RegioJet začne jezdit s vlaky z Prahy až do Budapešti, start plánuje příští rok
Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Společnost RegioJet plánuje od příštího června prodloužit své vlaky z Prahy do Vídně až do Budapešti. Vlaky budou jezdit ve
Já jsem jel nedávno z Prahy do Brna a zpět. Na cestu tam jsem si vybral Railjet (2. třída) a na cestu zpět RegioJet (standart kupé). Ráno jsem přišel na nádraží trošku dřív a využil jsem ČD launge. Příjemná čekárna, kde si můžu v klidu přečíst noviny, a když je funkční kávovar, tak si i udělat kávu. Já bohužel takové štěstí neměl. Chvilinku před odjezdem konečně přijede Railjet. Jakmile všichni nastoupíme, zavřou se dveře a vlak vyjede. Nastává naprostý chaos. Lidé hledají svá místa, ale přes plnou uličku nemůžou projít. Já měl naštěstí místenku. Po delší chvilce jsme se všichni… Číst vice »
Ve Standardu jsou kožené sedačky?
Ano, jel jsem v bývalém kupé 1. třídy.
Tak konečně 🙂 Ještě by mohli jezdit na Keleti tak jak donedávna CD a MAV. Vlaky z Vídně konci na Keleti pu. Sedačky CD v 2.tride na lince BP Praha nejsou delane na 5h sezení. Zaplnění mezinárodního vlaku pracujícími mezi Novými Zamky a Bratislavou taky nic moc. Těším se na Relax.
Si myslím, že trasování do Budapešti přes Vídeň je supertah… Osobně se mi líbila na diskuzi rynekkolejowy.pl varianta „Chopinu“ Budapest-Bratislava-Wien-Brno (z Brna půlka vlaku na Prahu)-Bohumin-Krakow-Warszawa… Docela i časově to celkem sedělo… železniční mapa Evropy je plná možností.
S jednokolejkou mezi Blažovicemi a Přerovem (a tedy častou NAD) a nespolehlivostí na maďarské/polské straně by to možná zpožděním konkurovalo rychlíkům ČB-Brno:) Navíc pro relace Budapest-Wien/Brno, Bratislava/Wien-Ostrava, Vídeň/Ostrava-Varšava by to bylo časově nekonkurenceschopné vs. současné EC…
To ano, ale u nočního vlaku čas nehraje až tak roli…no a úsek Brno-Prerov je na hranici použitelnosti. Leda to při plánované! výluce z Břeclavi poslat přímo…ale jako myšlenka mi prijde zajímavá
Pravda, čas takovou roli u nočního vlaku nehraje, ale zas nechcete být ve Varšavě/Budapešti skoro v poledne, to se pak výhoda nočního vlaku smazává;-) A bude třeba naplnit například Vídeň-Budapešť také ranními/večerními cestujícími, pro které bude Blava zbytečnou zajížďkou… A zároveň je otázkou, proč zajíždět do Brna, když to tam bude pravděpodobně v nepoužitelnou dobu…
O protažení vlaků do Budapešti RegioJet již nějaký čas usiloval. Trasování přes Vídeň může být mistrovský tah na branku. A to z následujících důvodů. – Jančura se vyhne nepříjemnému a náročnému přetahovaní se slovenskými orgány. Někteří vlivní lidé na Slovensku jsou vůči němu nepřátelsky naladění. Možnost velení vlaků v trase Metropolitanu již RegioJet aktivné zkoumal a moc slibně to nedopadlo. – Kritici z řad veřejnosti mu nemohou vyčítat, že se jen cpe na vyježděné linky jiných dopravců. On zavádí novou trasu. Nabídne dva nové spoje do Budapešti bez dalšího zatížení tratí v ČR a SR. Zcela nově nabídne přímé spojení… Číst vice »
Po přečtení zdejší diskuse se musím opět jen smát. Nejvíce stížností na žluté vlaky mají cestující z low cost vagonů. Nebude to nějaká národní vlastnost?
Eventuálně cestující, kteří s RJ nikdy nejeli a nepojedou, protože by si tam museli zakoupit jízdenku.
„…jsme dokázali, že je možné přinést mnohem vyšší kvalitu služeb ve vlacích za mnohem nižší ceny ve srovnání s tradičními provozovateli vlaků“ Nejsem žádný žluto- či modro-fil. Využívám ČD i RJ Brno-Praha celkem pravidelně. Faktem je, že v úterý jsem měl možnost srovnání, ráno Slovenskou strelou (rj) bez problému, čisto, wifi, klima, klid i v dětském oddíle. Odpoledne na poslední chvíli poslední lístek do low-cost (rj mi ujel před nosem – má chyba) za 192,- Kč. Čím začít? Nefungující klimatizace, děsivý smrad z WC, naprostý chaos od asiatů, kteří nebyli schopni najít správný vůz, natož sedačky,neviditelní stevardi, kteří je nachali… Číst vice »
Napište Radimovi:)
Napsal jsem hned ve vlaku😀, od pana Ředitele kupodivu do této chvíle žádná odpověď.
Jako varianta zajímavé, jen ovšem pár poznámek:
* co to je „nejlepší služby“ když nenabízí skutečný tichý oddíl. (jestlipak paní mluvčí ví, že konkurence je OBB Railjet)
* v Bdp bude končit na Deli pu., což je pro další přestup dobré leda na Balaton
* nejlevnější cena není 19E, ale 13E
Když bude končit na Déli pu., dá se předpokládat, že RJ zastaví i na Kelenföld, když mu tam staví autobusy. Z Deli i Kelenföldu jede přímé metro na Keleti pu. Současné Metropolitany jedou na Nyugati pu. a z něj se na Keleti dostanete jen s přestupem. Takže to zase tak špatné s přestupem nebude.
Z Keleti na Nyugati lze přímo trolejbusem.
Většina lidí jedoucích do Budapešti spíš asi nepokračuje dál. Budapešť je magnet sama o sobě.
A pokud už chcete někam na Debrecen, tak z Déli na Keleti je to patnáct minut červenou linkou metra.
Ano. Tak zrovna v rejlďžetu mám s tichým oddílem národního dopravce jen ty nejlepší zkušenosti. Jednou to byla skupinka čtyř ožralých Rakušáků, těm bylo skvělé vysvětlovat princip tichého oddílu, podruhé to byla se dvěma vřeštícími dětmi gamesícími velice nahlas na tabletu.
No těším se, pokud tam dají vagony které chladí i v létě tak tomu dám šanci. Krásné přímé spojení do Györu, tam vzít auto a pokračovat, to se mi líbí.
Jinak nejlepší by bylo kdyby tudy jezdily Railjety, škoda že jich modří nemají víc…..kterejže ďas zaříznul nákup tuším 14 jednotek?
Hradní pán, respektive pan Dalibor Zelený jím jmenovaný v úřednické vládě…
Railjety přes Gyor jezdí už nějakou dobu.
Jezdí, ale ne modré, které zatrhli výše jmenovaní. 🙂
Tie ale boli urcene na linku cez Bratislavu, cize v Gyore by sa taktiez neobjavili.
kupodivu to vypadá konkurenceschopně i pro EC Metropolitan jako přímé spojení ČR-Budapešť, podle idosu by mohli vlaky přes Vídeň cestu zvládnout jen asi o 20 minut pomaleji než Metropolitan, což je na takové trase skousnutelné, ale cílit bude asi hlavně na frekvenci Vídeň-Budapešť
No možná by to bylo dražší (I když na pokladně ČD na mezinárodní jízdenka taky stojí pěknou pálku). Hlavně jde ale o časové polohy, RGJ a rj jedou půl hodiny po sobě a pak dvě hodiny nic, kromě přestupů na polské EC v Břeclavi. To by zárověň znamenalo, že by RGJ odjel z ČR 10 minut po maďarském EC a do Maďarska by přijel třeba 35 minut po něm.
Pardon, teď je to tak, že odjíždí třeba z Brna cca 25 minut po EC, takže by příjezd do Budapešti při zachování poloh byl cca v půlce intervalu těch EC, což by bylo použitelné.
i tak, vzhledem k tomu, že spousta zákazníků je Jančurofilní, tak si myslím si ten spoj najde své zákazníky, kteří mu dají přednost před Metropolitanem, bude záležet na tarifní politice, jak říkám, pro RGJ bude obchodně zajímavější frekvence AT-HU než ČR-HU (dostane se na vyšší jízdné tudíž tržby)
Již mnohokrát jsem chtěl jet do termálů v Gyoru vlakem, ale nebylo to použitelné. Bude to hodně zajímavý spoj a myslím, že i docela úspěšný.
a v čem byla prosím ta nepoužitelnost? děkuji
V problému, jak překonat Bratislavu a jak se dostat snadno a rychle (přes Rajku) do Hegyeshalom …
lze jet s přestupem ve Wien, žádnou Bratislavu překonávat není potřeba, právě jsem chtěl vědět, jestli tím problémem je přestup nebo cena
Vzhledem k cenám to bude jednoznačně přínos. Ono v reálu ČD těch dvacet minut také stejně mají, minimálně kvůli skoro pravidelnému zastavování v Galantě a mimořádným přestupům na Zvolenské rychlíky.
Výborně! Výborně! Jen tak dál. Žluté gumy opět vyhrávají!!
jsem velký fanda!! 🙂
nechápu co se vám na tom nelíbí….Akorát hejtíte!
Vy si totiž vůbec neuvědomujete, že vítězství žlutých je i vaše vítězství. Jak se píše v článku. Nově budete moci na této trase jezdit ve vlaku vyšší kvality a to všechno za výrazně nižší ceny!
co se nám nelíbí?
1) způsob vyjadřování, i když máte v mnohém pravdu, neustálé gumování o Vás nevypovídá nic dobrého
2) moje vítězství to rozhodně není, mám s panem Radimen špatné zkušenosti z bus dopravy
3) vlaky ČD se na této trase žlutým co se týče kvality minimálně vyrovnají (už jste slyšel o problémech RGJ s údržbou), něco jiného je tarifní politika, která mezinárodní použití vlaku ČD dost diskvalifikuje
Jo? A modrý gumovat můžou jo? Já chci taky ukázat, že jsem fanoušek žlutého!
3) neslyšel. Povězte mi prosím víc.
A mimochodem RJ je RJ ne RGJ… -_- pan Tronda to tady minule pěkně vysvětloval…!
RGJ = Regiojet, je to mnou zvolená zkratka, protože i čerstvému návštěvníkovi dojde, že tím není myšlen railjet, pro člověka, který se tu v diskuzích nepohybuje nemusí být RJ hned srozumitelné, kdežto RGJ je srozumitelnější, pan Tronda mě nezajímá, já prostě tuto zkratku používám a nic nežádoucího na ní nevidím…… ad údržba RGJ, často bývají přes léto stížnosti na nefunkční klimu, pokud má takový vůz jezdit (musí přeci vydělávat) je cesta v něm o zdraví, v době, kdy jezdil BA-KE, se pravidelně stávalo, že odjel vlak z PRahy, cestou mu zamrzlo WC a jezdilo se v SK vesele několik dní… Číst vice »
Souhlasím s vámi, že RJ a rj může být zmatečné. Co takhle označit RJ RJ a rj RAI?
Mimochodem. Údržba RJ je excelentní. Jediný kdo si neustále stěžuje jsou modré gumy. Já jsem žlutá guma a Regiojetem jezdím téměř vždy. A nikdy jsem neměl jediný problém!!
tak přiznám se, že já čerpám z medií a diskuzí, kde se o té klimě hovoří pravidelně každý rok, osobní zkušenost nemám, a nevíte kdy to Tronda vysvětloval?
tedy kde, děkuji
https://zdopravy.cz/regiojet-meni-v-rakousku-partnera-statni-gkb-vystrida-soukromy-westbahn-32446/#comments
https://zdopravy.cz/rj-rj-rgj-ci-rjet-chaos-v-jizdnich-radech-mezi-prahou-a-vidni-kritizuji-ceske-drahy-4107/
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/spor-ceskych-drah-a-regiojetu-o-zkratku-rj.A150526_172152_eko-doprava_suj
Hovoří se o tom proto , že lidi byť platí méně očekávají více. Proto jsou všichni rozhození když RJ něco nefunguje. U modráků nefunguje nikde nic a taky jsme si zvykli ale u nich nás to ani nepřekvapí a proto to neresime. Nebýt RJ jezdíme dál jak prasata na stojáka v chodbičce
A ještě v plesnivém béčku.
V létě klimatizace či vzduchotechnika v lowcostu Regiojetu je zoufalá…loni 4 z 5 jízd nedychatelno až nesnesitelně, letos 1 z 1 velmi teplo, ale snesitelně (bylo to večer). Možná to není údržbou, možná je to tím vagónem…koneckonců gravitační WC na mezinárodním exprese se v dnešní době taky často nevidí.
Každopádně i po těchto zkušenostech s nimi občas jezdím…ale pouze když není jiná rozumná alternativa.
no ja jezdim pravidelne Brno Praha, zatim nikdy s klimou problem jsem nezaznamenal. pravda sedim vzdy v relaxu. nemam duvod se mackat v zoufalym lowcostu
Před měsícem jsem tu četl článek, kde se psalo o nefunkční klimatizaci na vlacích z Budapešti do Prahy a vlaky RGJ to nebyly, takže oni si modří a žlutí nemají pokud jde o klimu co vyčítat:-)
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-odstavily-dalsi-dva-expresy-v-brne-kvuli-klimatizaci-31192/
Mimochodem RgJ je označení Regiojetu v Rakousku, jelikož tam je RJ pro Railjety obchodní značka, to jen u nás Jančura brečel, že mu to ČD vyfoukli, tak se mu jako vždy ustoupilo.
Nevyfoukly – jen docházelo k hloupým záměnám velkých a malých písmen při používání zkratek, což byl pro Jančuru logicky výborný argument …
Původně měl Jančura klasické IC, pak přišli ČD s Railjety a označili je velkým RJ a v tu začal Jančura brečet, jak to on plánoval RJ pro své vlaky a tak se mu po x dnech debat ustoupilo (nemohl si vzít RgJ jako v Rakousku aby se lépe odlišil), že on teda bude mít velké RJ a Railjety se přeznačí na malé rj.
Odpovídáte sám sobě? 😀
To znamená, že nepojede přes jižní Slovensko ale Rakousko? Vídeň nebo Petržalku?
Bylo by fajn, kdyby tam měl konečně propracované přestupy na vídeňské letiště a Vídeň. (i když ho s rakouské strany z Vídně na letiště „oficiálně“ busem blokují. )
jo blbě čtu.. z Vídně do Budapešti ne z Bratislavy.
Blbě zjevně nejen čtete …
V prvním odstavci píšete: „Vlaky budou jezdit ve spolupráci s Central Railway Solution a WESTbahn a cestujícím nabídnou nejlepší služby za nejvýhodnější ceny.“
Jedná se o zprávu z dopravy, kopii tiskové zprávy, nebo placenou reklamu?
Jak autor článku může vědět, co bude RegioJet poskytovat, když ještě ani nevyjel?
šlo o kopii z tiskové zprávy, větu jsem přehlédl, už tam není. Takový reklamní blábol tam samozřejmě nemá co dělat, omlouvám se.
Co přesně je Central Railway Solution? WESTbahn ale o tom druhém slyším poprvé…
Westbahn je vlaková společnost která jezdí z vídně do salzburgu….je to taková konkurence pro obb…..westbahn jezdí každou půl hodinu z salzburgu či vídně
já jsem to napsal špatně… chtěl jsem říct, že nevím co je Central Railway Solution. Westbahn samozřejmě znám.
Central Railway- že by maďarská pobočka? https://www.hindustantimes.com/mumbai-news/central-railway-trains-to-get-seats-near-door-back-as-commuters-demand-seating-space/story-xj688wqoZWvmwJo8NKr70I.html
žlutá tam taky je…
Je to Continental Railway Solution… continentaltrain.com
„Například na trati Praha – Vídeň jsme dokázali, že je možné přinést mnohem vyšší kvalitu služeb ve vlacích za mnohem nižší ceny ve srovnání s tradičními provozovateli vlaků.“
Toto tvrzení mi přijde poněkud nadhodnocené.
To teda.. při poslední příležitosti byly jízdenky s ČD téměř nastejno, a to Railjetem, který je mnohem tišší a modernější.
To je fakt + bistro je taky fajn, ale i Regiojet má svoje plusy, zvlášť pro ty, co preferují kupéčka, roznos občerstvení za super ceny, obrazovky, dětský koutek aj. …
Ale až po-té, co ČD cenu jízdenky snížili, bez příchodu RJ by se to nestalo. A kde jsou v railjetu ČD ve druhé třídě polohovací sedačky jako je standart ve druhě třídě RJ?
Opravdu by mě zajímalo, jak dokáže ČD snižovat cenu jízdného jiných dopravců v jiných státech…
To je jen výmluva. Mohou se společně dohodnout s OBB (což taky občas asi dělají, ale málo a pak stojí jízdenka ve dvojce v „akci“ 500 Kč Brno – Vídeň, za což u RJ mám dvě ve srovnatelném Standardu. Nebo v Relaxu v podstatě za nižší cenu služby 1: třídy ČD. Podobně se vymlouvala pošta, když jsem zjišťoval proč středně velký balíček cca 5 kg stál z ČR do Rakouska okolo 700 Kč, že musí platit rakouské straně vyšší náklady. A když jsem ten balík podal za hranicemi na první rakouské poště, platil jsem 5,50 Euro. Kde je tedy ten… Číst vice »
Jízdenka Brno – Vídeň v akci stojí u ČD již 182Kč.
Tak ji zkuste koupit za 182 Kč na druhý den. Nejlevnější za 500 byla. Regiojet má aspoň normální ceny klidně 10 minut pře odjezdem a nerýžuje na tom, že jde o „mezinárodní“ vlak.
Na dnešní večer 364Kč, zítra 312Kč, 500Kč pouze na některé spoje.
Tak nejdříve se dalo jet Brno – Wien za cca 270 na Wien-Spezial, ale pak si modří s červenými řekli ne. No a pak přišel žlutý a už to zase jde levněji, nebo že by to byla jenom náhoda? Pravda, u národního se mi nikdo nepodbizi nekvalitní kávou, za tento benefit je třeba připlatit.
Pravda, Railjety jsou skvělé vlaky, ale bohužel ve špičce je Regiojet jasná volba (pokud je ovšem volno), protože mezi Prahou a Brnem se aspoň dostanete na záchod:)
Hlavním důvodem, proč jsou railjety ve špičce plné je, že dřívější EC soupravy měli ve špičce větší kapacitu.
Tvrzení je naopak velmi trefné, před příchodem RJ začínala cena lístku z Prahy do Vídně na tisíci korunách. A nevím o tom, že by ve druhé třídě vlaků ČD byli na této lince polohovatelné sedačky, jako u RJ.
To není pravda, před příchodem RJ začínala cena na Brno – Wien na 9€ a Praha – Wien 19€, nyní je to myslím 7€/14€. Když argumentujete polohovatelnými sedačkami, nachází se u RJ ve třídě Relax? Dále například RJ nenabízí plnohodnotná jídla, kvalita klimatizace je v rj oproti RJ nesrovnatelná, interiér rj působí daleko lépe…
Souhlas, ale ČD/OBB těch levných lístků teď nabízí větší množství než před nástupem RJ, nebo ne? Interiér a jídla jsou lehce sporné (pro odpočinek může být RJ vhodnější a v rj se ve špičce do bistra zpravidla nemáte šanci dostat)… A RJ má polohovatelná sedadla i ve standard kupéčkách… Klimatizace je jasná, tam není o čem:)
Nemáte pravdu, začínala na částce 1014, stejně jako do Ostravy začínala na 483, pak se to jen tak sešlo s nástupem RJ na trasu.
Relax není třída, ale jeden s tarifů druhé třídy (asi jako u ČD, když ve druhé třídě mají naráz tarif IDS JMK a svůj kilometrický) a ano v tarifu Relax polohovatelné sedačky jsou a to nemluvím o místu pro nohy, kde si člověk u ČD na této relaci připadá jak v konzervě sardinek.
Pravdu nemáte vy, jízdenek za cenu, co jsem uváděl jsem koupil opravdu hodně, určitě bych je ještě našel i v mailu.
Tak hledejte. např. zítra ráno RJ od 359 Kč, ČD od 754 Kč – to není zrovna vyrovnané.
Tak ona cena ČD už před nástupem Regiojetu do Vídně opravdu začínala na 19 eurech, ale těch lístků bylo tak málo, že většina byla za 39 euro, tedy Vámi zmiňovaných 1014 Kč. Pamatuji si, kdy jsem asi před 5 nebo 6 lety na cestu do Vídně skládal jízdenky Praha-Brno, Brno-Břeclav, Břeclav-Vídeň, abych se vešel do nějaké rozumné ceny.
Seskládat se to muselo, ale na mezinárodní část jich v té variantě bylo neomezené množství.
Akční ceny začali až tehdy, kdy místo 1-2 Tourbusů do Vídně začal jezdit x-krát denně právě Jančura s autobusy a drahám začaly ve velkém mizet cestující za to předražené jízdné.
Toto tvrzení je zcela pravdivé, jízdné je nesrovnatelné s ČD (pokud zcela náhodou není akční jízdenka, což většinou na poslední chvíli u ČD není) a pokud netrvám na službách jídelního vozu, tak mi ČD nic lepšího než RJ nenabízí. Pokud porovnávám porovnatelné. A ve strovnání 1 třídy s relaxem či byznysem prohrávají ČD o parník.
Na tohle spojení jsem čekal. Zajímavá nabídka pro cestující. Snad si to někdy budu moci vyzkoušet.
Úplně jsem nepochopil jak to zamýšlí. To z Wien Hbf. budou pokračovat na Meidling a pak levým obloukem po nákladní spojce (nebo co to je?) přes Kledering? Nebo budou objíždět soupravu na hlavním? Přímé spojení Brna a Břeclavi s vídeňským letištěm ve Schwechatu by nebylo od věci, ale to se s Budapeští asi nakombinovat nedá.
A proč by to tak RGJ nemohl bezúvraťově jezdit? Brání tomu něco?
Mimochodem, je hodně zvláštní, že propojka od Bruck an der Leitha směrem na letiště neexistuje, všechny vlaky (krom regionálních) by z Vídně ve směru Budapešť mohly jezdit právě tudy…
No to právě nevím, jestli bezúvraťové jízdě něco brání. Pokud má někdo projetou Vídeň na stanovišti, tak to bude vědět. A co se týká letiště, tak dvoukolejná trať tam vede jen od západu z centra Vídně. Dál na východ jen lokálka do Wolfsthalu, na jih do Mannersdorfu vede jen jakási vlečka.
Člověče, neblázněte. Ta štreka od letiště je až po Kaiserebersdorf už teď přecpaná k prasknutí.
Jo? A ono by se něco stalo, kdyby railjet končící na letišti pokračoval do Budapešti?
Kudy by měl pokračovat?
Tiez by mi ovela logickejsie prislo potiahnut tie vlaky na VIE (nech aj na ukor Hbf), ale zda sa ze ziaden taky plan nemaju, kedze je to nekompatibilne s Bp.
V zásadě má na výběr dvě varianty: Od Süßenbrunn přes Leopoldau – Praterstern – Mitte – Rennweg, spojkou od Zentralfriedhof na Kledering a dále směr Bruck/Leitha a Hegyeshalom NEBO od Süßenbrunn přes Stadlau, Hbf., Meidling, Oberlaa a spojkou dále na Ostbahn (Hegyeshalom). První varianta je poměrně atraktivní, protože by zastavoval na Mitte, ale Stammstrecke je opravdu hodně vytížená S-bahn vlaky (ve špičce až 3 minutový interval) a hlavně by nedojel na hlavní. Druhá varianta nabídne zastavení na hlavním i v Meidlingu, ale zároveň nabídne slušnou okružní jízdu kolem Vídně. Navíc, ta jednokolejná spojka od Oberlaa na Kledering bohužel nemá ve… Číst vice »
Vychází z toho logicky jedině úvrať na Hbf (s výměnou lokomotivy) – a hlavně je podstatné, co mu dovolí Rakušan …
Nevychází. Vídeñ neznáte. Meidling-Oberlaa je logická volba. (Prakticky každou směnu tudy jezdím s nákladním vlakem).
Který Rakušan? WestBahn je snad čínský?