent3 využil, aby vozil cestující k plánovaným vláčkům RGJ Mnichov-Budapešť resp. /-Bukurešt? Ano, je to spekulace, ale zčásti vychází z… Číst vice »
Odpoveď je jednoduchá. Kto kúpi vlaky, ktoré nie sú schopné prevádzky na danej infraštruktúre nakoľko nemajú schválenie na prevádzku?
To je odporná cenzura, pán má možnost vyjadřovat svobodně své názory. Nikoho neuráží, nikomu nevyhrožuje … Jeho názory jsou sice „zvláštní“, nicméně nedosahují toho, co předvádí množina ústavních činitelů exhibujících se v Parlamentu … jeden z nich se považuje za Tchajvance ….
Přečetl jsem si místní diskusi až v sobotu večer. Mám, Honzové redaktoři inovativní návrh , aby v tomto případě diskutovali pouze pan Axel s Marcelem a my ostatní jen seděli v první řadě… Lepší kino na sobotní večer, domnívám se, nenajdete 😉
Ještě mi chybí Petr r. Ten byl taky dobrej kousek. 🙂
Díky za tip, zavedeme vstupenky a předražený popcorn:)
Tak některé zdejší komentáře by byly vítaným doplněk pro scénář k „Jistě, pane ministře/premiére“
A pokud jde o úroveň toho co píšu… „Jestliže se člověk hádá s blbcem víc jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“ (J. Werich)
A vy jste nepochybně podle scénáře (výsledku castingu osoby > obsazení) tím „premiérem“ ….
Ty Tvoje návrhy jezdit z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic jen 120km/h když to pro nákladní vlaky stačí taky každý neudýchá. A z Prahy do Berouna kde si bydlel budeš chtít nový tunel na 200 km/h inu dobré je to co se Tě osobně týká.
Bude smět RJ přepravovat cestující i ve vnitropolských relacích, nebo jen mezinárodně z Polska do jiných zemí (a naopak) ?
Tento článek je o rozhodnutích polského úřadu. Jde o 5 rozhodnutí. První (vláček přes zimu z Varšavy do Alp) a druhé (z Varšavy přes Německo do BeNeLuxu) mě nezajímají. Tak nevím. Třetí a čtvrté rozhodnutí (VIE-Přemyšl, PRG-Přemyšl) mají u zastávek v Polsku uvedeno: „tylko do wyjścia“… Čili u obou linek se to jeví jako jasné. Kromě vydaných rozhodnutí probíhalo ještě jedno řízení u polského úřadu (výslovně trasované přes Přemyšl do Lvova, čili by dávalo extrémní smysl i nabírat cestující uvnitř Polska), ale detail na který se ptáte, neznáme, neboť nebylo vydáno rozhodnutí = řízení bylo zastaveno, čili nic. Páté rozhodnutí… Číst vice »
Když to zrekapitulujeme, tak za poslední období RGJ od polského úřadu získal povolení
a) z/do Varšava – Bratislava, Vídeň, Praha, Brusel.
b) zimní linka z Varšavy do Alp přes Vídeň (nejede přes Blavu)
c) z/do Přemyšl – Bratislava, Vídeň, Praha.
d) pracuje se na realizaci plánu, aby začalo od prosince 2023 nové dotované spojení asi ČD+PKPIC od R32 Praha-Lichkov-Wroclav-Gdynia … což asi „zabije“ jak letos zveřejněný plán RGJ na podobnou linku, tak LEO/Koleje Dolnośląskie
https://zdopravy.cz/leo-express-chce-do-z-polska-do-prahy-jezdit-s-impulsy-31439/
U těch nočních vlaků asi řádil nějaký šotek. Buď polský úřad udělal chybu, nebo RGJ popletl svoji žádost. Neboť ze 3 udělených povolení vyplývají 4 linky, přičemž bude nutné, aby z Bohumína do Přemyšlu těsně za sebou jely 2 vlaky. Zatímco co pro cestu do Varšavy se v Bohumíně vagonky ze dvou vláčků (z Vídně a z Prahy) spojí do jednoho vláčku. Tj. celkem bude potřeba, aby z Bohumína jely 3 vláčky – jeden do Varšavy a dva do Přemyšlu. Oba do Přemyšlu pojedou těsně za sebou, přičemž jeden zastavuje nejen v Krakově, ale taky v Tarnów a v Rzeszów.… Číst vice »
Oprava ad b) z Praha 22:00 (…) stanoví polské povolení podmínku, aby byl příjezd do Přemyšl nikoliv v 7:55, ale v 7:50.
Ještě pro upřesnění – článek mluví ještě o páté lince RJG – (Varšava – Brenner) ale u této linky nepanuje takový zmatek jako u 4 výše uvedených, takže jsem ji vynechal, při mé snaze o rozmotání onoho zmatku.
Toho lze v podmínkách RGJ dosáhnout snadno – viz pobytový model Gyékénys. Místo potřebných cca 40 se počítalo s osmi (2.41 – 2.49) a zpožděná jízda vykazovala jako „provozní zpoždění“ … Prostě se do jízdního řádu napíše 7:50 nebo ještě lépe 7:49 a že se tam přijede „pravidelně“ se zpožděním v 7:55 nebude nikdo v Polsku řešit …
Chybí tam že vlak z Vídně a Prahy se v Bohumíně rozpojí a vznikne takzva „logistická operace“ takže z Vídně může jet i na ukrajinu
Na které stránce rozhodnutí polského úřadu je to napsáno?
Typl bych si ze na žádné protoze rozpojování vlaku v Bohumíně bude polskemu uradu asi dost ukradené : – D
Vy tvrdíte, že „test hospodářské vyváženosti“ pro novou mezinárodní linku se neprovádí podle jedné, v základu obsahově TOTOŽNÉ žádosti, podané na všechny dotčené úřady v jednotlivých zemích?
To se mi nezdá.
V případě linky z/do Vídeň-Bohumín-Varšava-(…) …
kdyby úřad v Polsku testoval jen a pouze linku od polsko-českých hranic a kdyby český úřad (ÚPDI) testoval jen a pouze linku od česko-rakouských a česko-polských hranic etc, etc,, tak mi není jasné jak by bylo možné vyhodnotit „test hospodářské vyváženosti“.
Nic takoveho netvrdim. Ja pisu ze rozpojovani vlaku v Bohumíně je polskemu uradu uplne ukradene.
Lepší si ty povolení přečíst. A teprve pak mudrovat. Děláte ze sebe akorát *!*, tím nepromyšleným plácáním.
Ja uz jsem od přírody takový … A placam a placam
Ještě že píšete do diskuze, vy něco vypotíte, člověk se zasměje a hned má hezčí den. Každá diskuze potřebuje svého šaška.
Pokud Vám připadá směšné, že v povoleních od polských úřadů to je poněkud jinak, než jak píše pan Avlaky …. tak Vám dám radu. přestaňte číst co píšu, zbytečně byste se „babral“ s realitou, což evidentně odmítáte.
Hezký den.
pane Avlaky – možná to takhle RGJ nemyslel (protože obvykle se snaží věci zjednodušovat, nikoliv vymýšlet zmatky/kurvítka), ale ze 3 povolení pro noční vláčky ty 4 linky vyplývají poněkud jinak, než Vy jste napsal.
To je dobrá zpráva. Pouze jeden přímý spoj na trase Praha hl.n.-Przemyśl Gł. je dost málo a cestující to snad přiláká. Dnes nemají možnost výběru nebo zvolení lepší časové polohy.
Jenom by mne zajímalo, kdy Regiojet vyjede do zahraničí s novými traxxy MS3, Bomabardier (Alstom) hovořil o schválení v třetím čtvrtletí, následně na přelomu října a listopadu a nyní stále nic.
Protože nikdo z „insiderů“ se dosud nepodělil o názor, tak snad Vám pomůže prostý fakt, že TX Logistik, který si před 4 roky objednal až 40 TRAXXů MS3, si nyní půjčila další Vectrony MS
https://www.railfreight.com/railfreight/2021/10/11/tx-logistiks-receives-another-2-vectron-locomotives/
Nijako. Z toho čo mám zvnútra RGJ je to s MS3 úplne na hovno a je otázne, či vôbec schválené budú pretože trpia závažnými prekážkami. Hovorí sa už celkom reálne o ich vrátení.
Povězte jakými překážkami trpí?
Zásadné problémy v konštrukcii vozidla, problémy s elektronikou, problémy s funkčnosťou ETCS atď atď.
hmmm, to by asi mohlo mít i závažné provozní následky pro dopravce… rozhodně to není dobrá zpráva.
a taky následky pro věřitele, kteří půjčili na koupi těchto lokotek.
O zásadních problémech s konstrukcí slyším poprvé, mohl by jste to prosím rozvést? Problém s elektronikou má kde co co řídí software a počítač a MS3 není výjimka, dokáže si postavit hlavu stejně jako Vectron, i když uznávám je to častější. ETCS je funkční na 5 kusech z 8 a jezdí se v režimu LS, zbytek se řeší.
Jinak nevidím důvod proč by se měli vracet, já osobně jsem s nimi velice spokojený.
Jak jenatom spijeni praha – benelux ? Odkdybude ?
Asi pozvolna pokračují přípravy
https://www.railtech.com/infrastructure/2021/06/07/share-funding-european-sleeper-a-succes-sold-out-in-15-minutes/
Osobně bych si tipnul, že velký vliv bude mít nynější zájem SNCB. Otázkou je s kým se spojí.
Krom (existujícího) NightJetu (DB+SBB+SNCF+ÖBB) prý plánuje z/do Belgie novou linku taky MoonLight Express.
Akorát že některé novinové články rozlišují plány MoonLight Express od European Sleeper… ale web EuropeanSleeper.eu uvádí, že jde nejde o konkurenci, ale že spolupráci MLE a ES (s RGJ). Tož uvidíme.
Možná že i proto, že padl plán na noční vláček Malmö-Brusel, tak možná i to je důvodem že belgická vláda chce dotaci 2 miliony EUR.
https://www.lok-report.de/news/europa/item/28568-belgien-jaehrlich-2-mio-eur-fuer-nachtzuege.html
Schvaleny cestovny poriadok maju od 31.3. v smere z Prahy, vo vsetkych vyjadreniach pre media hovoria o spusteni „od aprila“. European Sleeper uz hovorili, ze dostali pridelene nejake trasy a nie su uplne spokojni, pretoze su vyrazne (cca 2hod) pomalsie ako to, o co povodne ziadali.
Moonlight express spomenuty v dalsom prispevku sa s European Sleeper spojil asi pol roka dozadu, spustia spolocne len tento jeden vlak Regiojetu pod znackou European Sleeper. Samostatny vlak Moonlight Express, ktory mal ist inou trasou, nebude.
Proč zrovna v Bohumíně? Jednodušší je vlak rozpojit v Přerově.
Bohumín dává větší smysl z hlediska zapojení do oběhů vozidel a personálu.
Pan Avlaky na jiném místě diskuze psal o „logistické operaci“ = že cílem RGJ je v Bohumíně ze 2 vláčků nabídnout 4 linky – VIE-Přemyšl, VIE-Varšava, PRG-Přemyšl, PRG-Varšava. Z Prahy do Bohumína se nejede přes Přerov, takže to je jeden z důvodů proč ne v Přerově
Dalším (možná nezamýšleným) důvodem proč šibovat s vagonky v Bohumíně a nikoliv v Přerově, by bylo nabídnout teoretickou možnost, aby cestující, které vláčky RGJ dovezou z Blavy, z Olomoucka, z Zlínska do Bohumína, měli možnost použít linku NightJetu ÖBB přes Opole do Berlína (příjezd v 10 dopoledne).
Ostravák do Přerova nejede
Bohumín je na to více uzpůsobeny , taky tam mají posunovače , což v Přerově nemají
Ano,, chápu paragraf 1 (vždycky se to tak dělalo), ale v Přerově by to zvladli bez posunu, což je pro cestující komfortnější než šibování sem a tam v Bohumíně.
Vlaky sa vždy v Bohumíne rozpájali a spájali, je tam personál, zázemie a aj to vedia robiť. Sú na to zvyknutí.
V dobách „minulých“ jezdil jeden noční spoj, půlka z Prahy, půlka z Brna, spojení v Přerově, pak přes Ostravu do Košic.
Z Brna jel přes Nezamyslice, tehdy s Brejlovcem…jel jsem s ním jen jednou, takže nevím kolik let to trvalo, protože se to dost měnilo.
Z Brna jezdil R 739ˇ“Petrov“, nějakou dobu i z Českých Budějovic do Košic. Spojování mohlo být s částí vlaku 629, ale těžko v Přerově … tam na takové „experimenty“ nebyly dostatečně dlouhé koleje. Staniční technolog Vladimír Procházka by soudruhy z FMD s podobným nápadem hnal „potěhem“ až do Prahy …
Když Procházka řekl, že něco nejde, tak přes to vlak nejel … akceptoval to i O11 FMD …
Zapátral jsem v historii, a byl to rychlík Petrov Košice-Brno. Z Přerova půl soupravy pokračovalo do Brna, i s vozy Č.B., půl se připojilo k rychlíku 628 Přerov-Praha…konkrétně rok 81/82…najdete na vagonweb.cz
Z Přerova do Hranic je trochu problém s kapacitou. Tahat tam dva vlaky místo jednoho nějak nedává smysl.
V 1 ráno?
Ale … provozní interval na 3AB jsou nejvýše 3 minuty … 20 vlaků za hodinu ….
Řekl bych, že v BI má žlutý dopravce posunovače, v PE je nemá …
Zdravím, víte někdo, jaké řady vozů nasadí, prosím? Nebo nějaký link, prosím, kde se dozvím o nasazovaných řadách vozů. Díky
Uživatel „Avlaky“ psal v souvislosti s RGJ o zvažovaných zbrusu nových vagoncích od BOBTrans (Bombardier Transportation)
… těžko říct, vzhledem k tomu, že Alstom odkoupil fabriky BOBTransu a letos probíhá „pořádek“ s cílem, aby pokračovaly zejména ty ziskové zakázky BOBTransu
… Taky nelze vyloučit, že se nějak potká poptávka RGJ s nabídkou DB, která má spoustu nevyužitých dvoupatrových vagonků….
Pokud jde o orientační přehled současných vagonků RGJ viz https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=RJ
Ano nové vagóny v plánu jsou, ale nikoli na noční linky, tam půjdou obětiny od DB a možná ty z Belgie
Díky za info.
DOTAZ na redakci – chápu správně, že RGJ získal VŠECHNA povolení? Protože např. o vláčku, který přes den z/do Vídeň-Varšava rozhodoval nejen polský úřad, ale taky český https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET013-21_RJ_Viden-Varsava.pdf.
A co rakouský úřad, už vydal povolení? Nebo řízení v Rakousku ještě není ukončeno? Anebo není třeba, aby se vyjadřoval rakouský úřad?
Díky.
Možná se pletu, ale mám pocit, že jeden odkaz není korektní (2x odkaz na noční, ale chybí odkaz na ten denní vláček)
Otázka je jestli nás Poláci budou vítat s otevřenou nárůčí, nebo budou všude cedulky Čechy neobsluhujeme.
A nebo bude ve vlaku oholenej servis s cedulkou na každém kupé případně u sedadla: Poláky neobsluhujeme 🙃
a) My nejsme RGJ. RGJ je RGJ.
b) Možná lepší si přečíst celý perfektní článek. A teprve poté vypouštět nějaké hluboké úvahy.
Z rozhodnutí o nočních vláčcích z/do Varšavy:
W piśmie z 7 września 2021 r. (znak: BBPR1k-070-030/2021), PKP Intercity oświadczyła, że nie będzie składała wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej z uwagi na przewidywany znikomy wpływ nowych połączeń na umowę o świadczenie usług publicznych, zawartą pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury a PKP Intercity.
Evidentně nemáte tucha o čem pan Štancl píše.
Ale to je obecný jev u Vašich příspěvků že : – )
Pan Marcel Štancel evidentně neřeší pohostinnost vůči českým cestujícím v Polsku. Neboť je nesmysl to řešit. Je to OK.
Takže jediné kde by mohlo dojít k obstrukcím (podobně jako byly obstrukce vůči plánům LEO) je ona „trnitá rokle“ spousty různých možností, jak obstruovat snahu o nové vláčky od polských subjektů. Zejména od dotačních úřadů i dopravců-příjemců dotací.
Takže nevíte o čem mluví : – D
A proč by Poláci měli něco proti Ukrajincům? Kolik asi tak Čechů jezdí do Lvova?
PŠ: Copak jsem něco takového napsal?
Právě naopak ! Snažím se držet dál od „clickbaitových diskuzí o fantazijních tématech typu polsko-české vztahy“. Čili Váš dotaz prosím směřujte na „Marcel Štancel“ a na „Výkolejka.
Právě proto moje prvotní reakce byla pouze k „testu hospodářské vyváženosti“ k podané žádosti RGJ.
Tak radost mít nebudou, ale kšeft je kšeft. Odmítat zákazníky bude jenom pár % z těch, kteří jich mají dost.
Aby Poláci jeli RegioJetem, tak zpočátku tam asi bude pár šotoušů a projížděčů, ale do budoucna je to spoj pro někoho lepší než současná nabídka, někdo naopak nebude mít důvod tím jezdit.
A Túrow je teď sice docela vyhrocený, ale zase se uklidní – srovnají podzemní vody, upraví technologii těžby a pojede se
Např. povolení na noční vláčky je datováno od prosince 2022. To je víc než rok.
Většina letošních emocí do té doby odpadne.
Nebude lepší, když budete používat pro noční vláček pojem nočníček?
Normální lidi rozeznají den a noc.
Na to není potřeba překlad z „nádražštiny“.
Presne tak. Nocni vlak je velmi odborny nadrazacky termin kteremu verejnost absolutně nerozumi ale kdyz se rekne nocni vlacek tak lidi bezi jako splaseni na nádraží (ikdyz to je taky velmi odborny nadrazacky termin) a uz bezhlave skacou do tech vagonku a jdou spinkat ze pane Axeličku : – )
Tak se zeptejte proč v ČR lidé ze své kapsy platí cca 20 až 30 miionů sedaček v autíčkách.
A proč nádražáci nedokážou uživit těch cca 300 tisíc sedaček ve vagoncích, když průměrné jízdné ve vagoncích v ČR činí kolem 1 Kč? Takže většině pasažerským nádražákům v ČR nezbývá než vyžebrat ze společného (z našich daní) cca 76% svých nákladů.
Jestli ono za tím nezájmem cestujících nebude taky nenávist vůči cestujícím, když nepoužijí zavedený pojem v nádražštině?
Jedním z příkladů takových nádražáků nenávistných k cestujícím jste Vy. Vaše volba = Vy se připravujete o živobytí.
Koho se mam zeptat na prodej sedacek do aut?
No kdyby bylo jizdne opravdu kolem 1Kc jak uvadite tak by bylo uplne jedno kolik cestujících jezdi pri tak malém příjmu do kasy dopravce.
Az nejakeho zebrajiciho nadrazaka uvidite tak jej vyfotte a poslete link.
Muzete uvest priklad situace kdy nejaky nadrazak zacne nenavidet cestujiciho kvuli nepouziti vyrazu v nadrazstine?
Me jako odboroveho predaka cestujici vubec nezajimaji. Pro me jsou důležité prispevky do odborove kasy. To vy jako zamestnanec SZ by ste se mel k cestujicim chovat hezky : – )
Když tady čtu vaše neustálé grafoterapeutické příspěvky, tak se mi čím dál tím častěji vybavují „Železniční noviny z budějický koniny“. Zvláště jeden odstavec té staré říkačky na vás pasuje dokonale. 🙂
A čím věcným jste přispěl Vy jako reakci na flame, který chtěl rozpoutat Marcel Štancel svým clickbajtovým hejtem?
Nadáváte na „nádražáčtinu“ – můžete tedy prosím převést váš příspěvek do češtiny? Já jako průměrný žebrající nádražák neovládající moderní jazyk vám nerozumím.
pokud jste nerozuměl textu v polštině, tak zkuste třebas translate (tecka) google (tecka) com
W piśmie z 7 września 2021 r. (znak: BBPR1k-070-030/2021), PKP Intercity oświadczyła, że nie będzie składała wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej z uwagi na przewidywany znikomy wpływ nowych połączeń na umowę o świadczenie usług publicznych, zawartą pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury a PKP Intercity.
Pan Axel mnohem radeji diskutuje sam se sebou nez aby vecne nekomu odpovedel : – D
Všiml jsem si – jeden o voze, druhý o koze.
Připomnělo mi to vtip. Ve vlaku jede solventní paní (ta, která přešla z auta a přinesla na dráhu peníze, takže pasažérští nádražáci už nemusí žebrat), oblečena v drahém kožichu a do řeči se s ní dá nahluchlý dědeček: „To je pěkný kožich – to máte z norka?“ „Ne, to je skunk“, odvětí paní. „Vážně z k*nd? Těch ale muselo být“, diví se nahluchlý spolucestující. Takže asi tak.
Pane Hřebíček – Jste-li nádrážk, živený z pasažérské dopravy, tak Váš subjektivní pocit o nesrozumitelnsoti je asi podobný jako zažívá řada lidí neznalých cestování vláčkem….. Je to Vaše obživa = Váš problém, jak zlepšit služby těm, kdo Vás živí.
Delate jako by SZ – vas zamestnavatel mohl byt k počtu cestujících uplne lhostejný.
Nemluve o tom, ze vy jako zamestnanec SZ ktery ma rezijku muze tem zmatenym cestujicim poradit kdyz uz mate nektere ty vlaky zadarmo.
Dobrý vtip : – D
Dočkejte času, jako Husák se dočkal ve funkci pádu socialismu … až bude litřík benzinu za pade ….
No ale když se v zimě začne sněžit tak se nosí čepice protože se slepicim dává rano zrní a pak se zavřou hlavky zelí…abychom si rozuměli
„Modrogumní“ minoritní Evropa (tedy většina dopravců různé státní příslušnosti) používá výraz NachtZug – iniciálová zkratka NZ a rozumí tomu i majoritní nemodrogumní Evropa (prostý lid) …..
Pokud udělají Poláci díru 300 metrů hlubokou tak nebudou rodit ani pole a vyschnou lesy v okolí. Nejde jen o vodovody do baráků.
Takovu cedulku jsem nikde v Polsku neviděl
To jsou povětšinou jenom kecy troubů , co neopustí vlastní okres .
A pak jsou takoví, kteří by seřezali děcko až bude řvát bolestí. Za něco, co se stalo 70 roků před narozením toho děcka. Ale na principu kolektivní viny celého národa.