Letectví

Qantas odpočítává start přímých letů z Austrálie do Evropy, lidem ušetří nejméně tři hodiny

Nový nátěr společnosti Qantas pro Boeing 787-9
Nový nátěr společnosti Qantas pro Boeing 787-9

Letecká společnost Qantas se připravuje na start nové unikátní linky. Poprvé v historii v sobotu vzlétne z Austrálie letadlo na pravidelné lince plné cestujících, které překoná téměř patnáct tisíc kilometrů dlouhou vzdálenost, aniž by muselo přistávat pro doplnění paliva v Asii.

V sobotu v 18.50 západoaustralského času vzlétne Boeing 787-9 Dreamliner, aby po 17 hodinách a 20 minutách přistál na hlavním londýnském letišti Heathrow (5.10 ráno). Cesta z Londýna má díky proudění větru trvat o půl hodiny méně.

Qantas na linku nasadí Dreamliner v konfiguraci pro méně lidí, než je obvyklé: 166 míst v ekonomické třídě s uspořádáním 3+3+3, 28 v premium economy a 42 v byznysu. Celkem tedy 236 míst. Boeing stejné letadlo nabízí v uspořádání s jednou třídou až pro 402 lidí, se sedačkami v ekonomické a byznys třídě běžně pro 292 cestujících.

Australský dopravce představil i speciální menu pro tento let: během 17 hodin bude podávat jídlo jen dvakrát: večeři a snídani. Pro cestující jsou ale připraveny samoobslužné bary, kde se mohou občerstvit.

Lety jsou označené jako QF9/10, což je číslo letu, které dosud Qantas používá pro spojení Melbourne – Dubaj – Londýn. Od nového letního letového řádu ale už Qantas nebude do Evropy létat vůbec přes Dubaj, ale Singapur. Letenky si mohou cestující koupit už z Melbourne: letadlo letí do Perthu, kde má hodinu a půl pauzu před dlouhým přesunem do Evropy. Dreamlinery Qantasu čekají celkově dlouhé lety: po příletu do Melbourne zpět z Evropy je čeká další více než patnáctihodinová cesta do Los Angeles.

Australská média už spekulují, jaké další linky do Evropy bez přestupu Qantas přidá. Nejčastěji se mluví o Paříži, ale také o spojení Melbourne – Atény. Druhé největší australské město má totiž nejpočetnější řeckou komunitu v zemi.

Letenky na přímý let Qantas nacenil dráž, než na lety s přestupem, nejlevnější začínají na 24 tisících korunách za zpáteční. Pro cestující je zajímavý přímý let tím, že ušetří na cestě nejméně tři hodiny. Dosud nejrychlejší spojení mezi oběma městy bylo s Qatar Airways s přestupem v Dohá. I přes rychlý přestup v Kataru je ale časová ztráta kvůli přiblížení k letišti, pojíždění po letišti a samotnému přestupu zhruba tři hodiny.

Nová linka bude druhým nejdelším letem, který je aktuálně v nabídce leteckých společností na světě. Prvenství má Qatar Airways s linkou Dauhá – Auckland. Na první místo by se ale měly brzy vrátit Singapore Airlines s linkou Singapur – New York.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Milan Bačík
Host
Milan Bačík

Máte v tom zmatek. To co Qantas píše je srovnání délky letu z Perthu do Londýna. Jenže Perth je poměrně malé město uprostřed ničeho. Většina cestujících na této lince poletí z Melberne. A z Melberne do Londýna je to kratší pře Singapur taky s jedním mezipřistáním. Navíc je Singapur blíž středu cesty, takže je mnohem menší spotřeba paliva.

DJ
Host
DJ

@Jan Sůra, jestli dobře chápu tak to, že ani tenhle spoj nebude přímé spojení východní Austrálie s Evropou.

Mimochodem letadlo bude mít míň sedaček kvůli tomu, aby se vešlo do startovací hmotnosti, stejně jako singapurské „tankery“ pro trasu S-NY?

MildaIV
Host
MildaIV

Ano jde mi o to že je srovnáváno spojení Perthu s Londýnem. Perth leží na řídce obydlením východním pobřeží Austrálie. Na té lince budou létat převážně lidé z Melberne. No a z Melberne to už není přímé spojení. Je to asi jako tvrdit že ČR má přímé spojení někam a při tom neřešit, že letadlo vyletí z Prahy a má mezipřistání v Karlových Varech.
Dovolím si link pro přehlednost. http://www.gcmap.com/mapui?P=MEL-PER-LHRMEL-SIN-LHR&MS=wls&DU=km
No a Boeing 787 s 9ti sedadly v ekonomy třídě moc pohodlný taky nebude. Proti tomu A380 s 10ti sedadli vyjde líp(širší sedačky).

🆗
Host
🆗

@Milan Bačík, S vaším názorem si troufám nesouhlasit: 1 )Perth rozhodně malé město není s přihlédnutím na okolí, na které se sám můžete podívat v mapách, si myslím že je Perth větší než Praha a to i z hlediska letiště 2)Uprostřed ničeho také není, je to největší bod na západě Austrálie, z jedné strany obklopen mořem pro turisty a z druhé přiléhajícími městy, kam možná i touto linkou přicestuje mnoho příbuzných a známých za rodinami, které se sem přestěhovali (jak se psalo žije zde spousta Řeků a také Britů) 3)Linka možná získá nejvíce cestujících v Melberne, ale rozhodně to nebude… Číst vice »

MildaIV
Host
MildaIV

Tak ten link mi neprošel, třeba na podruhé 🙂 http://www.gcmap.com/mapui?P=MEL-PER-LHR,MEL-SIN-LHR&MS=wls&DU=km

mikiqex
Host
mikiqex

Ve dvou jídlech nevidím problém, jídlo nepodléhá bezpečnostním limitům a tak pokud si někdo chce vzít na palubu třeba (použiji český stereotyp) bochník chleba a dvě kila řízků, může. Horší je to s pitím, ale píšete o samoobslužných barech, takže by ho mohl být dostatek a tudíž podle mého let z tohoto pohledu bude nejspíše OK.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince