LOT 3a leaderboard

RegioJet koupil od DB lehátkové vozy, posílí s nimi spoje do Košic až na 18 vagónů

Vůz Bvcmbz v barvách DB v Curychu. Foto: NAC/Wikimedia CommonsVůz Bvcmbz v barvách DB v Curychu. Foto: NAC/Wikimedia Commons

RegioJet posílí provoz na lince Praha – Košice o další ubytovací vozy. Od Deutsche Bahn koupila společnost osmnáct lehátkových vozů,

RegioJet posílí provoz na lince Praha – Košice o další ubytovací vozy. Od Deutsche Bahn koupila společnost osmnáct lehátkových vozů, které chce v nejbližší době zařadit do provozu.

Nové vozy jsou už v Česku, stojí zatím odstavené na Smíchově. Podle serveru Railtrans.sk  jde konkrétně o vozy řady Bvcmz 248.5 a Bvcmbz 249. Deutsche Bahn s nimi jezdila na nočních vlacích CityNightLine (CNL), před dvěma lety ale byznys s ubytovacími vozy opustila.

„Jedná se o klimatizované vozy pro rychlost až 200 km/hod s uzavřeným systémem toalet a vhodným interiérem, které vyžadují jen minimální úpravy pro to, aby mohly být co nejdříve nasazeny do provozu na nočních spojích,“ popsal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj by se tak mohly už v následujících dnech noční spoje mezi Prahou a Košicemi rozšířit až na osmnáct vagónů, které pojmout až tisíc cestujících. Důvodem navýšení kapacity je rostoucí poptávka po přepravě.

Část z nově pořízených vozů je také plně uzpůsobena pro přepravu cestujících na invalidním vozíku – mají širší nástupní dveře a chodbičku, speciální kupé pro přepravu vozíčkářů a také prostornou toaletu plně vybavenou pro vozíčkáře. O tom, zda se objeví tyto vozy i na trase Brno – Bohumín, nechtěl Ondrůj spekulovat.

RegioJet rozšířil svůj lokomotivní park také o další lokomotivu Siemens Vectron, která je zapotřebí pro bezproblémovou jízdu osmnáctivozových souprav po sklonově náročné trati zejména v oblasti slovenské Štrby či jablunkovského průsmyku.

RegioJet dnes oznámil, že za první pololetí přepravil celkem 3,1 milionu cestujících, což je meziroční nárůst o dvanáct procent. „Díky zvyšování počtu cestujících očekáváme v letošním roce také další nárůst zisku – a to o další desítky milionů Kč,“ říká Petr Kohoutek, finanční ředitel Student Agency holding, do kterého RegioJet patří.

Na rozšiřování kapacit vozového parku a k podpoře dalšího růstu využije RegioJet finanční prostředky získané z  emise dluhopisů, která proběhla v červnu.  Firma prodala dluhopisy v hodnotě téměř jedné miliardy korun.

Tagy lehátkové vozy RegioJet Top
132 komentářů