cargo

Největší nákup v historii RegioJetu. 15 lokomotiv TRAXX MS3 a opce na desítky dalších

Vizualizace lokomotivy Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJet. Foto: BombardierVizualizace lokomotivy Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJet. Foto: Bombardier

Soukromý železniční dopravce RegioJet dnes oznámil největší investici ve své historii do nových železničních vozidel. Od Bombardieru koupí celkem 15

Soukromý železniční dopravce RegioJet dnes oznámil největší investici ve své historii do nových železničních vozidel. Od Bombardieru koupí celkem 15 lokomotiv TRAXX MS3 s opcí na dodávky desítek dalších kusů.

Podle vyjádření firmy chce dopravce postupně unifikovat flotilu vícesystémových lokomotiv, které by v budoucnu měly být tvořeny takřka výhradně lokomotivami Traxx MS. „RegioJet postupuje podobně jako další velcí dopravci a chce v provozu svých dálkových vlaků využít silných synergií unifikované flotily nejmodernějších vícesystémových lokomotiv,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Znamená to, že se firma chce postupně zbavit pronajatých lokomotiv Siemens Vectron.

RegioJet je prvním provozovatelem v osobní železniční dopravě, který si objednal lokomotivy nové generace – TRAXX MS3. Lokomotivní řada TRAXX 3 již od začátku letošního roku prokázala vysokou úspěšnost v rámci komerčního provozu v Itálii. Jsme nadšeni, že nyní můžeme tyto lokomotivy uvést do světa osobní železniční dopravy, kde jsou provozní vzdálenosti oproti nákladní dopravě dvojnásobné a zásadní význam má také přesnost jízdy spojů,“ řekl Tomáš Holý, manažer rozvoje obchodních aktivit společnosti Bombardier Transportation pro země střední a východní Evropy.

Strany neuvedly hodnotu kontraktu, při ceně přes 100 milionů korun za lokomotivu jde ale o smlouvu za nejméně půldruhé miliardy korun. RegioJet má ve flotile zatím čtyři lokomotivy TRAXX MS2, objednáno měl celkem osm a opci na dalších dvacet. Čtyři závazně objednané budou součástí nové smlouvy na 15 nových MS3. První lokomotivy z nové smlouvy má firma převzít příští rok. Maximální rychlost nových lokomotiv bude 200 km/h, v první sérii půjde o dodávky strojů s rychlostí do 160 km/h.

Těšíme se na dodávky nové generace lokomotiv Bombardier TRAXX. Aktuálně provozujeme čtyři lokomotivy TRAXX MS2e, které, jsou spolehlivou a osvědčenou součástí našeho lokomotivního parku. Kromě zvýšení efektivity a nižších provozních nákladů nám tyto nové lokomotivy také umožní další expanzi služeb kvalitní a moderní železniční dopravy pod značkou RegioJet v celém regionu střední Evropy,“ řekl provozní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.

 

 

Tagy bombardier Bombardier TRAXX MS3 RegioJet Top Traxx MS3
163 komentářů