RegioJet nabídl pro provoz v Ústeckém kraji elektrické Pesy, dva roky motoráky 628
Pokud Ústecký kraj uzavře smlouvu na provoz regionálních vlaků na šesti tratí se společností RegioJet, čeká na cestující svezení v
Pokud Ústecký kraj uzavře smlouvu na provoz regionálních vlaků na šesti tratí se společností RegioJet, čeká na cestující svezení v nových elektrických jednotkách Pesa Elf II, první dva roky ještě v motorových jednotkách 628.
Dopravce i kraj zatím detaily o nabízených vlacích s odkazem na probíhající jednání o finální podobě nabídky oficiálně nezveřejnily. Konkrétní nabídka vyšla ven nakonec přes server Odborového sdružení železničářů v rozhovoru se zastupitelem Ústeckého kraje Zbyňkem Svobodou. RegioJet nasazení těchto vlaků potvrdil. I když v textu nabídky jsou uvedeny jednotky Link II, ve skutečnosti jde o Elf II, které konstrukčně z Linků vychází.
„Pořízení nových vlakových jednotek PESA Elf II pro elektrickou trakci je součástí naší nabídky. Jedná se o moderní nízkopodlažní klimatizované soupravy, které splňují veškeré požadavky, které si Ústecký kraj stanovil v zadávací dokumentaci,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
První dva roky bude RegioJet jezdit motoráky řady 628, které čeští cestující znají například z trasy Arrivy nebo GW Train Regio. Důvodem je čas na výrobu nových jednotek.
Jednou z variant byly i použité jednotky od Stadleru se středním modulem, který umožňuje jízdu s elektrickou trakcí i s dieselovým pohonem. Kraj se ale přiklání k variantě nových vlaků, o které by se mělo hlasovat na příštím jednání zastupitelstva. „Cestujícím nabídnou nejmodernější interiér a veškerý cestovní komfort odpovídající 21. století – včetně služeb, jako je připojení k wifi zdarma, možnost přepravy kol, dětských kočárků či invalidních vozíčku. Součástí bude také moderní informační systém o trase, po které vlak jede a další služby. Po provozní a technologické stránce se jedná o nejmoderněji vybavené vlakové soupravy, které také odpovídají požadavkům nejnovějších norem TSI,“ dodal Ondrůj.
Jednotky Pesa jsou českým cestujícím známé v dieselové verzi Link a v barvách Českých drah označené jako RegioShark, jezdí i v Ústeckém kraji. Elektrickou dvoudílnou jednotku Pesa Elf II pak mohli v České republice poprvé vidět návštěvníci letošní výstavy Czech Raildays v Ostravě.
Kraj oznámil plán uzavřít smlouvu s RegioJetem na konci minulého týdne, obě strany čeká ještě jednání o detailech. Kraj bude po RegioJetu chtít například bankovní garance, že vlaky vyjedou skutečně včas.