Elektrologistika pro operátory posiluje. RSBC kupuje další kurýry pro rozvoz mobilů v centrech měst

Automatizovaná logistika - ilustrační foto.Automatizovaná logistika - ilustrační foto.

Skupina rozvíjí i projekt na doručování zboží prostřednictvím vratných obalů.

Česká investiční skupina RSBC převzala už třetí specializovanou logistickou společnost, která se zaměřuje na mobilní operátory. Po předloňské akvizici společnosti PJ Expedis a loňském nákupu logistické části firmy Dropick nyní koupila 80% podíl firmy Muff Logistics.

Ta provozuje logistický areál v Horních Počernicích a specializuje se především na skladování a logistiku poslední míle pro telekomunikační operátory. Na prodejní místa i koncovým zákazníkům rozváží například mobilní telefony, tablety, televize a další elektroniku. Jen chytrých telefonů ročně doručí přes 1,5 milionu.

Podle partnera divize Private Equity skupiny RSBC Václava Brože dosahuje hodnota portfolia RSBC v oblasti logistiky už stovek milionů korun a skupina chce v jejím posilování pokračovat.

Když například zavážíme zboží do obchodního centra, kde má prodejny hned několik našich klientů, stačí tam poslat jediné auto s jedním kurýrem, což má pozitivní dopad také na snížení emisí CO2 a životní prostředí,“ uvádí jako příklad Brož.

Kromě logistiky pro telekomunikační operátory se skupina zaměřuje také na skladování a dopravu fotovoltaických panelů například pro společnost Tenaur ze skupiny ČEZ.

Vše odbavíme v jednom skladu a šetříme tak obrovské množství emisí. Od srpna 2023 navíc naše logistická společnost PJ Expedis používá k doručování na území hlavního města Prahy výhradně elektromobily. Flotilu vozů šetrných k životnímu prostředí navíc budeme dále rozšiřovat,“ dodává Brož.

Doplňuje, že skupina rozvíjí i projekt na doručování zboží koncovým zákazníkům prostřednictvím vratných obalů.

Elektromobilita v centrech měst

Ročně řidiči původně děčínského podniku PJ Expedis převezou například dva miliony mobilů a tuny SIM karet či kabelů. Hlavním zákazníkem je T-Mobile, pro který vyřizují i reklamace, rozvoz smluv nebo příjem hotovostních i bezhotovostních plateb od zákazníků.

Logistika se tak z velké části týká center jednotlivých měst, které například v západní Evropě začínají už vjezd aut se spalovacím motorem omezovat.

Firma uvažuje i o nasazení větších elektromobilů na delší trasy, tam by však bylo potřebné si vozidla vyzkoušet v praxi. „Důležitá je pořizovací cena vozidla, zvýšení kapacity baterií, spolehlivost vozidel při větším nájezdu či opravy,“ uvedl loni pro Zdopravy.cz Martin Jeřábek z PJ Expedis.

Nástup vozidel na elektřinu je nyní u logistických firem v Česku viditelný, zejména v oblasti těžkých elektrotahačů. Model Volvo FM nedávno testovala společnost Gebrüder Weiss, celkem najezdil 1 000 kilometrů v kopcovitém terénu.

Elektrické Volvo FM 42 Tractor Electric si pořídila česká pobočka logistické společnosti DB Schenker. Tahač s elektrickým pohonem bude převážet produkty mezi výrobním závodem a distribučním centrem na jihu Moravy.

Další velká logistická společnost Dachser pak nedávno nasadila nové vozidlo Volvo FH Electric na trasu Kladno – Hradec Králové a zpět, stejný model v srpnu testoval i Metrans.

Tagy cargo citylogistika elektromobilita logistika
Žádné komentáře