Rakouské dráhy věří nočním vlakům, u Siemensu objednaly dalších 140 vagónů
Rakouské dráhy chtějí objednávkou upevnit pozici lídra v evropské noční železniční osobní dopravě.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB rozšířily svoji objednávku na noční vlaky NightJet od Siemensu o dalších dvacet souprav. Výrazně tak navýšily první zakázku na třináct sedmivozových souprav, se kterými chtějí expandovat dál do byznysu dálkových nočních spojů po celé Evropě.
Kontrakt dnes oznámily dopravce a Siemens Mobility v tiskové zprávě. Jde o soupravy založené na platformě the Viaggio Next Level, všechny mají být dodané do roku 2025. Vlaky mají i českou stopu: část sedaček se vyrábí v Borcadu.
„Objednávka na 20 dalších souprav je důležitým krokem v upevnění pozice ÖBB jako lídra trhu s nočními vlaky v Evropě,“ uvedl šéf ÖBB Andreas Matthä. Nákup má podporu rakouské vlády, která v nočních vlacích vidí příležitost k udržitelnějšímu způsobu cestování po Evropě než letadly.
První soupravy z třinácti objednaných se již vyrábí ve vídeňském závodě, mají začít jezdit od jízdního řádu v prosinci 2022. Rakouské dráhy s nimi zatím počítají na spojích do Itálie. Dopravce je chce nasadit na noční vlaky z Vídně a Innsbrucku do Hamburku a Amsterdamu a z Vídně do Curychu. Nově má dojít i k propojení Grazu (Štýrský Hradec) s Curychem a z Curychu do Amsterdamu a Hamburku.
Každá sedmivozová souprava je složena ze dvou vozů s místy na sezení, třech lehátkových vozů a dvou lůžkových. Nové uspořádání lehátkového vozu nabízí možnost použít soukromé mini apartmá pro cestující, kteří jedou sami. Rovněž cestování v lůžkovém voze bude pohodlnější, protože standardní a luxusní oddíly budou disponovat vlastní toaletou a sprchou. Tradiční běžné oddíly budou samozřejmě též k dispozici v novém designu. Soupravy budou vybaveny bezdrátovým připojením k internetu. Každá ze souprav bude mít multifunkční vůz s nízkopodlažním nástupem, bezbariérovým lehátkovým prostorem a bezbariérovým WC.