Rakousko přidá majitelům Klimaticket zdarma měsíc neomezeného cestování veřejnou dopravu

Most Jauntalbrücke přes Drávu. Pramen: ÖBB/emediaMost Jauntalbrücke přes Drávu. Pramen: ÖBB/emedia

Podle rakouské ministryně jde o pomoc kvůli rostoucím nákladům na pohonné hmoty.

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Přitom PHM stojí v Rakousku okolo 2 EUR, někdy i o něco více.
Srov. se zdejším nadáváním, „jak jsou PHM u sousedů levnější“.

Petr David

Pokud si vydělají stejně, jako u nás, potom nemohou být levnější.

Jarda V.

7k ročně projedu do práce a zpět, tak když mi dají KT za nějakých 15k beru hned, ale musí to být opravdo na vše ne aby jak je tomu dobrým zvykem se z toho stal nějaký kočkopes. Ještě bych možná zvážil zda by senedal rozdělit na kraje za nějakou nižší cenu, například 4k za kraj. To by si našlo mnohem více zákazníků.

Ladislav Boháč

Kéž by i roční český OneTicket byl ve stejném poměru cena/výkon jako Rakouský Klimaticket…

Franta Palkoska

Ano, je smutné, že jen náš stát ze všech okolních se nesnaží občanům, alespoň trošku ulevit od zdražování. Sníženi spotřební daně na tři měsíce mi moc adekvátní nepřijde.

Aleš

A kdo tu úlevu zaplatí? Zase občan ze svých daní. Jde jen o populismus a předvolební agitaci.

Franta Palkoska

To ovšem není pravda, jsou kroky, které by stát mohl udělat, aniž by je někdo musel platit z daní. Kupříkladu by energie z ČEZu mohla jít k zákazníkům napřímo a ne jako nyní, kdy si ji kupujeme zpět z burzy za mnohonásobně víc. Ano, ČEZ by tímhle krokem přišel o část příjmu, ale primární úlohou státu není podnikat, takže za mě by to bylo ok.
Proč něco takového nenastalo nebo se o tom aspoň nevede diskuze v médiích je mi záhadou.

Alibaba

Jenže takhle akcionář ČEZu získá větší zisk. Chová se s péčí řádného hospodáře, za jiný postup by hrozilo trestní řízení.

Řešení je jen výkup akcií minoritních akcionářů státem, aby stát vlasnil 100 % akcií ČEZu. Pak stát může firmě umožnit prodej za jiné než tržní ceny.

Alibaba

Snížení spotřební daně jen způsobí, že ty zisky si odnese někdo jiný než stát. Jinak viz Aleš.

PetrH

No to je něco jiného. Klimaticket stojí 1.095 € ročně, to nevím, jak by se to tu lidem líbilo.

X 1

Na všechny vlaky, autobusy a MHD v celé ČR za 1095€?
To bych bral všemi deseti.

Petr Šimral

Moc by se toho nezměnilo. Jen málo lidí při roční platbě za dopravu vyšší jak 25 000,- Kč by prošlo tak, že by se jim do toho vyplatila i MHD a ostatní VHD.
A „trajdání“ navíc se do toho započítat moc nedá. A zase kdyby to bylo třeba za 10 000,- Kč, tak by to mohlo mít takový úspěch, že by bylo nezbytné výrazné posílení VHD obzvláště na nosných linkách, takže bychom na jedné straně snížili tržby z jízdného a na druhé straně zvýšili náklady na zajištění dopravní obslužnosti…

Jarda

tu předraženou „onesrajdu“ někdo používa? Vždyt s IDS krajů jedu za půlku 😀 to i v aplikaci dopravce mam kolikrat lepší cenu.

David

Kéž by český OneTicket zahrnoval veškerou veřejnou dopravu. Pak by za tu cenu i stál.

Jarda

Však mame krajská IDS. A ta cena je tam ondost nižší. Když jsem si nahodou nedavno vsiml tak za OT chteli 120kc, ariva chtela 60 a v IDS to bylo za 48 😀 jen uz si nevzpomenu na spoj.

V. K.

Vzhledem k tomu, že je one ticket relační, tak nechápu, proč nestojí stejně jako lokální IDS. Vypořádat to s krajem přes nějaký clearing by nebyl problém, jen by se nad tím muselo přemýšlet

Aleš

Pokud se nemýlím, OT platí ve všech vlacích, což jízdenky IDS zdaleka neplatí.

Andrej Veliký

Účelem OneTicketu není být výhodný, účelem OneTicketu je zavřít hubu těm co mektají o tom soukromníci na dráze rozbíjejí síťovost (přičemž nějaká síťovost reálně 99 % cestujících nijak netrápí). Sorry Jako.