Qantas odpočítává start přímých letů z Austrálie do Evropy, lidem ušetří nejméně tři hodiny
Letecká společnost Qantas se připravuje na start nové unikátní linky. Poprvé v historii v sobotu vzlétne z Austrálie letadlo na
Letecká společnost Qantas se připravuje na start nové unikátní linky. Poprvé v historii v sobotu vzlétne z Austrálie letadlo na pravidelné lince plné cestujících, které překoná téměř patnáct tisíc kilometrů dlouhou vzdálenost, aniž by muselo přistávat pro doplnění paliva v Asii.
V sobotu v 18.50 západoaustralského času vzlétne Boeing 787-9 Dreamliner, aby po 17 hodinách a 20 minutách přistál na hlavním londýnském letišti Heathrow (5.10 ráno). Cesta z Londýna má díky proudění větru trvat o půl hodiny méně.
Qantas na linku nasadí Dreamliner v konfiguraci pro méně lidí, než je obvyklé: 166 míst v ekonomické třídě s uspořádáním 3+3+3, 28 v premium economy a 42 v byznysu. Celkem tedy 236 míst. Boeing stejné letadlo nabízí v uspořádání s jednou třídou až pro 402 lidí, se sedačkami v ekonomické a byznys třídě běžně pro 292 cestujících.
Australský dopravce představil i speciální menu pro tento let: během 17 hodin bude podávat jídlo jen dvakrát: večeři a snídani. Pro cestující jsou ale připraveny samoobslužné bary, kde se mohou občerstvit.
Lety jsou označené jako QF9/10, což je číslo letu, které dosud Qantas používá pro spojení Melbourne – Dubaj – Londýn. Od nového letního letového řádu ale už Qantas nebude do Evropy létat vůbec přes Dubaj, ale Singapur. Letenky si mohou cestující koupit už z Melbourne: letadlo letí do Perthu, kde má hodinu a půl pauzu před dlouhým přesunem do Evropy. Dreamlinery Qantasu čekají celkově dlouhé lety: po příletu do Melbourne zpět z Evropy je čeká další více než patnáctihodinová cesta do Los Angeles.
Australská média už spekulují, jaké další linky do Evropy bez přestupu Qantas přidá. Nejčastěji se mluví o Paříži, ale také o spojení Melbourne – Atény. Druhé největší australské město má totiž nejpočetnější řeckou komunitu v zemi.
Letenky na přímý let Qantas nacenil dráž, než na lety s přestupem, nejlevnější začínají na 24 tisících korunách za zpáteční. Pro cestující je zajímavý přímý let tím, že ušetří na cestě nejméně tři hodiny. Dosud nejrychlejší spojení mezi oběma městy bylo s Qatar Airways s přestupem v Dohá. I přes rychlý přestup v Kataru je ale časová ztráta kvůli přiblížení k letišti, pojíždění po letišti a samotnému přestupu zhruba tři hodiny.
Nová linka bude druhým nejdelším letem, který je aktuálně v nabídce leteckých společností na světě. Prvenství má Qatar Airways s linkou Dauhá – Auckland. Na první místo by se ale měly brzy vrátit Singapore Airlines s linkou Singapur – New York.