Dopravci Železnice

RegioJet poprvé uspěl v regionech, má provozovat vlaky v Ústeckém kraji

Jednotka Bombardier Talent v barvách RegioJetu na lince mezi Bratislavou a Komárnem. Foto: RegioJet
Jednotka Bombardier Talent v barvách RegioJetu na lince mezi Bratislavou a Komárnem. Foto: RegioJet

Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.

RegioJet má získat od prosince 2019 smlouvu na deset let. V poptávkovém řízení nabídl za 1,005 milionu kilometrů ročně 149 milionů korun. Ústecký kraj chtěl v soutěži nové elektrické jednotky, které nahradí většinou dieselové jednotky Regionova, které na těchto tratích jezdí. Zatím jde o oznámení o záměru uzavřít smlouvu. Jde o první zakázku RegioJetu v Česku na provoz regionálních vlaků.

Podle náměstka Ústeckého kraje pro dopravu Jaroslava Komínka byla nabídka RegioJetu o zhruba 50 korun na vlakokilometr nižší než ostatní. „Budeme s nimi teď jednat a budeme po nich žádat garance jejich nabídky,“ dodal Komínek.

RegioJet v soutěži porazil dosavadního dopravce České dráhy, Arrivu a Leo Express. O soutěži jako první informoval deník Zdopravy.cz v červnu. RegioJet zatím neuvedl, jaký vlak nasadí, podle zdrojů deníku Zdopravy.cz má jít o elektrické jednotky od polského výrobce Pesa.

Ústecký kraj si zvolil poptávkové řízení, které nahrazuje klasickou soutěž, přitom v podstatě soutěží o nejlepší nabídku je. Zákon takový způsob výběru umožňuje. RegioJet má jezdit z Děčína po pravobřežní trati do Ústí nad Labem-Střekova, z Ústí nad Labem do Bíliny (přes Úpořiny, dosud linka U5) a z Mostu do Žatce (linka U13), k tomu získá také část provozu na tratích Most – Žatec, Most – Bílina, z Ústí nad Labem západ do Štětí (jeden pár spojů denně) a Teplice – Litvínov.

Oproti stávajícímu rozsahu dojde k navýšení provozu ročně o zhruba 150 tisíc ujetých kilometrů, vlaky tedy budou jezdit častěji než dosud. Zatímco kraji dosud na těchto tratích stačily motorové vlaky, nově požaduje jen elektrické. Podle mluvčí kraje Lucie Dosedělové poptává takové soupravy i kvůli špatnému ovzduší v kraji. „Ekonomická životnost drážního vozidla je 30 let, což by v případě pořízení motorových jednotek znamenalo na další 30 let zvýšenou zátěž životního prostředí v Ústeckém kraji. Ústecký kraj podporuje, aby na tratích, které k tomu mají potřebnou infrastrukturu, jezdily vlaky pokud možno s čistou trakcí,“ dodala Dosedělová.

Kromě elektrického pohonu bude podmínkou nízkopodlažnost, klimatizace nebo možnost přepravy jízdního kol či kočárků. Soutěž počítá s nákupem sedmi krátkých souprav pro zhruba 100 cestujících.

Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje zatím firma nemá informaci o vítězství k dispozici oficiálně. „Předpokládáme, že budou následovat jednání se zástupci Ústeckého kraje o dalším postupu. Každopádně by to byla vynikající zpráva zejména pro cestující, kteří se díky tomu dočkají lepších a modernějších služeb v regionální železniční dopravě v rámci Ústeckého kraje,“ řekl Ondrůj.

210 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Konkrétní dotaz: Cestující jezdící pravidelně do zaměstnání z Litoměřice město – Mělník. Jednu cestu jezdí rychlíkem a zpět osobákem. Dneska používá u vlaku ČD kartu IN25 + měsíční ( čtvrtletní) traťovou jízdenku. Pokud se změní dopravce, tak na tu cestu rychlíkem bude moci dál používat jízdenku ČD. Ale při zpáteční cestě osobním vlakem pojede část cesty s ČD a ve Štětí bude muset přestoupit do vlaku dopravce RJ. Tam mu jízdenka ČD platit nebude. Takže zaplatí další jízdné, které má dnes už zaplacené. Měsíční ( roční ) jízdné DÚK mu nepomůže, neb v úseku Štětí – Mělník neplatí. Stejně jako PID neplatí ze Štětí do Litoměřic. Ve výsledku se jízdné pro „přeshraniční cestující zdraží a to možná podstatně. A cestující, kteří jezdí pravidelně ze stanic, kde rychlíky nestaví to budou mít ještě dražší .

    • No jestli se ČD neumoudří, tak opravdu platit nebude. Nezbývá než doufat, že se Regiojet rozšíří i do Středočeského kraje…

      • no fuj ještě toho trochu… at si je na moravě a necpe se do čech

        • Coudy: No kdyby ČD ztratilo celý vlakodrom kolem Brna a Ostravy, to by bylo infarktů a pokusů o sebevraždu.
          V řekách a potocích by tekla nějakou dobu slaná voda.

          • ať si jezdí po ČR třeba 50 dopravců ale chci jet na jednu jízdenku a ne abych si pořizoval x aplikací na dopravce a kupoval x jízdenek…

        • A ty si jdi třeba na Sibiř. Fakt už někteří ve své nenávisti nejste normální, že vše vám vadí, ale předražené a nehorázně předotované ČD ne? Nevidí, neslyší, jen velebí Černou díru. Kdyby měly odškodňovat jen minimálně cestující za ty komplikace, co jim svými zpožděními způsobily, už dávno by zkrachovaly a už by stát nad nimi nemohl držet ochrannou ruku.
          Jednou se snad dočkáme i funkční železnice, my samozřejmě ne, ale věřím, že jednou k tomu dojde, třeba pomocí té „nenáviděné byrokratické“ EU.

          • Předražené? Jedny z nejlevnějších v evropě? Zpoždění? Otázka proč k tomu zpoždění dochází. Ale z pravidla na 50 let staré infrastruktuře se špatně dělá spolehlivá služba. Navíc pokud jsou tam opravy. Nebo špatné možnosti křižování diky infrastruktuře.
            Tak se jděte proškolit do Anglie a pak rencejte. Předotované? Dotační poměr je podobný jako ve Švýcarsku. Méně dotací, dražší jízdné, odliv cestujících. Stát dlouhodobě neplatil za služby ČD a uměle je zadlužoval. Jako vše.

            • Ty jsi úplně mimo Jane. Ano ČD JSOU předražené a nabízí otřesné služby. S RJ se za 119korun dostanu z Brna do Bratislavy, mam místenku, klimatizaci a zdarma vodu. Za 129korun ve vyšší třídě to samé a jeste televizi s filmama, jidlem za pár kaček a kávou, novinama a půjčením sluchátek (zdarma). Co dostanu u ČD? Stojí to 250korun, většinou sedím na schodech u dveří nebo na zemi, protože všechny sedadla jsou obsazená a ulička je taky tak narvaná, že vzdám jakýkoliv pokus se jí prodírat. A to jsou mezinárodní linky… o těch lokálních, kde jezdí 50 let staré hnusné vozy, ani radši nemluvím.

          • LoL… tak tohle je presna ukazka… Vi o tom prd. Predpokladam, ze se ani nenamahal zjistit uroven dotaci a cenu jizdneho napr. v Nemecku (pri srovnatelnych nakladech na energie, pohonne hmoty a na nove vlaky). Objektivita absolutne zadna. Takze nevidi, neslysi, ale jeho prispevek je pritom plny nenavisti. Perfektni trefa. Dekuji, pobavilo. 😀

    • No, z popisu to vypada, ze platit nebude. Zde je asi jedina cesta… neptat se tady, ale zacit hromadne tlacit na politiky, aby se zacali zajimat o skutecne potreby vlastnich obyvatel, protoze politici tim vlakem nejezdi. Na problemy cestujicich se totiz jako obvykle nemyslelo. Takze je potreba zacit klast neodbytne otazky, upozornit na problem, ptat se jak bude problem vyresen a zda to bude driv, nez problem nastane v praxi, nebo zda bude do vyreseni problemu nabidnuta ze strany kraje nejaka kompenzace za pripadne vicenaklady vznikle jejich vinou… Zkratka nedat jim vydechnout, nenechat se odradit a doufat, ze se politici proberou… Oni tam jsou totiz pro vas a ne vy pro ne. A kdyz se neproberou, tak jim v pristich volbach dat kopacky.

    • Jak jsem psal již níže u trati Ústí – Štetí se zatím nic nemění, Regiojet zde bude provozovat pouze jeden pár, kdy dnes večerní regína z Úpořinky jede přespat do Štětí a ráno ve 4 zpět. Tak snad se to tolika lidí nedotkne.

  • Vznikají zajímavé podněty. Po vysoutěžení nového dopravce v Ústeckém kraji – bude potřeba dělat u Regiojetu povinné rezervace do všech vlaků? A pokud bude všechno obsazené, tak cestující nepojede? A jak si myslíte, že to bude s uznáváním IN karet a začleňováním jednotného jízdného do budoucna u ostatních dopravců? Nejenom v oblasti Ústeckého kraje, ale i ostatních krajů. Na to by měl odpovědět v prvé řadě náměstek pro dopravu pan Komínek. Je pro něj úspora pár milionů korun v kase Kraje důležitější než spokojený cestující?

    • Bud si poridite kreditovou jizdenku u Regiojetu, coz lze udelat z mobilu a nebo v ramci jizdenky Usteckeho kraje.

      • V regionální dopravě žádná kreditka Regiojetu neplatí (viz Bratislava – Komárno). Ta jej jen pro komerční dopravu. Tady bude platit tarif DÚK a ten je stejný pro všechny dopravce. Zda má DÚK nějakou čipovou kartu, to netušm, možná ano, ale to nevím.
        Ovšem domáhat se planosti IN25 je cynismus. Už její zavedení )tehdy jako Karty Z byla ta největší zlodějina, jakou kdy ČD udělali. Místo aby na ni dali slevu, tak obyčejné jízdné převedli na zákaznické (čili žádná sleva) a obyčejné bez karty zvedli o 60 procent. Bylo to v roce 2002, dodnes si tu zlodějinu dobře pamatuji. Takže IN karta není žádný slevový produkt, jen běžné cestující platí přehnaně drahé jízdné. Důkaz je i v tom, že jakýkoliv vlakový dopravce nabízí své jízdné přibližně na úrovni IN25. U6 v tom je vidět nesmyslnost této karty a doufám, že časem přirozeně zanikne a nahradí ji nějaký produkt, které nabídne levnější jízdné jak je to u většiny autobusových dopravců nebo krajských karet (zatím znám jen ODISku, kartu IREDO nebo plzeňskou kartu, ale plzeńský kraj není (doufám že jen zatím) v jednotlivém jízdném zaintegrován. –

        • Ale dyť soukromí dopravci brblali, že cizinci jezdí za české dotace daňového poplatníka… A tohle to řeší.. A je to stejné v Rakousku. Švýcarsku. Německu..

    • Musím říci, že „zajímavost“ podnětů je přímo úměrná blbosti nebo předstírané blbosti tazatele, například váš dotaz s povinnou rezervací je zatím kandidát na bednu.

      • Co je na tom na bednu? Jančura zatím v ČR jiné než povinně místenkové vlaky neprovozuje, a tak je tato otázka celkem namístě.

        • Na bednu to samozrejme neni, je to proste jen dotaz od cloveka, ktery neni odbornik na dopravni obsluznost, takze dotaz vyzniva trochu naivne, ale na tom neni nic spatneho, protoze kazdy nemuze byt odbornikem na vse. Naopak je dobre, ze se pta… zajimat o deni kolem sebe by se totiz melo mnohem vice lidi.

        • Možná se stačí podívat na Slovensko, zpráv o jeho působení tam v objednané dopravě bylo i zde dost.

        • gogo- kdybyste byl čtenářem zdopravy tak byste věděl, že RJ v čr provozuje i bezmístenkový system dopravy.

    • K prvnimu dotazu… ne, povinna rezervace zde opravdu nebude, jedna se o provoz v zavazku verejne sluzby. Kapacita bude objednana na nejakou prumernou obsazenost a pokud obcas pojede lidi vic, tak pojedou „na stojaka“ stejne jako u CD.
      K druhemu dotazu… ne, nikde informace o uznavani IN karet, nebo o vzajemnem uznavani slev a jizdneho nepadla… a predpokladam, ze kdyby to fungovat melo, tak se o tom bude vsude mluvit. Bohuzel politici stavi dum od strechy… kaslou na to zakladni a zacinaji tim, co melo prijit az na zaver. Problemy cestujicich je nezajimaji.

    • Zajímavé je, že vám všem tak hrozně vadí, že si u každého dopravce, kterého na své cestě použijete, musíte koupit jízdenku. V naší kotlině dosud bylo dané, že je jeden dopravce a koupíte si jízdenku z A do B s několika přestupy v jedné pokladně.
      A to teď už neplatí, protože dopravců je víc. No a to je ten kámen úrazu a vděčné téma diskusí.
      Podívejte se na autobusové dopravce. U nich vám nikdy nevadilo, že na každý spoj, který na své cestě použijete, musíte mít vždy novou jízdenku. A to i v rámci toho samého přepravce. Pokud při své cestě pojedete např. s Cometem a budete někde muset přestoupit opět na Comet, musíte si na ten další spoj koupit novou jízdenku. Nelze a nikdy nešlo jet na jízdenku jedinou a několikrát cestou přestoupit.
      Tak proč vám to tak strašně vadí u vlaku? To je fakt takové omezování vašich práv a tolik vás to obtěžuje?

      • Víte, kde leží ten zásadní rozdíl? V manipulační přirážce…

        • No tak ať si jí národní dopravce přestane účtovat a bude po problému.

          • To neni dobry napad. Pokud manipulacni prirazku zrusi, tak se ve vetsi stanici spousta lidi nahrne do vlaku bez listku, protoze bude vedet, ze ten pruvodci je za ty 2-3 zastavky zdaleka vsechny neodbavi. Ono neco jineho je to v dalkovem vlaku, kde ma do dalsi stanice spoustu casu a neco jineho na osobaku, ktery stavi kazdych 3-5 minut.

            • I to by se dá lehce vyřešit. aby se daly kupovat jízdenky hned bez ohledu na dopravce. Odstoupilo ale od toho právě ČD. Dala se kdysi koupit jízdenka z Ostravy přímo až do Vrbna pod Pradědem, výsledkem byl součet jízdného za ČD a ATW a jedna jízdenka. Na Slovensku to jde normálně, dá se koupit jízdenka např. z Trnavy do Dunajské Stredy, opět je to součet a člověk se o to nemusí už více starat, stejně i obráceně…. Tak proč to nejde i v ČR. Kdo to blokuje? Samozřejmě že ČD, které blokuje vše, co se dá. To by snad žádný problém by nebyl. Stejně jak u jízdného MPS si to pak přerozdělí se ZSSK (taky je výsledná cena součet), tak v době rozvinuté elektroniky by toto žádný problém nebyl. Nafukuje se vše uměle jak jen může a jednoduchá řešení nikdo nevidí. Spíše nechce vidět, aby se otevírání trhu mohlo co nejvíce oddálit.

              • Vyresit se to jiste da. Ale vzhledem k mnozstvi dopravcu, kdy na koridoru muze jet osobak objednany krajem u dopravce A, rychlik objednany ministerstvem u dopravce B a pak treba dalsi dva komercni dopravci… ? Co kdyz ani jeden z tech dopravcu nebude CD ? Tohle si bude muset vyresit ministerstvo a je to problem, kterym melo zacit. Vzdyt ani nevime ktery z tech dopravcu bude mit povinnost uznavat mezinarodni jizdni doklady…

      • Ale to je preci jedna ze zasadnich vyhod vlaku, jedna jizdenka z bodu A do B bez ohledu na to, kolik tam je prestupu a kolik kraju projedu. Barak se taky stavi od zakladu a ne od strechy, takze nejprve doresit toto a pak at si soutezi.
        Nevim proc to furt srovnavate s autobusy, kdyz to je jednoznacna cesta zpet a treba u mne to je jednim ze tri zakladnich duvodu, proc preferuju vlak pred autobusem. Kdyz si tuto prasecinu nechame libit, tak se brzy dockame toho, ze i na metro bude potreba na kazdou trasu jiny listek a pri prestupu na tramvaj dalsi… Sorry, ale tohle neni smer vyvoje o ktery bych stal.

  • Tak koukám to je asi rekord 147 komentářů, tak gratuluji.
    Ale k věci, moc z toho nadšený nejsem a hlavně kde vezmou soupravy? Jak píšete v komentářích, třeba už je dohodnut s PESOU anebo si koupí ojetý motoráky z Německa a je vyřešeno Arriva je má taky, ale u ní to není problém, těch je tam dost.
    Jak píše pan Sůra, Ano v koalici není, je tam ČSSD, ale ve vládě jsou oba subjekty, tak asi tam musela být dohoda a komunisti je podporují.

  • Z hlediska kapacity by asi postačovala jedno vozová jednotka. Máte nějaké typy na výrobce, kromě zatím nekoexistující Pesy. Desiro ML je nejmenší dvou vozové.

  • Pořád řešíte přestupy na hranicích kraje, nutnost kupovat víc jízdenek atd. A popravdě, kolika lidem to vlastně vadí? Kolik lidí cestuje třeba z Duchcova do Českého Krumlova, a musí využít tedy 3 dopravců (RJ+ČD+GWTR). Já myslím že takových lidí je naprosté minimum, že se to dá zanedbat. Regionální doprava je určená přednostně pro občany kraje, co jezdí na krajskou IDS. Podívejte se do Německa – tam mají dopravní svazy, a mnohde platí že vlacích i jiných dopravních prostředcích platí pouze jízdné toho daného svazu a žádné jiné. Takže i když tam jezdí DB, tak nesmí prodat jízdenku za svůj tarif, ale pouze svazový. A lidi tam s tím problém nemají.

    • No mě to sakra vadí. Se podívejte, kde třeba jsou hranice jiho moravského kraje. Zastávku za Brnem.
      A já využívám trať napříkald z frenštátu do valašského meziříčí. Která je na hranici kraje. Nyní je úspěšná, jezdí tam mnoho lidí. A nestojím o to, aby ji někdo zlikvidoval, tím, že nebude objednávat, nebo že tam nasadí předražené jízdné. Stejně jako na mnoha tratích na Slovensko. A to je celý systém tratí. Na Kopřivnici a podobně.

      • Přestaň tady prosím lhát. Trať č. 323 až do Valašského Meziříčí je zaintegrována v ODIS, takže jde o přechod krajů jen čistě papírový, ne skutečný a je tam pravidelný 2 hodinový interval. Rovněž na ODIS můžeš jet busem z Frenštátu až do Rožnova, dokonce u 380 až do Horní Bečvy…. Rovněž i z Nového JIčína můžeš do Val. Meziříčí jezdit busem bez problémů, a to dokonce dvěma směry (buď po trase zrušeného vlaku – 617 nebo přes Lešnou – 668). Vše je v ODIS. Když se chce, tak to jde a dopravce na to nemá žádný vliv, ale objednavatel.
        Naopak na zmíněné Slovensko vlakem se mnohem jednodušeji jezdí RJ a LE, které nesmyslné rozdělení republiky nijak nerozllšují, kdežto ČD konči v Mostech u Jablunkova nebo Horní Lidči a dále je nic nezajímá a navíc předražený mezinárodní trať, kdo chce jet dále. A za Žilinu je vše jen povinné místenkové!!!! Nyní jsi, i když nechtěně potvrdil to, že kdokoliv kdo pojede, je lepší než ČD. Vzájemné jízdenky komplikuje jen ČD, např. u RJ lze koupit jízdenku na Arrivu a opačně to snad platí také.

        Proč nebojuješ proti neexistující nebo omezené dopravě např. mezi olomouckým a pardubickým krajem (Králíky – Štíty, Dolní Lipka – Hanušovice, Chornice- Dzbel apod.) a tam na obou stranách jezdí Čd a jak to vypadá, tak to vědí všichni. Ale hlavně, že sis opět rýpnul do RJ nebo nějakého alternativního dopravce a Tvé oblíbené ČD jsou samozřejmě bez chyby. Že jsou 2x dražší a 2x méně spolehlivé, je už věc vedlejší.

        • Ok. Ale je to za hranicí kraje. Že tam platí odis jsem ani nevěděl. Proč? Protože na něj ani nejezdím. Jednak dřív nabízeli pouze časové jízdné na měsíc a podobně. A když jsem si cvičně počítal jinou mou trasu – odis 9+km. S ČD jsem na 34 Kč (s in50) odis 50Kč. Jsem naprosto spokojen se státním systémem.

        • A už tak tam cestujicí vetšinou musí čekat cca 20 minut ve Frenštátě. Než se milostivě rozjede vlak dále. Takže cesta na Prahu, Olomouc a všude se značně protahuje.

        • Valašského Meziříčí je ve Zlínském kraji a některé vlaky z Přerova nenavazují na vlaky do Ostavy/Frenštátu.S osobními vlaky z Suchdola na Odrou to je taky komické jak musíme přestupovat směr Studénka.Kraje si hrají na svojem písečku

          • No třeba v tom není „hraní na svém písečku“, ale vazba Os na takt páteřní trati, která v některých případech nemá šanci vyjít z obou stran.

            Někdy by třeba i vyšla, ale muselo by se něco projet, něco zrychlit, něco peronizovat a namísto brejlí s Bymee nebo 842 nasadit rychlé a nízkopodlažní vozidlo…

      • Na tuto ptákovinu jsem už prostě musel jako místní jít reagovat, naštěstí nejsem sám, byl jsem předběhnut (díky Alex). F-VM je pouze trpěný pozůstatek dřívější trati Ostrava-Kojetín, o té úspěšnosti se dá dost polemizovat (snad ráno do škol a zpět) – svědčí o tom nasazovaná vozidla i poloviční jízdní řád než na druhou stranu do Ovy, tímto způsobem je to rozbito už minimálně 20 let dozadu. Kdyžby kraje něco chtěly zachránit mezi sebou, tak měly zachraňovat minimálně Jičínku mezi mnohem většími sídly, ale ani ta potenciál neměla rozbitím v Hostašovicích, které se za ty roky nikdy nevyřešilo (nikdo neholduje hodinovým čekáním na přípoj). Stejně tak je to rozbité ve Frenu, drží to pouze hypotetická odklonová trasa (nicméně poslední velký odklon jsem viděl v 97 při povodních), o elektrizaci se stále jen kecá a doteď se neví, kde bude ve skutečnosti končit. Cestující prostě buď jedou do Frenu nebo z něj, těch pár co projíždí si musí sakra volit spoj a i ty přímé mají obvykle prostoje. Toliko k té funkčnosti 🙂

    • Tak se podívejte do Švýcarska tam to jde v pohodě. A kupování více jízdenek není usnadnění pro cestující.

      • Jenze tam maji zcela jine politiky. Tok chce stavet barak od strechy, ale zaklady mu chybi a v krajich je to stejna pohroma. Kazdy na svem pisecku, ale potreby obyvatel jsou jim ukradene. Koho z tech politiku zajima, ze jejich obyvatele musi za praci dojizdet i do jineho kraje ? Dnes to resi tarif CD, takze to jako problem nejspis vubec nevnimaji…

        • Na MD ČR to ovšem začalo už dávno před Ťokem, navíc se na tom rozmáhání se toho GRÓSBORDELu (bohužel) „úspěšně“ podílela i mnohá vrcholová vedení ČD, jimž vývoj situace buď nevadil, nebo byla tak neschopná, že jen se zpožděním a hloupě reagovala na to, co rychleji a s drzejšími čely presentovali privátní dopravci (což, bohužel, trvá až dosud) …

          • „Drzejší čela“ porazila poctivé ajznboňáctví 20. let XX. století – kam ten svět spěje…

            • No, právě – jen to těm předchůdcům Štěpána s Krtkem docházelo vždy až pozdě …

              • Ona je otazka zda jim to dochazelo pozde, nebo zda si jen nechteli palit prsty, protoze ted, kdyz se neco konecne dava do pohybu, tak co udela Tok jako prvni ? Zacne resit ten chliv na MD ? Ne, chce vymenit vedeni CD. Neprijde mi to jako nahoda…

    • V tom Německu to není tak absolutní jak píšete, týká se to asi hlavě obyčejných nebo traťových jízdenek. Třeba takový InterRail platí ve všech prostředcích DB (včetně berlínského S-Bahnu) bez ohledu na dopravní svazy. A uznávají ho tam i mnozí soukromníci. Podobně to bude předpokládám se standartními mezinárodními jízdenkami. U nás s InterRailem máte u soukromníků smůlu, což je obzvlášť smutné u GWTR na trase do Č. Krumlova, kam proudí hodně zahraničních turistů co právě ten IR mají.

    • Denně se dojíždí za prací přes hranice kraje ledaskde. Když nebude spojení, nebo nebude finančně výhodné, tak budou jezdit lidi autem. Finančně to dosud lze řešit In Kartou. Po rozbordelení to nepůjde.

      • A tohle si taháte z jaké tělesné dutiny? Já mám tarif PID na jednu jízdu skoro o 20 Kč levnější než IN25…
        Finančně to lidi řeší spíš autobusem (který má fyzikální vlastnost, že je levnější a obvykle i pohodlnější) než IN kartou.

        • 1. diskutujeme zde o železniční dopravě
          2. neexistuje jenom Praha a PID

          Z uvedených trasách stačí například dojíždět z vesnic u hranic ÚK do Mělníka. Podívejte se na mapu, kde se u hranic krajů nachází větší města. Ono se totiž nedojíždí jenom do Prahy.

        • To taha z praxe. U nas je tratovka IDS konkurenceschopna jen proti tratovce bez Inkarty. S IN25 uz se vyplati tarif CD a s IN50 uz vubec neni o cem mluvit. Jinak autobus je mozna levnejsi (neporovnaval jsem), ale urcite neni pohodlnejsi.

          • Urcite takova situace nastat muze, stejne tak jako muze nastat situace opacna – v mojem pripade. Predevsim ale verim, ze k dohode v jizdnem dojde.

            Autobus neni pohodlnejsi mozna pro vas, ale stale je pomerne dost lidi, kteri ho povazuji za bezpecnejsi (zeny), nebo jezdici bliz k domu, nebo vic user friendly nez vlak.

            • Jasne, koukam se na to ze sveho uhlu pohledu a ono pohodli a bezpeci hodnotim mozna trochu jinak. Me treba silnice bezpecnejsi nez zeleznice urcite neprijdou.

              A ono pohodli ? Pri pravidelnem dojizdeni autobus zastavuje a rozjizdi se pomalu na kazde krizovatce… to u vlaku je mnohem klidnejsi jizda, takze nez vyjedem z mesta, tak uz davno spim, proto po prijezdu na misto jsem fit, ale u autobusu je mi kolikrat akorat spatne. Navic moznost pouzit WC se u vlaku take obcas hodi a to v regionalnim busu neni vubec a v dalkovem spis takova nouzovka, kde o tom, ze jdu na WC vi cely autobus. Na delsi vzdalenosti se da ve vlaku projit a protahnout se, coz u busu nehrozi. Nebo mohu pracovat, pripadne si cist a to bez toho, aby se mi udelalo do 5 minut nevolno.
              U autobusu mam navic jednu velmi negativni zkusenost a to z pravidelneho dojizdeni do meho prvniho zamestnani. Tehdy jsem dojizdel s prestupem na jiny bus… sice za CSAD na jednu jizdenku (tydenku), ale prestupovalo se na otevrenem autobusaku bez cekarny a cekat ve 4:30 rano, v unoru, kdyz bylo -15 stupnu a foukalo, na opozdeny pripoj nekolik desitek minut, navic bez informace o dobe prijezdu, tak to bych nepral nikomu. U vlaku v prestupnich stanicich vzdy byla alespon ta otevrena cekarna a informace o prijezdu pripoje.
              Takze za mne… jednoznacne vlak a vyuzivam vsude, kde to je jen trochu mozne.

    • Ze statistických údajů je potvrzen pravý opak toho, co zde tvrdíte. Lidi přestávají jezdit na krátkých vzdáleností, ale narůstá počet cestujících na dlouhých trasách. Pokud bude muset cestující na hranicích každého kraje přestupovat a řešit jinou jízdenku, tak se na cestování vlakem vykašle. Pokud se podíváme např. do Německa, máte pravdu, mají svazové jízdenky, ale i celoněmecké. Např. Quer-durchs-Land-Ticket. Bohužel cena těchto jízdenek každým rokem rapidně roste, takže cestující přecházejí masivně do autobusů (Flixbus).

      • Možná byste mohl pochopit i to, že lidi jezdí větší vzdálenosti proto, že přibývá cest mezi velkými městy ležícími na koridorech na úkor aut a autobusů.

        Příspěvek regionální dopravy do tohoto trendu je spíš opačný – klesá počet kratších cest, což pomáhá růstu průměru… Co si tak pamatuju, tak vystupovat z vlaku a kupovat si novou jízdenku na cestě z Prahy do Ostravy člověk opravdu nemusí.

    • Mně se hlavně líbí, jak vždycky líbí jak někdo vytáhne nějaký dvě díry a řekne, že tak nikdo nejezdí. Jenže místo Duchcova tam má být Ústecký kraj a místo Krumlova Jihočeský a těch lidí už bude dost. A ve chvíli když se rozhoduje zda pojede autem a zjistí, že si musí prostudovat jízdné např. ve třech krajích a kupovat tři jízdenky tak se na to vy… pojede autem.

      Jen pro představu v Duchcově na sednu na osobák RJ do Ústí, tam nasednu na rychlík LE do Prahy, v Praze nasednu na rychlík ČD do Budějic, a do Krumlova pojedu osobákem GWTR…..

        • Tak to good luck zejména v rychlících mezi Prahou a ČB, cyklisti jsou tam dost na obtíž, některé rychlíky mají i kapacitu zvící celých 12 kol. Povinná rezervace do konkrétního vlaku je samozřejmostí.

  • Moc z toho nadšený nejsem, ale počkám, až jak se věc vyvrbí. Z Jančurova podnikání mám smíšené pocity. Jo, zkulturnil cestování vlakem a počet cestujících se zvýšil tím, že je rozmazlil. Ne však tím, že jsou vozidla čistá a personál příjemný, to by mělo být samozřejmostí. Ale rozmazlil je tím ostatním servisem, který po jisté době není schopen udržovat. Rozmazlil je tak, že se objevují absurdní stížnosti, že se neroznáší tamto a toto. Pak se mi nelíbilo hlavně to, jak ubral vozy na jedné trase, aby mohl s čím jezdit na druhé. Od jakéhokoliv dopravce čekám, že mě za slušnou cenu ve slušných vozech a se slušným personálem odveze do cíle. Víc snad ani není třeba.
    Za mě z toho jsou tato pozitiva a negativa, která už tady zazněla, ale dovolím si je shrnout.
    P1: Bude jezdit víc vlaků.
    P2: Pod trolejemi se bude jezdit elektrickými vlaky.
    N1: Dokud není vyřešeno uznávání jízdného, je podle mě špatný nápad pouštět na železnici další dopravce. Platí to pro pozemní dopravu obecně.
    N2: S čím tam bude jezdit?
    Na jízdenky kladu obzvlášť velký důraz, protože ne každého baví trávit čas na internetu a hledat nejvýhodnější cenu na spojení. Copak je takový problém se ideálu švýcarského modelu aspoň trochu přiblížit? Sotva jsme přešli na taktové jízdní řády, zase si tu síť rozhážeme tarifní politikou.

    • To je částečný problém pokud budou platit výhradně jízdenky DÚK. Znamená to sice odbavení na 2 jízdenky, ale ty lze v rámci kraje na pokladnách i ve vlaku ČD, který v kraji alespoň 1x zastavuje lze zakoupit.

      • Doufám v to, že zde bude platit tarif DÚK. Jinak to fakt nemá smysl.

    • N1: Jenže na co je Vám státní dopravce, když jeho pokladní neumí vydat požadované jízdenky a nemá ponětí o jejich platnosti? Takže tarifní binec je zde už nyní. Další dopravce to nijak dramaticky neovlivní.

      N2: To je starost dopravce. Když nabízel elektrická vozidla, asi je dokáže sehnat…

      • Přiznám se, že pokladní moc neřeším, protože jsem u pokladny nebyl víc než pět let.
        Sehnat vozidla je sice starost dopravce, ale aby se pak nestalo, že je nesehnal včas. Ostatně – nestalo se to už Jančurovi jednou?

    • Pod trolejemi se bude jezdit elektrickými vlaky-to u se mohlo dávno ,ale za to muou kraje.. Uznávání jízdenek nikdo netřeší.Jančuruvi jde v první radě o zisk pak o zisk a pak o zisk, cestující někde hodně vzadu.

    • a.r.: Muzete si vybrat, zda bez prakticky bez palubniho personalu nebo steward(ka) v kazdem vagonu.

      • Já si vybrat můžu, ale nedávno se psalo o tom, že mu chybí lidi i do těch vozů, kde stewardku garantoval.

    • „P1: Bude jezdit víc vlaků.“
      No, abyste se neradovali příliš předčasně: když podělím „zhruba 150 tisíc ujetých kilometrů“ počtem dní v roce (365), vyjde mi průměr přibližně 412 vlkm na den – je sice otázkou, kam všude a jak bude to navýšení výkonů rozděleno, ale ani tak mi to nepřijde jako nějaké velké rozšíření rozsahu dopravy (odpovídá to přibližně celodennímu dvouhodinovému intervalu na nějakém cca 20 km dlouhém úseku).

      • Jistě, není to nějaké brutální zvýšení, ale pořád je lepší, že počet spojů poskočil trochu nahoru. Člověk se musí umět radovat i z mála. 🙂

    • Jak může být negativem N2 Jančury to, že vy nerozumíte textu článku, kde se o vozidlech píše?

  • Hnutí ANO vrací Jančurovi podporu ve volbách ,dojde to tak daleko,že budou ČD přivedeny do těžké krize,pak bude Ťok vyhozen a Jančura spokojen.Nebudou rozhodovat finanční kriteria,ale ideologie.Něco podobného se chystá ve větším v Jihomoravském kraji,který má nejlepší IDS v republice(provozovanou ČD).Národní dopravce musí být zničen,umenšen,ohrožen.Divím se panu Mossovi,že se na tuto likvidaci nechal najmout.Z funkce předsedy představenstva by měl hájit zájmy firmy,ne soukromých dopravců….

    • Re. Bratt
      Ano, pan Moos a jeho parta má pomoci cirkusu ČD aby byl konkurenceschopnější a mohly soutěžit s nízkonákladovkami.
      Jinak to co píšete o politice je stíha, jako když vyšije.

      • Ti Tví nízkonákladoví pobírají na lukrativních linkách největší dotace….

            • Váš psychiatr, ten na vás musí dostávat asi hoodně velké dotace – prostě prachy od státu.

            • Když s nimi ti studenti nepojedou, tak jim nikdo žádné státní slevy kompenzovat nebude, takže tam to komerční riziko je nadále. Pokud si poživatele státem nařízených slev stáhne jiný dopravce, bude ty kompenzace pobírat on. Pokud to někdo umí lépe, je to jeho umění, ale s objednávkami to nemá pranic společného.

            • Ok dotace za kompenzace nařízené státem rostou. Ale kolik to je. Miliony, možná několik desitek milionů ročně a kolika miliardami dotuje stát CD a další dopravce? Tam jsou tisíce milionů pokud me teda moje informace neklamnou. Jednou si k tomu sednu a zprumeruju kolik má RJ na vlkm kompenzace a kolik bere CD dotace e za obslužnost. Teď nedávno jsem jel vlakem 89km a jízdenka stala přes 120kc. Tím bych z RJ dojel z Prahy někam k Olomouci anebo před Brno…… A k tomu ještě stát doplácí dalších x Kč řekl bych bratru na 80 míst 100kc/km takže dalších cca sto korun z daní nás vsech, za to že já jedu vlakem který je z nějakých 60procent zaplněn.

              • K tomu ani neni potreba si sedat… uz to kdysi bylo vycislene na trati Praha – Ostrava. Pred nastupem soukr. dopravcu tam stat na dotacich a kompenzacich vyplatil 19 mega rocne a to v tech kompenzacich byla i statem narizena sleva pro duchodce. Po nastupu konkurence stat na tuto trat zrusil dotace, ale na kompenzacich vyplatil 97 mega a to bez slevy pro duchodce, kterou MF za Kalouska zrusilo. Takze ona „komercni“ doprava vychazi pro danoveho poplatnika cca 5x (kdyby byla sleva pro duchodce tak 7x) draz, nez to „dotovat“ bez soukromniku.
                Ale statu to zrejme nevadi, proto slevu pro studenty navysi a vrati v navysene podobe i slevu pro duchodce. Tim se dostaneme do stavu, kdy stat zaplati za Pha-Ova cca 12x vic (po odecteni inflace mozna jen 11x), nez kolik se platilo v dobach, kdy tam jezdily pouze CD.
                Jestli je v tom vic populismus (sleva se tyka studentu a duchodcu)m nebo snaha o transfer penez od danoveho poplatnika do soukromeho sektoru netusim.

        • Re. Bratt
          Pokud hovoříme o malinkatém Českém písečku, tak máš patrně na mysli tzv. Studentské slevy. Víš, nikdo nenutí studenty jezdit s Jančurou. Oni s ním jezdí ale asi raději. Jsou mladí, chtějí funkční wi-fi a pohodlí. Možná kafe. Nabídne jim to na stejných trasách ČD?
          A k tomu letenky na výměnné pobyty nebo prodloužený víkend atp.
          Já se hlavně dívám do zahraničí, kde taky vyzobávají low costi ty největší rozinky. Hlavně v obsluze venkova či meziměsto. Samozřejmě že zkostnatělé DB jsou úspěšné ani ne v polovině soutěží na dotovanou dopravu.
          V přepočtu na koruny, několika miliardové soutěži na provozovatele vlaků RRX, uspěly Abellio a National Express. A to budou pouze provozovatelé. Nové patrové vlaky Siemens Desiro HC zakoupil dopravní svazek. Vysoutěžil je i se servisem. Takže klíčová dopravní tepna v porůří, kde regionální expresy budou jezdit v taktu až 15 minut ve špičce, budou provozovat pobočky zahraničních dopravců v kombinaci s privátním kapitálem a celé to jde na vrub daňového poplatníka.
          Neříkám, že je to košer ale evr. legislativa to umožňuje. Ostatně jako mnoho jiného.
          Vítězem je nakonec zákazník, resp. občan. To proto, že dostane službu za nejvýhodnější cenu, kterou státní dopravce nedokáže nabídnout.
          Až budeš opět v něčem oponovat, tak nebuď prosím jako zaprdění čestí bafuňáři a vystrč hlavu ze zadele a rozhlídni se jak to funguje nebo nefunguje jinde.

    • V Ústeckém kraji je koalice,v které není ANO. Jakou podporu udělal KSČM,SPD a ČSSD Jančura?

  • Trh úřaduje, s tím nemá Ťok nic společného, ten pouze vidí topení se ČD se stále více nataženou ručičkou. Ono totiž není jen doprava, která hrabká v kapse daňového poplatníka, kerej ten socialismus musí cvakat. ČD jsou stále více nekonkurenční a stát tento moloch nemá sílu dotovat, dotace se za posledních pár let znásobily, přichází období masivního nástupu soukromých přepravců a na jeho konci, privatizace předluženého státního molochu do rukou soukromníků. SŽDC se taky začíná zadlužovat, možná to půjde i s kolejema.

      • Jo. Taky jsem se zasmál. 🙂
        Privátní dopravci? Budou, to na stopro.
        Ale masivně určitě ne.

    • Přibližujete se svými výroky naprosto nedostižnému mimoňovi Petru.R… :-))))

    • Ale jistě že s tím má Ťok co společného. Protože dal krajům prachy bez jakýchkoliv podmínek do 2034. A dělejte si co chcete. Bez podmínek státního jízdného.

    • Možná to půjde i s kolejema. Tak zadlužovat sždc je přece standardní věc. Jako Anglii 🙂 Prostě politické heslo, zadluž, co můžeš.
      ČD od toho, aby přímo konkurovalo soukromým společnostem. To je ta debilita. ČD není moloch. Na jednom vlaku jeden strojvůdce a jeden průvodčí není moloch. Sorry.

      • Tak pro hůře chápající ještě jednou SŽDC, disponuje pouze s penězi, které mu přidělí Ministerstvo dopravy, nikdy si nic nepůjčuje, tudíž se nemůže zadlužit. Půjčit si může jedině stát tudíž Ministerstvo dopravy, ale ve většině případů si půjčky řeší Ministerstvo financí. Jinak „koleje“ nepatří SŽDC, ale jejich vlastníkem je Česká republika.

  • Super, místo staré regionovy ještě starší vozidla .. bravurní potlesk 🙁

    • Bohužel. První roky budou jezdit prý 628, tipl bych však, že bude jezdit vše, co dosud jezdilo v BA. Tam totiž RJ nebude obsluhovat od prosince příštího roku linku S70…
      Spíše mě zajímá, kde vezme nové jednotky.

      • Smlouva RJ na trať Bratislava – Komárno platí do prosince 2020, s možným prodloužením do roku 2024. Ale Ústecký kraj má RJ jezdit od prosince 2019. Vidím tam minimálně roční rozdíl.

  • 1. Jak budou řešit přestupní vazby? Kdo bude rozhodovat o čekání / nečekání přípojů. Kraj si zaplatí vlastního dispečera, nebo se to nechá bez „vedení“? Dispečer ČD to dělat nebude, leda by si to jako extra službu objednal u ČD kraj. SŽDC je to pro změnu šumák. Výpravčí to z vlastní iniciativy dělat nebude, když kvůli tomu může přijít o prémie.
    2. Objednávka v relaci Ústí n/L – Štětí? Jestli si Středočeský kraj nevysoutěží na zbytek trati do Lysé také Regiojet, tak se buď bude ve Štětí přestupovat (geniální), nebo bude vlak z druhé strany končit v Liběchově nebo Mělníku (ještě lepší).
    3. Integrované tarify jsou fajn, pokud nejedete přes hranici krajů. Kdo dojíždí denně, tak si pořídí zákaznickou kartu dopravce, který tam jezdí (u ČD In Karta; otázka jestli na zákaznickou kartu Regiojetu budete mít slevu v rámci ZDO, ale karta existuje). Pokud tam bude ještě přestupovat mezi dvěma dopravci, tak je to jenom další překážka pro cestujícího.

    • bod 2. viz můj komentář níže – týká se jen jednoho páru, kde dnes jezdí úpořinská regína večer do Štětí a ráno zpět.

    • Spoje na páteřní lince U1 Děčín hl. n. – Kadaň-Prunéřov již dnes nečekají na žádné přípoje. Do roku 2019 by měl vzniknout centrální dispečink DÚK, ten bude hlídat navaznosti

      • Tak to nemáte pravdu. Už v Prunéřově se čeká na dva spoje. Dále v Chomutově na GW. Když vlak odjede dřív do Mostu než GW, tak na něj čekáme v Mostě. Mostě se čeká na Oseky a Louny. Dále se čeká obhodinu v Bílině na úpořinku, na Západě na Lysou. A v Děčíně na odjezdu na další spoje „z kopců“.

        • No to tedy mam! Laskave se podivejte do jizdniho radu! U vsech osobaku na lince U1 je v hlavickach vlaku poznamka (kolecko s teckou) – vlak neceka na zadne pripoje. Asi neumite cist

          • Číst umím. Vážený pane, já totiž na těch Panterech už pět let jezdím, tak to vím asi nejlépe, nemyslíte? Vidíte a čekáme. Až mám někdy z toho čekání na přípoje nervy, protože pak nám lidé nadávají kvůli zpoždění a časy jsou někdy tak těsné, že mám co dělat to dohnat. Navíc když je pak do toho nějaká výluka 😉.

            • Pustých teoretiků, kteří jen sedí u monitorů a maximálně ještě občas prolistují nějaký jízdní řád nebo mapu, aby se mohli uplatnit s nějakým svým „vševědným“ komentářem, se tady projevuje mnohem víc než jen „PetrB“ …

    • Ano, přípoje ujedou, jako mi v květnu ujel přípoj v Čelákovicích (ČD a.s.) na Mochov (KŽC). Prostě auta se musejí prodávat, proto si zničíme veřejnou dopravu pod taktovkou vlády.

      • Jen krátký komentář. Je pravda, že jeden spoj ujel, protože ten ve kterém jste seděl přijel pozdě? Pokud ano, co by se mělo řešit, podle mě kořenová příčina a ne následek.

  • Ano, začátek konce „národního“ dopravce ČD a.s. pod taktovkou Skanska-Ťoka a vždy užitečného Moose.

    • A co má Moos s Ťokem společného s Ústeckým krajem? Občas z té vechtrovny vylezte, nebo si tam aspoň vyvětrejte…

  • To je začátek, konce národního dopravce ČD a.s. Ať se daří zadlužencům a podvodníkům v ČR. Česko je zemně nekonečných možností, kam se hrabe Amerika.

  • Už i Němci exkluzivně jednali pouze s RJ…))) to známe))) A pak škemrali znovu u ČD, aby se na ně nezlobili, že je chtěli podrazit. Kdyby jezdil na trati Pha – Berlin Jančura, dožili bychom se komfortu neviditelných souprav.

  • Zaráží mě, jak nejchudší kraje a kraje s nejhorší veřejnou dopravou dokáží lidem cestování ještě více zkomplikovat. Přijde mi to jako začarovaný kruh – na severu Čech je největší bída, ale všechno je tam nejdražší a nejhorší. No, krajánci a pár lidí sice jásají, ale až si budou muset kupovat pro jednu cestu „X“ jízdenek a budou přestupovat na hranici kraje, sranda je přejde. SOukromý dopravce ano, ale uznávání jízdenek stále ani ťuk.

    • Nevím tedy se kterými kraji to porovnáváte, ale Ústecký kraj rozhodně mezi ty s nejhorší veřejnou dopravou nepatří, právě naopak.

    • Nejhorší dopravu má kraj Jihočeský a Vysočina. Vy jste fakt vedle. V Ústeckém nepotřebuji X jízdenek, stačí si koupit jízdenku na tarif DÚK. Případně v aplikaci Můj vlak (ČD) nebo Regiojet. Většina z vás zapomíná na tento fakt: čím dál tím více cestujících využívá pro nákup jízdenek aplikace v mobilech.

  • Nedávno tu někdo psal, že ČD mají nedostižnou konkurenční výhodu v podobě sítě opravárenské infrastruktury. Souhlasím. Akorát se zdá, že se tato informace nedostala k objednavatelům veřejné dopravy. Teď si budou moci svá vymazlená depa zavřít, případně nějakou menší část se třeba podaří prodat/pronajmout novému dopravci podobně jako v jižních Čechách. Holt pokrok nezastavíš.

    • pppqqq: Je to jako s auty, 120 nebi favorita opravil každý. S novymi musíte do autorizovaneho servisu, protoze nahradni dily nikdo jiny nema. A zaskolit techniky na vsechny výrobce take uplne nejde.

    • S tím nesouhlasím!
      Noapoak právě proto se v Děčíně ještě za státní peníze připravuje a modernizuje zázemí depa, nové vybavení hal, oprava hal, jedna hala dostává zcela novou podobu, přizpůsobuje se údržbě jednotek jako Panter, dneska už víme že to bude pravděpodobně síše Pesa Jančury.
      Proto ta investice v Děčíně, promyšlený tah, jak za naše daně opravit a připravit zázemí pro Radima a ještě mu poděkujeme.
      Jinak to asi taky znamená konečně ukončení provozu 00S, tedy už bez prodávání jízdenek strojvedoucím.

      Na rozsah dopravy, mít sedm jednotek, je sebevražda v přímém přenosu, kraj by měl požadovat určitou, obhajitelnou zálohu vozidel. Když vidím, v jakém stavu jsou Panteři a kolikrát jede náhrada, když zauvažuji nad výlukovou činností, která obvykle požadavek počtu vozidel zvedne, bez zálohy vozidel to prostě nejde, pokud tedy nechceme přijít na nádraží a jen si číst nápisy na cedulkách, vlak nejede 🙁

      PS: Nevím jak je tohle možné, ale už jsem viděl zmodernizovat nejméně tři depa, která rychle po dokončení přešla pod křídla úplně jiného subjektu, než toho, kdo opravu zaplatil. Jak to může někdo přehlížet? Snad jedině, když to dělá schválně!

      • Mám obavu že systém podobný 00S (jízdenky místo strojvedoucího z automatu) je spíš na postupu (viz. Šumava), jinak by nebyl levnější a strojvedoucího musí přeplatit jinak k němu nikdo nepůjde.

      • Re. Depa čd
        No zrovna je vidět z vlaku, jak se opravuje v Děčíně nějaká “ maštal“.
        Místo aby si ČD stavěli už od začátku energeticky soběstačná nebo alespoň energeticky úsporná depa, tak se vrážejí prostředky do stále stejných starých zřícenin, jejichž provoz nic neušetří.
        Nejenom neušetří ale i nic nevyřeší. Panter stejně bude čouhat.
        Kolejiště zůstává to samé. Ochranná odstavná plocha, nulová.
        Kdo jede dál za Děčín, tak před Drážďany vidí oplocenou, kvalitně nasvícenou odstavnou plochu, ne nepodobnou ostrovním nástupištím. Tato plocha disponuje teplotním výkyvům odolným prvkům technického zázemí jako vysavače, odsavače, kanalizace, hydranty, jímky, elektřina, vzduch atd.
        Prostě investice do kvalitního zázemí pro rychlé obraty souprav.
        Že ČD nevyhráli? Holt mají vysoké náklady. A s takovým přístupem jako je depo Děčín se ani nesníží ale do budoucna se zdvihnou i když objem prací klesne.
        Jak to udělá Regiojet? Jednoduše. Buď to nechá naprosto celé na dodavateli vlaků, nebo to udělá jako privátní dopravci v Německu. Postaví dvoukolejnou nízkoenergetickou halu. Na ní přilepí myčku a jen na noční směně, na údržbě budou tři lidi. A fertig.
        Odkoukáno u Keolis a Hex. A dost podobné to má i Westbahn v Linzi.

      • Máte k té modernizaci dep a následný přechod pod jiný subjekt nějaké detaily?
        Jinak se ani nedivím. Nejlepší investice je ta, kterou vám zaplatí někdo jiný.
        Další věc je, že proč by ČD stavěli nebo modernizovali depa, když pak jim někdo nařídí, že musí umožnit konkurenci do těchto zařízení přístup (byť za úplatu).

        • Nařízení opravovat soukromníkům soupravy nebo lokomotivy za tržní ceny je přímo z „UV“ Brusel.
          Ono stačí když přijede regiojet na soustruh do Ústí a depo stojí v pozoru…..Na pokyny z ředitelství carga se musí za každou cenou práce dokončit i když časovou prodlevu nezpůsobí depo….Nebo opravy řady 121 pro unipetrol….to je kapitola sama prosebe. Obchodní oddělení uzavře s unipetrolem smlouvu na určité datum a už je vůbec nezajímá,že cargu stojí lokomotivy na opravu a provoz pak nemá čím tahat vlaky,protože se musí přednostně opravovat lokomotivy konkurenci…..Prostě vyšší zájem:)))

          • A to je ten fór. Mít vlastní kapacity na opravu je výhoda, pokud nemáte špatný/debilní/zaprodaný management. Otázka je, do jaké míry jsou ty tržní ceny tržní. Oni to ekonomové určitě pěkně spočítají, a nezapomenou vzít v úvahu, že zařízení je všechno už dávno odepsané, takže fixní náklady 0,0prd.

  • Jako nevadí mi Regiojet a český kapitál. Ale jde mi o ten princip toho přímého zadání soukromému dopravci.
    Podle mě je to prasárna a obcházení soutěžního práva. Na tak dlouhé doby zadávat bez soutěže soukromým firmám.
    Zejména, pokud by to měl být příklad.

    • Kraj poptal dopravce a vybral si. Jednidusi nez dlouhe vyberove rizeni.

      • Jen se divím že právě Ústecký kraj který má „zkušenosti“ s nejmenší cenou v autobusech (viz. kauza Busline) opakuje tu samou chybu.

        • Ústecký kraj je vůbec průkopník v zanášení chaosu do veřejné dopravy. Když před X lety vyštípali DPÚK, tak to byl slušnej horor. To co předváděli dopravci jako Busmat, nebo Kavka, stálo za to. V té době vznikla hláška: Jede Kavka a upadne mu motor.
          Teď to vypadá, že se situace bude opakovat s Busline. Snad to dopadne lépe než tehdy. Účel možná prospěšný, ale ty prostředky k jejich dosažení…

  • Takže ve Štětí se bude přestupovat, to bude pro cestující výborné! Je zajímavé, že jiné kraje si naopak nechaly cíleně nastrkat na elektrifikované tratě motoráky a teď se v Ústeckém kraji vymyslel bič na ČD a.s. z důvodu, že jezdí regionova pod dráty. Zvláště v úseku Štětí-Ústí jezdí výhradně eletrické vlaky! To je tedy zlepšení. Dále je na pováženou, že právě v Ústeckém kraji si Regiojet udělal licenci na Kozí dráze a když ji měl Ústecký kraj ,pardon hlavně SŽDC, ji nechal zavřít.

    • U tratě 072 v úseku Štětí – Ústí se tahle akce týká jen jednoho páru vlaků (večerní regionova z Úpořinky, co je protažená do Štětí a ráno zpět). Ústí – Lysá zůstane, jak je. Stejně tak na 130 jde o nové vlaky v úseku Bílina- Most (asi aby se propojila ramena Ústí – Bílina přes Úpořiny a Most – Žatec kvůli návozu souprav apod.), pro Pantery Děčín – Kadaň se nic nemění.

    • ON ten motorák přijde na poplatcích za dopravní cestu levněji než tří-vozová klasická souprava případně panter a dlužno podotknout že mnohdy pro frekvenci ta regionova stačí.

  • Soutěž byla vypsana na naklaf ovou cenu nebo na nejnizsi doplatek?
    jan: vzhledem ke sluzbam a užitné vybave pro cestujici jsou lowcost spise ostatni dopravcu, stejne jako tomu bylo u autobusu.

  • No fičák no.. Low costi vyhrávají? Ale i low costi s podseknutou cenou mohou padnout. Například tuším v Aglii zrovna odejmuli jednu linku jednomu podobnému Jančurovi – virgin. A pak to stejně musí přebrat stát.

    • Eee… a co ti ostatní angličtí Jančurové – potácejí se nad propastí?

  • Tak prý snad PESA LINK II v elektrifikované verzi, nejpozději od 12/2021, do vyrobení nových jednotek dočasně jednotky 628.2.

    • Jaké jsou reference na ten Link II? Dá se v tom jezdit, nebo smíšené pocity typu Shark a Regiopanter?

    • „prý snad PESA LINK II v elektrifikované verzi“
      :-))) Hochu, „PESA LINK II v elektrifikované verzi“ je snad dvoudílný Elf2, ne? 🙂 (http://tinyurl.com/pesaelf2)
      Ono by stálo za to občas vytáhnout prdýlku ze zaprděné kotlinky… Výrobců vozidel včetně elektrických jednotek je v Evropě pořád dost, jen holt pro ně nemá smysl ukazovat své produkty šotouškům na CzRd, když se tu muselo nakupovat výhradně od Škodovky, takže ti znají akorát „žraloka“ a možná „štádlera“. Ale tím svět nekončí.

  • Můžu se zeptat jakých šesti tratí (linek) se to týká? Z článku moc moudrej nejsem, zvláště s této věty: „RegioJet má jezdit z Děčína po pravobřežní trati do Ústí nad Labem-Střekova, z Ústí nad Labem do Bíliny (přes Úpořiny, dosud linka U5) a z Mostu do Žatce (linka U13), k tomu získá také část provozu na tratích Most – Žatec, Most – Bílina a Teplice – Litvínov.“
    Ale probůh snad nechtějí na jedné lince nechat jezdit dva dopravce….

    • podívejte se na ten odkaz toho oznámení tam je to vypsané v bodě 3

  • Bude zaujímavé sledovať, aké vozidlá si prípadne Regiojet obstará, prípadne či podmienky zisťovacieho konania zohľadňujú prepnutie trate Lysá nad Labem – Ústí-Střekov – Děčín na 25kV, alebo či toto bude musieť byť na toto konto odložené minimálne do roku 2029.

  • Být ČD, tak bych zrušil Ex na Ústecký kraj a projížděl ECéčkama na Německo Ústí i Děčín…

      • Jo, nebo třeba EN57 že? Ty už tak nízkopodlažní nejsou 😀

      • A je opravdu tenhle vůz nízkopodlažní (vstup 550mm nad temenem kolejnic)?
        Podle fotografie to vypadá na něco vyššího, protože v Krakově (hl.n.)mají vyšší nástupiště než u nás 550mm. A na stránce https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_308B píší výška vstupu 800mm nad temenem.
        O tom, že t nemá uvažovaných 25kV ani nemluvě…

    • To jsou tady od lidí zase trotloviny. 😀 ČD projíždění objednávaného vlaku opravdu nezařídí, ani by to nechtěly.

    • Ex a EC objednává Ministerstvo dopravy a ČD jsou zde dopravcem, takže o nějakém rušení Ex Praha – Ústí – Cheb a projíždění EC přes Ústí a Děčín nemohou ČD jen tak rozhodnout ze své vůle.

    • Tj, ať si jezdí Romové Jančurovým motorákem z Ústí až do Prahy

  • Krajsky rozpocet zatleska. Cestujici zaplce.

    Na jednu stranu je liberalizace dopravy prinosna – bohuzel ale v provedeni, v jakem se deje u nas, jen pro ty krajske rozpocty. Na cestujici se kasle.

    • O tom, kde zastavuje Ex3 nerozhodují ČD,ale ministerstvo dopravy, které si provoz této linky objednává. Pokud chtějí jezdit na vlastní riziko, pochopitelně Národnímu dopravci nic nebrání….

      • Hele, nám to z hlediska nákladní dopravy jako jedno, akorát, že tato situace ale vyvolává možnou potíž pro konverzi na Pravobřežce po roce 2026.

        • Vy se spíš snažte aby ta Pravobřežka byla ještě v roce 2020 sjízdná 😀 😀 😀

        • Tak já doufám, že už nikoho nenapadne kupovat stejnosměrné jednotky a pokud jo, tak bych na něj rozhodně nebral ohledy.

        • Re. Oldřich Sládek
          Také by mne zajímalo čím tam bude jezdit.
          Konverze na střídavinu, společně s generální modernizací pravobřežky, je důležitý aspekt pro stále vzrůstající provoz na dané trati.
          Toto by jste měly jako Žesnad avízovat na kraji veřejně, resp. písemně. Také Regiojet by měl být informován a měl by veřejně, nejlépe tiskovou zprávou sdělit, že s konverzí systémů počítá a jeho nové soupravy na něj budou připraveny.

          To jen aby se zabránilo do budoucna nějakým dohadům, jako My to nevědeli nebo To je pro nás novinka apod.

          • Tak to by měli vědět jaké vlaky tam mohou jezdit když tam kraj vypsal soutěž…
            proč by je měl informovat Žesnad?

            • ŽESNAD.CZ je lobbistická organizácia. Konverzia je (podľa ich vyjadrení) v ich záujme. Tak majú lobbovať.

  • Tak to budou autoskoly praskat ve svech… To bude docela slusna komplikace pro majitele IN Karet. Jeste k tomu neinformovanost ze strany RJ. Vubec tam tem obyvatelum nezavidim.

    • In karty si tedy pořizovat nebudou, protože je na té trati nevyužijí. Zákaznická karta je u jakékoliv společnosti jen prostředkem na zvýšení motivace k využívání zboží nebo služeb té či oné společnosti. Nemohu naříkat, že mi nenačtou body na MOLce, když natankuji na Shelce. To co zákazníka zajímá je konečná bilance na účtě a to znamení, tzn., že za měsíc či rok neprojezdí více (můžeme počítat s inflací nebo i s „daní“ za nová vozidle a tedy teoreticky větší pohodlí (u elektriky hlavně sluchové oproti Regionovám)). Otázka do pranice, „Opravdu je In karta tak důležitá pro život?!“ Jezdil jsem ještě nedávno každý den vlakem do práce a nikdy jsem si tuto věc nepořídil a nechyběla mi.

        • Já jezdil do práce na měsíční předplatné MDPO. Za mě to bylo hlavně o pohodlí, že jdu jen jednou za měsíc ke kase. Dříve jsem jezdil na VŠ mezi Opava – Ostrava, tam jen kartička o předplatném (krajský tarif). Jako student jsem řešil každou korunu, protože každou ušetřenou korunu jsem mohl vrazit do věcí co měly v daný moment vyšší prioritu. 🙂 Nic to ale nemění na tom, že RJ a ani jiný dopravce nemůže jezdit s vlastní zákaznickou kartou za podobné ceny. Nevím jak bude postavena cena v tomto případě a zda ji může dopravce dle smlouvy ovlivnit.

    • Už dávno ubývá těch, kterým se ty In-karty vyplatí ve srovnání např. s krajskými tarify a včasnými jízdenkami … jen ubudou další. Sám jsem také ubyl už před řadou let.

      • No sorryjako, ale IDS vyhrává na plné čáře – v mém případě jednorázová jízdenka IN25 za 72 Kč, IDS za 54 Kč (část zlevnění dělá započtení městských zón, což dříve nešlo). Pro cestující bez IN25 zlevnění ještě výraznější…

    • Přesně 1800 cestujících starších patnácti let se na konci loňského roku zúčastnilo dosud nejrozsáhlejšího marketingového průzkumu integrované dopravy v Ústeckém kraji. Průzkum zaměřila Doprava Ústeckého kraje (DÚK) na občany, kteří používají veřejnou dopravu.
      Průzkum ukázal, že cestující studenti, pracující i důchodci vnímají DÚK hlavně jako každodenní službu, která je dostupná všem a která má jednotný tarif. Denně používá integrovanou Dopravu Ústeckého kraje 66 % cestujících, 59 % pak na své cestě přestupuje. Nejčastěji používají cestující veřejnou dopravu k cestě do práce – takto odpovědělo 50 % dotázaných. Integrovanou jízdenku DÚK někdy využívá 94% dotázaných a plných 82 % cestujících jelo s touto jízdenkou, když byli tázáni. Z integrovaných jízdenek DÚK cestující preferují výrazně více papírové jízdenky (78 %), které na rozdíl od méně využívaných bezkontaktní čipových karet DÚK (22 %) platí i ve vlacích a v MHD Ústí nad Labem.
      Marketingový průzkum „Integrovaná doprava v Ústeckém kraji 2017″

      66 % respondentů uvedlo, že používá integrovanou Dopravu Ústeckého kraje téměř denně

      60 % respondentů na své cestě přestupuje

      93 % respondentů zná Dopravu Ústeckého kraje

      82 % respondentů má jízdenku DÚK
      55 % respondentů nakupuje jízdenku u řidiče
      75 % respondentů hledá odjezdy spojů na internetu a stejně tak další informace
      21 % respondentů se dostane do cíle své cesty rychleji, 71 % stejně rychle
      37 % respondentů cestuje levněji
      Zdroj: Krajský úřad Ústeckého kraje
      Pro regionální cestování začínají být IN karty pasé, zejména tam kde je zaveden integrovaný dopravní systém.

  • Jo hlavně jim budeme závidět, pokud to dopadne jak na Cigánskej…

  • Mňa by zaujímalo kde také jednotky zoberie. Po skúsenostiach na trati BA – KN cestujúcim v Ústí a okolo nezávidím. Očakávam chaos, meškania, nečakanie na pripoje a nulovú spoluprácu s ostatnými dopravcami v regióne.

    • v česku jsou uplně jiní dispečeři a co znám výpravčí, tak to jsou srdcaři.

    • Jaro: Děkujeme za starosti ze Slovenska, ale nemusíte mít obavy, železniční doprava v ČR je přeci jenom jinej level.

    • To tezko, chysta se zahejeni provozu centralniho dispecinku DUK. Jiz nyni je k dispozici interaktivni mapa vsech regionalnich spoju DUK (vlaky i busy)… takze asi tak…

    • Smontuje ji po večerech doma. Všichni výrobci vlaků totiž uzavřeli protijančurovskou alianci a nic mu nevyrobí 😀 Neboť jak praví klasik, žluté vlaky nikdy nevyjedou.

      • Kolik takhle malých elektrických jednotek je schváleno v ČR? Ono sehnat něco za 1,5 roku bude docela fuška.

      • Nebo si přetvoří svoje žlté autobusy na provoz na kolejích….:-)

    • a kdyby to vyhrála čd ty by je vzali kde? když skoro vše je krajů a nejde udělat rošádu.

  • Jelikož je provozní ředitel RegioJetu sám strojvedoucím, předpokládám, že vozidla budou patřičně vybavena vším, co k bezpečnému provozu v 21. století existuje a je v ČR schváleno a používáno…

      • hahaha drážní úřad kontroluje hlavně čd a ne soukromníky,který jezdí i s propadlýma prohlídkama VZ nebo mirelu….to jste pěkně naivní

    • To sem si také myslel, když jsem nastupoval ke strojvůdcům CZ. Říkal sem si, že když to vedou ne jeden, ale hned 3 fíři, tak to bude pohoda. Omyl. Vydržel sem u nich zkušební dobu a padal sem…..

    • Tak opět cestující ostrouhají… a do Ustí jim to od Štětí budou milostivě obsluhovat ČD?
      Proč už tedy nejezdí od Štětí?
      To dle nich cestující dojede do Ústí Střekov a tam pak bude muset přesednout aby dojel do Děčína?

      • uvidíme za čas, nebudeme dělat z toho kriminálku a budeme sledovat PESU, jestli už nevyrábí vlaky i pro zlínský kraj.

      • Na tuhle otázku jsem se chtěl taky zeptat. V jiných zdrojích jsem se právě dočetl že je do toho zahrnuta i trať 072.

      • To nevěstí asi zrovna nic dobrého do nejbližšího budoucna. Jiná by byla, kdyby už to bylo definitivně vyřešeno se vším tím uznáváním vzájemných dokladů a slev + celkovou integrací dopravního systému.
        Jen doufám, že to tu nedopadne jako v Británii v 80.letech po jejich bezbřehé liberalizaci a privatizaci železnic.

        • bych se nedivil kdyby to u nás dopadlo ještě hůř.. železnice teď šla rapidně nahoru, počty cestujících rostly dá se říct až raketovým způsobem a teď to půjde liberalizací vše do kytek…

          • Jestli něčím britské železnice trpí tak nedostatkem cestujících fakt ne

            • No, že jsou přecpané to ano, ale že by tahaly nějaké zázračné množství to ne. Jsou cca na úrovni čr. Daleko za Rakouskem a Švýcarskem už vůbec. S pomocí investic do ifrastruktury, docela rychlých tratí. Zácp a parkovného.

              • Investice do infrastruktury mají snad všude, v UK jsou ovšem vzhledem k předpotopním parametrům tamních železnic (průjezdní profil, napájecí technologie) stále významně nedostatečné.

                Úroveň ČR nepovažuju vůbec za špatný základ, Švýcarsko je celosvětově unikát a Rakousko je (osobokm/počet obyvatel) 1,25 násobek ČR – UK tak bude někde mezi námi a Rakouskem…

        • Inu, národní dopravce může na tom uznávání začít už pracovat 🙂

      • Ale na Střekově se ve směru Mělník – Děčín východ přestupuje už řadu let! (Netroufám si přitom hodnotit, zda je to dobře, nebo špatně … )

        • A dělit případně linku Ústí – Lysá někde u hranic krajů by bylo pěkně blbé, doufám, že k ní přistoupí oba kraje nějak společně.

      • Boze, i dnes pokud jede ze Steti do Decina pres Velke Brezno musite ve stanici UnL Strekov prestoupit!

        Os 6400
        6:05 Štětí
        6:46 Ústí n.L.-Střekov
        bez zpoždění

        Os 6462
        6:55 Ústí n.L.-Střekov
        7:34 Děčín hl.n.

        113 Kč / IN50 57 Kč / IN25 85 Kč

        Vygenerováno aplikací IDOS

    • Abych lehce parafrázoval Jana Wericha, lidská blbost , spojená s neinformovaností, tupostí a v kombinaci s nevzdělaností je patrně nezničitelná….

      • Nějak nerozumím, jak vaše parafráze pivních „mouder“ Jana Wericha sedí na současnou situaci… 🙂

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora