RegioJet musel po týdnu provozu zrušit první vlaky na R23, cestující si stěžovali na málo informací

RegioJet na lince R23 v Nymburce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet na lince R23 v Nymburce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce zrušil kvůli eliminaci zpoždění dva spoje, náhradní autobusy nestíhaly.

281 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindřich Trnka

Zastavovat dopravu kvůli zdechlině na kolejích je odporná svévole policie, mršina přeci nemůže vadit provozu, technika je tak těžká, že si s kusem masa poradí bez následků.

Bratislavčan

NEVYJEDE!
😉

Arimatejský

Střet s civilní osobou…tak hlavně že to nebylo s důstojníkem nebo praporčíkem V ZÁLOZE. Koukám, že i u pana mluvčího Ondrůje přežívá modrogumní myšlení.

Gwann

co na tom je? prostě neprejeli nádražaka. ani pasazerskeho, ani nákladního ani kolejoveho.

Axel

Co máte z toho. Nicméně pro zvídavé hlavičky, snad budou úspěšnější při překladu z nádražšiny.

Viz např. tajuplný úmysl nádražáků, na který se níže uvedený dotázal na tw… cituji:
„Dnešní značkařské okénko vyplní tato záhadná budova PODEJE. Tento nápis je na všech místních značkách ukazující k tomuto významnému bodu. Nemusí jít tedy o chybu, ale fakt netušim, co se v té budově asi děje? Někdo si vás tam podá?“

https://twitter.com/JChodounsky/status/1464977226282283016

Z jiného soudku – nevíte co přesně řeší nádražáci u koření? Že měli potřebu, aby na vláčkovém nástupišti byla cedule „ZÁKAZ KOŘENÍ“?

Tomáš

Krátké, výstižné….

Miroslav Zikmund

A co by s mimořádnou událostí udělaly ČD … konec konců ty tam jezdí s osobáky ….

Zapa

Na takto „rozdělených“ tratích to bude problém pro všechny dopravce. Už jsem sice četl v nějaké mimořádnosti, že cestující ČD můžou použít spoj Arrivy, ale běžné to zatím asi opravdu nebude.

Jiří Kocurek

„došlo k zastavení provozu na tři hodiny“

Takže by nepomohlo použít spoj jiného dopravce. Leda že by objednatelé objednali a platili záložní autobusy, jak to dělá KORDIS.

Bram

Stejně tak bylo dohodnuto, že při zhruba tři čtvrtě hodinovém zpoždění zpoždění vlaku 1140 z Prahy do Tanvaldu dne 4. 12. 2021 budou cestující, kteří jeli do České Lípy, přepraveni následným vlakem ČD s platným dokladem Arrivy, neb přípojný vlak stejného dopravce tímto směrem pochopitelně nečekal. Deset minut tomu dala na odjezdu z hlavního nádraží sama z mne neznámých důvodů Arriva, ale o zbytek se postaralo husté sněžení a tedy zapadané výhybky. Cestou se ale zpoždění částečně díky redukci pobytů v Boleslavi a Turnově částečně vstřebalo a mohl jsem v Tanvaldu v klidu přestoupit na vlak do Kořenova a hezky… Číst vice »

Axel

To nevíme, „co by ČD udělaly“… Ale víme, co ČD SKUTEČNĚ dělaly, aby cestující dojel vláčkem do cílem a to +- s malým zpožděním

… viz počet zrušených/nahrazených vláčků pasažerské ČD za rok 2020 uvedený na str. č. 34 a 35 v http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/vyrocni-zprava_2020.pdf

Kdo bude chtít srovnávat počet zrušených vláčků ČD i za minulé roky, tak je vhodné si připomenout kontext … krom dopadů zavádění ECM např. taky to co tvrdil 26.6.2019 v rozhovoru odborník ČD (článek na webu cd cz : „Michal Vereš: Chci vybudovat silné opravárenské zázemí „)

Patrik

U Arrivy je to celkem běžné. Cestující nebere vlak ČD a naopak. Příklad v Kropáčově Vrutici se rozbil vlak ČD, cestující nebrala Arriva. Nebo u České Lípy se to také několikrát stalo.

David

Že RegioJet nezvládá mimoradnosti je dlouhodobý a všeobecně známý problém

Martin1

Co na to MD u spojů jezdících v závazku?

Aaabbb

MD jsou bohužel takovéto věci úplně ukradené.

***** Petr

A co dnes zrušené spoje na Benešov?

všd

Upřímně, docela by mne zajímalo, jaký interiér budou mít ty PESA Link RJ. Pokud to bude odpovídat žralokům, pak radši současné vozy, pokud 39WE od NEWAGu, pak by to bylo velké zlepšení.

Ruzian1

a jakou to má spojitost s tímto příspěvkem?

Daniel Jablonecký

Tomu já říkám ztracen v internetu. Neví kde je, neví komu a na co odpovídá a mele jenom to, co se mu zrovna honí hlavou.

Rado

Ještě si užijete. Pri mimořádnosti na R8 většinou ani náhrada nejede, protože nesehnali autobusy. České dráhy jich mají v souběźném úseku do půlhodiny třeba deset. Žlutým na to každý peče, protože nikdo není zvědavý čekat půl roku na peníze. Když už sehnali, řidič dostal tak od lidí nadáno za nedostatečnou kapacitu, že si to příště taky rozmyslí.

OndraS

Do půl hodiny třeba 10? A mohl bych je vidět?

Tomáš Studený

Musím potvrdit, jezdíme NAD v Olomouckém kraji, zvládáme výjezd i do 5min, zatímco pro ČD jsme přistaveni a již jezdíme náhradní spoje (takto ochotných dopravců je opravdu více), u RJ se to teprve probírá a neví. Nikdo nic neví, čeká se, nikdo neví na co, kde jim to stojí, odkud kam se bude jezdit, jak to bude navazovat, vlakové čety nemají informace, které by poskytly dál a hlavně souhlasí to výše psané, posledně jsem jezdil od 19hod do půlnoci sám jednou Karosou za soupravu tam a za soupravu zpět, narvaný na stání, nikdo jiný nepřijel, proč asi. Já to vím… Číst vice »

bkv

Opravdu u vás drží pohotovost deset řidičů schopných vyjet do 5 min. od žádosti? kolik za to ČD platí? Nebo to děláte z čisté lásky k tomuto dopravci?

Panda

Ne všude jsou podobné zkušenosti s ND ČD… Ale samozřejmě je chyba, že se nedohodnou na společné záloze s nějakym bus dopravcem na Mělníku, i kdyby to byl aspoň 1 blbý bus…

Axel

Hm… ty hlubokomyslné úvahy o Panterech na R23, stačí když JEN pár milionů… no a zpraxe máme reálný důkaz o „koupěschopnosti“ = kvůli 37 Kč měsíčně (437 bez DPH ročně) spousta pasažérských nádražáků chtěla loni stávkovat…. Takže „z cizího krev neteče“, že? Tož stačí počítat: 1. Dnes už myslím není možné slíbit Pantery od 12/2024 na R23, protože z nynějších objednávek jsou všechny slíbené jinde. A silně pochybuji, že vzhledem k zakázkové naplněnosti Škoda Transportation bylo možné získat další pantery dříve než v roce 2026 dle objednávky, řekněme z poloviny příštího roku. 2. Stačí se podívat na harmonogram kdy končí… Číst vice »

Gargy

Cože?

Apollo17

Včera jsi tvrdil,že už tady nebudeš přispívat. A dnes zase autistický kolovrátek. To ti ujela maršrutka do ústavu?

Miroslav Zikmund

Problém je, že Alexíček Pacholíček si nedovede najít spojeníčko do ústavíčku ….

Potulný wechtr

Může prubnout appku Můj vláček. 🙂

Jiří 3

Kdyby se vypsal kurz na jeho návrat, byl by 1,05

Výkolejka

… uz jste zase tady????

Kajman

Já chtěl včera napsat, že mu to nevydrží ani pár dní… a ono to bylo jen pár hodin.

Anonymus

Bohuzel lepsi jezdit autem.nic naplat. Ale vlakymezi vetsinou spoju jsou horsi nez osobni auta. A kdyz jede dva a vice lidi v aute, tak o dost drazsi…

Ludva

Je opravdu zábavné to tu číst, ty reakce. Tak něco k tématu. Nechápu, proč tu stále někteří opakují, že oproti tomu, co tu jezdilo je RJ mírné zlepšení. Je to vážně jen minimální zlepšení, ale o to přeci vůbec nejde. Je třeba srovnávat, to co tu jezdí teď pod RJ s tím, co by tu provozovaly ČD kdyby byly vybrány. A to pro RJ a cestující dopadá dost špatně. Ano na R23 teď jezdí to co si MD objednalo a bylo ochotno zaplatit. Takže MD jasně vzkázalo cestujícím, že zhoršení služeb a kvality mu je naprosto jedno. To, že RJ… Číst vice »

noerf

Kdyz budu mít dvě volby Bimz a B volím první možnost. Jsem rád, že mam možnost poznat lidí, kteří volí druhou možnost. A na budoucnost co by, kdyby je čistá teorie. Navíc ty jednotky interpanter měli být nasazeny až v roce 2024, kdyby jste pozorněji četl předchozí texty.

Ludva

Tak i do toho roku 2024 by tam B nejezdily, to si můžete být jistý. A jde tady i o ostatní služby, které mohly být lepší, než poskytuje teď RJ. Kdyby jste byl cestující, kterému při mimořádnosti přijede autobus podstatně déle, než byl na to zvyklý u ČD, nebo nepřijede vůbec. Kdyby jste byl cestující vlaku, který je zrušený a nemůžete použít jiný asi by jste byl rád i za to B hlavně kdyby jste jel. O informovanosti ani se asi ani nemá cenu bavit. Např. aplikace můj vlak poskytuje informace i o mimořádnostech perfektní.

Vašek

V Berouně jsem párkrát marně čekal na odřeknutý vlak ČD, až mi došla trpělivost a jezdím trvale autem.

Vašek

Vidím, že červení rádi přešlapují na nádraží a poslouchají, jak se navyšuje zpoždění, až je nakonec vlak odřeknut. Příjemnou zábavu. Já tou dobou jedu ve svém spolehlivém, čistém a rychlém autě.

Arnošt

Proč tam teda v roce 2021 nejezdily ty neB a všechny ty lepší služby?

Jarda

Možná proto, že se čekalo na převzetí IJ a pak by se samozřejmě posunuly lepší vozy i na jinak nijak extra využívanou R23.

rozinka

V té druhé možnosti si určitá skupina lidí nemusí kupovat jízdenku, pak se kvalita neřeší, to je celé.

Ludva

Jen pro tvoji informaci, jízdní výhody mají zaměstnanci všech dopravců. I u RJ existuje ta “ druhá skupina „. Tvá závist, je zřejmá.

Leinad

Jenže u některých odboráři nedělají důvod stávky z toho, že JMK chce brutto smlouvy a pro normální dopravce (několik busfirem včetně DPMB) má JMK režijky.

Gajda

Jak už jsem jednou psal, to by pak taky mohl říct RJ, že bude jezdit s AGV, dortíky, káva a džusík budou v ceně i ve dvojce a chce za to 300 za kilometr od státu. A stát, aby lidem dal to nejlepší by mu to dal. Až přijedete k benzínce pro naftu, taky natankujete lepší, když vám obsluha vysvětlí, že je to pro to auto i vás lepší, i když dražší? Budete ochotně dávat všude víc, protože to bude lepší, kdykoliv něco budete kupovat? Asi taky ne, co? ČD zvládají mimořádnosti líp, protože maj skoro někde něco, co jde… Číst vice »

Miroslav Zikmund

No a co by s tím udělal jakýkoli jiný dopravce ?

Jiří Kocurek

Asi by čekal, až sesbírají mrtvolu, zhruba tak dvě hodiny. Mezitím by se mu rozhodily oběhy.

Oskarák

Ještě dodám, že dnes na 1303 nebyl řazen vůz 1. třídy. Mohu doložit fotkou. Na jeho místě jela bývalá ex DB jednička, kterou ale RJ označuje za dvojku.

Daniel Jablonecký

Tak to budou všichni rádi když to doložíte fotkou 😂😂

Jandera

nebuďte hned takový cybernazi – anebo máte rád, když si objednáte řízek a salát a dostanete jen ten salát?

Daniel Jablonecký

Směju se té potřebě předkládat důkazy o trestuhodném pochybení dopravce. Smál bych se stejně, kdyby sem Oskarák napsal, že nám „doloží fotkou“ salát místo řízku. Tohle jsou prostě praktiky, kterým se budu vždycky smát.

Avlaky

Ano víme, bohužel žádný z dispečerů nebyl schopný vagón poslat na preznaceni a také prodejní oddělení ho omylem prodávalo jako lowcost (ve výsledku se tyto dvě chyby kryjí)

Záloha těch cikcaku je právě tato růžovka a kvůli opravě zásuvek a dalších drobností byl jeden cikcak stáhnut na Zličín

Miroslav Zikmund

A co s tím má společného dispečer ?

A. Mikulka

A co? Stejně Ti tam neplatí režimka, tak bys nejel ani jedničkou, ani loukostem :-D.

Michal

Když jsem na té trati jel asi před půl rokem s ČD a byla mimořádnost (stržená trolej), žádné informovanosti jsme se také nedočkali. Část cestujících nacpali do jednoho autobusu, kdo se nevešel, musel čekat, až se bus za desítky minut vrátí zpět. Řidič autobusu se dokonce musel po cestě ptát kolemjdoucích, kde je nádraží. Cestující s kolem přepraveni nebyli vůbec. O navazujících přípojích v Nymburce nevěděl ani průvodčí a žádné informace nepodali ani na infolince. Autobus samozřejmě taky nestíhal, zpoždění cca 60 minut. Další příběh by byl, jak to vypadalo při mimořádnostech na trati Praha – Beroun. Mimořádnosti zkrátka paralyzují… Číst vice »

Jarda

Vsadím se s vámi o cokoliv, že informace byla na webu ČD, tak prosím nelžete, že žádná informace nebyla. A že byl jeden autobus? Pořád to bylo mnohem víc než nabídl regiojet. A že NAD nějak zásadně prodlužovala jízdní dobu, jak tvrdí tiskový mluvčí regiojetu je taky lež. Stačí se podívat na mapu a uvidíte, že mezi Liběchovem a Mělníkem vede podél trati souběžně silnice, například osobní vlaky ČD nabrali zpoždění 15 – 30 minut.

Michal

Ano, na webu a v aplikaci Můj vlak byla obecná informace typu „z důvodu mimořádnosti zajištěna NAD“. Bohužel průvodčí ani na infolince nevěděli téměř nic (pochopitelně ne každý cestující má mobilní data). „Budou zajištěny přípoje?“ – „Uvidíte až na místě.“

Ale nikdo z cestujících si nestěžoval, každý chápal, že je to prostě mimořádnost. Jen bych zkrátka měřil všem dopravcům stejným metrem.

Mirek Zv.

Jo tak Ty si myslíš, že po silnici to ujedeš z Liběchova na Mělník tak rychle jako po dráze? Ty máš teda dost …

Miroslav Zikmund

S mimořádností nic neuděláte …. ta může nastat kdekoli a kdykoli … než se na místo dostane jakýkoli autobus odkudkoli, tak to nějakou dobu trvá … není povinností řidiče znát příjezdovou cestu k nádraží … BUS jedoucí po okreskách nemůže konkurovat cestovní dobou vlaku jedoucího „jen“ stovkou ….

jal

„Když jsem na té trati jel asi před půl rokem s ČD a byla mimořádnost (stržená trolej), žádné informovanosti jsme se také nedočkali“
Ale právě proto, že nový dopravce je vždy lepší, by k takovým situacím nemělo docházet, ne?
Jinak by nemělo smysl je měnit.
Pokud je levnější a je to tak dobře (přitom je to stejné ), jaký má tedy smysl poučka- nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci? ; – )

PilsenTom

Bohužel, RegioJet se z velmi kvalitního železničního dopravce s naprosto parádními službami (na trase Praha-Ostrava-Košice jsem RegioJet vždy upřednostňoval) se pomalu stává typický lowcost. Hrozně moc fandím jejich expanzím do zahraničí a na dálkovkách, ale nevím co chtějí získat na rychlíkových tratích? Tam se dá jen ztratit, bohužel ta kvalita se prostě snižuje všude. Prostě si ukousli moc velké sousto

PilsenTom

třeba na nočních linkách, tady je u nás obrovská díra na trhu. Stačí se podívat do Rakouska na Nighjety, myslím že u nás by lidé využívali noční vlaky ještě častěji. Tady mohl RegioJet chytit triumfy, zaplnit tu obrovskou díru, Nighjety se nám (snad zatím) vyhýbají, ČD už mají prakticky jen Slovakii a nějaký ty vagónky co pošlou do Budapešti nebo Curychu.

Lemmy

RegioJet rád dodá něco jako NightJety, pokud za to dostane nasypáno jako ÖBB…

Miroslav Zikmund

Klasické Bmz na Wienerwalzeru 467/466 nebo velkoprostor poskytuje pohodlné spací cestování z Vídně do Švýcarska nebo jen do Feldkirchu / Bregenzu i na sedačku …
Podobně noční IC 2021 / 2020 FFM – Hamburg …

A. Mikulka

To je pohodlné noční cestování leda tak pro škudlivého režistu – důchodce.

Avlaky

Regiojet má do roku 2030 v plánu provozovat celkem 9 nočních linek (bez dotací)

+Jedna s MD o dotovaných nočních linkách do:
1) Frankfurtu
2) Milano, Benatky , Řím
3) Kodaň
4) Paříž

Paolo

RJ by mel nejdriv dat do poradku manazersky to co provozuje a tak dalsi… a bez dotaci? Hmm nacpat se tesne pred nebo za dotovany spoj … rict, ze ja jsem plny a pak jeste se pustit do dopravce od ktereho veme cestujici, nebo pojmenovat spoje zamennou znackou / RJ a rj / …. etika v podnikani jak prase.

Vít Jůza

Také Českým drahám vytýkám označení jejich spojů záměnnou značkou rj.

Miroslav Zikmund

A co budete vytýkat ÖBB používající stejnou značku …
ÖBB požívaly značku dříve než „žlutý dopravce“.
V rakouském kursbuchu je žlutý vlak označen „regiojet“.

Pedestrian

Pozor. Jednotky Railjet spadají pod ÖBB. České Dráhy jen pokračují s tím, že jednotka pokračuje dále na Prahu. Vlastně vytýkáte to, že ÖBB si dovolí na území ČR provozovat jednotky Railjet pod pravým názvem Railjet, obchodní značkou, protože milostpán Jančura prostě chce mít taky zkratku RegioJet na RJ. Ve staničním hlášení ovšem uslyšíte (mezistátní vlak railjet) tedy obchodní značka Railjetu (číslo 71 Vindobona) název spoje na území ČR pod ČD (společnosti České Dráhy. A Regio…. Regio… Regionální RegioJet? 😃 Rychlík číslo 1121 společnosti RegioJet nebo mezistátní vlak „er jé“(dříve mezistátní vlak regiojet) dnes RJ číslo 1021 regiojet (dnes bez regiojetu),… Číst vice »

Dominik

Jenže se značkou RJ přišlo první ČD, jen pak Jančura začal brečet, jak jsou dráhy zlé, že to on chtěl tuto značku, a jak je u nás zvykem – si to vybrečel, a tak se to vyřešilo Šalamounsky, velké/malé.
Jančurovi měli přidělit RGJ, jako v Rakousku, ale to by u nás nesměl být (v té době) soukromník modlou.

***** Petr

Hrušky a jablka. RJ je dopravce a název firmy , rj je pouhé označení produktu , taky se nehlásí pendolino , šukafon , haitra a kupa šrotu. Hlásí copak LEO Stadler a flirtování na palubě? Hlásí u autobusu Scania, SOR atd. U letadel 70% lidí neví ani zda Airbus nebo Boeing. Většině je to jedno a Railjet by vůbec hlásit nemuseli. Osobně je mi úplně fuk jestli RGJ nebo RJ , důležitá je cena a služby.

Martin1

Tak Jančura nikdy nejednal eticky. Zaměstnanci by mohli vyprávět.

Mirek Zv.

Zatímco Regiojet je jméno firmy, označení vlaku RailJet bylo zavedeno úplně svévolně jen podle modernějších vagónů a zmátlo a roztříštilo dosavadní logickou kategorizaci vlaků (EC, IC, Ex, R, Sp, Os).
Zatímco Regiojet začal jezdit v září 2011, railjet vyjel v ČR v květnu 2014.
Facku si dej prosím sám, a pak opakuj pravidelně, dokud nepřestaneš lhát a pomlouvat.

Paolo

Nocni vlaky regiojet? A kvalita… nejsem z Ukrajiny ale mel jsem moznost vyskouset prvni i druhou tridu a i mimokoridorove trate…. RJ ale i CD = odpad…. budu ale objektivni… primestske spoje je tam extremni exotika..

Pedestrian

Choďte pěšky nebo si kupte vrtulník. Meleš odpad? Kup si vlastní vlak a jezdi.
Nemáš na něho? Tak drž pysk.

Pedestrian

Pod ČD a ÖBB NightJet jezdí přes ČR NJ456/457
Wien-Břeclav(přímé vozy Budapešť) – Ostrava hl.n.-Bohumín (přímé vozy Warszawa) – Wroclaw Gl. – Berlin Hbf.-Berlin Charlottenburg.
Takže:
EN 443/442 Praha – Bohumín (Humenné/Warszawa)
NJ 456/457 Wien(Budapešť) – Břeclav – Bohumín (Warszawa/Berlin).
EC 337/330 Praha – Rybník(Zürich)
EN/IC 403/402 Bohumín – Kraków – Warszawa
EC115-130-96/655-131-114
Moskva-Minsk-Warszawa-Bohumín/
1Bohumín – Graz
2Bohumín – Praha

EN 575/477-476/574
Praha-Břeclav-Budapešť

Ryk Mat

Já tedy mám RegioJet za low cost od první cesty.

A. Mikulka

A já jsem si myslel, že jezdíš spíše do Kutné Bystřice než do Košic.

Petr

Uplakánek Jančura

Daniel Jablonecký

V tom článku je něco o pláči majitele firmy?

BUZERANT

Soukromej sektor do dopravy nepatří ať si pánové velkopodnikatelé prodávají rohlíky a mlíko ale do vážných věcí se prosímvás nemontujte

PilsenTom

RegioJet dostal úroveň a kvalitu na české železnice, hlavně díky RegioJetu se ČD konečně probudili a šli na standard evropské železnice 21. století. Bohužel teď jde RegioJet trochu špatnou cestou kdy se dost výrazně zhoršují služby, každopádně stačí si porovnat kvalitu železnice v roce 2010 a 2021 a je to naprosto neporovnatelné

Dominik

Kecy, modernizovalo se už před soukromníky.

***** Petr

Jasně . A všech dvacet jedna vlaků má i své jméno 🙂

Dominik

Jasně, do nástupu soukromníka, zde jezdila jen B, že?

Leinad

Jezdila B i na Praha – Ostrava. Dokonce i na Ex/IC s jízdní dobou na 160.

Dominik

Naučte se číst, však já neříkám, že B tam nejezdila vůbec, jen poukazuju na to, že určitá modernizace probíhala už před soukromníky, a nebyla to jen samá Béčka.

Lukáš Chytil

Převážně ano i na EC/IC a o zásuvkách nebo wifi jste si mohl nechat jen zdát.

Dominik

Já zapomněl, bez wifi a zásuvek to není žádný vlak a civilizace by se z toho zhroutila.

Lukáš Chytil

Tak ani klimatizace nebyla všude standart.

***** Petr

To ani záchod

Kajman

Doteď jezdí.

Dominik

Psal jsem jen, tedy že nejezdilo nic jiného.

***** Petr

Myslíš třeba honeckery ?

Dominik

Například Bmz, Bee246,240, Bpee, a jejích odvozeniny první třídy, Pendolina. A na Os 471.

noerf

Kolik slavné ČD za celou historii připravilo cestujících z ČR do Chorvatska. Pro Regiojet je to ekonomicky plus minus nula, ale marketingově super, navíc zabral cca 10 % autobusům a autům.

Dominik

Proč do ZDO pletete nějaké Chorvatsko? Úplně stejně bych se v tom případě já mohl ptát, kolik cestujících přepravil Jančura například na trati Pardubice – Hradec Králové, nebo třeba Praha – Drážďany/Berlín, Praha – Humenné, atd…?

noerf

Je totiž rozdíl jezdit v rámci ZDO se štědrými dotacemi státu a bez dotací. Zejména, když se ukazuje, že při soutěžích do kterých se přihlásí kdokoliv mimo ČD, tak chtějí všichni nižší kompenzace
Kolik cestujících přepravili ČD na trati Praha – Brno -Vídeň/Bratislava na spojích bez objednávky MD?
Jinak vlaky do Němcka má ČD dotované, do Humenného Regiojet jezdil, prodlužoval noční vlak do Košic. A pro Vaši informaci vlaky ČD/ZSSK jsou na trati Praha – Košice ve slovenské části dotované.

Paolo

Chorvatsko si nezaslouzi komentar…. jenom prase spusti v case pandemie linku tohto typu, aby si zachranil kapsu a nejdelsi linku nema Jancura do Chorvatska ale Ukrazeleznicie z Mariopolu do Karpat 1806 km… s kvalitnymi vozy pro nocaky..

Miroslav Zikmund

Porovnáváte neporovnatelné … Když bude „žlutý“ vlak do Chorvatska v konečném účtování ztrátový – to se na veřejnost nedostane – tak se TO ve firmě vyrovná z provozních aktivit, případně to pan majitel dorovná …
Na ČD vlétne NKÚ a vykáže ztrátovost jako „špatnou práci“ managementu ….

***** Petr

Když tam bude ztrátový tak to pozná i trouba , protože tam už jezdit nebude . Zbytek komentáře o dosypu asi pramení zvlastní zkušenosti .
Ztrátovost ČD – to by si tam NKÚ mohla zřídit pobočku 🙂

Ketchup1970

Železniční magazín o tom zevrubně informoval a analyzoval . Dospěl i k tomu , že decimaci personálu má “na svědomí “ pravé Chorvatska anabáze . Takže ano , jezdil coronaexpres a pokud se pan Radim chtěl zbavit stewardů, nebyl leoši způsob .

***** Petr

I v obzoru o tom byla zmínka 🙂

Paolo

A pak dopadneme jako GB ktera po 50 letech provozu postupne odebira prov. soubory a vraci je statu

Potulný wechtr

Nejdřív si nastuduj jako funguje Britský koncesní systém.
Ať tady neděláš ze sebe vola.
Potom se mrkni na liberalizaci v Německu, která se u nás víceméně kopíruje.

None

Také si ještě pamatuju konec parních lokomotiv 😉

PetrN

Jojo, modernizovalo se zavratnou rychlosti… Nebýt RJ, ještě dneska se jezdí z Prahy do Ostravy za zlodejskych 550 v Becku bez jakéhokoli servisu, a moc dobře to víš, Dominiku…Nedelej tu prosím ostudu těmi kecy o tom, že bez zásuvek je konec světa a podobně….. Pak se divis, že z CD a lidi od dráhy pak mají lidi akorát srandu. Přesně tyhle kecy jsou důvod. V roce 2021 chtějí holt, světě do háje div se, lidi cestovat moderně, při práci pohodlné například pracovat a mít u toho zásuvku a internet, a ne se za 600 Kč mačkat v pretopenem becku…

Paolo

ANO CR a SR pousteji soukromme dopravce a GB je postupne vyhadzuje z provoznich souboru… jelikoz tenhle model se jim po temer 50 let provozu neosvedcil… jake racionalni…

Jirka

Tohle nemá ale společného zhola nic. V UK si dopravce kupuje koncesi na správu tratě, tj. kromě dopravce dělají to, co v ČR dělá SŽ. A nemají tam dotace na ZDO a proto jsou ceny absolutně nehorázné.

V Německu nebo Švýcarsku naopak funguje celá řada dopravců a systém funguje skvěle. Ano, zpoždění jsou taky, ale v zásadě je vše fajn.

Jiří Kocurek

Utíkejte do Curychu, že mají tohle všecko znárodnit do jediné společnosti:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_railway_companies_in_Switzerland

Petr "

Včera jsem se byl poprvé svézt na R23 pod regiojetem a byla to hrůza. Možná tam malé zlepšení je, ale furt měnil cedule, jelikož jsem si kupoval jízdenku přes aplikaci s rezervací, tak jsem chodil po vlaku tam a zpátky. Nakonec stejně 3 vůz byla první třída, ale já měl zaplaceny low cost. Byl jsem se zeptat personálu proč 3 vůz byla první třída, když já mám v aplikaci vůz 3 pod označením jako low cost a stejnak mi neodpověděl. Bohužel, moc mi nedává smysl jezdit přes Prahu, když potřebuji třeba do Ostravy abych tam nebyl pozdě.

***** Petr
Dan Žatecký

To je přesně to, proč jsem proti liberalizaci železnice a expanze soukromých dopravců. ČD mají dostatek záložních souprav a vždy se snaží informovat cestující.
Víc než obskakování cestujícího stewardem a turboservis je podstatnějsí informování cestujících popř schopnost dopravce vystavit zálohy.

Martin z topírny

Ale tohle je tupý národ, který za kávu za 10.-Kč a levný Croissant se nechá uplatit

Miloslav

Kávu za 10,- mají už i ČD

Gajda

Už ne, od minulý neděla za 15

noerf

A co kdyby ten národ chtěl zrušit všechny dotace? To by bylo ušetřených miliard, které by se mohli promítnout do snížení daní. Jen ČD dostávají provozní dotace ve výši 14 miliard Kč ročně. Mimo to dotace na pořízení vlaků, instalaci ETCS, atd.

Miroslav Zikmund

Jaké provozní dotace ?

A co kdyby stát zrušil u nepodnikatelských osobních aut osvobození od daně daně silniční a sazbu každoročně navyšoval „jen“ o míru inflace (od roku 1993).
A co kdyby stát rozpustil armádu …. Island je členem NATO – bez armády …. tak by jí nemělo ani Česko ….

tarten

Ty „ušetřené“ miliardy by se k překvapení neinformovaných velice rychle rozplynuly v zadrhnutí dopravy, která je základem technické civilizace a na mnohonásobnou spotřebu a externality pro gumokoly.

noerf

Takže by stát ušetřil na dotacích a ještě by inkasoval vyšší příjem ze spotřebních daní, DpH.
Kdyby došlo k dlouhodobému zatrhnutí dopravy, tak by se někteří byli ochotni si více připlatit za alternativu (vlaky), které by si na sebe dokázaly vydělat.

Ares

ČD už žádné záložní soupravy nemají, to platilo možná 20 let zpátky.

Martin

Aha😁😁😁😁😁

Kedul

Ale nemáš pravdu, třeba v Brně je náhradní souprava a lok. připravena okamžitě vyjet…to samé je je v Praze, Olomouci, Bohumíně… při současné výluce Blansko-Brno stojí záložní panter v třebovském depu..

Jarmil

V Brně možná stojí IDS náhrada, v Olomouci i Bohumíně stojí prd a né záložní soupravy.

Avlaky

A ta v Kolíně nebo Ústí je kde? Nikde….

RJ taky několikrát sestavoval náhradní soupravu , ano bylo to pro komerční spoje ale i tak

Miroslav Zikmund

Není to klasická záloha; to je pohotovostní souprava pro případ mimořádnosti …

Jiří Kocurek

Protože si tu soupravu Kordis platí.

Miroslav Zikmund

Bohužel – dle někdejšího předpisu D21 musela být 20 % záloha turnusové potřeby …

tarten

Tehdy se ovšem technika ČD rozpadala o poznání rychleji.

Výkolejka

Dobrý den,
chystáte opět podcast s panem Bednarikem a panem Jančurou?
Díky

Martin Hroch

Tak vám nevím, ale nějak jsem si za posledním asi 5-10 let nevšiml, že by ČD měli dostatek souprav.
Při mimořádnosti témeř vždy odřeknutí spoje a náhradní doprava až s druhým nebo třetím spojem v pořadí pokud mimořádnost trvá.
Tedy téměř vždy jsem jel buď dalším spojem nebo šel na autobus (normální né náhradní doprava) když se u ČD nebo na trati něco stalo.
Takže ono to s těmi záložními soupravami u ČD taky nebude tak horké.

noerf

To že ČD vlastní hromadu šrotu bych nenazýval zálohy. Navíc záložní soupravy, jednotky jsou dány smlouvou.

Miroslav Zikmund

Pletete si „studenou“ zálohu vozidel stojících v depu / na určeném místě a provozní zálohu pro případ mimořádností …. čili u E trakce zvedlý smeták, obsazené strojvedoucím, u motorové trakce vozy obvykle napojené na stojan … lok sice studená, ale oběhové čerpadlo napojené na vnější zdroj.

Ketchup1970

Záloha ICE v Zurychu směr Basilej byla příměstská jednotka s gravitačním záchodem, bez Wi-Fi , zásuvek a Klímy . Září 2018 .

Lemmy

A tam byl problém se zálohou, nebo se zavřenou tratí?

Avlaky

Když mají tolik souprav proč mi několikrát již odřekli vlak

Řekněte důvod proc

A dále se zeptám určitě by ČD kvůli jednomu páru (který byl už hodně spozdeny) sestavovali soupravu a v tom případě by ho ještě více opozdily?

Axel

Ad „vlak RGJ nejede“… Pane Avlaky, jako fanoušek/zaměstnanec RGJ by mnohem přínosnější než odpovídat protiotázkou bylo nabídnout veřejně dostupné dokumenty RGJ o množství vlaků které nejelo kvůli nějaké příčině v RGJ
viz https://www.regiojet.cz/opencms/export/sites/regiojet.cz/dokumenty/pdf/standardy-kvality-spolecnosti-regiojet-2020.pdf

viz str. 8

( imho údaj na uvedené straně nezahrnuje osobní vláčky RGJ, které jezdí v Ústeckém kraji, neboť tyto vláčky neprovozuje RGJ nýbrž jiná firma = RGJ ÚK )

bkv

> ČD mají dostatek záložních souprav
A přes tu sraženou osobu bezproblémů přejedou…

Jiří Kocurek

Tak proč tam jezdily celý den s 1 vagonem? HE? Když teda do hodiny určitě všude mají náhradní soupravu.

Půta Švihovský

Tak zase má Jančura hotel v Alpách. Nemůžeme mít záložní vozy i hotel.

***** Petr

Ale on neměl problém se strojem. On neměl po čem jet a neměl sílu to přenést . A do toho hotelu můžeš i ty , třeba budeš spokojen .

Dan Žatecký

K čemu je mi hotel někde na Sněžce…?

Daniel Jablonecký

No tobě k ničemu, to máš pravdu.

Bedřich

Prostě českej podnikatelíček co by jste chtěl člověče…

***** Petr

Přesně. Lepší je dojit stát přímo 🙂

Bedřich

Tady nejde o dojení spíš o chování

Jiří Kocurek

Prootže pod vlak ČD by nikdo nikdy neskočil, žejo?

noerf

A vy mu závidíte? Mimochodem počet záloh e dán smlouvou. Zrovna ČD nedávno načte licence nasadili jen jeden vagón a nikdo neřešil, jestli to není kvůli tomu, že koupili podíl v ČD Telematika.

Hans

I když souhlasím s tím že ten RegioJet na těch rychlících za nic moc nestojí, tak nevím co by v této situaci měl udělat víc.

Hodně štěstí

Domluvit se s ČD, aby cestující dopravili z Kolína aspoň do Lysé nad Labem a tak otočit soupravu a tím eliminovat aspoň trochu zpoždění. Za ČD to tak fungovalo bez problémů. Prostě osobák vzal lidi rychlíku do Lysé.

Martin z topírny

Otevřený trh => MD ušetří pár milionů , které rozfofruje jinde, ale každým obsazením linky někám jiným se ztrácí provázanost a celistvost cesty.

A jen určité procento cestujících jede jen s tímto dopravcem na této trase, mnoho z nich pokračuje s jiným dál… např. vazby Všetaty, Nymburk i Kolín.
A tohle se tu zatím vůbec neumí… a ani OneTiket tomu nepomůže

***** Petr

Provázanost řeší jízdní řád a zbytek OneTicket atd. Výhradní dopravce tu dlouho byl a bylo to podstatně horší

Hodně štěstí

A v jakém slova smyslu horší?

***** Petr

Pokud vemu jakoukoli záležitost před příchodem RJ tak nevím ani o jedné lepší

BDT

Přestřelené ceny( Praha-Ostrava se před nástupem RJ jezdila za nesmysl), skoro žádný doplňkový servis ve vlaku, klimatizace a WiFi jen u některých spojů, některé vagony v příšerném stavu,… Nejsem fanda RJ nebo jiných soukromníků na železnici, ale posun tam vidět je. Celkem často jezdím Praha-Vídeň a spoje ČD mi vyhovují lépe časově, ale bývají zpravidla dražší než RJ a přijde mi zvláštní, že na webu ÖBB seženu levnější lístek na stejný spoj, než přes web ČD.

Kdo já

Trochu z jiného kraje, ale provázanost na trati OH-VM je teď s novým grafikonem přes týden tragédie, pořád pozdě a ještě v rámci eliminace zpoždění ujíždějí připoje.
Podle jízdního řádu to vychází, skutečnost vlak zFnO má zpoždění, na Stodolní stojíme, směrem FnO, až odjede na hlavní že středu, a než to na hlavním objede má zase pár minut.
A tak pořád dokola.
V počítači to Kodisu zřejmě vychází.

Tadeáš

Hlavně zanikl prodej jízdenek PID u průvodčího, které se u ČD konečně naučily vydávat, takže buď nutnost smartphonu s internetem a aplikace nebo tarif RJ, který je navíc proměnlivý podle spoje.

johny

asi vytvořit nějakou aplikaci, kde by informoval o mimořádnostech a o poloze vlaku. tak jako to mají ČD.

***** Petr

Třeba grapp ?

Jiří Kocurek

Tak tam by se měl zakázat přístup cestujícím, to by tak hrálo! Ještě by to zneužili!

robert

Nadávali jste na ČD? No tak si teď počkáte na další vlak, až ho milostpán Jančura ráčí vypravit. Je vidět, že mu o cestující vůbec nejde, protože by tam jezdil s něčím reprezentativnějším. Prostě je to podrazák, otrokář a tlučhuba.

***** Petr

Jsi tak zakoplexovaný celoživotně nebo nějaká rána osudu ?

robert

Ani jedno. Nemůžeš mě srovnávat se sebou, zakomplexovanče.

sangre

Asi jste špatně četl. Problém nebyl s vlakem, ale trať byla kvůli smrtelné nehodě uzavřena. A že autobusy nestíhají vlakovou trať podle jízdního řádu, je logické. Tady kvůli opravě trati nasadily ČD autobusy a měly na deseti kilometrech zpoždění 20 minut.

robert

Četl jsem na rozdíl od tebe správně. Platí to, co jsem napsal.

Jiří Kocurek

A k čemu by byla záložní sporava, když je na trati zastavený provoz?

Okoloidúci

Ako pravidelný cestujúci na linke R8 môžem povedať, že RJ má výluky (a informovanie o nich) pomerne dobre zvládnuté. Zaujímalo by ma, kde v tomto prípade nastala chyba.

Miroslav Zikmund

Mimořádnost se stejným výsledkem postihuje každého dopravce. ČD by „dopadly“ stejně ….

ene bene

„střet s civilní osobou“ – ach ten zdeúřední jazyk. A co kdyby přejeli vojáka?

des

Tak by to byl střet s vojákem.

ABC

to by bylo tajný 🙂

tarten

To by musel bejt tajnej. 🙂

Miroslav Zikmund

Nikoli, z hlediska drážní terminologie je TO civilní osoba, necivilní osobou je zaměstnanec ….

***** Petr

Modrá armáda 🙂

Výkolejka

No tak to se stává ne?

M a R

… i v lepších rodinách 🙂

Výkolejka

Ovšem je taky otázkou jak tuto mimořádnost zvládly ČD …

Výkolejka

Ty mínusy jsou od lidí, kteří vědí, že to zvládli lépe nebo hůře? Já to totiž nevím, tak mě to zajímá.
Přece jen jestli se něco dělá dobře nebo špatně se nejlépe pozná na porovnání s druhým ne?
Díky

***** Petr

Ty by to nerozhodilo. Vlak zrušen a hotovo , však zítra je taky den 🙂

Výkolejka

A Os ČD co do Kolína jezdí to nijak neovlivnilo?

Výkolejka

Pardon: do Mělníka

***** Petr

Já nevím kde se to přesně stalo. Vlak přejel člověka a pokud byl zastaven provoz tak nejel nikdo. Ani do Kolína ani do Mělníka. Teď podle grappu všechno OK. Pokud RJ nesplnil nějakou povinost určitě mu objednavatel vyměří pokutu.

Výkolejka

Ať se to stalo kdekoliv tak tam nějaké Os ČD jedou ne? Takže to jak ti zařídili ND je asi taky známo – tak nevím jak jste přišel na to, že vlaky zrušili a hotovo.

***** Petr

ČD běžně zrušilo vlak a jelo se dalším. Rozhodně ne ojedilá událost. Jak to bylo zde nevím ale psal jsi , že ořestup do jiného vlaku při zastaveném provozu.

Výkolejka

„běžně zrušilo“ je už taková ta obecná fráze která se používá, kdykoliv se to hodí.

Ptal jsem se jak to bylo při této konkrétní MU, abychom mohli porovnat, jestli to není jen „pomlouvání“ RJ. Nic ví, nic míň.

O jakémsi přestupu na jiný vlak jsem nic nepsal, to se opět pletete.

***** Petr

1(A Os ČD co do Kolína jezdí to nijak neovlivnilo?
2)Ať se to stalo kdekoliv tak tam nějaké Os ČD jedou ne?

Miroslav Zikmund

Když nevíte, tak nepište nesmysly. Nejdříve si zjistěte, jak je ve smlouvě řešena mimořádnost – zastavení provozu z důvodu mrtvoly v kolejišti …

2084

S ČD se mi jednou asi před 5 lety stalo, že jsem jel z Boleslavi do Ústí, zrovna, když někoho někde poblíž srazili. Autobus mým směrem přijel asi po cca něco víc než hodině (směrem na Lysou přijel dřív). Cesta se protáhla z hodiny a půl tak na 3 hodiny, ale dojel jsem.

Miroslav Zikmund

Autobus musel „odněkud“ přijet. Taky „nějaká technologie“ zajištění toho autobusu ….

Miroslav Zikmund

STEJNĚ … problém nespočívá v dopravci, nýbrž v tom, že se nemůže přes mrtvolu nezasahující do průjezdného průřezu pojížděné koleje jezdit. Vyšetřovací orgány se nejsou schopné chovat jako množina stovek osob pracujících na trati (traťový dělník SŽ, zaměstnanci stavebních firem) při provozu. Konkrétně postavit bezpečnostní hlídku + předsunutou bezpečnostní hlídku a během jízdy vlaku ustoupit mimo průjezdný průřez. Takže „zneužívají moci“ (myšleno z morálního hlediska) a zastaví provoz, aby mohli klidně pracovat. Bohužel zákon o dráhách nestanoví žádný poplatek za takto vzniklé zpoždění vlaku, aby měl dopravce z čeho odškodnit zákazníky. Například 1 000 korun za každou minutu zpoždění konkrétního… Číst vice »

Martin z topírny

To se stává, to určitě, ale zde se právě projevuje kvalita služeb, ne jaký bylo kaffe…

Výkolejka

Jak vyřešil ČD tutéž MD? Všechno klapalo?

Jiří Kocurek

Asi to objeli po poli a pak se vrátili na trať. Bez zpoždění.

Daniel Jablonecký

Co to meleš? Jaký kafe?

Kamui

Na lince jsem se už svezl, a musím říct že oproti ČD je to pouze velmi mírné zlepšení. Vůz nejspíš ex-DB Bimz, působil poněkud vybydleně. Ne že by byl špinavý, ale spíš takový vyžilý. Chyběly třeba i záclonky/rolety (teď když je Slunce nízko se velmi hodí) po kterých tam zbyly akorát prázdné háčky, což je něco co ČD mají i v tom nejposlednějším koženkovém Béčku. A WC celou dobu pípalo, že má defekt. Takže cestující si nijak nepomohli a MD má co chtělo. osobně tipuji, že do budoucna bude z Regiojetu taková česká verze Die Landerbahn – low-cost služby za… Číst vice »

Arnošt

Cestující si oproti tomu, co tam jezdilo předtím, pomohli velmi výrazně. Jen tam neplatí určité průkazky.

Jesenik

Mě nezajímají nějaké průkazky, ale aby to jezdilo, tak jak má a když to nejede, tak být informován.

AntiCD

Neplatí tam propustka od pana doktora pro Arnoštka?

Michal

Nevím, jestli lepší ex. DB Bimz nebo celkem nový InterPanter

noerf

Já bych se držel reality. Dříve B ČD, nyní Bimz Regiojetu. Od roku 2024 měli ČD nasadit interpantery a vy víte co nasadí Regiojet v té době? Teoreticky může nasadit třívozové jednotky Pesa Link.

***** Petr

To že tam nasadí RJ Pesy je asi stejně reálné jakože by tam ČD nasadily pantery. Takový vlhký sen 🙂

Výkolejka

tzn. že ty Pesy jsou docela reálné …

Miroslav Zikmund

ČD – zkratka České dráhy, rod ženský – zopakujte si základy pravopisu – učivo prvního stupně základní školy…..

Jiří Kocurek

Určitě, lepší slíbený Panter než existující Bimz. A že tam ČD nenasadily toho Pantera už dřív, když stával o víkendech nevyužitý?

Švarc

V čem si pomohli? V dražším jízdném? Kvalita asi také nic extra, takže vidím to spíše obráceně.

sangre

Pravda, touto tratí nejezdím. Ale když jedu od nás do Prahy, zaplatím např. 500,- Kč, protože u nás RJ, ano Leo nestaví. Ale když si koupím do Olomouce a pak z Ol. do Prahy, zaplatím cca 350,- Kč. Proč asi?

***** Petr

Protože nemáš režijku . Z ČT do Brna jsem taky kupoval lístek až do Brna protože byl levnější. Asi akce že tam jezdil žluťák

Výkolejka

A kam jinam byste si chtěl kupovat lístek než do Brna, když jedete do Brna?

***** Petr

Už od Letovic se vyplatilo kupovat Brno , nedobře jsem to napsal

Kamui

Průkazka tam sice neplatí, což zamrzí, ale beru to jako fakt, a když tím potřebuji jet, tak si ten lístek koupím. Já totiž nepatřím k těm, co se s průkazkou v kapse už narodili, ale až do 25 let jsem si všechny jízdenky kupoval jako kdokoli jiný.

Anonym ze severu

Myslíte to zlepšení v podobě pohodlnějších sedaček v 1. třídě?

55p

Kolik lidí na této trase využívá první třídu?

MRC

Vskutku výrazně. Připlatit si x*35 korun za místenku nebo stát, případně nepohodlně štěpit doklady. Vskutku si cestující přilepšil .

všd

Nejsem si tím jist. Navíc, průkazky, které tam neplatí, nejsou jen režijky, ale i IN 25, IN 50 a IN GOLD.

bkv

A v Penny ti karta z Lidlu platí?

TTT

Jenže penny ani lidl nedotuje státní kasa

tarten

Jako že PID?

Martin

Podle mě je to v souladu s dříve veřejně známou skutečností. Tuším, že v podcastu Zdopravy zaznělo z úst majitele, že závazková doprava není to, co by jej zajímalo.

Dominik

Zajímavé, když byl jeden z dřívějších rozhovorů s Jančurou, tak na dotaz, kdy začne jezdit na H. Brod, tak řekl, ať dotyčný počká, až MD vypíše soutěž. Že by změnil názor? Navíc, proč se tak hlásí do soutěží, když ho ZDO nezajímá?

Kamui

Možná teď když vidí ty požadavky, jaké si MD stanovilo, tak došel k tomu, že na tohle nemá.

Výkolejka

To bude tím, že p. Jančura si může říkat co chce a dělat co chce a nikomu se nemusí zodpovídat …

Dominik

Takže klasický tlučhuba, jen jsem upozornil na fakt, že o ZDO velice stál. A je proto záhadou, proč se do soutěží (výběrových řízení) hlásí, když údajně nemá zájem.

Lukáš Chytil

To není pravda. Tehdy řekl, že je nezajímá ZDO v motorové trakci, takže třeba ten Ústecký kraj co vyhráli, tak už znovu do něj nepůjdou. Ale právě že CHTĚJÍ DO ZDO V ELEKTRICKÉ trakci, jako např. R23, nebo R8.

A to rozhodně nejsem fanoušek žluto zla.

M H

Když MD nechtělo modré Pantery, tak tam holt jezdí žluté dobytčáky…aneb cestující jako vždy až na posledním místě. Kdyby tam byly nové žluté Pesy, nic bych nenamítal…

Avlaky

Kdybychom chtěli na každou linku nové vlaky tak se nedoplatime

M H

Nový vlak by měl mít nižší provozní náklady a přiláká více cestujících, protože bude pohodlnější. A pokud se udělá dlouhá smlouva (maximum je tuším 15 let), tak se pořizovací cena rozpočítá a nemusí to zase vyjít o tolik hůře…

M H

Přesněji nové Pantery mohly být na R23 za 1 milion měsíčně navíc…je to málo, nebo moc?

https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prijdou-od-prosince-o-rychliky-kolin-usti-nad-labem-regiojet-bude-levnejsi-77685/

Výkolejka

Já bych tím panterem v tomto případě neargumentoval. RJ prostě levněji splnil podmínky MD to je fakt.
To že MD dopředu neumělo zhodnotit jaké má vlastně možnosti, co za kolik peněz může chtít a že asi ani neuvažovali o tom, jak malý rozdíl může být mezi novým a ojetým, to je bohužel jiný problém.

Martin z topírny

To je tím, jak na Ministerstvech sedí politický kývači a ne profesionálové

Výkolejka

Tak teď zrovna se vyměnili tak uvidíme : – D

Miroslav Zikmund

Vyměnil se ministr v podobě podpisového stroje papírových produktů „snadno“ neodvolatelných úředníků s definitivou …. nikoli ti úředníci …

Daniel Jablonecký

Tak ještě že v topírnách ty profesionály máme.

Lukáš Chytil

To není tak úplně pravda. Úplně původně na R23 chtělo MD jednotky a vozidla stáří max 10 let. Což reálné splňoval jen LE. Ale pak po změně na Havlíčka se záhadně změnily podmínky a nakonec vyhrál Jančura s klasikou.

Já si o tom myslím svoje.

Avlaky

Na R23 to bylo o 15%

Teď si vezmeme že všechny linky co objednává MD vyjdou ročně dejme tomu na 45miliard (cenu odhadují), takže teď by vyšla na 51.75 miliard

Vážně myslíte že tech 7 miliard za rok je nic?

Výkolejka

To by platilo jen kdyby cena ve VR neklesala…takze nemate pravdu!!!

Miroslav Zikmund

To jakože trakční motory vozidla s konstrukční rychlostí 160 km budou mít menší energetickou spotřebu než vozidlo s konstrukční rychlostí 100 / 120 ?
Naopak stále běžící klimatizace zvyšuje energetickou spotřebu … nová vozidla jsou dražší, náhradní díly jsou dražší … jediné, na čem se dá ušetřit je zvýšení kilometrických proběhů mezi jednotlivými stupni periodické (plánované) údržby, tedy nižší počet normohodin / pracovníků na údržbu ….

Výkolejka

Tenhle nesmysl jste tady psal už minule a vůbec jste nedbal na argument, že i nabídka ČD s novými vlaky byla levnější než to za kolik se tam jezdilo před dvěma týdny.

55p

Časem si skoro každý sám koupí nové auto .-) Bude nám všem líp?

tarten

Benzíňák si už za pár let nikdo nekoupí a elektromobily budou podstatně dražší. A na jejich pohon nebudou elektrárny. Volba bude dost možná stát úplně jinak: Vlakem nebo (elektro)kolem?

Jiří Kocurek

Autobus bude zakázán? Tovačov – Olomouc jedině vlakem?

Martin z topírny

Ale doplatíme, kdyby MD neutrácelo za hovadiny jako 50 projektů na kanál DUNAJ – LABE a pod. a nebyli darmožrouti, tak už by dávno vozidla sítě ČR vypadaly jinak – a je úplně jedno, jestli žluté, Modré či Fialové…

Prostě a jednoduše Objednavatelem celá ta písnička začíná… co si pán zaplatí, to bude mít

Výkolejka

Ikdyz kanal D-L považuji za blbost tak se zeptam: kolik penez se na ten projekt utratilo?

Gwann

v řádu vyšších desítek milionů minimálně. no, jeden žralok za to mohl být.

furt lepší než halda popsaného papíru.

a za nesmyslný zvedaci most v Luzci…se tady mohlo za chvíli jezdit v novém. atp.

Výkolejka

Takze nejde o sumu kvuli ktere nejezdi v ČR obecne lepsi vlaky …

Miroslav Zikmund

Zvedací most v Lužci nesmyslný není, nutný pro podjezdnou výšku „na výšku tří lodních kontejnerů“ … modernizace vnitrozemských vodních cest na evropské parametry ….

všd

Můžete mi ukázat zemi, kde železnice vypadá mnohem líp, aniž by byla síť podstatně řidší?

Miroslav Zikmund

Co tak Lucembursko …., Nizozemí, Belgie ?

BDT

Nějak vám nesedí rozloha a Hustota osídlení, taky tady nemáme tak velké aglomerace blízko u sebe.

Miroslav Zikmund

Studie MD na DOL jsou marginální výdaje, mnohem více se utrácí za výdaje na armádu. Cca 8 milionů dospěláků se bez děl, tanků, BVP, stíhaček obejde – potřebuje je cca něco přes 20 000 příslušníků armády …

Miroslav Zikmund

Mluvte za sebe – mne do ničeho nezatahujte – já na každou linku nové vlaky nepožaduji ….
Tím spíše, že není definováno, co to je nový vlak ….
Teoreticky by muselo být v podmínkách soutěže, že „nová“ vozidla budou vyrobena po termínu vyhlášení soutěže … tj. vylučuje to dovoz / pronájem ojetin …

***** Petr

Tady se o panterech nikdy nemluvilo. A ani o Pesách. Žlutých , modrých a ani fialových a psát o dobytčácích po tom, co tam dlouhodobě ČD předvádělo je víc něž směšné .

Dominik

ČD ale Pantera nabízelo.

MartinS.

Ale až v příští pětiletce… Kde by je ČD vzaly?

Výkolejka

Ta smlouva taky nebyla stavěná tak, že se tam musí plnit vyšší standardy hned … to by bylo od MD dost naivní, když vítěz byl znám jen pár měsíců dopředu.

Miroslav Zikmund

Na MD totiž sedí „státní“ úředníci, nikoli odborníci na železniční dopravu ….

Dominik

Úplně jako žlutý, holt cena nadevše, jako je zvykem v našich končinách, raději ojetiny, než novotu.

tarten

Tam co stovku jiných panterů.

Jiří Kocurek

Že by je ČD nasadily ihned a ne až někdy?
Ty Regiosprintery aspoň fyzicky existovaly, když je ČD slíbily.

***** Petr

Smlouva na sedm let , dodání možná za pět . Nabízení vzdušných zámků na které se nikdo neptal. Pokud by vyhrály dráhy a splnily požadavky nikdo jim nebránil jezdit třeba pendolinem , zadání bylo jasné , zbytek omáčka .

Výkolejka

V tom „VŘ“ bylo jasně dané jaké podmínky musí dopravce od kdy plnit. MD nebylo tak naivní, že by chtělo po dopravcích něco nesplnitelného hned.

Dominik

A co žlutý, jezdí tam teď snad s novotou?

***** Petr

A on něco takového sliboval ?

Dominik

A ČD slibovali novotu hned od začátku?

Daniel Jablonecký

Ale za blbou cenu.

M H

Když objednateli stačí dobytčák, nebudu tam přece posílat Ferari 🙂

AntiCD

Je to ovšem vizitka dopravce

Kamui

Ovšem vtip je v tom, že pro dopravce není primárním zákazníkem cestující, ale objednatel, od kterého mu plyne většina příjmů. V brutto systémech je pak cestující skutečně degradován na pouhý substrát, jehož přepravu si objednatel objednal.

Miroslav Zikmund

Bohužel nefunguje „konkurence“. Tedy v lichou bude jezdit jeden dopravce, v lichou druhý dopravce – občan má na výběr a objednavatel by měl zjišťovat obsazenost konkurenčních vlaků ….

***** Petr

To máš pravdu. Doposud tam jezdilo to nejlepší na co si mohl klient pomyslet 🙂

tarten

To s tím nesouvisí.

Martin z topírny

ČD nabídlo od 2023 Pantery…

ČD předvádělo to, co MD zaplatí.

noerf

Počkejte si nar rok 2024.

Miroslav Zikmund

Napište novému panu ministrovi, je plný elánu jak vylepšit veřejnou dopravu ….

Lukáš Chytil

A modré dobytčáky nevadily?

Martin z topírny

Viděl bych to podobně, herky za herky… jen budou mít kávu navíc někteří… jen tu zmizí zřejmě přípojová provázanost a tím bude propad zájmu o tuto upadající linku stále větší, možná. Čas ukáže…

noerf

Nebo naopak značka Regiojet několik dalších cestujících přiláká. A návaznosti se zvětšili díky možnosti přestoupit v Kolíně na vlaky směr Ostrava/Brno.
Fakt, že za Regiojetem stojí obrovské úspěchy v dopravě je evidentní díky počtu cestujících ať v autobusech, tak ve vlacích.
To, že díky covidu musel seřezat náklady a snížila se kvalita služeb je věc druhá.

TTT

Naopak mě a pár lidí z okolí vyhnala na trase St. Boleslav – Pardubice do gumokolu. RJ a ČD potažmo MD ČR kašlu na takovéto síťové služby.

***** Petr

Jak může zmiznout přípojová provázanost změnou dopravce na lince v závazku ?

Daniel Jablonecký

Nijak. Je to blábol.

Jiří Kocurek

Navíc ve chvíli, kdy jízdní řád stanovuje objednatel a ten tak nezávisí na libovůli dopravce.

Na R8 jsou stejné nářky, přitom se čas odjezdu oproti ČD nijak nezměnil. Pořád to jezdí 2 minuty po celé.