Průlom: Jihočeský úřad vydal územní rozhodnutí k novostavbě trati Plzeň – Stod
Nádraží Stod. Pramen: Správa železnic
Na územní rozhodnutí se čekalo dva roky, neboť Krajský úřad Plzeňského kraje nekonal a nechal proběhnout všechny lhůty.
Stavební úřad v mém rodném městě v současnosti hledá vysokoškoláka s autorizací pro územní plánování. Zařazení do 10. platové třídy. Pokud vezmu minimální požadovanou dobu praxe, pak nástupní plat bude 24 220,- Kč…
Na co, probůh, potřebuje stavební úřad autorizovanou osobu? To je zcela nad rámec požadavků uložených stavebním zákonem. Možná na odbor územního plánování, pokud má město ambici pořídit si územní či regulační plán nebo jeho změnu „vlastními silami“ nicméně to je dnes velmi vzácný postup.
Nicméně dovedu si představit, že by to vzal nějaký autorizovaný architekt jako přilepšení k penzi.
Kdyby tomu nestála nějaká Plzeň v cestě, mohlo se tady jezdit 200 km/h z tunelu durch 🙂
Celá ta záležitost jenom znovu dokládá, že máme asi tak o deset krajů víc, než by bylo optimálně potřeba.
Chtělo by to mít spojené některé kraje, ku příkladu takto.
Praha
Jihovýchod
Jihozápad
Střední Morava
Severovýchod
Moravskoslezsko
Středočesko
Severozápad
(NUTS 2)
Při podobné redukci určitě spojit střední Čechy (do 50 km) s Prahou.
Metropolitní území mívají statut samostatných územně správních jednotek i v zemích, kde správa funguje lépe než v tuzemsku. Lze diskutovat o jejich rozumné velikosti. Kdyby se někdo zeptal mě, navrhl bych kromě Prahy 3 nebo nanejvýš 4 kraje, což by nás vrátilo k historickému zemskému uspořádání. Otázkou by bylo, zda se bývalé české království dá z této úrovně řídit jako jeden celek. Kdyby se zjistilo, že ne, samozřejmě by pak nastala diskuse o kritériích jeho rozdělení na dva subjekty. Vyhovoval by jako kritérium třeba hospodářský charakter? Převaha průmyslu vs. převaha zemědělství? Severozápad vs. jihovýchod? Asi bych se zeptal v referendech… Číst vice »
Ale houby. Kraje jsou tu přeci kvůli krajským politikům, ne naopak…
Pěkný pohled na reálné fungování jednoho z typických krajů:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-neverim-vlade-ze-vyvede-zemi-z-krize-rika-boss-z-ods-236723
Psalo se o tom už před lety.
https://www.respekt.cz/tydenik/2010/38/kmotr-z-panstvi-hluboka
Výsledek = 0. Proč to nikomu nevadí?
Na té trati s rychlostí až 200 budou pořád přejezdy? A ty stanice na okraji nějakých vesnic – znamená to, že tam pak krásně bude 4x za den jezdit 810?
Nebudou přejezdy ani 810. Vzhledem k hustotě provozu v Plzni a nedostupnosti parkování, resp. pravděpodobnému zdražování bude min. ve špičce na těchto zastávkách nastupovat dost lidí, byť tam někdo dojede na kole/koloběžce/autem… Poloha zastávek bude vadit méně než u pidivesnic na lokálce vedoucí na okraj malého města…
Kde je dnes okraj nějaké vesnice, může být za pět let satelit o třech tisících obyvatelích.
Začínám už být ny formulaci „až 200 km/h“ alergický…
To je psáno cizí řečí, v češtině to znamená, „něco málo přes 160“.
Již brzy 200
Ne že by na tom takový kousek od nádraží tady zrovna záleželo.
Pokud mají politici opravdu zájem na výstavbě a tvrdí, že proto něco dělají, tak ať okamžitě zvednou platy na těchto důležitých místech, protože jinak se výstavba zastaví úplně. Za 27 k měsíčně už nedělá ani pokladní v Lídlu. A ta jde domů po šichtě s prázdnou (vypípanou) hlavou. Odpovědnost žádná a požadavky na vzdělání nula.
A jak to dělají v JČ kraji že tam to jde?
Mají tam letité pracovníky s X lety praxe, kde je ten plat trochu lepsi. Všeho do času, do důchodu odejdou i tam.
Dojíždění do Prahy za lepším je tam složitější?
To se taky pomalu mění…
To je pádný argument proč nestavět Nemaše a D3 – Kdy se postaví, všichni z Budějic ujedou:)
Jihočeští mají po těch letech, co musejí vyskakovat z přibrzděného vlaku kvůli zpoždění, velký soucit s kýmkoli, kdo se musí potýkat se zaostalou železniční infrastrukturou. Tak to hned schválili a navíc díky tomu byli dřív zpátky doma v Hošticích na barbecue.
Mohu se zeptat proč by národ potřeboval štědře dotovat regionální vlaky? K čemu?
Víc než 90% národa si pravidelně neplatí cestování vlakem.
V 1995 se po kolejích (včetně tram/metra) přepravila 16 mild. osobokm, loni 14 mild.
Když si pročtu loňský údaj Středočeského kraje, že:
tržby z ŠCKbusového jízdného zaplatily 42% nákladů středočeské regiobusové dopravy a
tržby z SČKvlakového jízdného zaplatily 14% nákladů středočeské regiovlakové dopravy, tak
proč dávat peníze do venkovských vlaků????????
Fakt mě to zajímá
Díky.
P.S. Výjimky typu regiovlaků na Šumavě či v Jeseníkách rozumím. Ale takové nesmysly jako vlaky do Bechyně ???????????????????????????????
A že ti to tu Axeli nikdo nevěří… 🙂
Axeli, Axeli, že tě to furt baví.
Kdyby jsi alespoň přišel s něčím novým, ale je to furt stejná odrhovačka dokola.
No jak asi může debil přijít s něčím novým, kde by se mu to v hlavě vzalo…
Schodek rozpočtu jste viděl? Nebo platí známé Jyrkovo (záměrně s tvrdým Y), že dluhy se neplatí…
Blbý je, že v zákoně úmyslně není, co se stane, když úřad nereaguje.
Třeba „požadavek nebyl zamítnut = ÚR změněno.“ Nebo žadateli vyplácet nějakou částku od posledního dne lhůty do rozhodnutí.
Automatické změnění ÚR (případně schvalení stavebního povolení, nebo územního plánu), to vážně chcete? Nějaký hovado bude chtít postavit za vaším barákem něco nesnesitelného, úřad to prošvihne, tak to bude moci postavit?
Tak by alespoň úřad byl motivován úřadovat. K čemu pak jsou nějaké zákonné lhůty, když za jejich nedodržení nikdo nenese odpovědnost?
Úřadu a úředníkům na faktickém stavu věcí vůbec nezáleží, záleží jim na dodržení postupů, aby jejich úráce nebyla napadnutelná.
Pokud by mohl úřad beztrestně nekonat a výsledkem toho by bylo schválení něčeho, vytvořil by se obrovský prostor pro korupci…
Kdo řekl beztrestně?
A za co je chcete trestat, že nemají dost lidí a kdosi z nich si dovolil využít záknného nároku na dovolenou?
Tak tím tam ty lidi fakt dostanete…
Co by ho motivovalo?
Co? Kapříci
K čemu? Nekonat
A když by nesposlouchal, tak nemocenská… inžynýr zas***nej Kdejaký užblecht si rád praští a když za to dostane zaplaceno…
To by u nás opravdu nedopadlo dobře. Úředník je placený tabulkově, takže nedělá co nemusí. Kdyby platila fikce souhlasu a on dostal současně na stůl dokumentace pro dva záměry, jeden pro rodinný dům a druhý pro nějaký hyper sklad, tak je jasné, že obojí nestihne. Co udělá? Sklad rovnou odloží na fikci souhlasu a o to více bude šťourat a vykazovat činnost u toho domku. Tohle není cesta.
Konečně se to pohlo. Doufám, že do toho další nemehlo nehodí vidle.
Výborný je, že úřad nekoná, nechá všechno propadnout a pak se agendy zbaví. Teď si milý občane představ jak bys to udělal ty … v tu ránu na krku penále, exekuce …
Úřad nemá lidi, za 27k hrubého to nikdo nechce dělat. Vláda říká, že se úředníkům má snížit plat a ještě by se měli nejlépe nějací vyhodit. Holt pravicový populismus něco stojí. Ušetří se miliony na platech a pak se utratí miliardy v nepřímých nákladech.
Nic takového vláda neřekla, tak nelžete. Navíc tohle bylo zadáno v době, kdy tam snad ještě podle té logiky mělo být dobře pod levicovým Babišem, ne?
Koalice SPOLU před volbami slibovala že sníží počet úředníků o 13%, tedy zhruba o 10 tisíc. Což se tedy nakonec nedostalo do programového prohlášení vlády, ale ten narativ je tam jasný. Ohledně zvyšování platů se pak vláda usnesla že na příští rok sníží výdaje na platy o 2%.
Ani jedno ani druhé nutně neznamená snižování platů a snižování počtu zaměstnanců státní správy.
A jak ty výdaje na platy chcete snížit, pokud nesnížíte počet zaměstnanců ani jejich platy?
Těch úředníků jsou armády a jsou i na mnohem méně přínosných místech než na stavebních úřadech. David je pohádkář.
A co takhle územní řízení zrušit, pak ty úředníci mohou jít do Lidlu doopravdy, ale tam se zase musí pracovat. A ne že už dvě hodiny po příchodu do úřadu (vypití kafe, poklábosení s jinými úředníky, vyřízení soukromé korespondence) začnu psát nějaké zamítnutí. Nemyslete si, že nevíme, jak se úředníci předřou a ještě si je (nebo spíš vás) platíme.
Vždyť tam můžete s vysokou školou za těch 27 hrubýho nastoupit a taky budete mít kafíčko, klábosení apod.
Na stavebním úřadě by se asi hodně divil, co by tam měl…
Načež vyšlo najevo, že do kategorie úředníků patří i školníci a kuchařky ve školních družinách, tak se krajům a obcím pokrátily peníze na ně.
Však ANO ty úředníky líp neplatilo, ani nenastartovalo žádnou změnu ke zefektivnění práce úředníků všech typů. Vyřešit úřady tady z těch politiků asi nikdo nechce. Je potřeba absolutní digitalizace, efektivní programy a sdílení, pak teprve půlku úředníků propustit a zbytku dat pořádné mzdy ať po nich můžu chtít perfektní a rychlou práci.
Souhlasím, není to problém jen této vlády. Nicméně na tu digitalizaci je třeba nabrat odborníky a právě teď se děje pravý opak. Díky naprosto nekonkurenceschopným platovým podmínkám pracuje pro stát na digitalizaci stále méně a méně lidí.
To jo, toto ale možná vyřeší tato vláda, každopádně s tím něco začíná dělat. Holt těm ajťákům nemůže dávat státní tabulkový platy.
Ovšem na druhou stranu ANO nabralo 50.000 úředníků. Otázkou je kam. Hádám že na registraci slepic nebo tak něco.
… „nebo tak něco“…
Jasně, z tohoto silně profesionálního expertního názoru je nutno vždy vycházet.
Část nejspíš na EET. To bylo zrušeno, ale o propouštění v tu chvíli nadbytečných sil jsem se nikde nedočetl.
Digitalizace není všespásná. Někdo to fakt bude muset zkontrolovat (ty projekty + veškeré přílohy) a pak vyhotovit rozhodnutí. Navíc digitalizace v rámci toho, že úřad si bude muset obstarat veškerá vyjádření dotčených orgánů + ostatních, sám, přesune tuto část agendy že žadatele na úředníka. Jen aby jich nebylo ve výsledku potřeba víc, dle osvědčené metody „mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“.
Ale to nikoho nezajímá. Já když si nezažádám včas o nový OP nebo nepodám včas daňové přiznání a ještě ho nepošlu datovkou, tak mi hrozí pokuta a dělám to zdarma pro stát ve svém volném čase, nikdo mi zmařený čas cestou pro nový OP nebo čas strávený vyplňováním přiblblých úřednických formulářů neuhradí. Tak ať makají, když si je za to platím.
Jo, to mne taky pěkně štve.
Na jednu stranu za den prodlení s třeba placením daní už je penále, stejně jako den prodlení s nějakou ohlašovací či reportovací povinností.
Ale že stát měsíce či zde i 2 roky nekoná, to je v pohodě? Že si člověk zažádá o soc.dávky a stát v zákonné lhůtě žádost nestihne posoudit a nechá člověka v soc.tísni bez prostředků? Nezájem.
Tento stát potřebuje SLA na svou agendu. A nějakou reakci, pokud úřad či úředník SLA opakovaně nezvládá.
A proč by zvládal za ty pracovní podmínky a plat? Tahle vláda chce řešit úředníky že špatného konce. Snížit platy a pak možná i digitalizovat. A Babišovi na to všechna vládnoucí období úplně srali.
A Babišovci…
Co na to Piráti, Ti měli digitalizaci státní správy ve volebním programu.
Piráti v současné vládě nezmůžou vůbec nic, STAN má díky „kroužkovacímu podrazu“ 33 poslanců, piráti 4 takže vesele vládne ODS a zbytek dělá jen stafáž, to je prostý fakt.
Ve kterém roce že tu žádost SŽ podala? 2021 byl u vesla ještě Babiš a pohlo se to až teď.
Je přece úplně jedno, kdy se věc podala a kdo byl, a nyní je, předsedou vlády. Tyhle věci úřad nesleduje – přišla urgence (stížnost) tak to šlo jinam, volby, nevolby. Co je podstatné, že stát, který by měl jít příkladem v dodržování vlastních zákonů, nebyl schopen tyto věci ani za 33 let rázně vyřešit. Občan lhůty dodržet musí, stát nikoli. Zcela zřejmá nerovnost mezi občanem (právnickou osobou) a státem. Bohužel málokoho to zajímá.
Piráti digitalizaci prosazují. V Česku jde ale všechno děsně pomalu, v digitalizaci obzvlášť (víte kolik a jakých vendor lock in má ná stát, třeba jen? kolik úřadů se aktivně digitalizaci brání?). Vzhledem k tomuto nastavení je dosavadní postup v digitalizaci skoro zázrak..
Pokud bych si mohl vymýšlet, tak nejdříve postavit koridor a pak se začít hrabat ve staré trati. Obojí naráz zabije nákladku.
Ano, při projednávání stavby bylo toto naše zbožné přání. A pravděpodobně to dopadne jako vždy…
Buď se to bude stavět současně nebo napřed stará trať :- (
Bylo by to i přání cestujících kvůli minimalizaci náhradní dopravy pro ně, ale co, ti jsou taky poslední v řadě…
SŽ by měla vyčíslit škodu způsobenou nesprávným úředním postupem a uplatnit jí po ZČ kraji.
By mne zajímalo, co by jim vyšlo. SŽ žádná škoda nevznikla – prostě organizaci stavby bude dělat později. Na svůj provoz dostane peníze tak jako tak – nemá rozpočet postavený tak, že když včas nezíská stavební povolení, tak nedostane peníze na provoz.
Jediný, komu by zde mohla vzniknout škoda – je možná ČR. A udělit si pokutu sám sobě (byť krajskému úřadu) nedává smysl.
A jelikož je provoz železnici v osobní dopravě dotován a i na stavbu se berou dotace, tak by se výpočtem mohlo dojít k tomu, že škoda nevznikla, ale nekonáním vznikla spíše úspora 🙂
Minimálně se ta stavba dala postavit za jiné peníze.
V reálných cenách je to pořád stejně.
Úspora čeho? Minimálně ceny materiálů šly nahoru a lidé mohli jezdit rychleji, takže čas jízdy se jim neuspoří. Nákladní doprava mohla jet plynuleji a nikoli postávat. Analogicky: Jaká úspora vznikne generální stávkou v trvání například 6 měsíců, kdy nikdo na nic nesáhne?
Tak se nabízí trestní oznámení pro mařeni úředního úkolu a škodu uplatníte v něm.
A to jsem se těšil, že se čumění do protihlukových zdí na své domovské trati nedožiju. I když tohle ještě nemusí znamenat, že se to skutečně postaví.
Dobrý den, pane NIMBY.
Máte ke stavbě i něco jiného, než „nechci to za svým plotem“?
Jako chápu, nikdo nechce za barákem liniovou stavbu, vždy to nějak omezí. Ale.. máte nějaké lepší řešení, kudy trať vést? Nebo chcete snad rozporovat nutnost výstavby takové trati? Víte jak totálně nepoužitelná je současná trať, kdy z Prahy do Mnichova je to někdy i nejlepší přes Drážďany?
(FYI z domu uvidím budoucí Hitlerovu dálnici. Trochu mi bude vadit že je tak blízko, ale já ji zde chci. Pomůže regionu a i mně v dopr.obslužnosti)
Místy se nimbysti řešili na krev, místy vzájemnou dohodou. V Radotíně jsou phs relativně nízké, v Hlubočepech je taková ohnutá zídka bránící hluku z pojezdu. Jinde zas absorbéry.
Takže nechť se pán stará a hledá řešení, aby do zdi čumět nemusel. Pokud bude hledat jen spor, tak ho mít bude.
Hloupý blábol toho, kdo nepochopil, co autor povzdechu mínil, a zná jen zkratku NIMBY, kterou operuje vždy, když nemá co chytrého napsat (tedy ve skutečnosti skoro vždy).
…..a kdo neví, kdo je Petr Herbrik a naběhl si tím dokonale na vidle. 😁Mimochodem, anonym, jak jinak….
Nimbyzmus mi samozrejme na železnici prekáža, ničmenej si ale nemyslím, že toto je práve tento prípad, kedže dotyčnému prekážajú 5m vysoké PHS osadené v zbytočne veľkej dĺžke. Táto konkrétna námietka je podľa mňa oprávnená a naviac, nejde len o dojmológiu tohto pána, ale aj o práva cestujúcich a úsporu v štátnom rozpočte čo najväčšou elimináciou nákladov na „zábradlomániu“. Takže nie, podľa mňa toto konkrétne nie je prípad „nechci to za svým plotem“.
Samozřejmě, že Petr Herbrik tu trať chce 😉
Přesně tak, stačí se podívat na stavbu v Žilině. Kolem Varína gigantické žluté zdi, dokonce i samotné depo v Žilině bude na přeložce „ochráněno“ PHS. Nebo tam to bude proto, aby cestující nečuměli do depa i když nově pojedou o kus dál?
Já vůbec nemám nic proti trati jako takové, naopak, byl bych velmi rád, kdyby se konečně postavila (čekám na to 50 let a to dokonce zdvojkolejnění ukrojí kus z pozemku mých rodičů, který jednou zdědím), ale člověk si pro vnitřní pohodu musí najít vždy něco pozitivního. Zatímco za komunistů na nestavbě nic pozitivního nebylo, nyní je na nestavbě pozitivní to, že nebudu každý den z vlaku čumět do zdí a ze zahrady rodičů nebudu čumět do zdi, rádi bychom všichni rádi dál koukali na vlaky. Kdyby si občané měli právo rozhodnout, jestli tu hnusnou protihlukovou stěnu chtěj nebo ne, řekli… Číst vice »
A teď mi můžete vesele dávat palce dolů, mě nezajímá, že vy všichni jste ze zdí nadšení, já je nechci.
>Kdyby si občané měli právo rozhodnout
A ti občané se v průběhu životnosti stavby nemění? Proč by noví občané měli být vázáni rozhodnutím svých předchůdců?
Ano, takže pokud by náhodou jednou chtěl někdo mít na zahradě, kterou mu prodám, krajskou skládku, tak já si jí tam dnes vybuduju? To je opravdu úžasná logika.
Jsem myslel, že tyhle šotodiskuse se odehrály okolo roku 2005.
A nebudete tomu věřit, ale pokud každodenně jezdíte na nějaké trati, je potřeba čumět z okna výrazně nižší, naopak je lepší si číst nebo pracovat (vedle potřeby jet co nejrychleji, čemuž ty zdi nepřímo pomáhají). Nemůžete to soudit podle šotovýletů…
To přece vůbec nic neznamená. Ještě musí být vydáno stavební povolení a pak – no nastoupí naši i světoví bojovníci za světlé zítřky Děti Země, Duha, Greenpeace nebo jiní zelení pomatenci a podají prázdný rozklad jako nedávno proti D11. Stavba totiž bude rušit pavouky ze spánku nebo žížaly někde pod keřem, takže …
Děti země mají železnici rády. Když se před lety Patrik chlubil, jak se jim podařilo zaslat rozpor proti výstavbě dálnice v poslední hodině před vypršením lhůty, neudržel jsem se, a napsal mu, že se domnívám, že dálnice má i jsitá pozitiva, například je omezeno plýtvání energií při zrychlování a zpomalování daném průjezdem měst. Na to jsem obdržel odpoveď, že Je předce možno vozit zboží vlakem. Tak jsem mu poslal informační leták k modernizaci lokomotivy 753.7 s dvanáctiválcem Caterpillar a zeptal se, jestli by tohle považoval za vhodnou mašinku k závozu Jednoty v Žacléři. Bohužel si nenašel čas na odpověď. Pozn:… Číst vice »
Paranoia se dá celkem slušně pokrýt prášky, jen si zajděte k lékaři.
Evidentně jste se vyjádřil k jinému textu než k mému, ale nevadí.
Většinou jde o chyby v přípravě, nebo schvalování dokumentů. Tak ty chyby nemají dělat. Blanketní rozklad bych zakázal. A Voda z Tetčic je nejspíš blázen. Každopádně není vůbec třeba takové spolky potírat, nebo jim nedovolit účast v řízeních. Jednak někdo ti přírodu chránit musí a jednak někdo musí chránit i obyvatele, jelikož ti jsou již z procesů vyloučeni několik let, pokud nejde o přímé sousedy. Ono si myslet, že stavby by měly být téměř automaticky povolovány ublíží nejvíc právě obyvatelům, protože na ně se bude úplně kálet. Nebudou mít vůbec žádnou možnost se stavbě bránit. Se zeptejte třeba v tom… Číst vice »
Tak to je na větší debatu a taky o tom, abychom každý formulovali, co máme na mysli. Asi by bylo nejlepší, kdyby ve státní správě pracovali kvalifikovaní a motivovaní odborníci. Pokud ale státní správa slouží tomu, aby si tam politici umisťovali svoje kamarády a s jejich pomocí financovali sebe sama, tak nelze čekat, že by se v tomto státě něco výrazně zlepšilo. Na druhou stranu napadání projektů s tím, že podpis projektanta je o centimetr jinde nebo že mravenci nebudou mít klidné spaní je nesmysl a možná by se dalo kvalifikovat i jako úmyslná sabotáž. Těch případů, kdy ekomaniaci zdrželi… Číst vice »
Umisťovat kamarády do státní správy…. – no určitě kamaráda do odboru výstavby nikdy neumístí, aby vydával územní a stavební povolení za 27 táců měsíčně. Ti jsou umisťování úplně jinam.
Obávám se, že to dopadne jako s tratí Plzeň – Cheb – tj. my zmodernizujeme za velké peníze trať až ke hranici, ale přínos pro osobní i nákladní dopravu bude minimální, protože Němci se na svůj úsek vyprdnou. Slibovat, či podepisovat memoranda je fajn, ale reálně je spojení do ČR na chvostu německých priorit.
A je někde napsáno, k čemu se německá strana zavázala v Chebu a kdy?
Bohužel jen slibovala, chybovala a nikdo si to u nás nenechal podškrábnout, třeba k tomu, že po výstavbě koridoru na naší straně tam vratí EC/IC vlaky, kvůli kterým se koridor primárně stavěl. A realita? Koridor končí v poli u hranic a dál nic a jen trapná regionálka.
Stejně tak slibovali dráty+modernizaci ma jejich straně. A jak vypadá dnes rozpadající se nádraží v pohraničním Schirdingu víme všichni. V Chebu se proti tomu dá z perónu najíst.
Z Prahy do Furth im Wald je to 2h40min (188km, prům. rychlost 70km/h). Z Furth im Wald je to do Mnichova cca 3h (246km, prům. rychlost 82km/h). Z toho je poměrně patrné, že momentálně je větší problém u nás než v Německu. Kdybychom na naší straně zvedli rychlost tak aby průměr byl třeba jen 90km/h, tak ušetříme 40min. Ano, Němci mají mnohem větší potenciál pro zrychlení zkrácením trasy, ale 30 km úplně nové železnice skrz členitou krajinu Bavorského lesa (Šumava z druhé strany) je třeba v Česku úplně nepředstavitelné.
Trať Plzeň – Cheb – Norimberk je ale pořád horší na naší straně i po modernizaci… Vydupali jsme si výjimku za ponechání koridoru jednokolejného a ve stávající stopě, a tak se u nás vozíme stovkou, zatímco za hranicí je trať dvojkolejná a na 160 km/h.
A u koho jsme si tu výjimku museli vydupat? Je nějak definované že koridory musejí být dvoukolejné? (Z Budějovic na jih taky není.) Pro trať, kde jede jeden vlak za hodinu a velkému tranzitu reálně nikdy sloužit nebude, je jednokolejka jako taková v pohodě. I v Německu je takových spousta. A do posunu stopy se neinvestovalo protože by to bylo extrémně náročné na to, že pro hlavní tranzit jsou určené Domažlice.
Úplně bych to tak neviděl, nicméně máslo na hlavě má skutečně Bundesministerium.
Krajský úřad Plzeňského kraje nekonal a nechal proběhnout všechny lhůty? Ministerstvo v zásadě doufá, že nedošlo k vývoji v žádné záležitosti, Bernarde…
Toto nemá s Bernardem ani s jiným členem rady co do činění, tohle jako výkon státní správy jde za ředitelem (tady ředitelkou) krajského úřadu.
Tenhle Bernard je ze seriálu Jistě, pane ministře, odkud je ten váš?
Tak to mi nedošlo.
náměstek pro oblast životního prostředí a zemědělství: Josef Bernard (STAN)
Pěkná shoda, do plzeňských reálií tolik nevidím…
No, dost dlouho byl přímo hejtmanem jako nestraník za ČSSD.
Nalhavat si, ze vedeni kraje nema zadny vliv na mistni uredniky je blbost. Spoluvinu na tom maji take.
Hledání viníka je imho trochu složitější. Krajský úřad má omezené peníze a nějaké platové tabulky na daná místa. Kraj afaik sháněl člověka na tuto agendu, ale nikdo to za dost podprůměrnou mzdu dělat nechtěl. Co jiného kraj mohl dělat?
OK, mohl burcovat dopředu, že to nestihne projednat. Jinak ale část příčiny je v mzdových tabulkách a ve rozdělení výkonu státní správy.
Ale jo, to chápu, že to mají těžké. Jen jsem chtěl rozporovat tu údajnou „odpovědnost politika“, když ve skutečnosti je to „odpovědnost úředníka“, který s tím politikem nemá téměř nic společného.
U liniových staveb jako tahle bych očekával že úřad bude mít povinnost řešit je přednostně.
On by je i řešili přednostně, ale kvůli malým platům a nezáživné práci odešlo spousta úředníků a nemá to kdo vyřizovat…
Jeste stesti, ze jste to neprozradil v Jihoceskem kraji… Za tuhle neschopnost meli v Plzni padat hlavy. Pokud nikdo novy nechce nastoupit zrejme to bude mit souvislost s atmosferou na pracovisti, pripadne tlaky od politiku.
A to je vlastnost jenom Plzeňského kraje?
Před zákonem jsou si všichni žadatelé rovni. Asi by se vám taky nelíbilo kdyby jste pak na nějaký úřední výkon čekal roky, protože úřad řeší předností záležitosti.
Problém je především podstav na těchto pozicí, daný především velkými pozadavky, velkou zodpovědností a směšnými platy.
Platy to není… Je to o odpovědnosti… Jak sám vidíte i když selzete a 2 roky nekonate, plat dostanete.. Takhle pracovité lidi nenamotivujete kdyzflakac obdrží stejnou odměnu jako pracant.. PS platy ve státu jsou v průměru vyšší než u soukromnika…
Ne to opravdu nejsou. Platy ve státní správě jsou v průměru vysoké protože zaměstnává spoustu doktorů a učitelů, platy ostatních zaměstnanců jsou naopak velmi podhodnocené a kvůli tomu se musí spousta agendy outsourcovat. To však nejde udělat u takové agendy jako je územní řízení a tak prostě stát nekoná, protože nedokáže zaplatit člověka, který by to udělal.
To bohužel nikdo nechce slyšet a bere se kdokoliv, kdo je ochoten tu práci dělat.
Údaj „průměrná mzda/plat ve státní versus soukromé sféře“ je úplně k prdu (stát zkrátka nemá moc dělníků). Důležité je, jestli ty nabízené peníze jsou zajímavé pro toho konkrétního člověka – v tomto případě nejspíš stavebního inženýra nebo právníka. Nejsou.
Odhadem budou v nějaké 11 platové třídě, kde je nástupní plat nějakých 25280 Kč… (já mám čerstvě po škole, strojní, v soukromém sektoru dvojnásob s menší zodpovědností).
To berou víc prodavačky v marketech… jenže ty asi víc „makají“.
Ano prodavačky v supermarketu berou více než VŠ vzdělaný státní úředník, který má rozhodovací pravomoce , to snad vědí všichni.
Přesto jsou lidé, kteří by jim platy ještě snížily a kupodivu to jsou ty samí, kteří nadávají na to, že jsou tam samí neschopní
To mi připomíná … „Jdi do státního, stát nikdy nezkrachuje a kdyby náhodou jo, tak tady stejně bude dál, takže máš jistotu“. 🙂
Nastupni plat takového stavebního referenta je v rozmezí 25 000- 35 000 a zpravidla požadavek na VŠ nebo letitá praxe. Na to opravdu nikoho moc neseženete.
Já víte že dva roky nekonal? Spíše vytřizoval desítky jiných žádostí . Opravdu jeden referent nemá přiděleno pouze jednu stavbu.
To je jednoduchá úvaha: Ví se jenom o téhle žádosti a tak další neexistují. Bias…
On selhal ten, koho nesehnali na tuto práci? A komu tedy zaslal úřad plat, když nenastoupil? A jak měli vědět, že nenastoupil právě on?
Povinnost něco řešit přednostně musí být uložena zákonem. Prozatím nikdo nesmí být zvýhodněn ani znevýhodněn v rámci správních lhůt.
Tak to je super, že se to konečně podařilo. Teď ještě, jak se s tím pochlapí SŽ, přeci jen s těmi letákovými termíny SŽ to bývá horší, viz např. https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500722.pdf
V letáku je sice červenec 2024, ale v mapě už mají 2025. Takže se čeká asi jen na aktualizaci letáku.
Vida, ještě pár dní zpátky tam bylo 2024, což byl zjevný nesmysl. I 2025 se dá stihnout leda s odřenýma ušima.
Nesmíte davat odkazy na staré stranky, nevím jestli j to schválně nebo z hlouposti.
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S631500722_202308071345.pdf
Schválně, protože na tomto je hezky vidět, že nějaký datum na letácích SŽ má bohužel zcela nulovou vypovídající hodnotu. To samé vlastně platí i o datech na mapě staveb SŽ. Když se podíváte, kolik staveb má být započato v letech 2026-2028, tam Vám musí být jasné, že je to zcela nemožné a to jak z hlediska možností financování, tak i z hlediska kapacit. Ale slibem nezarmoutíš 🙂
To samé je i v letácích/mapě ŘSD. V roce 2025 se má zahájit 238km nových staveb (no, to by možná ještě šlo) a v roce >=2026 to má být 849km, to už nereálné je…
Správně by tam nemělo být žádné datum, protože každý kdo v tomto oboru pracuje ví, že ty termíny jsou hodně orientační. Stačí změna politiků a priority se absolutně změní.
Jak staré stránky? Připadá vám, že je to tam z archivních důvodů? Proč si do url nedají něco jako /archive/, já bych čekal že takhle ten leták stále platí.
Já jsem se tam proklikal přes oficiální stránky, jak se kdo dostal k archivním, nevím
Není třeba něco proklikávat, stačí zadat do Google heslo: Revitalizace Liberec – Česká Lípa.
Samozřejmě že takto zastaralý dokument by již neměl být veřejně přístupný, že. Ovšem taková je realita.
Protože „ajťák“ neumí vytvořit nový adresář se stejnými právy a případně změnit cestu v databázi, je-li to potřeba. A nebo to umí a kašle na to 🙂
Děti z tebe.
Tady vidíme názorný příklad toho, jak „máme moc úředníků“ a tupé škrty vyřeší všechny naše problémy.
Stavební úřady jsou personálně podhodnocené, spíš se jim přidává agenda, než aby se ubírala a pak to tak dopadá…
Každopádně vedoucí odboru je idiot, když ví, že nemá lidi, tak měl rovnou požádat o přeložení k někomu jinému.
Tak skrtani úředníků je největší populismus co může být. Ale o skrtani agendy se nemluví a naopak se ještě přidává.
Třeba o přeložení žádal a nadřízený (MMR) mu nevyhovělo.
Vedoucí se prý snažil nabrat lidi, ale nemohl nikoho sehnat a koho nabral, ten utekl ve zkušebce.
…. když se dozvěděl, co vše obnáší zkouška úřední způsobilosti….
Otázka je taky, jestli celý ten proces není špatně nastaven a ti lidé chybějí na zbytečnou práci.
Jasně, ale bohužel nefunguje postup seškrtat úředníky a potom až agendu, musí se to dělat opačně… Bohužel to někteří nechápou.
Navíc vzhledem ke znalostem jsou odborníci ve státní sféře mizerně placení (což pro takovéto rozhodnutí už potřebujete několik lidí, kteří mají velké znalosti).
Pokud ty úředníky naberete například na agendu kolem EET, která je duplicitní k registračním pokladnám, tak to stavebnímu úřadu nepomůže.
Potrestat vedoucího dle služebního zákona vedoucího stavebniho odboru za prodlevu (pokud nemá kapacity, má to sdělit hned), provést personální adit. SŽ ať žaluje o náhradu škody za prodlení (čas pracovníků + zvýšená cenová hladina v mezičase) a regresem, ať se stát (alespoň do výše 4,5 násobku platu) zahojí na tom lemplovi, co svým nekonáním brzdí ekonomický potenciál e exportu na západ.
Trestání lidí na pozici, na kterou skoro nejde někoho sehnat určitě něco vyřeší.
Stát se na nikom nezahojí , protože on sám je nejvetsim viníkem nebo jak si představujete zažalovani státní správy.
>Potrestat vedoucího dle služebního zákona vedoucího stavebniho odboru za prodlevu
Jasně a nebudete mít ani vedoucího stavebního odboru…
Argumenty typu lepší někdo než nikdo neuznávám. Pokud bude místo vedoucího neobsazeno, kraj bude muset takový stav aktivně řešit, pokud bude místo obsazeno neschopným úředníkem a kraj nad ním bude jen pasivně držet ochranou ruku, paralýza bude akorát delší.
Tak jaké je tedy konkrétní řešení situace dle tebe?
Udělat výbérko na nového vedoucího, pokud je se nikdo nepřihlásí, resp. nebude vhodný uchazeč, tak to řešit vylepšením podmínek. Znám třeba řada právníků, kterým kdyby stát přisypal, tak půjdou dělal pro erár.
Jaké lepší podmínky, když máte tabulky?
Je vidět, že o tom nic neví.
„… brzdí ekonomický potenciál e exportu na západ“ – ach, tyhle s odpuštěním kydy… Má jít především o vzájemné spojení, a pokud jste si nevšiml, vámi vzývaný export na západ (i import na východ) už vesele probíhají po dříve postavené souběžné dálnici. Bohužel.
Do Domažlic vede dálnice?
I silnice I. Třídy je pouzitelnejsi než stávající trať. Ona většina silnic I.trid, je o hodně pouzitelnejsich než srovnatelna celostatni síť železnic. Taky do nich jde mnohem víc peněz.
SŽ žádá škoda nevzniká – ta dostane peníze na svůj provoz, ať dělá nebo nedělá nebo čeká. A investice nejdou z jejich vydělaných peněz, ale ze státních zdrojů – jim je de facto jedno, kolik to stojí. Oni si musí pohlídat hlavně procesní záležitosti, aby to bylo podle zákona.
Na utracených penězích jim nezáleží.
Krásná výmluva. Nemáme lidi a tak nekonáme, co ze zákona konat máme. Pokud vedoucí příslušného krajského stavebního odboru na to nemá, nechť jde od válu.
To není výmluva. Od 19.11.2019 do 9. března 2023 Krajský úřad Plzeňského kraje vypsal na tyto pozice 15 výběrových řízení. Osmkrát se nikdo nepřihlásil, dvakrát uchazeči odstoupili před nástupem a další dva pak během zkušební doby. Z vybraných uchazečů pak u dopravní agendy zůstal jediný člověk, který ale rovněž podal výpověď a nastoupil na ministerstvo dopravy.
Holt jestli chcete stavět, tak to fakt nebude v Plzni za tabulkový nástupní plat 27k hrubého pro absolventa FAV ZČU Ing./Mgr. oboru. :-*
27k je maximum co mohou nabídnout nebo je jiný úředník líný aktualizovat plat aspoň podle inflace? Kdo je zodpovědný za výši odměn a může je navýšit? S tím bych to prodiskutoval.
Za výši odměn je zodpovědná vláda, která vydává tabulky a která říká, že se platy úředníků nemají zvyšovat a že úředníků je moc a mají se propouštět.
V čem spočívá oba lenost? Má si tabulku vycucat z prstu?
To je tabulkova hodnota s tím moc neuděláte, maximálně nějakou tisícovku, ale ta to nezachrání.
Chápu. Pokud ovšem neměli personální kapacity, nemuseli to nechat dva roky vyhnívat, ale mohli požádat o přeložení ihned. To je otázka jednoho lejstra, které se fakt dva roky nevypisuje.
Už jen za to, že to nechal 2 roky vyhnít do ztracena, místo toho, avy aspoň požádal ministerstvo hned. Jen vidět, jací jsou to na kraji lempové.
Vy ale nevíte, zda nepožádal ministerstvo hned.
Vzhledem k tomu že na ministerstvem pracují ještě tak dvakrát třikrát rychleji. Tak bych se nedivil, kdyby ještě někdo tu žádost na ministerstvu vyřizoval.
Úřad, který není schopen spravovat svou agendu je zbytečný úřad. Podle mě zde krásně vidíme, že je možné aby o jistých věcech rozhodoval i jiný úřad. Proč je tedy nespojit a některé agendy nesdruzit? Nemusí přeci každý dělat všechno, ne?
Takovému úřadu velí někdo zvolený. Toho by nemuseli zvolit. Je tedy lepší, že rozhodne někdo jiný a v případě problému je z obliga.
Politici vlakem nejezdí, podle toho, z které strany je, většinou ani jeho voliči.
V případě dálnice by se starali víc..
Vzhledem k tomu, že úřad má být nezávislý tak mu nemůže respektive nesmí velet někdo volený.
Toto jde zcela mimo volené orgány, společnou mají tak maximálně adresu.
Jihočeský kraj palec nahoru. Plzeňský dolů. Správní orgány státu jsou obecně v rozkladu. Teď se samozřejmě někdo odvolá, čímž se rozhodnutí opět prodlouží. A tím se tak zase bude moct přepsat termín v „letáku“ SŽ… 🙁 No a pak tu máme před sebou ještě krásné stavební řízení a podobné martyrium… Rád bych se mýlil…
Klidně do stavby můžou otravovat „děti (resp. šmejdi) země“ a tím se bude muset všechno udělat od znova…
Ekoteroristi se odvolávají proti všemu, ale nedovedu si představit, že by se odvolávali proti stavbě železnice.
Tak to máte malou fantazii
Odvolají se vždy, u všeho a čekají, že dostanou za mlčení zaplaceno.
Občas mají mají smůlu, https://opavsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/v-ostrave-zacal-soud-s-ekology-vyderaci-komplikuje-ho-covid-20210201.html
ale většinou se jim to podaří.
Od 19.11.2019 do 9. března 2023 Krajský úřad Plzeňského kraje vypsal na tyto pozice 15 výběrových řízení. Osmkrát se nikdo nepřihlásil, dvakrát uchazeči odstoupili před nástupem a další dva pak během zkušební doby. Z vybraných uchazečů pak u dopravní agendy zůstal jediný člověk, který ale rovněž podal výpověď a nastoupil na ministerstvo dopravy.
Holt jestli chcete stavět, tak to fakt nebude v Plzni za tabulkový nástupní plat 27k hrubého pro absolventa FAV ZČU Ing./Mgr. oboru. :-*
Kdyby udělali z dvojky pětku, tak možná někoho seženou.
A můžou? Přesněji: Kdo je vydavatelem platových tabulek?