egoe-plus
Dopravci Mimořádné události Železnice

RegioJet omezí komerční vlaky na třetinu, bude jezdit jen dvakrát denně

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak RegioJetu na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Virová nákaza a s ní spojený výrazný útlum poptávky po cestování vede společnost RegioJet k další redukci komerčních vlaků mezi Prahou a Ostravskem a Prahou a Brnem. Místo nynějších šesti párů se na obou relacích sníží od pondělí počet na dva páry denně.

„Zájem o cestování se propadl na minimum, jezdí skutečně jenom ti cestující, kteří z nějakého nevyhnutelného důvodu musejí. U zbývajících vlakových spojů se snažíme zbývající poptávku po cestování soustředit do špičkových ranních a odpoledních časů,“ uvedl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Dodal, že o víkendech pojedou vlaky třikrát denně. Firma současně kvůli tomu výrazně zvýšila dočasně na této trase ceny, ve většině případů o 100 %.

Podobnou redukci provedla firma i u autobusů, kde většinou zachovala rozsah spojů v rozmezí třech až pěti párů denně.

„Všechny spoje budou mít dostatečnou kapacitu tak, aby odvezly všechny cestující, kteří budou potřebovat cestovat. V případě poptávky jsme u vlaků připraveni nasadit i například desetivozové soupravy a u autobusových spojů posilové autobusy,“ řekl Ondrůj.

RegioJet už dříve upravil rezervační systém tak, aby cestující usazoval ve vlaku v odstupu alespoň dvou metrů, v autobuse 1,7 metru přes uličku.

Spoje už omezil i konkurenční Leo Express, který dnes oznámil prodloužení zredukovaného provozu o 75 procent do 27. března. Od pondělí přestane navíc po dohodě s Pardubickým krajem provozovat spěšné vlaky Orlice mezi Prahou a Ústím nad Orlicí. Náhradní autobusové dopravy na Orlicku, kde Leo Express provozuje lokálky a aktuálně tam probíhá výluka kvůli opravám tratě, se omezení podle firmy dotkne jen minimálně.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PETR KRZÁK

REGIOJET SE HODNĚ OD ZAČÁTKU O HODNĚ ZHORŠIL.

Mirvald

Už to začíná být vážně, když i pan Jančura omezuje dopravu. Možnosti lidí z Moravy dopravit se do svých bydlišť se tak výrazně omezují. Co na to ANO, vláda a ministerstvo.

Vbb

ANO, vláda a ministerstvo trollení na to to, že lidé mají být doma a nikam nerajzovat.
(jinak bych rád připomněl, že obrat „strana a vláda“ se už přes 30 let nepoužívá)

PETR KRZÁK

PRAVDA.

jan

Podle mě by každý cestující měl vyplnit a podepsat dotazník.. Pokud zamlčí příznaky, mělo by to být posuzováno možná i jako trestný čin.. Nebo obrovskou pokutu.. Toto je totiž nemoc diletantů a bezohledných.. Je jich sice možná 20-30%. Ale i to stačí.

dada

a k tomu přiložit doporučení uličního výboru a souhlas domovní důvěrnice…

petr766

Jo, takže třeba alergik na pyl nesmí vylézt ani z baráku? Protože má „příznaky“?

jan

Alergik obvykle nemá zvýšenou nebo vysokou teplotu a bolest v krku, slabost, dušnost.. Myslím, že ty rozdíly mezi koronavirem a alergií, kdy rýma obvykle NENÍ příznakem koronaviru pozná každá p.

dada

klííd, včera jsem na zahradě děla dřevo a bozsousedka na mne volala měšťáky, že nemám náhubek.

Jiří Kocurek

Takže když se tím nakazí doktor v nemocnici od oštřovaného paciaenta, tak je diletant. Je to přece doktorova vina, že v CELÉ republice chybí roušky! A nebo je to bezoheldný člověk, že se nakazil. Aha, ono to nedává smysl, což?

dada

v tomhle státě je „úkazů“ který nedávají smysl a pořád je nikdo nezruší….

Tomáš Gottschalk

Nejlevnější lupen do vlaku za 360 Kč. To se pos.al v lese?! Relax za 700 kil, za ty love dojedu vlastním autem.

Radek Janata

Když tam záměrně nechávají volná místa, tak je to logické.

Vbb

Však nemusíte jezdit s RJ. Můžete zkusit třeba Leo nebo Flixbus. Nebo nějaký vlak linky Ex1. Šťastnou cestu přeji!
PS: a nepřehánějte tak s tou cenou, za 70 tisíc opravdu nejezdí 🙂 .

Jiří G

Teď už by i ČD mohly regulovat EX1, taky je to na komerční provoz. Přece nebudou socializovat ztráty..

Elb

Vždyť ji postupně regulují už asi týden..

jan

Pochopil někdo prosím, od kdy to platí? V článku to nemohu najít. Děkuji.

Jan Sůra

„sníží od pondělí počet na dva páry denně“

jan

Nevím, podle mě si to odvětví musí znovu získat důvěru.. Musí prokázat, že míra nakažení je malá.. Že to umí řešit.. Mohou poděkovat takovým těm bezohledným kreténům, co jezdí ve vlaku nachcípaní.. Dnes by se dalo říct i vrazi.. Podle mě je logické zvýšit cenu, rozestupy, zajistit trasovatelnost, seznam cestujících. Měření teploty při vstupu.. Vyhazování nemocných lidí.. Dobře nastavit vzduchotechniku. A říkat argumenty.. Že třeba riziko nakažení koronavirem se tím sníží třeba na 0,1% možná méně.. Menší než jinde.. S koronavirem je problém, že relativně málý počet nosičů nadělá neskutečný bordel ve zdravotnictví.. A ekonomice.. Ale pokud se neřeší, a… Číst vice »

dada

si představte to trauma vegetariána, když ho pohřbí do masového hrobu….

robert

Po smrti už žádné trauma mít nebude. 🙂

Sinep Anigav

„Jako v Itálii a Iránu.“ Kelišová: obojí je to od „i“ , velebnosti.

Jiří Kocurek

Dalo by se říct vrazi? No tak to jsem zvědavý, jak někomu prokážete úmysl někoho nakazit, když neměl příznaky ani v inkubační době. Jo aha, obvinění je součástí důkazu.

dada

v phodě, to máme natrénováno z 50. let.

noerf

To by mě zajímalo co udělají s volnými lokomotivami, kdyz u Vectronů platí pronájem lokomotiv v řádu desítek tisíc ročně.

55p

Pronájem může být i na kilometry, takže ušetří za variabilní složku. Navíc i Ostravu může točit vectronem namísto 162.

noerf

55p: jenže před redukcí potřeboval 22 provozních lokomotiv, z toho měl cca 13 pronajatých lokomotiv (ELL, Lokotrain, atd.) a po redukci mu bude stačit 9 provozních lokomotiv.

Robert

Ještěže autobusoví dopravci včetně RJ samotného mají vozy zdarma.

stano

Vectron je za desítky tisíc denně, ne ročně.

noerf

Stano: omlouvám se, melo byt denně, ročně jsou to miliony za lokomotivu.

Mirek111

Pro Noerf, každej den solí nejen Jančura, ale, i Moloch a ostatní za Vectrona ( a to si pamatujte ) 43.800,.kč….

noerf

Mirek: To je přes 15 milionů ročně, to znamená, že při pronajmu na 10 let se ELL zaplatí lokomotiva, včetně dvou vyvozovacích oprav cca po pěti letech a pravidelného servisu. A lokomotiva dalších dvacet let může v klidu vydělávat. Už se nedivím, že je chce Regiojet kupovat.

Jiří Kocurek

A nejenom na železnici. Všude. Každý, kdo má pro pronajaté prostory. Včetně těch, co splácejí půjčku na výrobní halu. V průseru jsou všichni.

SuJeP

„V případě poptávky jsme u vlaků připraveni nasadit i například desetivozové soupravy a u autobusových spojů posilové autobusy.“

Klasické PR žvásty. Aktuální poptávka stačí na 3 vozy i s prstem v nose a určitě nestoupne. Tak proč nevypustit zprávu, jak jsou hrdinně připraveni zařadit tolik vozů. Ví že na to v nejbližší době určitě nedojte, ale jako marketingově líbivý text se to musí samozřejmě prodat jako samaritánství.

Chronosphere

Deset vozů je u RJ něco neobvyklého?
Tím PR něco získají nebo ztratí? Tak se přece zachová každý dopravce,i ČD.Klasická reakce na požadavek trhu.
Dejte si pozor,nebo vás ta nenávist sežehne.

Leoš Konečný

Tak hlavne ze vy jste hrdina

SuJeP

Máte pravdu, nejsem. Protože ho ze sebe v této vážné situaci ani dělat nechci a přijímám vše s pokorou. Na rozdíl od jiných, kteří i takovou věc musí využít ke svým kecům o tom, jak by oni zachránili svět… (vzpomeňme na kecy o tom, jak by „můj vlak před tím mostem ve studénce na 100 % zastavil.) Tohle není PR, to je prachobyčejný hyenismus.

Y.K.

Cit (Halík):
Také by se dalo říct, že opakem pokory může být „neustálé srovnávání sebe s druhými: ten je víc, ten je míň, v tomhle jsem byl zkrácen“, neboť „pravá pokora je pravdivost, uznání skutečnosti: respektuji jedinečné povolání své i každého člověka a nesnažím se je srovnávat, posuzovat, hodnotit.

Kulový blesk

Máte pravdu, ale většina lidí o tom takhle neuvažuje. Kdyby uvažovala, tak to nedělá ani Jančura, ani jiné firmy. Průměrný zákazník chce slyšet pohádky, tak se mu holt vyprávějí pohádky. Jak říkal jeden PR manažer: „My v PR zásadně nelžeme, ale umíme ohnout realitu tak, abychom vypadali jako nejlepší.“

Jiří Kocurek

lavně že se na něj nadává, že těch 10 vagonů mu Eso neutáhne a zdržuje tak celý koridor.

Petr766

Zase ty hejty

Leinad

Kdyby se dělá v rezervačním systému nějaká nepravděpodobná blbina, tak RJ zareaguje (třeba že vozy ze zrušeného vlaku přivěsí za ten vlak co jede)
Rezervační systém upraven na minimální vzdálenosti, takže i když stačí jeden vagón, jednou tři.

ČD pro jistotu rezervační systém zrušily, aby si lidi mohli sedat vedle sebe.

JaJeČ

Danečku, nemusíš z cestujících dělat nesvéprávné lidi, kteří si neumí od sebe odsednout. Pokud to ty nedokážeš, tak to ještě neznamená, že ostatní také ne. 🙂

Laborec425

Věřte, že místa je dost. Jel jsem v pátek ve dvě z ČB do Prahy a v ČB jsem do expresu nastupoval sám s průvodčíma :).

Jiří Kocurek

A věřil byste tomu, že desetivozovou soupravu vypravit dokáže, když by jste ji potkal na nádraží? A nebo byste dál mlel svoje, že to nedokáže, že jsou to jen marketingové lži a přítomnost toho vlaku ingoroval?

Já to totiž tu 10vozovou soupravu vídával pravidelně.

SuJeP

Opravdu nemohu za to, že neumíte číst a nechápete napsaný text. Chápu, ne každý může být nejostřejší tužkou v penálu. My se tady nebavíme o běžném provozu, ale o současné situaci. Víme?