RegioJet koupil od DB lehátkové vozy, posílí s nimi spoje do Košic až na 18 vagónů

Vůz Bvcmbz v barvách DB v Curychu. Foto: NAC/Wikimedia CommonsVůz Bvcmbz v barvách DB v Curychu. Foto: NAC/Wikimedia Commons

RegioJet posílí provoz na lince Praha – Košice o další ubytovací vozy. Od Deutsche Bahn koupila společnost osmnáct lehátkových vozů,

132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zelenay

Logický vývoj dominantního dopravce na tomto koridoru, nicméně ostuda státu s krátkými nádražími zůstane asi až do jejich privatizace. Uvidíme jak to bude po velké finanční krizi, kam všude se vrátí soukromý sektor na úkor prodávajícího zadluženého státu a jeho organizací..

Ic540

Tak vozů bude dost tož stačí ještě zavést těsně popůlnoční vlak z Prahy Na Ostravu a Slovensko.
Ať mají lidi na výběr od nového JŘ v prosinci na výběr a možnosti.
Ne to co je v plánu, Slovakia 22:15 a Regiojet 21:50….

Ic540

Jsem si tu obsáhlou diskuzi trochu pročetl…
No kdyby měl Regiojet dva noční vlaky a ČD jeden…
By se asi vyhlašovala válka… 🚂😀

Roman Svačina

Takže oprášit Excelsior pro lepší výlety z Havířova do Tater…

Ic540

Napsal bych to obsáhleji. Tentokrát se spokojím s usměvavým smajlíkem pane kolego… 😀😀😀🍺🍺🍺🚂🚂
Využíval jsem ho především však směr Praha na letiště. A v podstatě nebyla nutnost nocovat v Praze. Což se dnes rýsuje z poza Ostravy, ale i Karviné když budete chtít s bídou na oběd bohužel… ☠️☠️☠️

petr766

Nechce se mi procházet celou diskuzi, ale je to jako obvykle, že je to žlutý tak je všechno špatně? 😉

Tronda

Ano

Xaver

Žlutý je pro modré třídní nepřítel 😉

Jiří Kocurek

Ano. Před nějakýma 6 rokama bulili, že desetivozové (a delší) rychlíky se na koleje už nikdy nevrátí. A že by se jízda s pětivozovým měla zakázat, aby nevyžíral kapacitu. K dohledání na ŽelPage například.

Zlínka

A ti druzí zase, když je to modré já to špatně.

Xaver

Podporuju Jančuru, podporuju i České dráhy, pakliže nehází konkurenci klacky pod kola 😉

Xaver

RegioJet ukazuje, jak se to má dělat. 18 vozové vlaky nepamatuju ani za komančů a to tehdy jezdily i 12 vozové rychlíky.

V.N.

Za komančů jezdilo dost 18 vozových vlaků. A to nejen mezi Prahou a Košicemi. Taková půlka Balt Orientu stála v Brně ve výhybkách…

Xaver

To nevím, tímhle směrem jsem nejezdil.

Alibaba

Ano, můžu potvrdit. Já jsem konkrétně takhle pravidelně v Brně nastupoval do Hungárky. Ta pro úsek z Brna do Vlkova u Tišnova dostávala k lokomotivě 350 ještě přípřež laminátku, aby to stoupání od Tišnova vůbec vyjela nějakou rychlostí.
A taky se mi párkrát stalo, že v Kolíně jsem do tělhlech balkánských rychlíků nastupoval taky z kolejiště u 4. nástupiště.

Martin V.

Taky si vzpomínám, že jsem v Brně na prvním nástupišti vystupoval z rychlíku na jakési dřevěné podlážky ve výhybkách na mostě ve směru od Židenic (dneska s kufry na kolečkách by to byla ještě větší sranda než tenkrát s batohem na zádech). Ale přiznejme si, že v Brně pro podobnou atrakci není ani nutných 18 vagónů. Dvanáct už by se k perónu nevlezlo.

Jiří Kocurek

12 se vejde ke každému. Na fotomapě si to můžete ověřit, stojí jich tam trojpanter ve dvojici, 3 béčka a na další tři vagony tam místo ještě je. Ovšem opakovaná lež se stává pravdou – 12x 25 > 330 (330 m je délka druhého nástpiště, první je jeětě delší) a bojler o průměru 97 cm projde osmdesákovýma dveřma, jen ho musí nést na ležato.

Martin V.

Máte pravdu, omlouvám se. Lidská paměť je zrádná (a ta moje zvlášť). Pokud lokomotiva stála čelem na úrovni odjezdového návěstidla, tak jsem vystupoval z 15. vagónu, jestli měla odstup, tak to mohl být i čtrnáctý. První nástupiště je sice delší, ale moc to nepomůže, protože první kolej se od něj odklání. Ostatně ta dřeva na mostě podél DKS jsou vidět i na ortofotce. Nejspíš to bylo navržené na 16 vozů.

Dalibor

ten bojler fakt projde, řešil jsem to nedávno doma. oddělao se opláštění a izolace a hned to šlo. V koupeně pak zase pěkně poskládat….

petr766

Brno a jeho nádraží je parodie sama o sobě 😉 Jo, když se aktivisti, co vlakem ani nejezdí, rozhodnou škodit… ale tak máme tady teď bezvadné „hipster“ Dolní nádraží na výluky… Ten prostor prostě nemá chybu…

Tony

Ty laminatky byly na postrku

Tomáš

A jaký je problém v tom, že se to nevejde k peronu? Přinejhorším můžou cestující přelézt do jiného vozu, tak jako to RJ dělá např na zastávce Ostrava-Stodolní, ne?

Anton aus Tirol

Xaver: Pletete se, 17 a 18 vagonu bylo videno i na nocnich vlacich smer Budapest pred 2 lety, osobne jsem s nim jel nekolikrat.

Xaver

Aha, takže vlastně nic nového a všichni ti Jančurobijci, co tu prskají, že tak dlouhým vlakem zaseká koridor, jsou jako obvykle opět úplně mimo 😉

Přemek

Jsem zvědav, jak z toho zisku splatí onen pěkný balík dluhopisů. Ta zadluženost brzy Jančurovi zlomí vaz. Otázkou totiž je, kdo vlastně bude na těch lehátkách cestovat pravidelně…

Tronda

O splacení dluhopisů ČD (násobně větších) máte taky obavy? Nebo spoléháte na to, že to případně zatáhnou daňový poplatníci a přijde vám to v pořádku?

Petr

2011: Do švestek nevydrží!
2019: Do švestek nevydrží!

Že vás to ještě furt baví.

Dalibor

třeba se neřeklo do kterejch švestek….

VRT

„To už je holt taková tradice.“

AAA

Dluhopisy se prostě příště otočí za jiné. Tak jako to dělá stát i ČD

noerf

Přemek: Letos přepraví cca 6 milionů cestujících, příští rok možná dvojnásobek díky novým tratím Brno – Bohumín a v Ústeckém kraji, k tomu se uvidí, jak bude vypadat doprava bez objednávky státu.
V ústeckém kraji má jisté tržby, na lince Brno – Bohumín může napojit linku na své stávající spoje a nemyslím si, že by měl nižší tržby a vyšší náklady než ČD, protože ty lidí, který má jako vlakový doprovod ve vlacích, zaměstnávají ČD v kancelářích bez nějaké přidané hodnoty.

Panelák

Ale třídní nepřítel a terč modrých plaček to bude furt.

Pitrys

Dluhopisy se neplatí ze zisku…

Jiří Kocurek

Hrách na stěnu házet. 🙁

Jarda

Jedna věc se žlutým musí nechat. 18 vagónů už je hodně slušný vlak. Vždy kroutím hlavou, když na koridoru vidím vlak, co má 4 vagóny, docela taková rozmrzelost.

Arnošt

I noční vlak ČD má minimálně 16 vagonů 😉

VRT

Což 4 vagóny… Když ale most na Výtoni, nebo na Balabence ve špičce zas*** 810, nebo její deriváty s 15 lidmi, to by jeden zvracel.

XYZ

810 páchnou na Balabenku pouze jako záloha za 813. S34 je docela vytížená takto málo lidí je tam tak na 3 obratech.

VRT

DE-RI-VÁ-TY

MartinS.

810 jezdí přes Výtoň na S65. Určitě by byla plnější, kdyby v mnoha časech nejela ze Smíchova na hlavní 24 minut a nebo na zpáteční cestě nečekala 12 minut na Smíchově. Řešením by bylo, ukončit S65 na Smíchově, ale to by se musela dostat k peronům a ne jen na severní nástupiště, které nemá šanci náhodný cestující ani najít a dojít z něj k metru nebo tramvajím trvá dlouho. Přitom S65 má určitě potenciál, protože by mohla nabízet relativně rychlé spojení ze směru Chýně, Hostivice, Kladno, Řepy se Smíchovem a hlavním… jen by se to muselo dotáhnout…

Přemek

To by musel někdo chtít, umět a přemýšlet…

Viktor

Jezdí am každý s s65 z p-Cibulka na hlavak a zpět…. Myslím že tento vlak hlavně používají lidi mezi p-Cibulka a p-Jinonice, protože je to rychlý přípoj na metro s přemýstenim te zastávky k metru…. Ten úsek mezi p-Smíchov severní nástupiště, s65 je hojně plnej a hodně lidí to využívá…. Jen ráno se to opakuje to stejný vlak jede na čas přes Vyšehrad vše ok a pak zastaví v tunelu, protože Jančura a ten rychlík musí první projet…. Než ta 810 může přejet na tu kusou kolej…….

NightJet

No za dobu kterou ten 18 vozový vlak přejede 40km/h výměnu, to 4 vozový zvládne nejmíň 2x. Pro využití koridoru je lepší kratší vlak než tahle přehnaná šílenost.

Tronda

Hejty o zaflákáni koridoru krátkými vlaky a blokování kapacity tentokrát vynecháme? Protože má RJ dlouhý vlak, který by ČD nedokázali vyprodat?

Přemek

Ne, protože v noci jaksi k bolování kapacity nedochází a protože je žluťákův problém, že každé zastavení téhle snad i obsazené obludy jej na energiích stojí víc než kratší a lehčí konkurenci. Fýrové by mohli vyprávět, jaký je to rozdíl…

NightJet

Vážně? Ty vaše mindráky ČD vs. RJ to se nad tohle vážně nedokážete Povznést? Takže pro ty méně… To co jsem napsal platí obecně pro všechny dopravce.

K tématu:
Takový vlak je obluda, která je ve všem pomalá. Jednou jsem viděl v akci 20 vozový vlak (NA DOPRAVCI NEZÁLEŽÍ!!!!!!). Netvrdte mi ze je to lepší. Jelo to jako hlemýžď jak k peronu tak od něho. Vypravování ve stanici taky “na půl hodiny” než na sebe zapískají zamávají, nemluvě o kontrole dveří a dobihajicich lidech atd.

Tronda

Škoda jen, že jste to nerozvedl, když šotoušci dostávali záchvaty vzteku, že LE blokuje svými krátkýmu vlaky koridor, přitom ten má mnohem lepší dynamiku než 4vz IC ČD s dýchavičným banánem.

malý bobeš

marně přemýšlím. koho tahle „pomalá obluda“ omezuje například při rozjezdu ze Žiliny (odhaduji tak o jedné v noci)…

Panda

To myslíte vážně nebo jste jenom troll?:D Pro využití koridoru jsou samozřejmě lepší delší vlaky…

premek

Samozřejmě žě nejsou ka koridorech lepší dlouhé soupravy, protože a) fyzika rozjezdu, zpomalení a spotřeby energie a b) kapacitní podmínky pro odstavení v koncových stanicích.

Tronda

A že to nevěděli v dobách jediné správné dráhy, kdy běžně jezdili i 20vz vlaky…

Panda

Tato 2 negativa fakt nepřeváží obrovské pozitivum, že nacpete do vlaku výrazně víc lidí a tím můžete buď ubrat počet vlaků na trati nebo prostě po koridoru převézt lidi navíc s malým dopadem na kapacitu tratě… Kdyby navíc ČD/RJ/kdokoliv měli dostatek dálkových jednotek, tak by šlo některé linky spojit a ušetřit mezi Prahou a ČT minimálně 2 trasy za hodinu a ty by se nákladním dopravcům zatraceně hodily + by se zvýšila spolehlivost i by se lépe snesla nějaká ta výluka… Ale k tomu by samozřejmě byla potřeba i vhodná motivace od SŽDC (např. menší důležitost hmotnosti vlaku a větší… Číst vice »

noerf

Panda: Jenže bohužel parlament schválil, že je prioritní objednávková doprava, i když dopravci bez objednávky státu vozí na stejné trati více cestujících (viz. např. Praha – Olomouc).
Ono by se možná stačilo zaměřit na to, pro ČD nemají v osobní dopravě zisk a ostatní ano. to by bylo najednou volných slotů během dne.

Panda

A přitom by fakt stačilo vysoutěžit střídavé zastavování v několika menších městech a brněnské/luhačovické/vsetínské vlaky by se klidně mohly spojit s expresy. Podmínkou by byla třeba určitá kapacita bez povinné místenky (u ČD není mimo pendolina problém, u RJ třeba low-cost). Ale tohle je pro MD asi příliš inovativní řešení:(

MildaIV

A hlavně náklady SŽDC na projetí 18ti vagónového vlaku jsou téměř stejné jako u 4 vozového vlaku. Produktivita všech zúčastněných tak roste a potřeba čerpa dotace klesá.

Martin V.

Můžete mi, prosím, objasnit tu „fyziku rozjezdu, zpomalení a spotřeby energie“ pro jeden dvacetivozový vlak versus dva desetivozové (nebo klidně 5 čtyřvozových, chcete-li). Tohle vážně nedávám, i když bych asi měl. 🙂 Předesílám, že se jedná o noční vlaky, které zastavují řídce a nemají našponované jízdní doby.

Dan

GVD 2017: dlouhý a věčně zpožděný EN 442 Bohemia 3:47 ze Svinova zastavující až v Olomouci, za ním krátký Ex 546 Ostravan 4:01 ze Svinova zastavující Studénka, Suchdol, Hranice a LE 1351 4:11 ze Svinova zastavující tamtéž. Zhruba stovkou se ploužící 442 nebyla schopná ujet zastavujícím vlakům a muselo se různě kličkovat, objíždět a jezdit souběžně.

Kubrt

Důležitý faktor taky je, čím se ta 442 vláčí, že…

Dan

Za ničím, měla zelenou vlnu…

Y.K.

Čím. Čím. Ne všechny lokomotivy mají stejný výkon.

Martin V.

Kubrt psal čím, ne za čím. A vláčet vlak 6 MW je trochu něco jiného než čtyřmi nebo dokonce jen třemi megawaty. A o výkon jde především, s tažnou silou nad 100 km/h problém nebude.

Dalibor

na za čí, ale čím, jakou lokomotivou!!!

malý bobeš

a nemá právě kvůli tomu SŽDC dispečery?

Dan

Já si taky nestěžuju. Jen konstatuju na konkrétním příkladu, že přivěsit za mašinu, co se tam vejde nemusí být vždy nejlepší řešení z hlediska GVD, dynamiky jízdy a spotřeby. Jak podotýká Tomariero níže, autovozy byly stošedesátkové. Fíři pravidelně hlásili, že to prostě víc nerozjedou.

Y.K.

I za Vectron nebo TRAXX (i 380)?

Alibaba

A není ta průměrná 100 o vlaku 442 daná tím vozem co veze auta? Ten má maximálku 120 (nebo 100?)

Tomariero

Autovozy jsou speciální s maximalkou 160, řada ddm mám ten dojem.

Jiří Kocurek

Může až 160 km/h https://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/Vozy_DDm/vozy_DDm.php3
Ovšem pokud je na čele vlaku 163 a ne ekvivalent BR120, tak smůla.

Jiří Kocurek

Tož to utíkejte do ČD Cargo. Že mají těch 30 nákladních vagonů rozsekat na 6 vlaků, aby neblokovali koridor, protože fyzika rozjedu…

MartinLT

Že je po cestě ohromující množství výluk, kdy se musí zpomalovat do odbočky už neni problém dopravce. Třeba broušení srdcovek, nebo úpravy vozovky na přejezdech jsou z mého pohledu opravovány tak, aby stavební firmy kde každý druhý vedoucí je bývalý vedoucí pracovník čd/sždc, se mohly na dané místo za 3-5 roků znovu vrátit a měly tak pro sebe práci.

Y.K.

Hm, jenže se nepočítá jen to kdy přejede výhybku, ale také jak dlouho obsazuje kilometrový oddíl. Vlaky nejezdí na dohled jako tramvaje.

Panda

Přesně! Dodatečných pár vagónů na stávajícím vlaku má na kapacitu tratě nesrovnatelně menší vliv než krátký vlak navíc…

X 1

Nightjet
Na koridoru výhybka na 40 nemá co dělat.
Minimální rychlost na Evropském TEN-T koridoru je 100km/h. Jinak není nárok na dotace.

Jiří Kocurek

Kolikrát pojede v noci do odbočky? Ale nedáme na koridor raději výhybky pro 15 km/h po hrotu, jako u tramvají? Narážím an to, že výhybky na 40 km/h nemají na koridoru co dělat.

Dan

Z čtyř a méněvozových vlaků je mi taky smutno, ale 18 vozů už je leckde problém dostat k perónu.

Viťa

Ještě by se SŽDC, respektive ten, co to má na starosti, mohl zamyslet, jak ty vlaky na hlavním nádraží umísťuje. Předminulou neděli – narvaný RegioJet do Košic i Metropol se spacími vagóny napíšou na stejné nástupiště. Vylezl jsem z jižního podchodu a tím davem se na sever nástupiště nedalo prorvat (radši jsem se vrátil do podchodu, přešel na prázdnou čtyřku, po té přešel k severnímu podchodu a vrátil se na trojku). Pak to ještě mělo vtipné pokračování, když na kolej, kde byl napsaný ten Metropol, přijel z druhé strany rychlík z Vysočiny, který stál až na jižním konci, ale celý… Číst vice »

Dominik

18 vozů je trochu blbost, to se mu snad nikde (krom Prahy) nevejde k perónu.

V.N.

Když budou vlak prodávat odzadu a posledních x vagónů vyprodají z Prahy až do Košic , bude to OK.
Nepředpokládám , že by ten vlak jezdil v tomto složení celoročně a každodenně.

Gogo

Nikdy nevíte kdo si rozmyslí že chce vystoupit někde jinde proto musíte mít všechny vozy u perónu jinak když se cestujícímu něco stane protože vystoupil mimo perón tak to dopravce odskáče.
P.S. lidská blbost a vesmír jsou nekonečné, ale tím vesmírem si vědci ještě nejsou jisti na 100%.

Viťa

Já teda nevím, jak RegioJet, ale ČD mají u Euronightů lehátkové vozy zamčené ještě před odjezdem z Prahy, alespoň u Slovakie to tak bývá.

Y.K.

Poslat dotyčného do vozu, který bude u perónu je takový problém?

Gogo

Pro personál asi ne, ale pro cestující ano.
Představte si že přelézáte přes dva vozy s manželkou dvěma dětmi a výbavou na týdenní dovolenou.

Dominik

Navíc přechodové dveře (minimálně u ČD) jsou zamčené a odemyká si je jen průvodčí, když jde zkontrolovat jízdenku.

Y.K.

Kdo hledá problémy, vždy si nějaké najde.

Matti

Nehledejte v tom problémy. Regiojet zastavuje pravidelně na Stodolní v Ostravě s delšími soupravami, než je perón. A prodává jízdenky jen do vozů, které se k perónu vejdou. Není to nic nového.

Y.K.

Tahle sestava vystupuje zcela nečekaně ve stanici do které neměla zakoupenou jízdenku. Tak jo no. Protože lze dost snadno zařídit rezervace tak, aby to nevycházelo do vozů, které se v dané stanici nevejdou k perónu.

V.N.

Vždyť máte i zastávky , kam se nevejde krátká motorová jednotka. A v jízdním řádu poznámku , že pro výstup a nástup pouze první dveře.

V.N.

Vytváříte problém , kde není. Co bude dělat cestující , pokud z vlaku bude chtít vystoupit v Moravanech ? Bude mít smůlu, vlak tam nestaví. Tak zkrátka i zde bude mít smůlu. Navíc o tom , že z důvodu délky vlaku není možný výstup cestujících v určitých stanicích může tyto cestující informovat průvodčí už při nástupu…

Přemek

Pak jde ale ekonomika provozu, víte kam.

Ferenc Futurista

Asi byste to měl zatelefonovat do Regiojetu, evidentně je to vůbec nenapadlo!

RRR

Co to ten Ondrůj zase plácá? Odkdy jsou Bvcmz klimatizované?

micek

Podle stránek
https://www.deutsche-reisezugwagen.de/wagendaten/248-bvcmz/
https://www.deutsche-reisezugwagen.de/wagendaten/249-bvcmbkz/
některé verze Bvcmz vozů klimatizaci mají – třeba zrovna v článku zmíněna 248.5.
Otázkou tedy je, jaké přesně verze RJ koupil.

Premek

Že by na noc neklimatizované? Ušetřil by na nákladech na energii.

Ondřej

Na railtrains.sk jsou uvedena i konkrétní čísla vozů. A pokud jsou správné, tak by všechny tyto vozy klimu mít měly.

Aleš Ondrůj

Od roku 2014

Sacrebleu

Osmnáct kočárů to už je pořádná lajna. Takový žlutý vlak už dokáže zastínit i babišovo pole s řepkou. 😁
Škoda že se s ním nesvezu.

noerf

Akorát jaksi na to většina nádraží bohužel nemá kapacitu. SŽDC by se možná při plánování rekonstrukcí do budoucna mohla zamyslet.

K.S.

Asi mohli, 18 vozů je cca 470m, to je dost, to se jen tak někde nevejde, co asi bude problém je dost krátká stanice v Pardubicích, kde to bude asi trčet až do výhybek. V Třebové se to nevejde, v Olomouci také ne… Zvláštní měl jsem za to že ty stanice se do +- dnešní podoby dostaly v době kdy dlouhé vlaky byly normou.

Kubrt

Dlouhé vlaky byly normou a stání přes výhybky bylo taky „normou“.

Přemek

Regionální, vozcí davy do práce. Na kordorech prakticky nikdy přes 10 vagonů, i Euronight pamatuji tak do 12.

Kubrt

To se musíš ponořit mnohem hloub před Euronight, do 70. a 80. let. Jojo, používání slůvka nikdy je dost ošidné.

Tronda

Co bylo v 70. a 80. letech kinderšotoušci nepamatují.

Dalibor

takovej košičan do prahy v 70 letech…. to se k perónu spolehlivě nevlezlo…

MildaIV

Já jezdil z Olomouce do Ostravy 12 nebo 13ti(přesně už nevím) vozovými rychlíky ještě v 90. letech. K nástupišti vlezli, ale na dalších 6 vagónú tam místo rozhodně nebylo 🙂

VRT

Proč by to mělo stavět v MuN? Režijka tam neplatí, tak je to stejně jedno.

David

A co se těm nádražím stalo? Před třiceti lety míval Hornád nebo Vihorlat taky 18 vozů.

Tronda

Neplatí tam režijka? Tak to bude příjemné cestování z Brna do Ostravy oklikou. 🙂

Sacrebleu

Ono těch až osmnáct kočárů má jezdit mezi Brnem a Ostravou? Že je Tronda se svojí režijkou trapnej, je známý fakt. Ovšem dokonce už neporozuměl informační hodnotě článku a to je již napováženou. 😝
Takže chlapče šup do optiky pro nové brýle.

Tronda

No jo chlapče, máš to blbý, režijka ti tam neplatí. Kopáním do RJ je Sacreblee známý už dlouho, ale v noci je to k ničemu, když i režista u ČD si musí do pohraničního úseku zakoupit místenku za min. 83 Kč, jak mrzuté.

Standa

Tronda -proboha co to má společného s obsahem článku?

Sacrebleu

Nic, ale Tronda se jinak vyjadřovat neumí. No a proč se tím vlakem nesvezu. Jednoduché. Nepodporuji podporovatele Bureše. To jest. Žlutá není barva moje, protože žiji na druhé straně Rozdělovací třídy. Ovšem nemám problém se svézt vlakem ČD, GWTR, KŽC a dokonce i Arrivy.

noerf

Nový Vectron koupili z vydaných dluhopisů nebo pořídili na leasing?

Kubrt

Myslím, že je míněn 193.743, nově najatý od ELL.

Aktivní železničář

ELL 193.743

Aktivní železničář

Problémem této mašiny je použití sběračů pouze na nad jedním stanovištěm. Stejná verze jako 1293 ÖBB.

Kubrt

V čem je to konkrétně problém? Nerýpu, ptám se. Děkuji.

Přemek

Rozdíl v nákladech je zanedbatelný.

Mirek Zv.

Skvělá zpráva, díky. Mohlo by to i na nočních vlacích snížit současnou cenu lehátka, která je dost vysoká (myslím tím rozdíl ceny mezi lehátkem a sezením). Samozřejmě by spoje na Slovensko chtěly poladit tak, aby se v hlavních destinacích vystupovalo v inteligentní hodinu (ovšem jinak než stylem Metropolu). Např. Vrútky 5:30 – Košice 8:30, v protisměru Praha radši 7:00 než dnešních 6:00. Tak hlavně, že se ČD rvou o každé výběrové řízení a vymýšlejí různé podrazy, ale kde se dá obchodovat a vydělat, tam z vlastní blbosti mizejí. Zdravím tímto taky všechny chytráky, kteří plní diskuze kategorickými hesly o přežitosti… Číst vice »

PetrN

Vidíte a mě třeba zrovna příjezdy do Štrby 4:23 a Popradu 4:43 přijdou ideální, za 20-30 minut navazuje první zubačka na Štrbské, resp TEŽ do Smokovce

Ten_z_Bíliny

No ne vždy je check in do hotelů a penzionů tak brzo.

PetrN

tak jasně, každému to vyhovuje jinak, proto to píšu, nelze se zavděčit každému… Takhle jsem už mezi 7-8h nahoře v dolině, nechám zbytek věcí pod šutrem a jdu lézt 🙂

Samo

No len je otázne aký má zmysel lehátkový vozeň pre človeka ktorý má vstávať o štvrtej ráno (alebo aj skôr). Ak už sa mám nevyspať, tak sa aspoň nevyspím lacnejšie na sedačke.

Osobne si nikdy nebookujem lôžko ani ležadlo ak je príchod do mojej stanice pred 8:00.

Filip

Chápu jak je myšlena tato věta – Investorům se podařilo prodat dluhopisy v hodnotě téměř 1 miliardy Kč. – Ale významově správně je emitentům se podařilo prodat… Investor v této situaci nakupuje, a nikoli prodává

Jakub

Je to tak….

K.S.

A není v tom čeština krásná? Ta věta má samozřejmě, jak jste sám napsal, oba významy, akorát jednou v ní je podmět investor a jednou nevyjádřený, řekl bych (nejsem jazykozpytec). Teď je otázka jestli na publicistickém webu musí být vše vyjádřeno s exaktní přesností, nebo si může autor dovolit i trochu uměleckého projevu, pokud z obecných znalostí a zbytku textu lze dovodit správný význam.

PetrV

Autor to opravdu s krásnou češtinou umí a téměř v každém jeho příspěvku čtenáři najdou i několik kousků umění – zde např. „Podle něj by se tak mohly už v následujících dnech noční spoje mezi Prahou a Košicemi rozšířit až na osmnáct vagónů, které pojmout až tisíc cestujících. „

K.S.

Vlak složený z 18 vozů pojme 1000 lidí, tedy nějakých 55-56 na vagon. Co je na tom k nepochopení? Aby si člověk myslel že do jednoho vozu vleze 1000 lidí buď nikdy neviděl vlak, nebo musí být na hlavu.

Filip

Má tam být které, pojmou 😉

K.S.

Tak toho písmenka navíc jsem si nevšiml. Ale to je prostě překlep kterého si nemusíte všimnout, navíc to je spisovný tvar, tak to nepodtrhává a jestli se tu píše na první dobrou, pak se to stane. Není to sice dobře, ale stane se.

Filip

Nemusí být vše exaktně přesně, ale nesmí to co se týče smyslu být blbost. Tohle není nic uměleckého, asi jako kdyby si pletl lokomotivu s vagonem…

Tomas

Pardon, ale co je významově špatně na větě (regiojetu) se podařilo prodat investorům dluhopisy za milardu?

Filip

Máte to vysvětlené v prvním příspěvku. Věta v původním znění nedávala smysl.