RegioJet se stal největším vlastníkem lokomotiv TRAXX MS3 v Česku, o víkendu přivezl sedm nových strojů
TRAXX MS3 se stává páteří RegioJetu pro jeho další expanzi.
Společnost RegioJet dovezla během víkendu celkem sedm nových lokomotiv TRAXX MS3, které mají být v budoucnu základem flotily soukromého dopravce. Celkem jich má už 15 a až získají veškerou dokumentaci, stane se jejich největším provozovatelem v Česku.
„Nové lokomotivy se teď budou připravovat na nasazení do provozu – znamená to získat zbytek povolení pro provoz, budou osazeny korporátním označením RegioJet,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Podle něj postupně na dálkových linkách nahradí jednak lokomotivy řady 162 (Peršing) a pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (s výjimkou těch pro postrkovou službu zajišťovanou v rámci zakázky Správy železnic). Peršingy ale ve flotile RegioJet skončit nemají, dopravce s nimi počítá například na výkony na trati z Kolína do Ústí nad Labem, kde od prosince převezme provoz.
RegioJet má letos převzít ještě další tři lokomotivy TRAXX MS3. Jde o lokomotivy, které objednal ještě u Bombardieru, který byl na počátku roku pohlcen Alstomem. „Lokomotivy TRAXX se stávají páteří flotily hnacích vozidel dopravce RegioJet a podpoří jeho rozvoj na dalších trasách. Plánujeme další dodávky – součástí smlouvy je opce na několik desítek dalších těchto špičkových lokomotiv,“ dodal Ondrůj.
O post největšího provozovatele těchto lokomotiv se bude RegioJet přetahovat s ČD Cargo. To si letos objednalo dalších deset kusů, které dorazí příští rok. Pak jich bude mít ve flotile 20. U ČD Cargo zatím jezdí ve zkušebním provozu, nedošlo ale stále k jejich převzetí. Lokomotivy TRAXX MS3 dosud nejsou schválené u ERA, dokončení Alstom zatím ohlašuje na přelom října a listopadu.
RegioJet má aktuálně 38 lokomotiv. Kromě TRAXX MS3 ještě šest lokomotiv TRAXX MS2 (z toho čtyři vlastní, dvě v dlouhodobém pronájmu od Akiemu). Pro RegioJet jezdí také osm lokomotiv Siemens Vectron: čtyři v dlouhodobém a čtyři v krátkodobém pronájmu.