RegioJet kupuje dalších 29 vagonů od Deutsche Bahn, dál chce už jen nové vozy

RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.comRegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com

RegioJet si nákupy starších vozů z Německa či Rakouska postupně vybudoval flotilu více než 200 vagonů.

303 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Stále víc a víc mě udivuje zdejší komunita, řekněme patriotů. Já vám nevím, ale zkoušeli jste někdy přemýšlet o tom jak vůbec podnikání funguje, že ne každý začíná s miliardy na účtě, aby mohl jezdit s tip ťop vozy přímo „z pásu“ ? To že Jančura má mít na svědomí nějaké podvody, zvýhodnění apod., tak bych se vás rád chtěl zeptat, ve kterém podniku se podvody nedějí…? Jsem zvědavý, pokud dojde k situaci, že České dráhy budou mít snad už jen pár linek, jak se budete přepravovat někde. Chtěl bych podotknout, že nejsem na ničí straně, ale z hlediska pasažéra… Číst vice »

Kom

další šrot na kolejích, ale u tohoto vetešníka mě to nepřekvapuje…

Vbb

Ale nalepením loga ČD na ty samé (či dokonce ještě starší) vozy se z nich rázem stala „platná posila našho vozového parku, která přinese cestujícím vozy odpovídající jejich požadavkům“.
Copperfield hadr.

Zdenek

Kome kome, jak ubohý

Bpee

Zdejší disukuze je opravdu zajímavý sociální experiment.

Vy, kteří tvrdíte, že je špatně, že sem tahá ojetiny – jak jste na tom s finanční gramatikou? To znáte nějaký způsob, jak si vydělat nekonečno peněz a tedy neřešit, kolik co stojí a vyhnout se tak nákupu něčeho „z druhé ruky“?

Tomas

vetsina tech diskutérů má iluzorní predstavy o penezich. v zivote nejspis zadne nevydelala a ziji v predstave, ze „penize se nekde objeví“

Karl vB.

…a nejpozději každých 5 let si kupují nové auto kategorie Octavia Combi a vyšší.

Zdrasa

Do svaté války ČD x RJ se pouštět nechci. Jen mě zajímá, jestli o ty vozy měly ČD zájem a prohrály, nebo ani to ne. Čekal bych, že po nástupu konkurence už pochopí, že lepší jak kupovat zcela nový vlaky je nakoupit ojetý ze západu. Jsou sice starý, ale stačí menší modernizace a z hlediska pohodlí se novým vyrovnají.

Beny

V rozhovoru p. Bednárik říkal, že chtějí jít cestou nových vozidel

VTT

Jo. Touto cestou šly ČD předtím, než se objevil na kolejích RJ. Výsledkem bylo úchvatných pár Ampz, jídeláků a o něco víc Bmz a 7 pendolin. To vše v letech 1990 – 2010.
To, že se pod tlakem konkurence musely ČD poohlédnout po ojetých, ale dobrých vozech (lepších, než rozhrkaná Bčka), za to budiž Jančurovi třikrát sláva.
Jinými slovy Bednárik říká, že se na rychlících z Prahy do Budějovic aj. ještě dlouho ničím jiným, než Bčkem nesvezeme.

Unido

Že se dříve více nakupovaly nová vozidla je způsobeno tím, že do 2009 bylo spojení „dlouhodobá smlouva“ sprosté spojení. S tím „svatý Jančura“ opravdu nemá nic společného. Spíš je „náhoda“, že se o železnici začal zajímat až v době, kdy se o těch dlouhodobých smlouvách začalo veřejně mluvit.;-)

Leinad

O železnici se pokoušel dříve, viz zkrachovalý highthet. Následně RegioJet měl jít do výběrek, taky má v názvu Regio) a když byl z krajů vyšachován tak začal teprve zkoušet Ostravu.

Hynek

Jasně a třeba elefanty atd. opomíjíte účelově, že?

Zdrasa

Tak to mě mrzí, zjevně budou muset ještě o pár linek ve prospěch konkurence přijít, aby jim to konečně došlo. Ono je hezký mít pár linek s úplně novými vozy, ale pak zůstává zbytek s béčkama a lidi si logicky stěžují. Radši budu mít pohodlný ojetý průměr než takhle různou kvalitu.

Ivo

Regio Jet od začátku nakupuje staré vraky. Je to ekonomicky výhodnější. Co na tom, že jezdíme sice v předělaných, ale již starých vlacích. Když na to Jančura nemá, ať se do toho necpe.

ViliamS

No neviem, ale môj dojem je taký, že nebyť RJ , tak ani nár(h)odný dopravca by sa nerozkýval. A to ako Najbrt tak Blonski

Leinad

Je snad 810 nebo Honecker lepší? Jaká je výhoda toho mít starší vozidlo jako první majitel, proti tomu novější vozidlo z druhé ruky?

Vbb

Aha, už jsem to pochopil. Lepší, než předělané staré vozy jsou vozy staré nepředělané! A na to ČD mají, a tak se do toho mohou cpát!

Hynek

Zajímavé, že všichni logem RegioJet na bočnici vozu slastně vzrušení tady zapomínají na otřesnou kvalitu zejména ojetin na R8. Sundejte si růžové brýle a začněte vnímat realitu.

Zdenek

ivo, ivo…

ketchup1970

Chtěl bych se zeptat , zda pan Ondrůj nepřehodnotí svúj výrok , že se nevyrábí nové vagóny, které by mohl RGJ koupit. Jak to bylo v článku v ŽM.

David

Tak se ho zeptejte. Jinde. Tohle není web RegioJetu ani ŽM.

Hynek

Fakt ne?

Gwann

tak RJ už je v poslední bance, odevšad jinud ho vypakovali. a nyní se financuje už hlavně dluhopisy (a úvěrem se státní EGAP zárukou…)

kdyby alespoň pořád nelhal, obdobně jako furt a vždy lze Bureš…

MartinS.

Tohle jsou informace, které všechny banky velmi rády zveřejňují… protože jsou rády, když si o nich klienti povídají, že neudrží bankovní tajemství… to jste četl asi v „Bankovním věstníku“, ne? 😉

Gwann

nevhodná informace narušujíci pohled na vás vzor? a tak zautocime na jejiho nositele?

kde aktuálně je…otevřené zdroje…

https://zdopravy.cz/regiojet-ziskal-statni-zaruku-za-uvery-v-hodnote-375-milionu-korun-penize-pouzije-na-expanzi-65930/

našlo by se toho i víc…

podívejte se do prospektu k dluhopisum a jejich podmínek zajisteni

přečtěte si jak kupoval vozy a za jaké prachy

a chvíli přemýšlet

ale ono to bolí a výsledek by se nemusel líbit, že? tak budeme zavírat oči a lhát. proto je tato země tam kde je. i s covidem

Chronosphere

Kde máš v tom „otevřeném zdroji“ napsáno, že ho už odevšad vypakovali? Jsi obyčejný pošuk,který převádí své přání v realitu. A nejsi tu s tímto postižením sám.
Tato země je s Covidem tam kde je hlavně díky ynteligentům tvého ražení. Teďka se na nás žene čtvrtá či která vlna,což je divné,neboť už loni na jaře se na hostině na Karlově mostě odhlasovalo,že nepřijde ani druhá…😀

Gwann

vím to velice dobře. na rozdíl od tebe. ke COVIDu – narozdíl od těch part pitomců, které jezdily ještě v únoru hromadně na chaty a hory, tak sedím doma a nikam nelezu, stejně jako vloni na jaře. a většinu té doby dělám z domu. na karlově mostě jsem na párty nebyl. ty ano, že tak dobře víš, co se tam dělo? s lidmi tvého ražení je zbytečné diskutovat. urážky a osobní útok jsou vše co umíte. na kohokoliv kdo má odlišný názor. PS: trochu goooogle: dluhopisy mají v emisní podmínkách mimo jiné toto: emitent je povinen a zároveň zajistí, že… Číst vice »

MartinS.

Proč by měly být vagóny zastaveny bankám? Ne všechny úvěry fungují tak, že musíte něco zastavit, aby Vám banka půjčila. Bance může stačit smlouva o zajištění trvalých příjmů např. smlouva na zajištění dopravy na nějaké ministerské nebo krajské lince s nějakými předem danými příjmy v nějakém období.

MartinS.

Na můj vzor? Tak jsem dalek toho, aby byl mým vzorem RJ nebo R.J. 🙂
Ale ten odkaz vede jen na článek, že mu půjčila ČS a půjčku kryje státní zárukou EGAP z programu Covid Plus, na který mohlo dosáhnout a využilo ho i plno jiných firem, proto ten program taky existuje. Nijak to nepotvrzuje Vaše slova: „tak RJ už je v poslední bance, odevšad jinud ho vypakovali.“

Gwann

v článku je vidět, kde se s ním ještě baví.

Hynek

Cením Vaši snahu přinést sem ozdrojované info, avšak obávám se, že především těm, pro které je RegioJet synonymem Království Božího, je to jako házet hrách na stěnu. Snad se aspoň mezi těmi, kteří se v diskuzi nijak nevyjádřili, najde dost čtenářů ochotných ověřovat si informace.

Karl vB.

Psaly to Kozí Rozhledy?

A. Mikulka

Gwanni štěkají a karavana jde dál.

SP45-116

Potem wozy do Polski pojadą😃

J.K.

Nakupuje jak o život, jestli se vrátíme do časů před Covidem nějak brzy, tak výrazně posílí na trhu.

Poslední normální roky vždycky před Vánoci rozjel nové linky a předvánoční špičku měl spíš oslabenou, to už s takovouhle flotilou bude minulostí…

medical_examiner

Kefalín, čo si predstavujete pod takým pojmem „brzy“?

Pokud je to 1-2 roky, tak by to mohlo vyjít…

noerf

Těch devět vagónů Bvcmbz, co přivezl v druhé půlce února je toho součástí?
A jak je na tom se zařazováním nových traxxů. Měl dva zařadit do provozu v únoru a tři nyní v březnu?

Avlaky

Nejsou, ty si koupil

Avlaky

3 v březnu, 2 v dubnu

Karel

Jezdím občas s Regiojetem na R8. Na rozdíl od ČD vozy čisté. Na Amz jde vidět, že mají něco za sebou, ale neurazí. Když vzpomenu na Aee145 od ČD, tak je to velký rozdím v kvalitě. Starší Bmz s vyměněnými sedačkami naprosto v pohodě, sedadla sice tvrdší, ale proti béčkům od ČD pokrok. Nejhorší jsou asi ex Švícarské velkoprostory. V tom jsem jel jednou a byl docela vybydlený.

zesp

Ano, na té R8 je to dost velký kvalitativní skok…. To, s čím tam jezdily ČD, byla ostuda. A pak tady ty výkřiky a poplašné zprávy od modrých, s jakými vykopávkami tam ten Regiojet bude jezdit. Ale teď je naráz ticho po pěšině, už nikdo z nich nepřizná, že to byl jednoznačně krok správných směrem. Vždyť jinak bychom tam těmi Béčky jezdili klidně i dalších 20 let… Drahám byla evidentně kvalita za celou dobu provozu linky R8 ukradená… A tak je to i na dalších linkách v režii ČD, tedy až na světlé výjimky, kde už konkurence plní svůj účel…

Pajoš

To jak je a byla obsluhována linka R8 byla a je ostuda. Ale za to nemůže ani ČD ani RJ ale jen a pouze MD. Spojnice 2. a 3. největšího města v ČR byla a je realizována retro soupravami. To co tam jezdilo za ČD byla hrůza a příchod RJ ikdyž nepochybně byl kvalitativní skok, tak to bylo jen zlepšení stavu ale rozhodně ne posunutí stavu na adekvátní úroveň. Nevím jak si vysvětlit, že Slovácké nebo Valašské Ex jsou vedeny soupravami s dobrými vozy a tady jezdí tyhle křápy. No že jezdí by ještě tak nevadilo, ale vadí že ještě… Číst vice »

Lemmy

U nás jezdí osobáky v podobě regiošuku a spěšňáky s Bt. Na to Bt koukám závistivě z rychlíku (B), přijde mi to lepší.

Pajoš

No konkrétně u té linky R8 v MS kraji pantery, elefanty a poslední 460. Pak přijede do Ol kraje a tam už budou snad jen pantery a pak se přesune do JMK a tam už taky budou pantery … Nemluvě o tom že po cetě se bude potkávat s komerčními linkami na Prahu, pak s Valašáky, Slováckými Ex, Moravany a v Brně RJ atd … nejhorší setkání je s R Ol-Brno …

noerf

To co jezdí na rychlících je jen a pouze věcí dopravce, MD určuje zpravidla minimální kapacitu spojů, ale jestli tam budu jezdit vozy A a B nebo Amz + Bmz či jednotky je věcí dopravce, který má příjem z jízdného, který může ovlivnit vlaky, které přilákají větší množství cestujicích. U regionální dopravy je to trochu jiné, protože kraje zpravidla platí pevnou částku za km a určují si i požadavky jako nízkopodlažnost, klimatizace, wifi. A příjem z jízdného je nepřímo příjem kraje. To, že na Ex2 a R18 jezdí lepší vagony, je dáno také konkurencí, například na R11 nic v souběhu… Číst vice »

Pajos

Kde jste na tohle přišel. Ve vašem příspěvku není pravda snad nic.
Zadavatel tedy MD si naopak dává všechny podmínky jako jestli nové co staré vozy, jestli klimu, kolik a jakých WC, kapacitu pro kola, vozíčkáře atd. Pak se vybere dopravce který to splní za nejnižší cenu.
Co se týče krajů tak to o čem mluvíte, tak tomu se říká brutto a netto smlouvy. A ty brutto smlouvy jsou zatím v menšině tedy naopak než píšete vy.

Leinad

„nové nebo staré vozy“ objednavatel rozhodně nezadá.
Záda nové vozy(PID formou průměrného a maximálního stáří vozidla) nebo stáří nezadá. A i když není v tabulce „max 50 let“ tak dopravce rozhodně nemá povinnost nasazovat něco staršího.
A v netto smlouvě má dopravce výtěžek z jízdného, takže je docela i v jeho zájmu převést cestující.

Dusanh

Stačí si dát podmínku kotoučové brzdy a klimatizace…

jan

Mě to opravené bčko neuráželo. A 1. třída taky ne s nastavitelnýma sedačkama a minibarem. Regiojetem jsem tam zatím nejel. Takže nemám srovnání.

medical_examiner

Apee139 nebo Aee140 by se líbilo?

Juraj

Aee140 fakt není seriózní první třída.

Hynek

A co je na ní špatně? Kromě staršího vzhledu (což nebylo nic urážejícího) to bylo stejné jako první třída na R8 nyní a to porovnávám čistě ty vozy.

Gogo

Kde se stala chyba? To v ČD o tom prodeji nevěděli nebo snad Němci odmítli taktiku ‚radši do šrotu než Jančurovi, na nové se nezmůže, a tak nám zbytečně nepoleze do zelí‘ ? Přitom rakušákům stačilo poslat pár mailů a už byla ruka v rukávě… To zase bude po celé Praze randál, jak se bude ze Svobodova nábřeží rozléhat skřípání zubů. Oni kluci na Generálním mají samozřejmě konkurenci rádi, posouvá je dál, motivuje je a tak vůbec, neměla by ale opouštět kolínskou řepařskou drážku či trať Nová Bystřice – Obrataň…

David

Němci nejsou Rakušáci. To bude asi tím.

Jimbo Jones

Do švestek nevydrží.

medical_examiner

Protože musí vypadnout že Smíchova (jé, tam bude ticho…😏), nebo protože bude zadlužený až na střechu?

David

Tam teda bude ticho, až tam Sekyra rozjede ten svůj megaprojekt 🙂

Chronosphere

Nepřežije zimu.

ABC

nad propastí!

Leinad

Tam byl loni, už udělal veliký krok vpřed

Martin

Zase tahá další šrot do republiky….

Xaver

Stejně jako ČD.

Toníček

ČD právě nic moc netahá. To je moje největší kritika vůči nim. Kdyby byli ČD také tak aktivní, tak by už Béčka byla dávno minulost.

medical_examiner

Hmm, pravda je, že ČD ta výměna vozového parku trvá nějakou dlouho…

A propos, nevíte jestli někdo v Evropě provozuje dieselového vectrona?

Toníček

Výměna vozového parku u ČD je solidní. ZSSK je na tom bohužel o poznání hůř.
Ten problém je, že ČD je velká firma, která prostě nedokáže vozový park obměnit tak rychle.
O to, ale zajímavější by pro ně měly být ty vozy po DB, které nabízí za málo peněz hodně muziky a navíc ještě mohou být prakticky hned zapřáhnuty do provozu a nahradit již zmiňovaná Béčka.
Nebýt RGJ tak tu podle mě nemáme ani ty Bmz z Rakouska…

Gwann

CD vozy od OeBB kupovali dřív než RJ. s tím že je s jednou velkou várkou předběhl kvůli povinnosti VR.

Xaver

Není pravda, RJ poprvé vyjel právě s ojetinami z Rakouska. V té době ještě ČD neměly jediný rakouský vagón.

Jaaa

Ano, protože měly svoje nové vlastní.

Pe.tr

A dobře schované , aby to substrát neošlapal 🙂

Hynek

Takže EC z Prahy do Rakouska či Německa byly podle vás schované? Jaký by to měli smysl?

Kuba

4x Vectron DE mají/měli podle všeho pronajaté v DB Cargo ( 247 902, 903, 904 a 906, jednoho má Swietelsky (247 903)

Hynek

Trvá no, nové vozy v takovém množství nevzniknou z ničeho za měsíc. A k tomu Vectronu – výrobce.

Martin

Jen si dávejte minusy jak chcete,ale je to tak

Toníček

Čím levnější sežene vozy, tím levnější pak může být cena jízdenky…

Pokud se Vám to nelíbí, tak to plně respektuji a můžete jezdit výhradně railjety apod.

Rakev

A Béčkama

Martin

Ale bohužel není a nebude. Radši pojedu s ČD starýma Bčkama než s Regiojetem,nechci se nechat zabít!

zesp

Proč zsbít???

medical_examiner

Buď manželkou nebo šéfem pro pozdní příchod…😂

Xaver

Protože pán zřejmě trpí nějakou poruchou.

David

Nebuď tak vyděšenej, člověče. Kolik lidí Regiojet za posledních 10 let přepravil a kolik zabil?

Baraba

Já slyšel u nás v pekárně, že loni bylo na železnici hodně nehod… Všechny zavinily staré vozy RJ a bylo prý spousty mrtvých…

Leinad

Pokud se nepletu, tak komedii při úkonech před rozjezdem umí akorát ČD, akorát ČD se někdy podaří jet s otevřenými dveřmi, občas i nechat vypadnout dítě.
Projet stůj umí fírové většiny dopravců (loni smrťáky kvůli stůj byly ČD, ale to je trochu náhoda)

Hynek

Jakou komedii při úkonech před rozjezdem? Mexickou vlnu nedělají. Co se týče otevřených dveří, stalo se to, ale jednak se staré vozy dovybavily, aby se to nestávalo (protože cestující prostě a jednoduše hloupnou) a druhak u RJ taky nemůžete říct, že se to nikdy nestalo, těch videí taky už na sítích pár bylo. Mimochodem, vypadnout může kdykoliv kdokoliv a kdekoliv, do klecí se zatím cestující umisťovat nesmí a proto se počítá se zodpovědností každého, když ta se vytratí, pak nechávají matky rajtovat děcka po vlaku nebo někteří stahují gumové těsnění oken, na kterém je nápis Nouzový východ a plomba.

Původní Pražák

Stejně jako to dělají statisíce našich spoluobčanů u aut. Máte nápad, co s tím?

Y.K.

Když nemají poděděné šroty z dob socíku, tak holt nakupují jinde. Tyhle vozy jsou sice věkovité, ale šrot to není. Obvykle rychlost 200 km/h, výborné podvozky, solidní chodové vlastnosti a ještě vloni tím jezdil Němec za daleko větší pálky a neurazil se. Na vybudování železniční firmy v únosných nákladech solidní základ.

alian

Martine, Vaše nepřejícnost musí být obrovská…v čem Vám vadí v podstatě luxusní vozy RegioJet? Myslím, že v ničem, stejně jako naprosté většině, ale jen aby jste něco napsal, že?

Martin

Tak to pozor milý pane, tady nejde jen o to,abych tady tzv „něco napsal“. Luxusní vozy,v čem? Klimatizace, vakuové WC,stevard/ka, Wi-fi? To mají ČD taky. Jde jen o pricip, pokud tenhle dopravce hraje fér hru,dobře. Ale jak všichni víme,tak nehraje. Zjistil,že ČD jsou na lince Praha-Ostrava levnější o pár korun a hned se musí soudit a chce po ČD nahradu škody v neuvěřitelných částkách…..tak se nedivte,že píšu co píšu

David

Ty tomu houby rozumíš. Hraj si radši doma s mašinkama 1:87.

Baraba

Nešlo o to, že „byly o pár korun levnější“. Problém byl daleko hlubší. Poradil bych nastudovat si, ale to by jste už nemohl takhle hloupě obviňovat.

Martin

A další věc,s loko řady 162,která max rychlost 140km/h jezdí daleko víc a cestující si sedí spokojene nic netušící…..tak si vyberte.

zesp

To máte nějak podložené?

Avlaky

Může jet více max o 4 km, při 145 se automaticky vypíná myslím že motor

Pajos

To zkusím někdy pomocí GPS změřit … Už jsem to párkrát slyšel ale nechce se mi tomu moc věřit.

Chronosphere

Jak to ta 162 dokáže, když má maximálku 140?… Když pánbůh dával rozum,tak jste asi seděl spokojeně nic netušíc v koženkovém Beeeeeééčku….

Pajos

Ale víte že každé železniční vozidlo se testuje rychlosti o 10% vyšší než je jeho stanovena maximální že jo?

Chronosphere

Já jo,ale Martin tady tvrdí, že jezdí „daleko víc“. Tím “ daleko“ myslí 10 %,chcete říct?😃 Že logika skřípe,to mu nevadí. A už se těším,až si Jančura jednou vybere prosťáčka jeho ražení a dá ho za pomluvy k soudu, jak bude mít šotoušek podloženo to co tu píše. Tohle hošci vůbec netuší co činí.

Pajos

No já si domyslel že to daleko víc znamená max 160 a to ještě v úsecích kde je takova traťová rychlost.
Pomluva je kdecovsechno. To by mohl jít k soudu i někdo kdo napíše že ve vlaku je špína nebo že má nepohodlné sedačky ….

A. Mikulka

A co má být? Regiojetu už na základě podnětů pošuků jako Martin kontrolovali proužky, měřili mu rychlost radarem a nic. Zato když údajně zdržuje nějaký veledůležitý vlak Matky Dráhy, tak zase podle těch samých hyacintofilních šotoušů s těmi slabými 162 ani těch 140 nejede.

Hynek

A vy ve špinavém Bcmz, takže na vás nezbylo.

Hynek

Luxusní. Palec nahoru, pobavil jste. 🙂

Ludva

Nemá ani na zaplacení za použití dopravní cesty a plánuje kupovat nové vozy 🙂 .

dizgrafyq

Dovolil bych si k tomu správně odborářsko-soudružsky provolat „Do švestek!“

Ludva

Můžeš si klidně provolávat co chceš ale na skutečnosti, že za to použití dluží a musí škemrat o splátkový kalendář to nic nezmění. Že soudruhu 🙂 .

Toníček

Prostě to Jančurovi/ákovi dává takhle větší smysl.
Já se mu nedivím.
Není to prostě tím, že nemůže zaplatit, spíš nechce protože má možnost platit déle.

Jaaa

SŽ jako správný hospodář by mu na to opravdu neměla přistupovat. Tohle je regulérní půjčka a měl by z ní platit úroky.

ABC

znáš to, když dlužíš deset tisíc je to tvůj problém, když dlužíš deset miliónů je to problém věřitele 🙂

Peeetr

Ve vlacích je Žluťák trapnej od začátku s jeho lživými pohádkami, v autobusech co zrušil stewardky.
Jediné co mu zachraňuje reputaci je rozmazlený milionářský synek Leo a jeho extradálkové tramvaje z Běloruska vydávající se za nejprogresivnější Švýcarské vlaky.
Největší tragédií v životě žlutého snaživce je, že velmi dlouho nebyl i při své vyšší inteligenci schopen pochopit, že přízně a nízkoúročených půjček od západních bankéřů se mu nedostalo pro vybudování vlastního nového silného středoevropského dopravce, ale především aby prorazil vlastním tělem vstup pro Arrivu a Flixbus, a v „nejlepším“ případě aby utahal ČD až do nucené privatizace větším západním molochem.

Jan Sůra

Západní bankéři? Velká část nákupu v minulosti byla financována Sberbank. To je západní banka?
Proražení pro Flixbus? Kdy vstoupil RJ na koleje a kdy vznikl Flixbus?

Původní Pražák

Můžu se zeptat, proč tohle tady vůbec tolerujete? Vulgarita nemusí být doslovná, mě třeba mnohem víc uráží takováhle tupost.

Jan Sůra

Pro někoho je to terapie, že může své komplexy ventilovat veřejně. Berte to jako takovou inkluzi a buďte rád, že nevidíte jiné, zde nepublikované příspěvky:-)

Hynek

Co vás uráží na slušně psaném textu? Názor rozdílný od vašeho? Nezapomeňte, že taková doba tu už byla a pominula.

Hynek

Minimálně určitý nezanedbatelný podíl financování ze západu (konkrétně firem z Německa a Nizozemí) tam byl a projevoval se zejména v letech okolo nástupu na linku Bratislava – Komárno. Pak tam samozřejmě byly další bonusové vlivy, ale Slovensko nelze v tomto případě počítat k západu.

Jan Sůra

Pronájem vozidel není financování.

Jimbo Jones

„“Nikdy tady jezdit nebudou, oni ty vlaky nemají.“ (Petr Žaluda 2009)

medical_examiner

No tak se mu to splní až letos…😂

Baraba

Ještě tehdy zaznělo pár hezkých vět….

„Nechce vůbec s vlaky jezdit, ale jen se soudit,“ Petr Žaluda
„Je to bublina, která splaskne. Konkurence nám přijde, ale nebude to kdosi s drzým čelem a poplužním dvorem, ale silní národní dopravci,“ Michal Nebeský

Tohle sem dávám jen proto, že už mne nebaví pořád číst ty „odborářské výlevy“ o tom, že Jančura pořád vydává planá a lživá prohlášení….

Mimochodem, když přišla ČD ona požadovaná konkurence silného národního dopravce v zastoupení Arrivy, tak kvičí ještě více…

noerf

Vzhledem k poměrně dobrým vztahům mezi Student Agency a DB si nemyslím, že mu vadí vstup Arrivy. Hlavně Arriva se specializuje na dieslové vlaky a podobně jako v autobusech bude u nich dominantní regionální dotovaná doprava. Kdežto Regiojet má prioritu hlavně v nedotované dopravě a elektrické trakci.
ČD nemusí utahat, pokud bude Covid ještě nekolik měsíců, tak ČD do prázdnin dojde hotovost a buď si ji vytáhne z dceřiných společností nebo bude muset něco prodat.

Avlaky

No zatím je dieselový dopravce

Jinak nedávno DB rozvázalo smlouvu s IC vždy tak nevím jaké mají vztahy

Gwann

pokud CD dojde v lete cash, tak zlutak už bude v insolvencnim rizeni

noerf

Gwann: ČD sknčil rok 2020 se ztrátou 5 mld. Kč, na začátku roku 2020 měli hotovost 7 miliard, takže nyní budou hotovost shánět.
Kdežto Regiojet zase takovou sekyru v poměru k tržbám nemá, zejména a dokáže regulovat náklady.

Karl vB.

Přání je otcem myšlenky?

A. Mikulka

V čem jedeš?

Novex

Na R 8 Brno-Bohumin

Jerry

Astry nejsou nové vozy ..jsou to předělané staré Francouzské vozy.2.50 na kilometr zahrnuje co?Leo express začínal že staršími vozy ?? Asi ne .. to jenom ty nás krmis bláboly. Jestli ty vozy projdou reko tak v astre na nové že

Petr

A na to že to nejsou nové vozy jste přišel kde?

Jerry

Dle zdrojů na netu .. fotky.. a diskuse

Dan

Tak to jsou ty nejspolehlivější a nejvěrohodnější zdroje, opravdu. Gratulujeme a posíláme klíčenku 😀

Jerry

Jaký zdroj chcete tv noha??

dizgrafyq

Pokud použili ojeté vozy SNCF, můžete nám najít fotky původních vozů, jaké to byly řady a seznam čísel? Přece musí být články o prodeji těchto vozů z Francie do Astry, fotky jak stojí odstavené u továrny, fotky z odstrojování a demontáže apod.

kakov

Ty jsou přeci tajné 😀 Radim je má zamčené v trezoru 😀

Ondrys

A hlavně Francouzi vozy Corail odmítají prodávat do Evropy kvůli přítomnosti azbestu a raději je šrotují, i přes vysoké náklady na dekontaminaci.

Dý Dý

Cau, nemel by si zdroj pro tuto informaci? Zrovna neco pisu o azbestu v zeleznicnich kolejovych vozidlech a jakakoli informace navic by byla dobra.

Hynek

Podívejte se na štítky či ražbu na vnitřních částech rámu, pokud vás nic jiného nepřesvědčí.

A. Mikulka

Psali to v Obzoru.

jan v

Nechci se pana Zlutéhéo příliš zastávat, nicméně je pravda, že jeho firma, zdá se, je momentálně v lepší kondici než než kolega Leo, který se rozhodl vsadit na moderní jednotky. Je vlastně celkově zajímavé jakým pozoruhodným vývojem Jančura od doby, kdy tvrdil, že se v čechách „jezdí lokomotivami s vagónky jako za císaře pána a kálí se na koleje“ prošel. Díky tomu zdatnému myšlenkovému obratu se dnes můžeme svézt i žlutým vagonem, taženým žlutou lokomotivou a vybaveným odpadní trubkou mířící přímo do kolejiště.

Jerry

Ano Leoš není úplně v dobre kondici ale je to i tím že se drží u zemi

Pajoš

Drží se při zemi? Těžko jeho podnikání hodnotit, protože sám bych se do něčeho takového nepustil. Ale v době když už flirty převzala banka (nebo už se k tomu schylovalo) objednal další nové jednotky s tím, že to bude určitě úspěch, mi nepřipadá jako že se drží při zemi …

alian

Novotný starší musí mít ze svého synka, co roházel desítky milionů obrovskou radost:) Takový synek se podaří jen někomu:) Tož jsou to jejich promrhaný prachy.

Jan Sůra

Samozřejmě, lepší je mít syna, co tráví večery na internetu jako anonym a pomlouvá vše možné. To je ten nejpovedenější synek.

Lemmy

Sekl jste se v řádu… no a to je bohužel tak, že jsou lidé méně opatrní na vědi snadno nabyté.

Původní Pražák

Takže kdyby se nedržel u zemi, byl by tom lépe? To mi připadá jako docela odvážná myšlenka.

Pajoš

Které vlaky RJ mají trubku do kolejí? Nevím, ptám se. Díky

Novex

R8 Brno-Bohumin

Pajoš

Tak to jsem si ani nikdy nevšiml … tak to mě podrž. Ach jo.

a8n

Ovšem minimálně v některých švýcarech už vakuáč je.

Pajos

Mě hlavně překvapilo že RJ něco takového skutečně provozuje … Už jsem to dnes tady jednou psal jak se ta rétorika RJ v průběhu času mění. A teď už padlo i to s trubkou z WC které se před deseti lety vysmívali…to je jen takový můj postesk

Matti

Bylo to 14 švýcarských vozů, už loni se začaly vyměňovat za vakuová WC, ve smlouvě na to mají čas do konce roku, jestli si dobře pamatuju…

bohyn

Aha, tak to je hrozna tragedie. Max rok budou kadit na koleje, kam doted kalel modrej. To si zase rezijkari lecej mindranky.

MHD

Spíše ty si léčíš mindrák, když vše vztahuješ na cestující s jedním druhem jízdného 🙂
Ale teď vážně. Já jsem vůz s dírou do kolejí zažil na komerční lince Brno-Praha. Asi to nebylo časté, ale na druhou stranu to tam nevidím jako časově ohraničenou záležitost.

Gwann

no, mnohé…postupně různé rekonstruuje, že v tom už nemá přehled nikdo, ale vozy od SBB měly trubku, ty od SNCB tuším také. jak DB nevím. od OeBB měli všechny vakuove.

jan v

Vagony jezdící ve třídě lowcost, přivezené z Německa v jedné z posledních várek jsou touto technologií všem dobře známou např. z Šukafonu vybaveny.

Tomáš Gottschalk

Nejezdí žluťák i na Moravě, když tam sídlí?

David

Ano, jezdí. I ve Slezsku (Bohumín). „jan v“ se nepřesně vyjádřil.

jan v

Je to jak říkáte.

Gwann

ano, leosova cesta byla špatná, mimo jiné proto, že se nezvladnul podívat na mapu napetovych soustav české železnice…

a prý i konstrukce one jednotky byla peklo…jak moc si vymyslel blbosti

Dan

Neuvěřitelné, jak se té dezinformace, že jde o rekonstrukce, někteří tak zoufale drží 😀

Jerry

Projdi si celou diskuzi

Jerry

Já proti regiojetu nic nemám jen mne fakt zklamal hlavně na R8 .. kde radši jezdím osobními vlaky. Čekal sem něco mnohem mnohem víc

John Inkognito

Hlavně ty lehátková vozy na R8 (Bcm) už mě opravdu naštvaly.

medical_examiner

Proč, nešlo si lehnout?

John Inkognito

Pokud nemají normální vagony(ne lůžkové) tak proč jezdí na R8. ČD by tam nasadily Aee142+BDs449+Bee 240 a časem by tam nasadily pantery, tak by to pořád bylo lepší.

David

A cos čekal? To by mě fakt zajímalo.

Hynek

O třídu lepší… RegioJet

Baraba

Protože jezdím do okolí Otrokovic, používám vlaky ČD i RJ i LE. Jezdím dle toho, co zrovna jede, když potřebuji, neřeším barvu. Nejspokojenější jsem, když stihnu polské vagóny (nesmí ale ČD zapomenout přidat v Bohumíně svoje vagóny, protože jinak je vlak přecpaný). Nejsou sice extra vybavené, ale jsou pohodlné a prostorné. LE „tramvaj“ mám radši než Panter. Bohužel se mi zdá pohodlnější a hlavně je tam lepší servis. A RJ mne nijak neuráží, protože jedu tím, co si zaplatím. Protože jsem zvyklý na ČD, neuráží mne ani low cost, jsem ale rád, že u RJ za něj zaplatím méně, což… Číst vice »

David

„Bohužel se mi zdá pohodlnější a hlavně je tam lepší servis.“ Co jste chtěl říct touhle větou? Že vás mrzí, že je to pohodlnější a je tam lepší servis? No, tak takovému cestujícímu není jednoduché vyhovět. Snad jedině přistavit bohudík nepohodlný vagon s horším servisem.

Baraba

Bohužel vůči všem averzím na černé tramvaje

Jiří Kocurek

Protože se jim to hodí do krámu, potvrzuje to jejich světonázor, říkali to na depu, tak to musí být určitě pravda. Oproti tomu se mnozí železničáři dlouhé roky bili za to, že řada 814 je nové vozidlo, protože má novou registraci. Později to ustalo.

Hynek

Kde se za to bili? Já už léta všude čtu, že 814 jsou rekonstrukce, ba naopak od některých odpůrců slyším, že jsou původní. Vaše názory mi přijdou schizofrenické.

Ondrys

Jediné, co je na Astrách použitého z Francie, je licence na výkresovou dokumentaci vozů typu VU od DeDietrich/Alstom, což jsou vozy Corail s oddíly (kupé – nezaměnit s velkoprostorovými vozy VTU od ANF/Bombardier). Vozy Astra jsou tedy přímý potomci těchto vozů, byť vizuálně i uspořádáním jsou odlišné.

Někdo2

2,50 kč za kilometr ? To pokud je v tom voze 80 lidí s koupenou jízdenkou v průmeru 200 kč tak mají za cestu do Ostravy mají dobrých 15000 řekněme 10 vlaků s Astrou tak 150 000 vyděláno každý den. Tak mi povězte proč už si nekoupíte rovnou celé ČD když takto musíte mít dokonale vyděláno. Jo a taky mi řekněte v čem jsou jiné oproti ojetinám od OBB které jezdí již 10 let nehledě na to že Astry jsou taky rekonstrukce. Kdyby toto pravidlo platilo tak už jsou ČD ale i vy miliardáři. Věřím tomu že by jste rád… Číst vice »

Ten_z_Bíliny

Jestli tam nebudou ještě náklady na mašinku, která to táhne, na trakční energie, na použití dopravní cesty, na požití nádraží na mzdy atd..

Jiří Kocurek

Depa, tržba je přece výdělek, to vědí, už když chtěli být prodavačkou v šesti letech.

Hynek

A to nezapočítal do té kalkulace? Minimálně všechny vámi uvedené věci kromě mezd by měly být v tak hrubém čísle započítány. Co tedy je do těch 2,50 zahrnuto a co není?

jarda V.

No ty dvě koruny padesát bude zřejmě cifra na kterou se přišlo tom že se pořizovací cena vydělila počtem najetých kilometrů do vyřazení (předpokládám že 30 let x nějaký průměrný denní oběh). A pak bych tě cifře asi věřil. Co může stát ? 10mega? 30 let je 330.000 ročně což je tak dejme tomu 1000kc denně. Ujede 400km – ujede, denní oběh je 3x Praha – Ostravsko (1000-1100km) a jsi na koruně za km… Matematika je hrozně svinstvo s a statistika nuda je má však cenné údaje… S některými lidmi co tu komentují bych chtěl podnikat.

wimmer

Mohl by mi prosím někdo, kdo se v těchto věcech vyzná, říci, jaká je životnost jednoho takového vagonu, nebo jestli vůbec nějakou životnost mají?
V článku nevidím informace o přesném stáří těch vagonů, rád bych se o tom něco dověděl.

SaulGoodman

Tak jako obecně se ta životnost u kolejových vozidel počítá na desítky let. U vagónu asi když probíhá pravidelně údržba, tak prostě dřív zastará morálně než že by se rozpadl. Většinou také za dobu životnosti proběhne jedna až dvě větší rekonstrukce, což značně prodlužuje životnost těch nejméně odolných částí. A to masivní železo podvozku a nějaké nosné konstrukce asi vydrží v podstatě navždy, když je to kvalitně vyrobené a stará se o to někdo. Řekl bych, že takových 40 let je u „západních“ vagonů i ta morální životnost s nějakýma rekonstrukcema interiéru atd.

karel.

U nákladních vagonů je to 40 let u osobních cca 30 let.

Jiří Kocurek

Osobní vaogny cca 30 let staré?
Od roku 1974 začala vagonka VEB Waggonbau Bautzen dodávat inovovaný typ vozu… V provozu 43 + 33 + 216 ks. Zdroj: https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=CD_Y

Baraba

Je třeba oddělit fyzickou životnost, morální životnost a prodloužení životnosti rekonstrukcí…

Jerry

Byl požadavek myslím 40 let ale ..dnešní vozy , můžou přijít modernizačním programem a 50 let .. cajk

Peeetr

„Karoserie“ mají životnost 20-40 let a podvozky 40-80.
Jenže správný postup by byl posílat vlaky ze Západní Evropy po 40 letech na kompletní předělání do Rumunska nebo na jih EU (kdyby nebyla Itálie a Španělsko extrémně předlužené a tamní pracovníci už ekonomicky těžko použitelní) a od tama je prodávat na dalších 40 let do Afriky, ale ne do středu EU, kde je Česko.

Brňák

Vozy z produkce Vagonky Studénka zde jezdili a jezdí už 50 let. Kupříkladu Bdtn(Btn-Baim), vložené vozy 060, Bmx(Balm-d) nebo Btx(Balm-k). Takže asi tolik k životnosti vozů.

John Inkognito

To co jezdí na R8, ale i jinde vozy z roku 1965, kde v celé soupravě fungují 3 WC a na wifi se připojí leda tak personál je OSTUDA. Ať si rovnou koupí nové vozy: 50× Bmpz+50×Bdmpz+ 25×Bbmpz+ 15×Ampz a 5×ABmpz a třeba 50×Bmz od Siemensu. Mohou doplnit pár lůžkovými nebo lehátkovými vozy. Protože jak je u nás dlouhý schvalovací a výrobní proces, tak ať je rovnou koupí, aby první jezdily už v roce 2024.

Bpee

Přesně tak, taky nechápu, proč to neudělá. Je přece jasné, že těch 30 ojetin stojí stejně, jako Vámi navrhovaných 195 novostaveb…. :-)))

A vůbec, nebuďte troškař, ať těch novostaveb koupí pro jistotu rovnou tisíc! Peníze si přece stačí jenom natisknout a hned jsou…

John Inkognito

Prodat se to dá vždy…
Navíc pokud nebudou potahy sedadel s logem RJ, tak se to prodá ještě rychleji.

Bpee

Tvl opravdu jste nepochopil, že k „ať si rovnou koupí“ jsou potřeba peníze? Vážně si myslíte, že by RJ kupoval ojetiny jen tak ze srandy nebo že ojetý vůz stojí totéž, co novostavba? Jestli je Vám 14 a žijete s bohatými rodiči tak pardon, ale pokud jste dospělý, tak asi moc dobře víte, že na argument „můj byt mi přijde docela malý“ prakticky nelze odpovědět „tak si pořiď třípatrový rodinný dům“. Buď na to ten člověk má a dům vlastní rovnou, nebo na něj nemá a těžko bude mít na jinou možnost. Stejně tak to platí tady u RJ, pokud… Číst vice »

Gwann

tak ať Jancura přestane žvanit, že on je jediný nejlepší ať jezdí s jakýmkoliv polofunkcnim srotem.

pak se můžeme bavit normálně.

až pak….

Jerry

Souhlas ..u regiojetu nějaké opravy ,údržby a revize vozu je sprosté slovo

gajda

Ony ty ojetý problém nejsou, problém je, že veškerá úprava spočívá ve žlutým hadru na opěrce hlavy. Což stačilo na začátku u těch exOBB, ale teď už je to málo. Přitom vyměnit koberec, sedačky, vyčistit to co to jde a zařídit, aby uvnitř v létě nebylo 40 stupňů by nemuselo stát až tak moc, ale výsledek by byl 100:1

Luboš Beneš

Tak Jančura je aspoň umyl a natřel na žluto. Národní dopravce se nenamáhal ani s lakem, ale zase bylo hned vidět kde je v soupravě nejlepší vůz.

gajda

To sice ano, ale to platilo. Nicméně dát do provozu Bmpvz v tom stavu, ve kterým jezdí je podle mě i na lowcost už špatně

Jiří Kocurek

CO se Wifi týká, tak ta závisí na pokrytí signálem. To se od dob ČD nezměnilo a s klidem napíšu, že RJ wifi kopíruje velmi přesně signál O2 na soukromém USB donglu. Wagon s ČD Wifi (1 ks v soupravě) předtím dělal to samé. Datový signál mezi Kojetínem a Chropyní vypadne i ve 460 (alias Tornádo) s otevřeným oknem – rovněž vyzkoušeno.

John Inkognito

To souhlasím, ale na úseku Praha-Pardubicemi kde mám 5G na jejich wifi se WhatsAppová zpráva typu: má to 5 minut zp. Odesílá 30 sekund značí, že chyba je na routeru ne v signálu. Třeba ve vozech Bee240 kde se běžně dívám na video ve full hd kvalitě a neseká se to, ale v úseku Golčův Jeníkov-Světlá n. Sázavou mám jenom E.

David

Nejlepší rady podnikatelům dávají ti, co si neumí ohlídat ani vlastní domácí finance a v lepším případě žijou od výplaty k výplatě, v tom horším se zadlužujou 🙂

Kubrt

„Jsme oportunistický dopravce“

A jéje, v komunistické rétorice byl „oportunista“ jednou z nejhorších nálepek, podobně jako kosmopolita nebo zaprodanec.

Pilulkin

Revanšismus a oportunismus, dvě zaklínadla, která soudruzi cpali i do Světa motorů a Dikobrazu. Ale myslím, že dnes už se oportunismus používá jako běžný výraz ve smyslu přizpůsobivosti.

Jiří Kocurek

To ano, oportunista rozvracel socialistické hospodářství, které bylo naplánováno na celou pětiletku. Když tehdy nebyl harmassan, tak by ho takový rozvraceč klidně i pašoval. A že by nebyl harmassan, to se přece nestalo.

Tom

Věděl by někdo, o jaké typy vozů se jedná?

Jiří 24

Jelikož jsou to interní informace, nečekám, že by to někdo prokecnul, ale dobrej pokus. 😀

Pajoš

To musí být šíleně tajná informace, která zvrátí celý železniční trh, kdyby se někdo dozvěděl jaké ojeté vozy DB prodalo : – D

Lektor

Zvláště když je prodaly v otevřeném výběrovém řízení.

Avlaky

DB je státní podnik, takže to v tom výběrku bude napsané, ale nemůžu ho nikde dohledat

Jerry

To je tajné bo je to z západu..

Jiří Kocurek

https://www.db-usedtrain.com/f?p=222:201:6163090193068::NO::P201_ART,P201_TITEL:MITTELWAGEN,Reisezugwagen

Aktuální nabídka.

Jiří Kocurek

Zkrácený odkaz tamtéž: https://cutt.ly/GlMwJrK

Zdeněk

Můj typ je: bývalé TEE a lehátka z CNL. Tedy to co už několikrát dovezl. A naše poměry super vozy.

Avlaky

Lehátek má teď dost

12 na Košice

28+cyklo (22+2 cyklo jde na Chorvatsko a 2 cyklo na Košice)
Takže má tak 4 od DB ještě navíc

A pak má 14 z Belgie

Vojtěch

Kosice a Chorvatsko neni vsechno. Neco pro nove rameno do Polska (Przemyśl) taky musi mit.

medical_examiner

To bude vagonů na protiúčet…👺

Bpee

Kupodivu už ani ne TEE. Tipuju, že jde o řady Bpmz, Bpmbz a Bvmsz. DB mají nemodernizovaných kousků poměrně dost a už ve fázi nadbytečnosti, ačkoliv Bvmsz jsou z roku 1991.

jan v

Njesem si jistý jestli touží po dalších lehátkách: https://www.youtube.com/watch?v=jIFDOSb9zy4

David

Autor tohoto videa zvolil tu nejhorší možnost jak cestovat do Košic. Vybral si levného dopravce a zaplatil si celý oddíl, aby to měl just drahé. Jeho trip review je o ničem. Kdo má rozum, tak buď šetří a nebo si zaplatí kvalitu.

jan v

On jel Regiem právě proto, že byl spokojen s jeho denními spoji. Hlavní kritika kterou vůdči tomuhle produktu měl pak byla kavalita postele, která by byla stejná, kdyby jel v tom kupé se třemi dalšími lidmi. Pokud vím, tak Regio nic jiného než lehátka nenabízí. Tudíž by asi udělal líp kdyby zvolil spací vlak od ČD.

David

Jedná se o čtyřnápravové rychlíkové vozy s délkou 26,4 m přes nárazníky.

On.

Kolik let už jezdí RegioJet? Nebude to letos na podzim již desátý rok? A stále se považuje za nového dopravce a proto potřebuje staré vozy. Kdy se tedy z nového dopravce stane starý dopravce s nárokem na nové vozy?

Jiří 24

Z článku vyplívá, že hranice 10 let je mezi novým dopravcem a zavedenou značkou když chce kupovat nové vozy již tento rok.

Pajoš

Takže LE byl zavedený dopravce hned první den?

Jakub P

Taky ten rozjezd zdá se zatím RJ fungoval o dost líp než LE, kterej ten krok rozjezdu novýho dopravce s ojetinama zkusil přeskočit… (samozřejmě to nemusí být jedinej důvod rozdílů mezi nima, ale celkem nepochybuju, že to břemeno splácení nových jednotek hned od začátku ke stavu LE taky přispělo).

provokatér

No, a hlavní je, že to z toho článku na čtenáře vyplivlo …

Avlaky

Jde o to že dopravce se musí co nejrychleji rozrůst, aby generoval zisk, a až pak může zkvalitňovat

(Jako RJ měl už jakousi kvalitu od začátku), ale plně chápu strategii Jančury

Pe.tr

Tak primárně na ně musí vydělat nebo mít pro banky historii a za své chyby si odpovídá sám , tzn nevyžírá daňové poplatníky . A jsou dopravci co dostali všechno tak nějak zadarmo , jsou stále nad propastí a obnovují 0,27 % vozového parku ročně a to je lepší ?

Pajoš

Vaše srovnání je ale celkem zaujaté a neobjektivní.
RJ je dopravce který pořád z větší části provozuje komerční spoje a tam je přirozeně v jeho zájmu zvyšovat kvalitu a lákat nové zákazníky. To je samozřejmě v pořádku. Ale ČD jsou dopravce, který naopak provozuje převážnou část spojů na objednávku krajů a MD a tam jezdí tím, co si kdo objedná (stejně jako RJ) a obnova je tudíž dána požadavky objednatelů …
Tím samozřejmě pomalou obnovu nijak neobhajuji.

Pe.tr

S první větou souhlasím . Zkušenosti . Když je to pro ČD takové trápení tak za pět let zavřít a co jde tak po dobu životnosti propachtovat . Požadavky objednavatelů nejsou šroty – je to spíš trapná výmluva obalená neschopností . Viz data z Ústí , Liberce , Děčína nebo Komárna .
Co je pozitivní , tak snad dopadne nákup polských ropáků místo rakví atd

Pajoš

Jsem rád že se mnou souhlasíte v tom, že píšete zaujatě a neobjektivně : – D To jsem opravdu nečekal. Nepsal jsem nic o tom, že je to pro ČD utrpení, to je Vaše demagogie. Pospal jsem reálný stav věci. Netvrdím, že na tom ČD nemohly být lépe, ale na celkové situaci to nic nemění. Co je trapná výmluva? Že když kraj platí 810 tak je to proto že sice ostatní nabízeli lepší stroje za méně peněz ale ČD si prosadilo svou? Abysme si rozuměli. Já netvrdím, že to co ČD provozují je ideální vozový park, ale je pravdou že… Číst vice »

Gwann

0,27% jste si vypočítal kde?

banky až na CS už Jancuru vyhodily do jedné.

aktuálně se financuje se státní EGAP zárukou.

přestante už proboha lhat

Daniel Mach

ČD jezdí třeba do Hamburku s novými vozy? A je to snad nový dopravce? 🙂

Radek

Tak podle toho co vím, tak ČD do Hamburku s novými vozy jezdí. Rok výroby 2007 a od začátku jezdí na elitních mezinárodních výkonech. Snad nikdo nečeká, že by se měl vozový park na lince , i když velmi důležité, měnit co 5 let. Aktuálně dokonce běží výběrové řízení právě na nové vlaky do Německa a Maďarska na rychlost 230 km/h.

David

Ne všechny vozy na Hamburk jsou nové. ČD to míchají i s ojetinami exÖBB.

Vladki

Rozdil mezi novym a starym dopravcem je ten, ze ackoli oba jezdi se starymi vozy, tak u toho „stareho“ dopravce jsou ty vozy od vyroby, kdezto „novy“ je koupil z druhe ruky.

A z meho pohledu cestujiciho – nezalezi tolik jestli je novy nebo stary, ale jestli je vagon cisty a udrzovany.

jan v

Za mě osobně, když si mám vybrat mezi cestou v regojet Standardu nebo v druhé třídě u drah, volím ČD. Obecná čistota vozů je dnes už na srovnatelné úrovni, RJ má navrch v čistotě toalet. (Lilie + vždy jistota dostatku TP a ubrousků na ruce). U leoše, který má rovněž krásně čisté interéry mně dost vadilo, jak špinavé má jednotky zvenčí – jako někdo, kdo se při cestě rád kochá bych ocenil, kdyby alespoň umyli okna, dost by to pomohlo dojmu z jízdy.

Jiří 24

Je pěkné, že víme kolik stojí RJ provoz Aster, ale bylo by fajn doplnit třeba číslo, kolik je stojí provoz třeba ABmz 😀

George

„2,50, prostě nic“ – Kdyz nic, pak by prece nemel mit problem platit Sprave zeleznic to, co ma, ne? 🙂

dizgrafyq

A kolik že jim dluží, ať jsme v obraze?

Pajoš

To se neví ale 15. února vyšel tady článek ve kterém je mimo jiné napsáno:
„Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje firma dohodnutý kalendář plateb zcela plní. „

Ondřej

Ten splátkový kalendář je normálně v registru smluv. Nic tajného, stejně jako další.

Pajoš

To máte samozřejmě pravdu. Já jen odkazoval na článek, kde byly k tématu nějaké informace …

Pajoš

Tak ona taky informace“2,50″ je nic neříkající (a ani to nebylo předmětem článku). Nevíme jestli je to jen pořizovací cena, nebo i údržba, nebo i poplatky, nebo cokoliv jiného.
Taky 2,50 je nic … 5 už by bylo majlant? Berte to jen jako nějaké marketingové info.

Avlaky

Dle mě to je jen údržba , a kupní cena není započtena

timom25

Tlačí sa na jazyk otázka, čo pre Regiojet bude znamenať výraz „nový vozeň“. Totižto tá do nebies vychvaľovaná Rumunská Astra, hoci evidentne veľmi lacná, im skončila snáď najnižšie v zákazníckom prieskume spokojnosti. A napr. nejaká nová jednotka od Siemensu pod vlajkou Regiojetu je síce pekná, no veľmi veľmi vzdialená predstava. Veď uvidíme o dekádu 😀

Pajoš

A nějaký odkaz na ten průzkum by nebyl? Díky

procvi
Pe.tr

Už rozumím . Je to ale srovnání tříd bez cen . Obě mi taktéž vyhovují více než standart ale jedu za polovinu a bez dětí to rozhoduje . Navíc to není ani tak průzkum jako zpětná vazba na hodnocení interní kvality RJ a bylo by hodně divné , kdyby business nebo relax bylo horší než low coast

Pe.tr

Byl nejspíš uspořádán mezi čtenáři Obzoru a časopisu Železničář .

Pajoš

Kdo z nich by tím jel?

Ic540

Asi tak nějak to bylo…😁
Jinak je Astra nejdřív vyprodaná…

Gwann

vy jste ale kus…
měl byste se asi léčit a ne oblazovat vykriky tohoto druhu diskuze

Avlaky

Má se jednat o úplně nové vozy, ne styl astra

Pajoš

A ty vozy z Astry nebyly úplně nové?

Avlaky

Byli na starých podvozcích se mi zdá , teď nevím přesně ale není to novostavba kompletně

Pe.tr

Dle vw by jich měl mít dvacet byť řada je do 21 ale asi číslo 15 je neobsazeno . Roky výroby jsou 2014-2018 , kdyby to bylo jen repasováno zůstal by původní rok jako u těch dovezených

Kéž by na to Jančura odpověděl v rozhovoru , Taky by mě to zajímalo

Ondřej

Astry jsou komplet nové. Už se to několikrát řešilo. Na k-reportu byli i fotky z výroby apod.

Pe.tr

Ještě kdyby se mu podařilo protlačit svoje vlaky na páteřní linky visegrádu , nebo alespoň v čr HK , Plzeń nebo Budějovice

Pajoš

Chcete zvýšit kvalitu nebo zlepšit poměr cena/kvalita, nebo prostě chcete Regiojet?

Gwann

na hradec místo vozu bmz, bpmz a bpee bude jezdit z krapy o trochu lepšími než B…

Bm 234

Know anyone which coaches? Any Numbers? Thank you! 😊

Jeníček

Expanze RegioJetu je – alespoň pro mě – skvělá zpráva. Cestování s nimi, hlavně ve třídě business, je opravdu velmi pohodlné. Pokud by se objevili na víc trasách, jedině dobře.

Michal

Není business jako business. Na trase Brno – Ostrava to není žádná sláva

Kubrt

Zřejmě to stačí zadání objednavatele..

Avlaky

Tak ale zase ty vagóny nejsou nijak špatně, původně to 1. Třída byla

a8n

Stále to je první třída (bez toho by neplnil smlouvu).

jan

Což si nejsem tak jistý, když neustále cpou britský koncesni model. Který byl ukončen.

Jakub

Tak a rovnou nabídnout na linku R23. Cokoliv by bylo zlepšením a raději starší vozy po rekonstrukci než Flirty Leo Expressu očesané o prémiové služby.

Avlaky

Vsak RJ se o tu linku zajímá

Jakub

Ty okamžité mínusy. 😀😀😀 Ano, konec režijek to znamená.
Ale nevěšte hlavu, osobní vlak z Ústí do Lysé ještě nějakou dobu ČD zůstane.

Pajoš

Vy srovnáváte Flirt od Leoexpresu s čímkoliv rekonstruovaným … a pak si vsugerujete že máte mínusy od režijkářů?

Jakub

Ano, srovnávám, protože na koridoru Praha – Ostrava toto srovnávání máme již několik let a každý si mohl udělat představu sám. Abych byl konkrétní, opravdu mi nejde o to, zda vyhnat ČD nebo ne, jde mi o zvýšení kvality a samozřejmě bych byl rád i za to, kdyby tam zůstaly ČD, nicméně pokud Regiojet nabídne jakékoliv staré klimatizované vozy od DB, už bude nad ČD ve kvalitativně vítězit. Pokud přidá ještě drobný catering jako na R8 v současnosti, už bude kvalitativně úplně jinde, protože v současnosti tu není žádný. V současnosti tu jedete nejčastěji v Béčku a to navíc v… Číst vice »

Pajoš

Ale mi přece v tom příspěvku nešlo o to, že bychom neměli srovnání. Ale vy jste napsal že cokoliv reko je lepší než flirt od leo a najednou se Vám do toho nějak zapletly režijky … nějak to nedávalo smysl.

Jakub

Nenapsal. Napsal jsem, že cokoliv by bylo na té lince zlepšením oproti současnému stavu, to z toho vyplývá. Následující věta hovoří o tom, že se bude letos tato linka soutěžit a raději tam uvidím Regiojet oproti Leo Expressu. Vy máte tolik palců nahoru jen kvůli obhajobě režijkářů., nikoliv kvůli tomu, že jste smysluplně reagoval na můj komentář. 🙂

Pajoš

No jak chcete, mi na tom moc nezáleží : – ) Já tam raději uvidím flirt než jakékoliv klasické vozy, to je můj názor. Každopádně zlepšení kvality je doufám hlavní priorita MD a nebude to takový nesmysl jako výměna 845 za 854, 843. To je částečně i důvod proč ty reko vozy nepreferuji protože s RJ už mám zkušenost na R8. O palce nahoru mi moc nejde, teda spíše vůbec protože ony tady nereprezentují nic víc než líbivý názor. Občas je tu vidět příspěvek který je velmi kladně hodnocen proto že vypadá odborně a není popudivý a za nějakou dobu… Číst vice »

kakov

a tam režijka snad platí? 😀 nebo už jen tarif DÚK (na území ÚK)?

Unido

To naštěstí nehrozí. Je zde požadavek na nízkopodlažnost. 🙂

Jakub

Nízkopodlažnost na R23? Vždyť ten vlak nezastavuje ve většině stanic ani u normovaného nástupiště. Výjimky tvoří možná první a poslední stanice.

Pajoš

O to důležitější je ten nízkopodlažní nástup …

Michal

A Poděbrady, když jede do Ústí

Jiří Kocurek

Ideální linka pro nasazení Bdmtee aneb cvičme v rytme.

Kalina

S těmi novými vozy to bude asi podobné, jako tvrdil, když před lety začínal: „Určitě chceme soupravu, ne vagony tažené lokomotivou jako za císaře pána“;)

Avlaky

Mám interní info ze je fakt chce nakoupit, už v létě to chtěl, ale kvůli corony mu nezbyli peníze

Tom

No, já třeba RegioJetu spíš fandim, ale kdybych si měl shrnout všechny články na téma „RegioJet chce…“, tak bych bohužel došel k závěru, že se RJ nedá věřit ani slovo…

Pe.tr

Tak toho nenaplácá tolik co borci z Lea a spíše má činy než počty výběrek , jejich rušení a kolejích prd na osmsetdeset

Avlaky

Jasně vím to, třeba reko 50 vozu na astry

Třicátáprvní Béé

Tak chtít může, že jo..😉

Gwann

chtít a moci je rozdíl…
i nebýt corony, měl by na max. 20 nových vozu

MartinS.

Jen idiot nemění své názory. To se stane, že člověk časem pochopí, že něco, co se mu zdálo dobré, není ve skutečnosti úplně ideální. A to, čím opovrhoval je v reálu mnohem lepší.

Jakub P

A nebo furt považuje jednotky za lepší (a ony svý výhody jednoznačně maj) a bude k nim chtít směřovat, ale přišlo mu na začátek jako lepší kompromis rozjet to s vagónama a relativně ve větším, než rozjíždět to s novejma jednotkama, ale vzhledem k jejich ceně a nutnosti kupovat je nový, v daleko menším měřítku…

Pajoš

No ale je trochu rozdíl když s posměchem mluvíte o konkurenci a císaři pánovi (a pak se chováte stejně) a nebo když řeknete že jednotky jsou náš cíl ale zatím si je nemůžeme dovolit (stejně jako konkurence) … Není pochyb o tom, že RJ vnesl na české koleje potřebnou konkurenci, která rozhýbala ČD. Možná si to někdo neuvědomuje, ale kdyby nepřišel RJ ale začal by třeba jen LEO kde se zatím o nějakém úspěchu nedá mluvit, tak ČD by na konkurenci dodnes nebyly připravené a vstup nového hráče dnes by pro ně mohl znamenat vážnější problémy. Na druhou stranu rétorika… Číst vice »

medical_examiner

Jednotky mají největší výhodnost u elektrických Os, možná Sp.
Ale u dálkových spojů, stejně jako v dieselové trakci a u tramvají jsou jednotky nesmysl…

Jak budu posilovat rychlíky? U normálního vlaku se přidá vůz, řekněme Bmz. Ale co s jednotkami? To budu tahat druhou 660 kvůli 50-65 lidem?

VTT

Škoda, že toto nevědí v Japonsku.

Kalina

V pořádku, taky píšu, že to s novými vozy může dopadnout podobně jako před lety. Holt přijde „menší“ korekce, že „ekonomika provozu“ pro nové vozy mu zatím nevyšla;)

Gwann

nemusí tak moc ječet, řvát a tak podobně… pak by ho lidí brali lépe…

MartinS.

Já myslím, že většina jeho cestujících ho bere dobře. Jinak by s ním nejezdili. Ostatně kromě Ústeckého kraje, kde jezdí v závazku, a částečně R8 můžou jet cestující na všech trasách s někým jiným a to, že s ním jezdí znamená, že jim poskytovaná služba za tu cenu vyhovuje.

Jan

2,50 na kilometr, to mě zajímá na kolik kilometrů to mají plánované? Nebo to před větší údržbou plánují prodat a koupit zase nové?

Avlaky

O jaké vagóny se jedná?

Otakar

Do švestek!

ABC

Nevyjedou!

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Komentáře režijkářů a odpůrců soukromníků za 3…2…1…

kakov

no, on ten Váš příspěvek také není nějak moc užitečný 😉

BND 30

Někdo to odstartovat musel.

Reeekid

Fuj soukromníci!

Jirka

Trapáku

Jiří Kocurek

Když jste začal … je celkem škoda, že mu to ČD nevyfoukly před nosem. 😛

Gwann

milý Grzegorzi, zaměřte se na PKP a jejich srotiste, kde i vozy B od CD jsou mnohdy vítanou posilou v nedostatku