cargo

Nonstop lety z Evropy do Austrálie lákají Bransona, Qantas si linku pochvaluje

Boeing 787-9 Dreamliner společnosti Virgin Atlantic. Foto: BoeingBoeing 787-9 Dreamliner společnosti Virgin Atlantic. Foto: Boeing

Sedm měsíců po startu prvního přímého spojení Evropy a Austrálie bez mezipřistání si letecká společnost Qantas pochvaluje vysokou vytíženost nové

Sedm měsíců po startu prvního přímého spojení Evropy a Austrálie bez mezipřistání si letecká společnost Qantas pochvaluje vysokou vytíženost nové linky a její hospodářské výsledky. Už brzy se ale nejspíš dočká konkurence. Vstup na trasu mezi Londýnem a Perthem plánuje letecká společnost miliardáře Richarda Bransona Virgin Atlantic.

Informaci přinesl s odvoláním na rozhovor v Your Money server ch-aviation.com. Linku chce Branson otevřít co nejdříve. Chce přitom spolupracovat s Virgin Australia a nabízet tak možnost přestupů z Perthu dál do jiných australských měst.

Stejně jako Qantas chce na linku nasadit Boeing 787-9 Dreamliner, který má ale britská aerolinka v uspořádání pro více cestujících. Zatímco ve stejném letadle má Qantas 236 sedaček, Virgin Atlantic má konfiguraci pro 264 cestujících.

Qantas mezitím oznámil první konkrétní výsledky na této trase. Podle listu West Australian je průměrná obsazenost letů 92 %, což je nejvyšší vytížení mezinárodních letů australské aerolinky. V prémiových třídách má dokonce obsazenost 94 %.

Za celou dobu nové linky Qantas zažil pouze jednou technické problémy, které narušily provoz na dva dny. Podle statistik je zatím let kratší, než dopravce čekal. Nejrychlejší spojení z Perthu do Londýna trvalo 16 hodin a 23 minut, v průměru přistávají letadla v Londýně o 30 až 45 minut dříve než předpokládá letový řád. Na cestě zpět trval zatím nejrychlejší let 15 hodin a 34 minut. Téměř čtyři pětiny cestujících začínají nebo končí cestu v Perthu a nepřestupují dál.

Tagy Londýn - Perth přímé spojení Evropa - Austrálie Qantas Virgin Atlantic
3 komentáře