Rakouské dráhy věří nočním vlakům, u Siemensu objednaly dalších 140 vagónů
Nové vozy pro Nightjet. Foto: Siemens
Rakouské dráhy chtějí objednávkou upevnit pozici lídra v evropské noční železniční osobní dopravě.
Rakouské dráhy chtějí objednávkou upevnit pozici lídra v evropské noční železniční osobní dopravě.
Mrzí ma, že ani v roku 2025 nebude možné dostať sa napríklad z Viedne do Amsterdamu takýmto pohodlným nočným vlakom aj s bicyklom. Toto mi veľmi chýba.
nic proti,ale číňani jezdí skoro 400km/hod a my ve střední evropě budem přespávat ve vlaku protože průměrná rychchlost vlaků je kolem 100km/hod ???
I v Číně běžně fungují noční vlaky na delší trasy, na vysokorychlostních tratích jsou na to i vysokorychlostní spací jednotky. Za noc pak zvládnou i přes 2 tis. km.
„Nákup má podporu rakouské vlády“
= dotace pro jinak životaneschopný projekt.
Áno, aj tie dotácie na udržateľné poľnohospodárstvo vyzerajú otrasne akonáhle človek prekročí hranice s Rakúskom a polia sa zmenšia a objaví sa aj niečo iné ako obylniny a mak…
Na ty minisuites jsem vážně zvědavej.
Jsem si myslel, že by to mohlo mít i oddílový dveře, takhle to vypadá spíš jako plackarta.
A vadí to? Plackarta s uzavíratelnými místy mi přijde jako lepší možnost, než uzavřené kupé s dvěma cizími lidmi.
Řekl bych, že ty dveře „navíc“ můžou posloužit skupince lidí, tvoří další bariéru hluku a světlu a taky stále určité soukromí klaustrofobikům, co uzavření do té rakve nevydrží. 🙂
Ale kde by měly být? pokud by byly pár cm před stěnama těch oddílů, těžko by takovýmu klaustrofobikovi reálně pomohly, a pokud by se jimi vytvořila znatelná „předsíň“ té čtveřice kójí, znamenalo by to zabrat půl uličky, nebo ty kóje citelně zkrátit, ne?
Ale no tak, vysouvací dveře jsou široké ani ne 10 cm.
Nemyslim tloustku tech dveri, ta je samozrejme jen par cm (i kdyz obcas kazdej cm dobrej) ale jejich umisteni. Nedava mi moc smysl mit dva ruzny zaviraci prvky naplacnuty na sebe.
To je přeci řešitelné. 🙂
Proto jsem se ptal, kde by měly být. Protože když si vezmu půdorys takovýho vozu, nedokážu vymyslet umístění, který by těm čtyřem kójím přidalo rozumně využitelný prostor, těma dveřma oddělitelný, zachovalo jejich rozumnou velikost a zároveň silně neomezovalo uličku.
Fakt mě nenapadá, kde konkrétně by měly být, aby nepřekážely a přitom něčemu pomohly. Umím si tam představit jen užitečné, ale překážející, nebo naopak sice nepřekážející, ale nic moc nepřinášející. Obojí dohromady v tomto uspořádání kójí ne. A to mám prostorovou představivost poměrně silnou.
Za pozornost stojí i dlouhodobý trend rakouských dráh: unifikace, standardizace. Nákupy velkých sérií vozů. Žádných sto padesát variant vozů jako u nás. Výsledkem je jednodušší údržba i servis. A pro cestující výhoda, že když jeden typ vlaku (např. IC) vždy stejné složení soupravy.
Však tímto trendem se vydaly už i ČD, 280 vozů Viaggio Comfort, El. Jednotky = RegioPanter, Dieselové mají smlouvu na 160 Sharků… no a takový žlutý pro změnu tahá X různých typů po pár kusech, co se zrovna kde prodává. Pak ten servis vypadá viz spokojenost cestujících v poslední době…
U ČD to zase tak žhavé není, railjetů je jenom 7, vagony ze spolupráce Siemens-Škoda by měly těm railjetovým být podobné, nemyslim si však, že budou stejné.
A Regio/Interpantery se taky kupují po malých sériích, první a druhá generace se snad budou taky lišit.
Je pravda, že u lokomotiv se to sjednocuje, protože se kupují a pronajímají Vectrony.
za to, že rj je jen 7 souprav pošlete pěknou písničku na Hrad. zn: ministr žák.
že Schadewerke prodává produkty v neustále evoluci…a prusvihy se chytají v komerčním provozu první série…to už je méně pochopitelně…
ale že žlutý vymetl všechny mukrany široko daleko, to je pravda. podle toho to taky vypadá…
mimochodem, už jezdí ty tri vozy po tom zkrachovalem italském dopravci,. co se měli komplet předělávat? a co modusy? a belgické šunky?
Vozy po zkrachovalém italském dopravci? Modusy? RegioJet něco takového kupoval? Já vím jen o těch 39 vozech od SNCB, které samozřejmě nejezdí, jelikož tam jsou nějaké problémy s azbestem.
Jeden Modus tady měl na nějaký zkoušení
měl, sorry, bylo jich šest, ne jen tři, po arena ways. někde staly od 2011.
modusu měl dotáhnout víc, jen byly v nějakém šíleném stavu. nevím, zda je vrátil.
k belgickým…tak vy píšete o azbestu, kdosi jiný psal o rámu a podvozku. takze…ani sesrotovat to nejde.
Jo, už vím, Modusy jsou ty soupravy s řídícími vozy. Já si to spletl s Modularwagen co mají ÖBB. Každopádně ty Modusy asi vrátil. Ale překvapuje mě, že si takhle kupuje vozy a potom je nechá stát bez využití a leží mu v tom peníze. Ještě opravuji, pryč by mělo jít 25 vozů řad A9 a B11, tam je problém s azbestem a ano, prý jsou tam i problémy s podvozky, což prý zjistili již při přepravě do ČR v rychlosti 160 km/h. Bcm by se měly nějak upravovat, ale asi to bude potřebovat zásadnější reko. Každopádně mě překvapuje, že… Číst vice »
no, přesně tak. borec vidí…je to levné…a koupí. a až pak řeší co s tím. koupit lehátka a pak z nich dělat klasické rychlíkace na R8? WTF? to se taky nepovedlo.
je prostě jak malé děcko se setrivym otcem v obchodu s vlacky. ve slevě je nesmyslný rychlikac řeckých železnic. ale je levný. co na tom, že se nikdy u nás nemohl projet. a potáhne ho brejloun cd cargo. přičemž kolejiště je na mechanikach a před nádražím stojí aerovky a barci.
chápu nakupování levných věcí….ale to je jak hanzlik…nekupte to i když jsou obě levý….
To víte.
Až bude vyrábět Pesa pro Státní dráhy 400 ks jednodílných a 70 ks dvoudílných Linků, tak to bude unifikace jedna radost…
Opravdu??? Za mě by byl úspěch, alespoň kdyby Inter- a RegioPantery byly vzájemně kompatibilní a kdyby neexistovalo X-řad „povedených“ rekonstrukcí Bdmtee nebo Bmto v počtu jednotek ks. Nemluvě o hrůze 811, což je, jak se zdá, nepovedená parodie Zvolenského Mravce a vzkaz místním lidem, že jsou v očích svého místního paši (a ČD) víceméně méněcenní. Ano, vymyslely to kraje, ale kdo nutil ČD na to přistupovat?
Myslím tedy, že na varianty jsou přeborníci Poláci, ale je pravda, že i u nás je jich přespříliš.
Už jen to rozdělení na vozy do 200 a 230. O kolik by byla dražší jedna společná zakázka na vozy na 230?
A proto Jančura kupuje ledacos, co má kola, ale údržba ho tolik nezajímá… pevně doufám, že na to jednoho dne přijde.
Mně se to líbí. Chtěl bych, aby jezdily i z ČR nejen do prázdninových destinací. Já vím – můžu jen chtít…
Naštěstí jsme malá země a dostat se do sousedního Rakouska není zas tak složitý. Z jihu Moravy a jihu Čech dokonce triviální.
Pro vnitrostátní dopravu ne, ale do destinací jako Varšava, Frankfurt/M., Benátky ap. by si lůžkové vlaky mohly najít dostatečnou klientelu.
O tom nepochybuju. Pochybuju o schopnosti našich dopravců je v dohledné době spustit a rozumně provozovat a o schopnosti našeho správce infrastruktury udržet síť v takovém stavu, aby na ní dostatečně spolehlivá dálková doprava mohla probíhat. Třeba mě překvapěj, ale moc na to radši nespoléhám.
To ja zas naopak nepochybuju o tom, ze by se po nasi infrastrukture dalo v noci protahnout par vlaku. Zas tak bidne na tom se spolehlivosti nejsme.
Pochybuju ale, ze je do tech mist poptavka na vic nez 1-2 primy vozy.
Mozna mam jen smulu, ale zatim kdykoli jsem chtel pouzit ten luzkovy vuz CD do Curychu, tak mel vyluku a nejel… Jo, kdyby chteli, tak ten vlak mozna nekudy protahnou. Ale dat tam NAD a luzka zrusit je ocividne jednodussi. A hlavne se to tak delalo vzdycky.
Jo, pouhých 5 hodin vlakem navíc a ideálně ještě aspoň hodinu rezervu na přestup
Z těch jižních částí to tak daleko není. A z těch vzdálenějších? Nemusí se to jet zrovna vlakem, nebo se k tomu dá přidat prohlídka Vídně či jiného rakouského města, návštěva u kamarádů někde u těch jižních hranic, atd. Pro spěchající to samozřejmě není, na dovolenou pro ty, kdo na ní nespěchají, ale umí si ji užít i s cestou, proč ne.
Jasně, že bych dal přednost tomu, aby kvalitní noční vlaky jezdily už od nás. Ale když to nebude, co se dá dělat, když to vyjde, rád využiju i ty rakouský.
Ano i cesta může být cíl…
Prave. A v pripade dovoleny nebo vyletu mi to prijde jako o dost sikovnejsi, nez delat si z cesty neco, co je potreba nejak pretrpet, hlavne rychle.
Tak jistě. Pokud člověk neví co s přebytečnou dovolenou.
Většinou ti, kdo nejvíc spěchaj a nejvíc řešej čas, ho maj ve výsledku nejmíň. Často je to tím, že si neuměj seřadit priority a snažej se stíhat všechno…
Ale co není může být.
Třeba to pak ÖBB budou nasazovat na MV „Laterane“ z Prahy do Říma…
pokud to jméno vlaku odvozujete od toho borrominiho zázraků na místě staré papežské baziliky, tak italský to je san giovanni in laterano. latinsky je ona lokalita nazývala tuším lateranus. laterane je patvar
Kvalitní železniční tratě+odpovídající ž. vozidla=lídr v evropské železniční dopravě. Ano,v Rakousku je radost cestovat nejen po železnici. Stát se skvělou dopravní infrastrukturou a silnou ekonomikou.
Nemají ani Babiše, ani Fialu, ani Zemana.
Ale zase mají migranty a ty lgbt hnusy… 😀
fakt lgbt vagón je průser. kolik různých latrin tam musíte nainstalovat….
hlavně neměli kikinu ani římana ani borce, co kvalifikaci na ministra dopravy dovozoval z detske s vlacky
…možná proto, že jsme se od nich odtrhli a zrušili mocnářství…
Co by asi zdejší šotouši řekli na to, kdyby se u nás zrušilo tolik lokálek, jako v tom železničním ráji Rakousku… 🤔😁
V Rakousku funguje mezinárodní i regionální železniční doprava a to velice dobře. Nechápu tedy Váš příspěvek. Ráj není nikde na světě a stále je co zlepšovat. To platí u našince i cizince.
To by nám jich mohli zase sedm přenechat.
no, teď si s prodeji vagónu dávají majzla. aby je nekoupil zase zluty
„Nákup má podporu rakouské vlády“ – je to podpora symbolická, nebo nějak realizovaná finanční? Díky.
Finanční. V rámci Rakouska jezdí nightjety v závazku.
…a jako bývalý zaměstnanec Siemensu, který na jejich projektech pracoval se domnívám, že se budou vyrábět ve Vídni…
Minimálně zaměstnanost …..