Pruhy jinak a jinde. Praha mění design nových tramvají ještě před svařením prvního kusu

Upravený nátěr modelu tramvaje Škoda ForCity Plus Praha 52T. Zdroj: MHMP - Zdeněk HřibUpravený nátěr modelu tramvaje Škoda ForCity Plus Praha 52T. Zdroj: MHMP - Zdeněk Hřib

Oproti původnímu návrhu se snížil celkový počet pruhů.

Několik měsíců po prezentaci nových tramvají pro Prahu mění město design jejich nátěru. Nátěr modelu Škoda ForCity Plus Praha 52T tak dozná změn ještě před svařením prvního prototypu, které se plánuje do konce června. DPP jich zatím nakoupí 40, na dalších 160 má však až do roku 2032 uzavřenou opci.

Na konci tohoto roku by měly být v ulicích Prahy zahájeny homologační jízdy v rámci zkušebního provozu.

Zastávám názor, že design musí být pěkný, ale i praktický. Proto jsme například změnili skladbu pruhů na vozidle tak, aby červená vždy označovala prostor vstupních dveří,“ uvedl na sociální síti X náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib. Cestujícím to podle něj pomůže zorientovat se při nastupování.

Dále se oproti původnímu návrhu snížil celkový počet pruhů. Tramvaj bude podle Hřiba působit klidnějším dojmem a bude na pohled elegantnější.

Upravený nátěr modelu tramvaje Škoda ForCity Plus Praha 52T. Zdroj: MHMP - Zdeněk HřibVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda GroupVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda GroupVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda GroupVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda GroupVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda GroupVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda GroupVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda GroupVizualizace tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu. Zdroj: Škoda Group

Barevné plochy mají být více v souladu s tvary a jednotlivými díly vozidla. Barevné zlomy jsou tak nyní vedené kolem kloubů a hran dílů. Pruhování už neprotíná podvozkovou část, ale je čistě v šedé.

Změny mají být praktičtější pro údržbu, vyměňovat nyní půjde celé jednobarevné díly.

Co dostane Praha za 83 milionů: Podrobnosti o nových tramvajích Škoda ForCity Plus 52T

Praha byla podle Hřiba jednou z posledních evropských metropolí, která neměla sjednocený nátěr vozidel. Každá dodávka nových vozidel tak znamenala vznik dalších designů, což dle náměstka vytvářelo „akorát chaos“.

Nový design byl schválen už v minulém volebním období, kritici tehdy namítali, že změna není dostatečně projednána a je zbytečná. Někteří cestující mu začali kvůli bílo-červeným pruhům přezdívat „slávistický“ či „pyžamo“. Do jednotných barev PID se letos převlékne už většina autobusů v rámci postupných výměn.

Obrazem: V Praze vyjíždí první „Kátéčko“ v nových pruhovaných barvách PID

Nový nátěr získávají i nová železniční vozidla. Barvy PID jsou zatím na několika jednotkách 471 CityElefant a nových jednotkách RegioFox. V novém schématu vyjedou i nové RegioPantery, které budou letos nasazeny na vybrané výkony. Od letošního ledna mají nový nátěr i některé jednotky 814 Regionova.

Tagy nové tramvaje pro Prahu Škoda ForCity Plus 52T Škoda Group Zdeněk Hřib
128 komentářů