Dopravci Železnice

RegioJet nabídl pro provoz v Ústeckém kraji elektrické Pesy, dva roky motoráky 628

Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

Pokud Ústecký kraj uzavře smlouvu na provoz regionálních vlaků na šesti tratí se společností RegioJet, čeká na cestující svezení v nových elektrických jednotkách Pesa Elf II, první dva roky ještě v motorových jednotkách 628.

Dopravce i kraj zatím detaily o nabízených vlacích s odkazem na probíhající jednání o finální podobě nabídky oficiálně nezveřejnily. Konkrétní nabídka vyšla ven nakonec přes server Odborového sdružení železničářů v rozhovoru se zastupitelem Ústeckého kraje Zbyňkem Svobodou.  RegioJet nasazení těchto vlaků potvrdil. I když v textu nabídky jsou uvedeny jednotky Link II, ve skutečnosti jde o Elf II, které konstrukčně z Linků vychází.

Pořízení nových vlakových jednotek PESA Elf II pro elektrickou trakci je součástí naší nabídky. Jedná se o moderní nízkopodlažní klimatizované soupravy, které splňují veškeré požadavky, které si Ústecký kraj stanovil v zadávací dokumentaci,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

První dva roky bude RegioJet jezdit motoráky řady 628, které čeští cestující znají například z trasy Arrivy nebo GW Train Regio. Důvodem je čas na výrobu nových jednotek.

Jednou z variant byly i použité jednotky od Stadleru se středním modulem, který umožňuje jízdu s elektrickou trakcí i s dieselovým pohonem. Kraj se ale přiklání k variantě nových vlaků, o které by se mělo hlasovat na příštím jednání zastupitelstva. „Cestujícím nabídnou nejmodernější interiér a veškerý cestovní komfort odpovídající 21. století – včetně služeb, jako je připojení k wifi zdarma, možnost přepravy kol, dětských kočárků či invalidních vozíčku. Součástí bude také moderní informační systém o trase, po které vlak jede a další služby. Po provozní a technologické stránce se jedná o nejmoderněji vybavené vlakové soupravy, které také odpovídají požadavkům nejnovějších norem TSI,“ dodal Ondrůj.

Jednotky Pesa jsou českým cestujícím známé v dieselové verzi Link a v barvách Českých drah označené jako RegioShark, jezdí i v Ústeckém kraji. Elektrickou dvoudílnou jednotku Pesa Elf II pak mohli v České republice poprvé vidět návštěvníci letošní výstavy Czech Raildays v Ostravě.

Kraj oznámil plán uzavřít smlouvu s RegioJetem na konci minulého týdne, obě strany čeká ještě jednání o detailech. Kraj bude po RegioJetu chtít například bankovní garance, že vlaky vyjedou skutečně včas.

42 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • Vlaky nebudou vyvedeny v zelené, jelikož nepatří Ústeckému kraji. Zelená se týká autobusů, které UK vlastní a pronajímá dopravcům

    • proč? vy taky si kupujete auto kde nemáte deformační zonu? Co když na té trati ujede nákladní vůz, vy jako nechcete bezpečnost pro fíru nebo cestující? Co tam chcete aby jezdilo?

      • A k čemu na trati s 80 km/h mít vozidlo navržené na srážku ve 110 km/h, když většinou se ještě ubrzdí. A tahat o 20 tun těžší čela. Zvláště v 2 vozové variantě. 24h denně 7 dní v týdnu. Ta elektřina taky něco stojí, i když na ní není zatím spotřební daň. Jenom kolik prostoru je tam pak k ničemu. A k čemu jsou na 80kových tratích vozidla na 160. Opět TSI je zcela nevhodné na české menší tratě. A vlastně je mohou udělat méně konkurenceschopné. Opět.
        Nehody se ději jen občas, zejména s kamionem. A mělo by se to řešit jinak. Sekvenčníma závorama, kamerama s detekcí.

        • Ty vlaky budou jezdit i na trati 130,kde je už nyní rychlost 120 km/h, v budoucnu až 150 km/h.Také trať Děčín-Střekov není žádná lokálka a po modernizaci bude na ní rychlost nejméně 120 km/h.Proto je v pořádku,že budou splňovat TSI.Navíc budou muset být vybaveny zabezpečovačem ETCS.
          Na české lokálky se dá nasadit „tramvaje“,které nemusí splňovat TSI,nemusí mít zabezpečovač LS,nebo ETCS.Tak nějak je to na jindřichohradeckých úzkorozchodkách.Nebo je nahradí autobus.

          • Míní kosmická loď toto:…..Také trať Děčín-Střekov není žádná lokálka a po modernizaci bude na ní rychlost nejméně 120 km/h…..

            ……opravdu vážně? Rychlost 120 km/h se na trati Děčín – Střekov nemá šanci ve stávající stopě objevit, tedy krom pár pro dopravu zcela bezvýznamných a tedy i kratičkých úseků a rychlost větší je zcela mimo realitu.

            • Brame tak jak je to.Nemá se objevit,nebo se má objevit na pár bezvýznamných úseků.M 262 to nevyužije ,ale vozidlo s výkonem 1600 kW už jo.

          • Apollo 17 a kde jste na to přišel? Na trati 130 má přidělenou kapacitu Most – Bílina a tam je rychlost 80km/h. Zvýšení rychlosti se počítá v úseku Bílina – Oldřichov a tam má být nejvíce 145km/h. Tam zatím jezdit nebude.

            • A jak jste na to přišel Vy ?Na trati 130 bude vozit Os s odjezdem z Mostu ve 23.25,který jede do Ústí přes Oldřichov a Teplice,kde má být těch 145 km/h.

              • To, že má jezdit kolem půlnoci do Ústí přes Teplice jsem nevěděl. Dostane kapacitu Most – Bílina a dále do Ústí přes Úpořiny, tak jak to vyhrál v poptávce. Tak to Ústecký kraj zalhal. Děkuji za info.

  • Jakou maji soupravy kapacitu?
    Mimochodem na okruhu ve Velimi proběhla zkouska tretiho traxxu pro Regiojet, nevite jak je to se ctvrtou lokomotivou traxx, kterou mel Regiojet také koupit?

        • no a dle něj když se spojí tři tak to bude třísystém… on neví o čem zde píše hlavně že něco napíše… 😉

          • coudy- uklidni se, sám nevíš podrobné technické udaje a když výrobce uvádí DC 1.5 kV/3 kV nebo AC 15kV/25kV voltů tak ani já nevím, jestli jedna souprava má dvě napětí nebo výběr.
            Kdybys to věděl, tak bys to napsal, ale tak je lepší pomlouvat druhý, aby druzí si mysleli, že jsi jejich bůh.

        • oni vyrábí bud to nebo ono, ale né aby to bylo dohromady, tak když si koupíte stejnosměr a druhou soupravu střídavý, tak teoreticky bude moc jedzit i AC-DC, ale jak jsem psal, jestli to jde.

      • Je vidět že opravdu nechápete vůbec nic,ale klidně se o to s čtenáři podělíte-a to je od Vás hezké.
        (pan Sůra mne asi smázne,patříte k jeho chraněncům,ale co se dá dělat…)

        • a vy to chápete jak,když výrobce uvádí že vyrábí stejnosměr nebo střídavinu, vy jste to pochopil jak? Přečtěte si všechny moje příspěvky a uznejte, že mají životní pravdu. Vy jste zaměstnanec ČD nebo Vás vyhodili za rozkrádání-viz příspěvek 9.10hod. Jestli jsem se vás tímto dotkl, tak nejste sám z čd. Tuším, že jste na mně vyjel aji v diskuzi kde jsem psal, že čdáky udávaná spotřeba sharku 150l je jen pro zloděje.

          • Je vidět,že Vy nic nechápete.O vozidlech nic nevíte,jen tady prezentujete nějaké směšné domněnky (-:

          • Tak ať se chudák netrápí. 😀 Dvousystém znamená, že vozidlo jezdí na střídavou i stejnosměrnou trakci zároveň, dvě spojené jednotky rozdílných trakcí vážně dvousystémové vozidlo nevyrobí, je to technologicky dost špatně proveditelné až nemožné nebo spíš zbytečné, krom toho, že tam kde dnes jezdí prázdná Regína, by tak jezdily dvě spojené elektriky, když už by to jezdit takhle muselo, tak je jednoduší větší vozidlo, kde nebudu připlácet za dvě nepoužíváná čela, stanoviště.. Je ale dobré mít za úplně vším nějaké cizího negativního činitele, který za všechno může, měl to nacismus, komunismu, má to dnes pan Babiš i Jančura, schválně kdy se potkají na stejném smetišti dějin.

            • ježiši vy nechápete, já jsem psal, že když se spojí dvě jednotky, tak je to dvousystém? Třepte se, třeba bude článek, že stejnosměr elfII dovezl druhou soupravu na střídavý proud elfII do jihlavy, kde končí čd.
              Nevím už jak čd rozumí slovu nebo nebo jestli to nečtou, ale já jsem psal že vyrábí střídavou NEBO stejnosměrnou.

            • kde jezdí ted regionova, tak bude jezdit stejnosměr, vysvětlete proč by tam měli jezdit aji střídavé jednotky, nebudte ztoho smutný, RJ vás zaměstná( jestli nejste alkoholik a máte čistý trestní rejstřík) i to dieslové auto a traktor můžete mít. Jančura si tu spotřebu hlídá.

              • Člověče,proč tady vymýšlíte takové bludy?Stejnosměrné vozidlo bude k ničemu,když do 10 let bude mezi Děčínem aStřekovem 25 kV.

                • pošlete mně vaši adresu? jestli se dožiju, tak bychom tu střídavinu za tych deset let mohli oslavit. Nemá nejdříve být střídavina do říkovic jak se bude dělat elektrifikace zlínky? Tych Vašich deset roků vynásobte aspon 2,5X.
                  Vy jako si myslíte, že jančura koupí pro vaše oči střídavinu a bude čekat 25 let než totam změní?

                  • Já nic RJ radit nebudu.Oni sami ví,co mají koupit.Z rad Petra.R budou mít leda legraci 🙂
                    Panter je velký a drahý na soutěžené tratě.A koupit stejnosměrnou jednotku je úplná kravina.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora