Letecké společnosti Letectví

Nonstop lety z Evropy do Austrálie lákají Bransona, Qantas si linku pochvaluje

Boeing 787-9 Dreamliner společnosti Virgin Atlantic. Foto: Boeing
Boeing 787-9 Dreamliner společnosti Virgin Atlantic. Foto: Boeing

Sedm měsíců po startu prvního přímého spojení Evropy a Austrálie bez mezipřistání si letecká společnost Qantas pochvaluje vysokou vytíženost nové linky a její hospodářské výsledky. Už brzy se ale nejspíš dočká konkurence. Vstup na trasu mezi Londýnem a Perthem plánuje letecká společnost miliardáře Richarda Bransona Virgin Atlantic.

Informaci přinesl s odvoláním na rozhovor v Your Money server ch-aviation.com. Linku chce Branson otevřít co nejdříve. Chce přitom spolupracovat s Virgin Australia a nabízet tak možnost přestupů z Perthu dál do jiných australských měst.

Stejně jako Qantas chce na linku nasadit Boeing 787-9 Dreamliner, který má ale britská aerolinka v uspořádání pro více cestujících. Zatímco ve stejném letadle má Qantas 236 sedaček, Virgin Atlantic má konfiguraci pro 264 cestujících.

Qantas mezitím oznámil první konkrétní výsledky na této trase. Podle listu West Australian je průměrná obsazenost letů 92 %, což je nejvyšší vytížení mezinárodních letů australské aerolinky. V prémiových třídách má dokonce obsazenost 94 %.

Za celou dobu nové linky Qantas zažil pouze jednou technické problémy, které narušily provoz na dva dny. Podle statistik je zatím let kratší, než dopravce čekal. Nejrychlejší spojení z Perthu do Londýna trvalo 16 hodin a 23 minut, v průměru přistávají letadla v Londýně o 30 až 45 minut dříve než předpokládá letový řád. Na cestě zpět trval zatím nejrychlejší let 15 hodin a 34 minut. Téměř čtyři pětiny cestujících začínají nebo končí cestu v Perthu a nepřestupují dál.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Je príliš skoro hodnotit uspesnost liniek po tak krátkom čase. Ma to väčšiu šancu kedzr a350 a 787 su úspešnejšie ako a340 a 757 alebo 767.

    • Prave , ze ma.

      Vetsinou totiz trva i rok/y, nez se nove zavedene spojeni etabluje a zacne vydelavat.

      Pokud tady par mesicu po spusteni mame plne letadlo (pokud to neni za podnakladovou prumernou cenu), tak se jedna o skvely vysledek.

  • Nechci být zlým prorokem, ale obávám se, že tato megalomanie skončí tak odhadem půl roku po vypuknutí další ekonomické recese, kdy budou tyto linky jako první ve vší tichosti na odstřel…

Newsletter

Partneři


Výběr editora