RegioJet získal povolení pro první vnitrostátní linky v Polsku, k Baltu může jen z Prahy
Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet se chystá rozhodnutí napadnout u soudu. Podle polského úřadu by konkurence ohrozila tržby státního dopravce.
Nechápu, proč na železnici neplatí stejná pravidla jako v letecké dopravě…. Evropský dopravce může provozovat jakoukoliv linku v rámci EU a žádný souhlas nebo povolení nepotřebuje. Při tom, jak je železnice v rámci EU prosazovaná, tak bych čekal, že bude její provozování maximálně usnadněno a konkurence bude první věc, která bude umožněná.
Nejsem odborník přes letadla, takže se pouze naivně domnívám, že standardisace v letecké dopravě je mnohem dál, než na železnici – stačí se podávat na dorozumívací jazyk :-). Železnice byly donedávna pouze státní a podle toho taky vypadaly (jak „mentální reservace“). Jakýkoliv jiný – cizí element byl brán, jako nežádoucí – škodič. Připouštím, že určité paralely obou druhů dopravy mohou existovat, jako např.: – kapacita letišť – kapacita tratí a stanic – technické vybavení pro komunikaci letadel s letištěm – technické vybavení tratí TZZ a SZZ a přenos na lokomotivu V rámci EU je železnice na verbální úrovni prosazovaná, ale… Číst vice »
Jen potřebuje slot na letišti…zde kapacitu tratě.
Krom toho neni mnoho leteckých linek podporovaných státní objednávkou. Proto ta hospodářská vyvazenost
štátny moloch príde o chechtáky to je celé…
Takže konkurence stejně není a nebude. Na tom to zaříznou.
To bránení státního monopolu celkem chápu, u nás vstup dalších dopravců zpoůsobil bordel kterej se řešil dalších 10 let a doteď neni 100% vyřešenej, vlaků je na kolejích moc a nevejdou se tam, problémy s jízdenkama atd….one ticket trochu pomohl, ale musíte si o něj říct, nedávaj ho automaticky, pořád člověk musí zjišťovat co za dopravce bude muset využít cestou někam a to je opruz. Chyběj mi časy kdy jsem koupil jízdenku z bodu A do bodu B a nic jsem neřešil. V Polsku ale už tenhle systém taky nemaj, tam jsou všechny jízdeny vázaný na konkrétní vlak, takže tam… Číst vice »
Jinak to spojení z Prahy k Baltu bych určitě ocenil a myslim že i spousta dalších lidí, problém je že to zase určitě potáhnou východní cestou a pojede to 20 hodin, já chci něco co pojede rovnou nahoru do Wroclawy a pak třeba do Kolobřehu. Pokud pojede regiojet k Baltu tak že budu muset nejřiv jet 3 hodiny na Moravu a pak přes Varšavu do Gdaňsku kam ani nechci (protože je to nákladní přístav s megaloděma na obzoru), tak to radši pojedu busem do Wroclawy a pak polskym vlakem kamkoliv se mi bude chtít.
Wroclaw je podle vzoru kost, ne podle vzoru žena. Do Wroclawi. Není to ta Wroclawa, ale ta Wroclaw.
Není to ta Wrocław, ale ten Wrocław 🙂 Do Wrocława (nebo do Vratislavi).
„bordel kterej se řešil dalších 10 let a doteď neni 100% vyřešenej, vlaků je na kolejích moc“
No prostě všecko špatně. Lidi mají jezdit do Mochova a z Ostravy do Prahy. A když už, tak nastojáka v chodbičce, protože jsme sesadili 3 vyprodané vlaky do jednoho, aby těch vlaků nebylo moc. A řvát na autobus Vsetín-Zlín, že si mají postavit koleje.
Úplně by stačilo to dočíst, ale ne. Prostě je potřeba útočit na cokoliv, co se jen otře o Radimka, že?
Rozhodnutí Polska je čistě jeho věcí, zvlášť v téhle době. A vzhledem k tomu, že Polsko má na svém území nadřazenou svoji justici té evropské, asi tuším jak to dopadne.
U nás jsme se vydali jinou cestou, tak aspoň uvidíme jako dopadne.
Osobně si myslím, že kde nejsou dotace, tam je konkurence zdravá. Jinak nevím, proč bych měl platit cizí subjekt, který mě ještě chce tahat po soudech.
Polsko je v EU, musí respektovat pravidla EU.
A ne, polská justice opravdu není „nadřazena“ té evropské. 😉
Pan Jančura by měl už konečně zaplatit všem svým dodavatelům než vymýšlet žaloby😵💫😵💫
Ten už dluží tolik peněz, že jsou z těch věřitelů partneři😅
Svého času jste měl jistě pravdu. On v tom pokračuje furt? To je zajímavé…že mu to prochází…
Kdyby to věřitelům tolik vadilo, existují právní postupy, jak to řešit. Stačí, aby se dohodli tuším 2 věřitelé. Ale nedělají to, tak to asi tolik nevadí…
Dopadne jako na Slovensku .
áno, tam je to ideální, do objednávky vlaků nekecají kraje a Jančuru s tím jeho fašistickým šrotem vykopli.
A co plánovaná expanze vlaků na jih (Č.B., Krumlov)? Před lety se to zdálo jako hotová věc, přičemž jim do toho znenadání vlezly výluky spojené s leta plánovanou modernizací koridoru. Dneska se tam už jezdí, infra na jih je troufnu si říct na nejvyšší úrovni v ČR. Plánují tam jezdit, nebo mají svých problémů dost?
dneska se tam jeste tak uplne nejezdi, stabilizace nastane ke gvd.
Má vůbec RGJ vagóny (nebo na vagóny) na takové plány?
Ne. Stáhne je z už provozovaných linek, jako to udělal z linky Ostrava – Praha, když začal jezdit Brno – Praha. Prostě podrazák. 😛
To se stáhlo hlavně z linky Bratislava Košice která v tu dobu končila
Koho tím podrazil? Tys měl koupenou místenku na Praha -Ostrava?
jj. z Ústí jede jednou rychlík co má 4 vozy a jindy pouze 2. A to jede prosím do Kolína.
existence „testu hospodářské vyváženosti“ v české praxi. Aneb ČD vs. RGJ na Praha-Brno
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prohraly-spor-s-regulatorem-o-vstup-regiojetu-na-trasu-praha-brno-20923/
Poláci mají rozum. Aspoň někdo
Jel jste pendolinem Krakov-Varšava? Pěkný vlak, ale za jízdné za jednu osobu na 250 kilometrů jste dal tisícovku.
Když si stát střeží nějaký monopol, většinou to odskáče zákazník na ceně…
293km
a přesně 930KČ.
To záleží na kurzu PLN/CZK, už je to nějaký pátek, co jsem tam byl…
A u nás je to špatně, za 356 km dáte v první třídě 579 Kč, případně 712 Kč (Košičan). A nebo taky 369 Kč za druhou třídu v EC. Něco strašného. Dřív byl rychlíkový příplatek a tak se dalo ušetřit jízdou osobákem.
Kodrcat se z Prahy do Ostravy 8 hodin osobákem. To je teda nápad
To nebylo 8 hodin, ale 9 a půl.
doporučuji tedy sedět doma na zadku a nekňučet a nebo jet TLK, nikdo nikoho nenutí jet vlakem vyšší kategorie howg
…anebo jet autem, vid, modrogumidku?
To je fascinující, že za takový názor můžete nasbírat +13 bodů.
Kolik z těch lidí, kteří s vámi souhlasí, by radostně platilo 30 Kč za loupák ze státní monopolní pekárny (nikdo vás nenutí kupovat luxusní loupák, jezte základní sadu sociálních rohlíků!) nebo 1000 Kč měsíčně za občasný 56 kbps dial-up internet od státního monopolního telekomu (nikdo vás nenutí sedět na internetu, vycvičte si poštovní holuby!).
Pane Kechlibare, ona ta místní spousta anonymních internetových hrdinů od klávesnice nejenže ani netuší, o čem vlastně píší, ale ani navíc netuší, komu to píší…😉
Takže radostně zaplatíme 2Kc za rohlík plný pilin, který nám někdo dotuje, navíc u obchodníka, který nedodržuje své závazky. Jak Váš názor mohl nasbírat jen plusové body?:)
Piliny? Cože? Mouka je levnější.
A vy máte za sebou Lucu Brasiho, že si takový rohlík MUSÍTE koupit?
Nebo si můžete vybrat, jaké pečivo a kde pořídíte?
Jel jsem Nancy – Paris Est podobná vzdálenost a cena tři dny předem na pondělní ranní TGV 65€
Asi jinde než u nás nemá ty správné konexe. Ale je pravda, že kvalita jeho služeb jde rapidně dolů, snad ještě někdy lepší cena.
Já řikam furt že jet s ČD 1. třídou v restauračnim voze je skvělej způsob cestování a lidi mi to nevěřej protože ČD jsou přece fuj a pojedou radši s jančurou v těch jeho rozvrzanejch vehiklech.
Zdá se mi, že nechápete jednu zásadní věc. To, že nechcete jezdit v Jančurových rozvrzaných vehiklech a raději si připlatíte za 1. třídu ČD, je vaše volba a je to zcela v pořádku. To, že železniční trh v EU má být liberalizovaný a tedy otevřený firmám, které provozují vlaky na komerční riziko, je věc úplně jiná. Mezi Madridem a Barcelonou se taky můžete rozhodnout, jestli pojedete s RENFE, nebo jednou ze tří nízkonákladovek.
vnitrostátní české linky ostuda… na R8 nestíhá obraty, zkrácené soupravy, vlaky na prahy taky žádná sláva ale všude se bude cpát… Milý regiojete, laskavě si stabilizuj linky co máš a pak se roztahuj!
Brno 🤦
Nejen R8,
Ústí- Kolín – Bobina Arriva + bílá německá dvojka přeznačená na jedničku + jedna žlutá dvojka,ale s nefunkčními dveřmi – všechny mimo provoz. Super rychlík
Jaký je problém ze má bobinu a ze je vůz bílý? ČD taky nemají všechny vozy které provozují ve své barvě
Asi nejde o barvu, ale o třídu, ne?
Dle vagonwebu.cz RGJ v bílé barvě má ve službě akorát Avmz 109.5
viz foto https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Avmz.php.
Když si srovnám s první třídou v InterPanterech, tak Avmz nevypadá hůř
Barva a Bobina asi nevadí, ale to řazení. Místo čtyř vozů jeden?
A už jste si stěžoval objednateli? V diskusích pod článkem se problémy neřeší, jenom rozmazávají.
Ušetřím vám práci: https://www.mdcr.cz/Kontakt
Nemáte zač.
Nejlepší jednička je německá dvojka, to nevíte? 🙂
Ovšem jen v majetku DB a ČD 🙂
S čím tam chce expandovat? Vždyť jezdí se šrotama co posbíral na západě, nebýt Rakušáků, Němců a Švýcarů s čím by tady jezdil? Žalobu?? Jakože někdo mi v něčem nevyhoví, tak ho jdu okamžitě zažalovat?
Tak on ten polský úřad mu to sice může zakázat, ale pouze pokud k tomu jsou zákonem stanovené důvody, případně nesplňuje zákonem stanovené požadavky. Nemohu mu to jen tak zakázat, protože třeba chtějí. RJ, pokud se domnívá, že jejich rozhodnutí nemá oporu v zákoně, tak to logicky napadne.
No a? Nebýt výrobců novych vozidel tak tu není dnes už žádný dopravce
Mohl jít cestou LE a defakto skoro celou firmu prodat
vsechno z druhe ruky nemusi byt srot. nemohli by vas na nabrezi nejak dovzdelat, nebo poslat na ocni?
ostatne v jednom takovem „srotovem voze“ jsem predevcirem jel na slovackem experesu.
Vagóny bmz ČD a regiojetu jsou obrovský rozdil
mi teda moc neprijde, klima tam nijak extra nefungovala.
On ty vagony vyfouknul ČD, které je chtěly koupit. Někteří to dodneška nerozdýchali, navíc to skončilo u soudu.
jojo a jedna pani u postovnich autobusu 🙂
linka do vidne a budapesti v posledni dobe dost tragedie.
Bude české ministerstvo dopravy dotovat R32 Praha gdyne, když RGJ ma od polského úřadu povolení na Praha gdyně?
Havlíčkův/Faltýnkův nápad
https://zdopravy.cz/ministri-chteji-zavest-kazdodenni-zeleznicni-spojeni-praha-vratislav-41834/
A jedna se opravdu o stejnou trasu? V článku to sice není specifikováno, ale předpokládám, že RegioJet žádal o trasu Praha – Gdyně přes Ostravu, ne přes Wroclaw. To je totiž lepší trať a po cestě jsou větší města.
Přes Wroclaw
taková poznámka ohledně rodů je ten Wrocław nebo ta Vratislav nebo slezsky/staropolsky ta Wracisław.
V čestině se říká do Wroclavi, tak spíš ta Wrocław
v češtině jen do Vratislavi, pokud používáš výpůjčku do Wrocławie, protože čeština dycky přebírá výpůjčky i s rodem.
V čweských textech se pojmenování Wroclav objevuje běžně, podle ÚJČ je naprosto přípustné, obecně mám pocit, že se od užívání českých exonym upouští, i když u Vratislavi to vydrží déle než např. u Celovce nebo Solnohradu.
ale je ten Wrocław, ta Vratislav, podívejte se na ÚJC
ale ani Poláci neříkají do Olomouce, ale do toho Ołomuńca, je stejně jako ve slovenštině ten, pokud tisk napíše Olomouc tak jen ta, ale to by se fakt nemělo. Česky jenom a pouze ta Vratislav, polsky ten Ołomuniec. Ty novotvary jen przní jazyk.
Můžský rod používají i Olomoučáci (pokud to nejsou do kraje náplavy), protože do roku 1948 to byl ten Olomouc, komunisti měli nějaké období jazykovéhu purismu, kdy to dost násilně změnili na ženský rod, protože jim to přišlo správnější. (Nejedlého jazyková reforma)
přes Lichkov a Wroclav viz závěr dokumentu https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET010-21_RJ_Praha-Gdynia.pdf
Varšavský uzel je v přestavbě takže nikdo regiojet na Varšavskou tunelovou radiálu nepustí, není na to kapacita. Ale třeba Přemyšl-Řešov-Krakov-Vratislav-Poznaň-Štětín/Ústí nad Svinou nebo zmíněny Lichkov-Gdyně přes Vratislav, Poznaň, Bydhošť by mohl klidně provozovat. Varšava z technických důvodů zatím ne. Ale jak říkám v Polsku jsou i jiné dobré ziskové trasy: -Přemyšl Poznaň přes Krakov, Katovice, Vratislav Katovice-Gdyně přes Loď Bydhošť a Gdaňsk tak proč se upnuli na ten varšavský uzel, když nikdo jim to nedovolí. Měli by začít E30 Přemyšl-Jaroslav-Řešov-Bochnia-Krakov-Třebině-Myslovice-Katovice-Hlivice-Střelce Opolské-Opolí-Břeh-Vratislav-Poznaň-Štětín/Ústí nad Svinou, poblíž ní bydlí tak 4krát více lidí než na všech varšavských tratích.
Je tam přímé zadání, které lze teoreticky “připlatit “ ( dat nižší cenu za kilometr
Hrozně, snad EU zasáhne, takhle narušovat hospodářskou soutěž nesmí projít. Pkp Ic potřebuje konkurenci jako sůl.
EU nemá co zasahovat do vnitřního fungování státu. Jak si to daný stát nastaví, tak to má být, ne že nějaká EU bude narušovat suverenitu státu.
To se pletete.
Hlavně, když se kvůli COVIDu měla uznávat STK déle, tak třeba Němci toho nebyli schopni, ač to byla dohoda na úrovni EU, takže ohánění EU je až směšné.
Státy vstupují do EU dobrovolně a spolu s výhodami přijímají i pravidla hry a dobrovolně se vzdávají části svých kompetencí. Ostatně předpisy upravující hospodářskou soutěž mají všechny státy.
No právě, Polsko rozhodlo dle práva, a Jančura, jak je jeho zvykem, jen brečí. A další to zde podporují, místo abychom respektovali rozhodnutí polského úřadu.
A je to polské právo v souladu s předpisy EU ohledně liberalizace železničního trhu?
To je jedno nic by nemělo stát nad státní suverenitou, jinak EU není spolek suverénních států.
Mezinárodní smlouvy a mezinárodní právo je více.
Jestliže EU stojí nad stát EU, pak státy EU nejsou suverénnímy státy.
A co takhle to pojmout: ano nejsou suverenní státy. Přístupem k EU jsme něco dostali, něco ztratili. Ohánět se v našem případě suverenitou je na prd. Jo ano, můžem být potížisti. V tom nám nikdo přece nebrání. Viz Maďarsko.
Spíš bychom měli, vzhledem k naší historii.
Na druhou stranu, jsme papežtější jak papež, většina nařízení umožňuje určité mantinely, jenže naši představitelé vezmou dané nařízení a jen přeloží, protože to je nejjednodušší, i když mantinely umožňují změkčení.
To ale nic nemění na mém názoru, že EU má moc pravomocí.
Dan….
Pro zájemce o pochopení fungování EU si dovolím jeden docela hezký odkaz (ale není to „na pár řádků“):
https://www.info.cz/serial/dobyvani-eu
V tom případě neexistuje na světě žádný suverénní stát, neb mezinárodní úmluvy mají přednost před národním právem.
Ano, objevil jste kolo. Státy v EU nejsou plně suverénní, předaly část suverenity EU.
Bez toho by EU jaksi nedávala smysl…
Tak ještě jednou. Státy, včetně Polska, vstupují do EU dobrovolně a přijímají její pravidla. Všechna, ne jen ta aktuálně výhodná. No ale co se divím, třeba Okamura by v EU byl ochoten setrvat jen pokud bude ČR čistý příjemce, pak by vystoupil každopádně.
ČR vstupovalo v roce 2004 tedy roku, kdy mnoho z nás nemohlo v referendu hlasovat. Tedy by se referendum mělo co x roků opakovat, a o všem, co má být implementováno by mělo být rozhodováno v referendu, a v případě negativního výsledku by měla být povinnost vyjednat výjimku.
EU by nemělo nikdy stát nad státy, proto se mi nelíbí, a mělo by být reorganizováno, nebo z něj vystoupit. Takže opravdu nejsem příznivcem SPD, protože za současné situace bych byl pro opuštění EU, protože tento spolek neúměrně zasahuje do suverenity států.
a devizový příslib na cestu do ciziny by jste nechtěl?
Michàte hrušky s jabkama
Když to zlikviduje Jančuru, tak je cokoliv správně. Jeden stát, jedna dráha a zatočit se všemi řidiči. Co natom, že přijde o 2/3 provoznícho personálu drah.
jedná se samozřejmě o sarkasmus.
No naštěstí to vy opravdu nerozhodujete.
Já to vidím jako nutné zlo (chcete-li), protože vidím uskupení států do EU jako jedinou možnost další prosperity těchto států, jednoduše všichni za jednoho, jeden za všechny.
Je tu i další aspekt bezpečnostní. Rusaka nezajímá malé Česko ale EU už nemůže ignorovat
Zkuste si nejprve něco o fungování a smyslu EU načíst dříve, než začnete obhajovat své filozofické názory.
Jasně, sice cca 80% produkce do EU vyvyzime ale vystoupíme, protože suverenita.
Jdete k psychiatrovi, tohle jsou sebeposkozujici až sebevražedné sklony…
Ono to Polsko tak nejak funguje, aspoň se to může zdát.
Zkuste si v Polsku koupit domek – bez polského občanství musíte získat souhlas od jejich ministerstva vnitra, a to i jako občan jiné země EU.
To záleží na tom, jestli si vyjednali výjimku.
Pokud ne, tak to zaveďme taky a uvidíme ten cirkus.
Aby toto platilo, muselo by se co x roků pořádat referendum, zda setrvat, protože voličstvo se mění.
No, asi byste se krutě divil, jak by referendum dopadlo. Ono těch uřvaných „exitářů“ zase tolik není, naštěstí. A jak se do popředí dostávají dnešní mladší generace, ty na nějaké exity nenalákáte.
I Británie poznává, jak krutý to byl omyl, a my bychom se bez EU propadli i hluboko za Rusko.
Souhlasím, že bychom měli revidovat staré zákony. A to především kvůli frustratum a mentálním gigantum jako Vy především a hlavně…všeobecně volební právo.
Těmi vyblitky jste tu předvedl dost důvodu k omezení možnosti volit.
SPD?
To rozhodně ne, jen kriticky pohlížím na EU, tento projekt je velký omyl (v podobě jaké existuje).
omyl jste Vy, máte možnost se odstěhovat na spoustu míst, kam moc EU nedopadá, klidně i do země zaslíbené, nad kterou slunce nezapadá…..
Máte kus pravdy. Je tu nastaveno spoustu neskutečných kravín. Ono při vzniku si někdo myslel, že Evropa bude supervelmoc a to nejen ekonomický. Začíná to naším Tuzemákem a končí lezením Ukrajině do zadnice
vitame spd trolla cislo dva. bezte oba na novinky, nebo rovnou do prdele.
Když chceme (hodně zjednodušeně řečeno) sosat dotace z fondů EU, tak bychom měli přijmout i legislativní povinnosti, které s členstvím v EU souvisí. A u Polska to platí dvojnásob. EU pravomoce na diktování, co státy můžou a nemůžou, má. To jako čekáte, že když se vstoupí do nějakého společenství národů, tak že je to jako jen tak? Nepobírám tuhle logiku, že dotace berem, ale běda jak za to musíme udělat něco na oplátku.😀
Tak mě se ani nelíbí dotace EU, jsou to jen naše přerozdělené peníze, co odvedeme.
EU má moc velké pravomoce, co může. Ohrožuje to státní suverenitu a jen to směřuje k postupnému zrušení státu a nahrazení jediným státem – EU.
Má to být pro případě nějakého lehčího jednání, jako byl případ COVID – STK (a ani to neuměli někteří respektovat), má to být společenství o nějakém dialogu v nějakém mezinárodním obchodu, atdm.., ne o tom, jak si daný stát bude organizovat ZDO, za jakých podmínek si pustí na koleje cizího dopravce, atdmm
Dotace: Takže všechny co jsme tam do tý EU pokladny vrazili? Do koruny – Eura? Ale dobře. Jaký máte návrh? já jsem rád, že do týhle rodiny už patříme. Včetně NATO. Ale dobře, to tady nediskutujeme.
ty jo … kolovratek je proti vam uzasny stroj.
tipuju zastydlou pubertu.
on to klidně může být puberťák reálný, zažil jsem studenta 3. ročníku SŠ, ten se neustále chlubil, jak jeho otec dobře vydělává v Rakousku (prej 100k Kč měsíčně) a pak přišel s tím, že by EU rozpustil…
tak jsem mu řekl, že bez EU by tatínek v Rakousku nedělal nebo by tam někde v hospodě myl nádobí…
Změnil pak aspoň názor, nebo si dál jel svou pohádku?
V roce 2004 nemohl hlasovat, takže spíš nikoli zastydlou…
Tak se podívejte kolik platíme a kolik dostáváme. Je to, jako byste platil za vstup do klubu 100 a dostal 1000. EU si navíc pouze hlídá, aby všude platily +- stejná pravidla. EU je u zadečku, jestli za ZDO platíme 100 nebo 1090, to je náš boj, ale nelíbí se jí omezení podnikání a na to právě narazil RJ. A co se ještě nelíbí EU je korupce. Jenže to zase naráží na český jánabráchysmus. Proto jsou všude na dopravní stavby soutěže, aby se vybral ten nejlevnější. To samé ZDO, aby se zbytečně neplatilo více. Což je pro nás občany paradoxně… Číst vice »
Ostatně, ty „dotace“ jsou jen taková třešinka na dortu. Mnohem větší význam pro ekonomiku mají svobody pohybu osob, zboží atd.
To není jen o dotacích, to jsem myslel víceméně o všem. Tak opět pro levná místa v zadních řadách… ,,Jsou to jen naše přerozdělené peníze, co odvedeme.“ Vážně? A máte zdroj? Teda krom řetězovek, co si přeposílají důchodci. Ty se nepočítají. Tak namátkou – podle ministerstva financí jsme v roce 2021 z EU dostali 131,7 miliard korun. Do rozpočtu EU jsme poslali 66,3 miliard korun. V roce 2020 to bylo z EU 145,6 miliard, do EU 60,2 miliard korun. Docela nepoměr, ne? Volně dohledatelné, stačí chtít vědět a vyhledávat. ,,Ohrožuje to státní suverenitu a jen to směřuje k postupnému zrušení… Číst vice »
„naše přerozdělené peníze“. Tak jen tak na okraj: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cr-letos-ziskala-z-evropske-unie-o-23-5-miliardy-korun-vice-nez-zaplatila/2237039
https://ekonom.cz/c1-66094760-odliv-zisku-automaticky-nezmizi
„Za jakých podmínek si na silnice pustí cizí kamion “ – no za podmínek místního silničního zákona (který vychází z Vídeňské úmluvy), zaplacení mýta. Pokud kamion splňuje podmínky TIR, tak státům přes které jen projíždí ani není moc do toho, co veze.
Stejně tak cizí vlak, pokud dodrží předpisy a zaplatí poplatky.
bez na novinky nebo na okamuruv facebook, flastence…
Jestli někdy souhlasím, že Eunie strká čumák kam nemusí (zelenáčtsví, pro snížení závislosti na ruském jádru podpora plynových elektráren,… )
Tak zrovna při ochraně trhu nevidím problém. Firma má sídlo v členském státě Eunie, takže může podnikat v Eunii při splnění podmínek. Podmínky nejsou „cizáky tu nechceme.“
Neříkám že Regiojet podmínky splnil a úřad rozhodl špatně, nicméně pokud si to RJ myslí tak má právo se odvolat.
„cizáky tu nechceme.“
To by bylo řevu, kdyby s těmito slovy sousední státy nepustiky české vagony na jejich koleje. a náklaďáky na silnice. Obzvlášť potom, co by nácek zjistil, že se káva v ČR nepěstuje a došla.
Tak víme s jakými argumenty přicházeli Němci, když byly snahy schválit 380 v Německu – například i argument, že jejich strojvedoucí tyto lokomotivy neznají.
Byl by zdroj k vašemu tvrzení, že schvalování 380 se protahovalo neboť němečtí strojvůdci tyto loko neznají?
Naprosto jednoduchá otázka. Z čím to bude jezdit? Plánuje nějaké nákupy vozů? Kolik sezón ještě je schopen ujezdit se současnou flotilou vozů tak, aby je nemusel poslat na nějakou významnou rekonstrukci a opravu? Myslím si, že tím Chorvatskem dostává významná část techniky hodně zabrat. Kde vezme nové?!
Letos mají dorazit tři traxxy MS3, příští rok dalších dvanáct kusů.
Vagónů má dost, pokud stihne všechny co má odstavené zprovoznit. A cca před rokem chtěl koupit 100 nových vagónů, otázka je, kdo a kdy je vyrobí. Někdy v červnu to chtěli dořešit.
IMHO RGJ sází na starší vagony. Např. u DB loni sloužilo 4 tisíce vagonů. Před pěti lety to bylo 6 tisíc vagonů (zhruba půl na půl Fernverkehr a Regio).
A DB nakupuje další ICE viz přehled sedačkové kapacity, za pár roků naroste o 25% počet sedaček v ICE
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/07/DB_Entwicklung-der-DB-Flotte-2022-data.jpg
Takže asi příliv starších ojetých vagonů bude pokračovat. Hádám.
Nemyslím, že by do budoucna vůbec byly v plánu nějaké rekonstrukce (už se říkalo, že se na podzim dodají nové sedačky do růžovek, nic, kecy jak se budou kupovat NOVÉ vozy, taky nic), ale třeba se mýlím, a budou pokračovat v tom, kde skončily se zkrachovalým TRATECem https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmz-2190-0.php (což si dovolím říci, že je to velmi úsporná modernizace).
Prosím nelžete, vůz s novými sedačkami už jezdí ve velimi na testování
Na Zličíně je už 7 dalších kusů co čeká až se ten první schválí …
Nové vozy jsou také v procesu
Tak to se omlouvám, o tom jsem nic nevěděl.
Tak proč jste teda suverénně psal, že jsou to kecy?
Nechápu proč kupují nejmodernější lokomotivy pod sluncem (Traxx MS3) a šetří na vagonech,když cestujícím je jedno co je táhne ale klímu a WiFi ocení. Můžou si koupit nebo pronajmout ojeté lokomotivy a nakoupit Viaggio Comfort (ale s kupéčky!!!).
Nákup nových lokomotiv chápu, protože jsou ohledně napájení multisystémové, vybavené ETCS a použitelné ve všech okolních státech.
Na nákup nových 15 lokomotiv na podzim 2019 použil peníze z dluhopisů z léta 2019.
https://zdopravy.cz/nejvetsi-nakup-v-historii-regiojetu-15-lokomotiv-traxx-ms3-a-opce-na-desitky-dalsich-33717/
Je otázkou zda-li by někdo firmě RGJ půjčil na nákup starších vagonů, když např. DB se vagonů zbavuje a jejich počet snižuje. Naproti tomu na moderní lokomotivy se spíš najde důvěra věřitelů.
Asi od nich očekává větší spolehlivost, protože cestujícím je sice jedno, co je táhne, ale musí to táhnout. Lokomotiva je navíc investice na 30+ let, v případě povedených modelů i na víc. Vlastní moderní lokomotivy jsou důležité pro stabilitu.
Ale s vagony by tak potřeboval něco udělat, to nepopírám.
Třeba primárně nejde ani o to to jezdit. Někdy je cílem neuspět a pak se soudit. Pak žádat o odškodnění a naklonit si lidi na svojí stranu. No a za celou tu dobu než se to někam dostane (pokud budou rychlý jako s vyřizováním tý žádosti) už to i třeba bude s čím jezdit.
Místo toho brečení a dalších podivných pokusů o expanzi by se mohl starat o současný provoz, kvalitu dopravy a mimo jiné nám zaplatit tu výluku z podzimu 2021, stále je toho okolo 2,5 milionu. Poslední schůzka před měsícem, sliby a nikdo na to ani nesáhnul.
Proč tedy na něj nepodáte návrh na insolvenci, pokud nejsou schopni platit své dluhy?
Poslal jsem Vám zprávou do e-mailu několik kontaktů na subjekty, kterým výrazně dlužil a nebo dodnes s jistotou RegioJet dluží. Naložte s tím dle potřeby. P.S:: Na podání insolvenčního návrhu stačí dva, takže stačí vybrat namátkou.
Pohořan: Budu rad, kdyz mne ho tez poslete (neji@post.cz), se mnou vypekl Regiojet tez – rad se podivam.
Pane Studený a vy nikomu z řidičů nemáte problém platit?
Plánovat expanzi, když mám poměrně dost velké problémy udržet stávající provoz, je dosti zvláštní.
Typická Jančurákova logika.
Je nějaký posun ohledně schválení jednotek 654 pro provoz v Ústeckém kraji?
Poláci maj z konkurence bobky. A přitom to jsou šikovný kšeftaři.
Všude je chleba o dvou kůrkách a zadek o dvou půlkách.
Šikovný kšeftař nebude sedět na úřadě. Zadek o dvou půlkách ano.
To je evidentně příspěvek k věci….
Ono je potřeba zkusit pochopit, co je tím myšleno. Totiž že lidé jsou všude různí, ale najdete stejné typy lidí tam i onde.
Tak v Polsku dálková doprava připomíná to, co bylo v Česku tak kolem roku 2005, jen mají modernější vozy.
„jen mají modernější vozy“… To není „jen“, to je dost podstatná výhoda. A taky mají v lepším stavu nádraží. Ale je fakt že třeba e-shop PKP IC stojí za starou bačkoru a i v dalších ohledech nějaká konkurence nebude na škodu.
Jeden dálkový vlak za den, tahaný hodně obskurní trasou nebo pendolino jako nadvlak za přemrštěnou cenu. V podstatě mnoho věcí stejných jako u ČD před nástupem konkurence.
Samozřejmě, před konkurencí to byla samá Béčka, že?
Ne, jen lehátka na EC Praha – Ostrava – Žilina.
A Bmz, Bpee, apod…?
Ano, ty měly jezdit na papíře (Bmz ne, tehdy se ojetiny nekupovaly), v reále jezdily ty lehátka.
Asi myslí Bmz od Siemensu, ale pokud si vzpomínám, ty jezdily do Německa, nikoliv do Ostravy.
Jelikož B249 ani A150 by němec nevzal.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201601/A150-009-jiri_p-5-.jpg
Někde jsou doteď.
To je jednoduché podobně jako v ČR.
1) vstup na trať znamená úbytek cestujících a tržeb pro dosud monopolního dopravce, dále tlak na vyšší kvalitu služby.
2) položení si otázky, zda musíme živit z daní úředníky, kteří objednávají dálkovou dopravu, když trh je výrazně efektivnější.
No dyť přesně tak. Maj bobky 😁
Jak je trh „“výrazně efektivnější““ všichni teď vidíme na cenách plynu a elektřiny 👎👎👎.
Tržní ekonomika se už blíží ke svému nevyhnutelnému konci. Kapitalismus opravdu není to nejlepší, co bylo vynalezeno. Jak podnikatel a kandidát na prezidenta T. Březina jednou prohlásil “ Podnikání je válka v době míru.“
Otázka na zamyšlení. Slouží ekonomika všeobecnému k užitku všem? Nebo lidé jsou jen otroci vlastního systému?
😀 😀
I jako vtip dost ubohé.
S energiemi se obchoduje přes burzu v Lipsku. Otázka zní, proč česká vláda nezajistí smluvně odběr plynu od Ruska přímo. Také by byla varianta získat výjimku z obchodování na burze, aby firmy z holdingu ČEZ či EPH mohli prodávat svým dodavatelským firmám (ČEZ Prodej, EPET) elektřinu přímo. Tím by pro občany ČR zůstali ceny stabilní a státy, které jsou energeticky nesoběstačné by si výrazně připlatily. Německo ideologicky zničilo svůj energetický průmysl a nyní vymýšlí, jak to udělat, aby je to nestálo spoustu peněz a neztratili tvář, že je porazila fyzika. Vezměte si, kde funguje trh a nenarušuje jej několik desítek… Číst vice »
To by měli akcionáři ČEZ a EPH radost, že můžou prodávat levněji.
Ono jde o to, kolik vyrobené elektřiny prodávájí výrobci na rok až dva dopředu a kolik na spotovém trhu.
Tak se rozhodli, tak to mají.
I ten Rus se těší na to, že bude moct někomu dobrovolně prodávat levněji. Navíc malé objemy z pohledu jejich celkového exportu.
Protože vláda nemá jak zajistit odběr přímo. Nemá žádný subjekt, který by to mohl udělat.
Výjimka z obchodování na burze by byla v rozporu s rovnou soutěží na trhu vůči ostatním subjektům, které poskytují energie. To by byly arbitráže ne za miliardy, ale za stovky miliard.
Rus může dodávat více. Nedodává ani tam kde má fixní smlouvu a rve či lze.
Id Rusa ideálně uz nikdy nic.
Je to krivak, lhář a vrah
Ale volný trh dlouhodobě výrazně výhodnější a efektivnější je, v porovnání s jakýmkoliv jiným modelem a že se jich pozkoušelo v posledním století dost. Zatímco volný trh v moderní podobě funguje už nějaké 2-3 století, jako koncepce výroby a směny mezi lidmi pár tisíc let, tak všechny ostatní pokusy zhavarovaly po podstatně kratší době. V současné době trh dělá přesně to co má, na omezený objem suroviny reaguje růstem cen, to by mělo vést k tomu že jiní účastníci trhu budou spotřebu dané komodity snižovat, či zvyšovat její dovoz, alternativně využívat jinou. Problém ovšem je že neustálými snahami opravit volný… Číst vice »
Ale no tak, zase další co se tváří, že situace selhávání trhu neexistují? Dovzdělejte se prosím a pak pište litanie.
Trh je neúprosný. Stráni silnějším a dává po hubě slabým.
Proto je regulovan – aby se ti napravilo.
Ale nic neposkytne tak důležité informace jako trh.
jenomže polské ministerstvo dopravy podepsalo dlouholetou smlouvu o výhradním zajištění dopravních služeb ve veřejné přepravě cestujících na dálkových linkách, takže nemůžou pustit regiojet. INTERCITY se zavázalo navýšit dopravní výkon rychlíků z 50mil vlakm na 100mil vlakkm do 2028roka a utratit 150mld korun na nová vozidla (134mld na nový vozový park), zázemí, odstavné stanice a vozovny a od roka 2028 provozovat jen soupravy mladší 15let.
jestli podepsali VÝHRADNÍ smlouvu na dálkových linkách, tak to odporuje evropské legislativě.
Vaší logice odporuje rozhodnutí polského úřadu, který Regiojetu část dálkových linek povolil.
povolil jen expresy a to 2denně mimo rychlíkovou síť (omezení na minimum zastávek, přečtěte si to rozhodnutí drážního úřadu, přesně ohraničil počet zastávek na stanovené drážními předpisy minimum), ty může provozovat jenom IC. Za druhé nikdo regiojetu nezakázal provozovat zastávkové linky (osobáky) takže pokud chtějí můžou. Stejně tak se osobní vlaky podílí na 80proc. přepravního výkonu v Polsku.
Jenže vlaky nejsou Liznáky malinówe ani koti packówi. Ale nemyslím si že by to po stránce dráhy neměli zvládnout. Myslím že takovéto chování může v budoucnosti železnici v Polsku spíše uškodit.
Připadá mi že se nám podařilo Evropu předběhnout po stránce přístupu konkurence tak o deset let. Nedávno jsem se díval na nějaká videa o VRT v západní Evropě, sjel jsem si na komentáře a diskuse vypadal asi jako to co se řešilo tu před dekádou. Že soukromé společnosti budou vyzobávat rozinky, že se přece musí regionální linky dotovat vnitřně z dálkového jízdného atd.
Jo aha, tohle: https://www.youtube.com/watch?v=QBu6UyzPdHA
To jsem neznal, trubku katodowu nesleduju.
No já taky už nějaký ten pátek ne, ale toto si ještě pamatuju.
Stejně je zajímavé že celý svět má trubky, jenom tu jsou elektronky.
Polsko má katodové lampy, něco jako trubka neexistuje
Netrefil jste se s ani jedním slovem taková smůla. Ani koncovky nejsou správně, šmudlo. malinowe lizaki (malinová lízátka), kocur (kocour), kotka (kočka), kot pokud neznáme mazlíčkovo pohlaví, kot množné číslo koty, packa je polsky plácačka na mouchy nebo jiná plácačka. tlapka – łapka, koci łapka – kočičí tlapka. Vy jste teda magora.
To je narážka na tu reklamu co tu dával pan Kocurek.
ta reklama je blbost, uráží lidí z polského Těšínska a Ratibořska, čili napůl Poláky napůl Čechy, takže Češi si urazili vlastní menšinu. Potlesk ve stoje👏 Ještě ta slova jsou jen nářeční, v polštině ani takové nejsou.
Ano, je dobře že to stáhli, nálepkuje to poláky jako podvodníky.
Gró ale bylo „lokomotivu v OBI nekoupíš“. Ani v Biedronce.
nálepkovala horale z pohraničí ne Poláky, tak pro upřesnění.
a proti ní kdo vehementně protestoval? A na čí popud velvyslanectví žádalo stažení, no horalé, Slezané a česká menšina v pol.
Škoda, zrovna Polákům by teplý pivo určitě chutnalo
To náhodou vymysleli dobře. Já si piwo grzane rád v zimě vařím.
opačně grzane piwo nebo grzaniec ačkoli to je takové zavádějící ten znamená i svařák. piwo grzane se fakt neříká.
Grzane piwo se samozrejme rika 🙂
přídavné jméno je po podstatném jen v případě, že se jedná o vlastní jméno, to ale ono pivo není a proto je jasne niebo třeba (jasné nebe) ale na druhou porter Bałtycki (baltský porter), takže jen tam kde české přídavné jméno končí na ský, cký ští.
Já upřímně doufám že se ta expanze regiojetu vydaří. Služby nemá nejlepší, ale hlavně že to jede.
Když to nestrhne trolej a lidé pak ve vagonu ve vlacích za nim nemají klima bo i ta funguje dobre jenom když má kompresor stavu . A nadávají modrým , když to strhl žlutý .