První pražské depo nákladních elektrokol vznikne v říjnu na Těšnově

Nákladní kola využívá už několik let například DHL. Pramen: DHL ExpressNákladní kola využívá už několik let například DHL. Pramen: DHL Express

Už v listopadu začnou Prahu zásobovat i elektrická kola. Základnu budou mít pod magistrálou.

Praha začne v příštích týdnech naplňovat nový koncept městské logistiky, který byl schválen letos na jaře. Jedním z prvních počinů bude vznik malého depa pro překlad zboží z nákladních aut na nákladní elektrická kola. Mikrodepo vznikne na Těšnově v místě bývalého parkoviště pod magistrálou.

Příprava depa začne v říjnu, první nákladní elektrokola by měla vyjet v polovině listopadu. V příštím roce bude pilotní projekt pražské city logistiky vyhodnocen. Oznámil to dnes pražský Institut plánování a rozvoje.

Umístění nového mikrodepa na Těšnově. Vizualizace IPR Praha

Umístění nového mikrodepa na Těšnově. Vizualizace IPR Praha

V praxi bude projekt fungovat tak, že dopravní společnost doveze nákladním vozem balíčky do těšnovského mikrodepa, kde budou přeloženy do skladovacích kontejnerů. Z nich pak budou nakládány na dopravní elektrokola a rozváženy ke koncovým zákazníkům.

„Lokalita je dopravně dobře dostupná, jelikož se nachází pod pražskou magistrálou, má velké kapacity i skvělé napojení přímo do centra města. Dnes je plocha v pronájmu, který bude koncem měsíce končit,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Podobných dep má být v budoucnu více, jako vhodnou lokalitu vytipovalo město například i křižovatku U Bulhara.

Studie městské logistiky obsahuje i řadu dalších změn. Například komplikace s parkováním zásobovacích aut by mohly řešit proměnlivé jízdní pruhy. Tyto pruhy by určitou část dne sloužily výhradně pro zásobování a v ostatních částech dne by byly vyhrazeny pro parkování místních obyvatel. Ještě větší efektivitu si město slibuje od mobilní aplikace, skrze kterou by bylo možné rezervovat parkovací místa na určitý čas. Město chce k zásobování více využívat i vodní dopravu.

Základní doporučení studie jsou ke stažení zde.

Tagy citylogistika Hlavní město Praha nákladní elektrokola
16 komentářů