Provoz na úzkokolejce stál kvůli vykolejení „hašišbedny“
Vykolejení motorového vozu mezi Chválkovem a Včelničkou. Foto: Drážní inspekce
Příčiny mimořádné události vyšetřuje Drážní inspekce.
Příčiny mimořádné události vyšetřuje Drážní inspekce.
Fuj, to je ale ošklivý vlak. Z kolikátého roku to proboha je? Měli by ho dát do muzea…
Vystavit by to mohli. A vodit studenty na komentované prohlídky. Aby budoucí konstruktéři viděli, jak se to rozhodně nemá dělat, co všechno je špatně a proč. Vedle vystavit něco normálního pro srovnání.
ale aby to vzniklo, musí probíhat i výukové jízdy. pak to teprve vynikne
Tady souhlas. Důležité je, že zásadně nalačno!
Tyhle příšerné motoráky se za jízdy značně kymácejí (naklánějí do stran), až jsem se divil, že jsme nevypadli.
Smutné je, že bez těchto příšer už nemají JHMD čím pokrýt výkony.
Nejsou peníze na švýcarská vozidla…
Že nejsou prachy na švýcarská vozidla není důvod ke vzniku tolik odfláknutých motoráků, ne?
Mimochodem, i s těmito ne-švýcarskými vozidly požadují JHMD po objednatelích takovou výši úhrady, že Kraj Vysočina požadovanou úhradu platit odmítá.
No, na to že tyhle krámy mají 4, tak denně je nasazena pouze jedna, výjimečně zaskakuje druhá. Čili naštěstí trpí jen část cestujících.
Já tedy nevím jak vy,ale já na těch snímcích z místa vykolejení vidím fungl nové pražce a koleje podbité čerstvým štěrkem.
Foto č. 3, vpravo dole. Ten není nový, ten je mírně vyhnilý.
No co včera kolem 20.30 mezi Mladou Boleslaví a Krnskem vletěl Os do spadlého stromu.
hezke zápisy jsou v tom ISIR.
Vysocina odmítá, že by něco dluzila.
Soud JHMD vyzývá, at doloží pohledávku.
JHMD vyzývá Vysočinu, aby zaplatila cca 2,5 mio celkem za roky 2020 a 2021 (tuším).
pokud vše co chtějí…je 2.5 mio za dva roky…což jsou osobní náklady na 2-3 lidí za dané obdobi…a ve výkazech mají tuším 30mio dohadnych položek aktivních…tak bych nechtěl být auditor.
jinak jediný důvod k zamaznuti moratoria je to, že žadatel uvádí nepravdivé údaje. na což právník za vysočinu poukazuje. decentně.
jo, jo, bude brzy konec 🙁
začneme šetřit, at to z té insolvence můžeme koupit
A jaká firma má zájem o koupi jhmd?
spíš bych to viděl na akci klokani sobě…
Člověče a proč ne – ve srovnání co se povedlo kdysi Šatavovi je to teď „jen“ o penězích a konečném odstavení Čajánka a spol.
Jenže když tady“ úřadoval “ Šatava, psala se historie atypických devadesátých letech….to šlo ledacos a po různu. Nejsem si úplně jist, zda by mu to i dnes stejně vyšlo , pokud by to vedl stejným kovbojským způsobem , jako tehdy. Myslím že ne. Nicméně pan Čajánek by to už asi dělat pravdu neměl. Už jen kvůli té averzi ze strany kraje. A ta pokud nezmizí, nemůže to normálně fungovat
Co je podle vás „kovbojský způsob“? To, že tehdy zlomili Čéšku, aby jim to dal za symbolickou korunu, když tehdejší ještě unitární ČD chtěly ty úzkorozchodky definitivně zrušit? Já bych spíše řekl, že „kovbojských způsobů“ používá teď právě Čajánek než kdysi Šatava, který navíc tu firmu nikdy „nepoložil“ ani netuneloval! A ještě: nebyl náhodou i Čajánek minimálně nějak okrajově už u vzniku JHMD, když pak po letech mohl Šatavu vyštvat? Nebo chcete tvrdit, že do JHMD přišel až po těch cca 15 letech jejich úspěšného fungování? Pokud vím, asi 20 Čajánkových firem prošlo likvidací, takže se nabízí otázka, zda JHMD… Číst vice »
Šatava, který podepsal smlouvu v roce 2009 takovou, že za první rok byly úzkokolejky v mínusu skoro milion a v dalších letech už se to jen zhoršovalo? Proč myslíte, že z firmy pak utekl? Kdo mu namazal?
Tomu říkám bordel.
JHMD to má bohužel špatné, neboť je vše nutné hmatatelně prokázat.
Pokud řečené pohledávky nedoloží, tak to prohrají…
Tak asi by cesty být mohly – trať odkoupí kraj, turistický provoz v režii RC (vozidla vykoupí po konkurzu), tři schmalspur motoráky koupí u Stadlera kraj/EU, provozně by to RC taky dalo.
Jaká muže být hodnota všeho toho šrotu? Vůbec není nereálný nápad.
problém by byly nemovitosti. to by asi úplně levné nebylo.
Mně z toho zatím vychází, že lže právník Kraje. A to nikoli decenentě, ale docela okatě 😀
A není to náhodou úzkorozchodka? Alespoň na dopravním webu by to mohlo být dobře…
A není to to samé? Rypete do toho zbytečně.
Úzkokolejka je správně . Jinak by to musela být úzkorozchodná dráha.
Spíš mi řekněte, jak je to u úzkorozchodné trati s bočním převýšením koleje…
Čemu se divit, stav trati tomu na mnoha místech odpovídá. Stačí se podívat, když nedávno dělali údržbu trati na novou Bystřici co vytáhli za „pražce“, vytahovali kousky nadrcených třísek se štěrkem místo pražců a nechce se mi věřit, že by se to rapidně zhoršilo za jeden rok nebo se o tom nevědělo … Místy je mezi dvěmi kolejnicemi díra okolo centimetru, dvou…
Blbé je, že podobný popis lze aplikovat i na některé provozované tratě ve správě Správy železnic.
ale zatím jim, na rozdíl od spr zel, nikdo neukradl most 🙂
Jak mohl někdo udělat takový okna a sedadla vždyť to vypadá to jak někde v ponorce ne ve vlaku
Jde o návrh liberecké architektonické kanceláře Mjölk. Na firemních stránkách se svým výronem designerského umu v segmentu dopravy pochopitelně nechlubí.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/uzkokolejka-hasisbedna-nebo-nautilus.A140409_154418_eko-doprava_suj
Ani se moc nedivím. Tohle není výtvor, který by mně přesvědčil o tom, abych si autora vybral pro jinou zakázku. Spíš naopak – hlavně ať to nedělají tvůrci rekonstrukce Hašišbedny.
To se probíralo na jistém diskuzním fóru již v době, kdy se vozidla měla poprvé objevit. Můj názor je, že tahle vozidla (rozumněj modernizace) se absolutně nepovedla. Byla-li snaha vytvořit něco, o čem se bude diskutovat, tak to účel splnilo. Z pohledu komfortu dopravy a patrně i údržby je to, podle mě, úplně špatně. Kdyby „designér“ chtěl udělat něco, co se do daného prostředí hodí, měl se po té trati a krajině projet. Deviza této trati není v rychlostí či „příměstskosti“, ale právě krajina kol tratí! Už jen z tohoto poznání by dobrý odborník pochopil, ze by bylo vhodné umožnit… Číst vice »
Vozidla maji kupodivu dobře uchlazeny interiér , ale jsou pekelně hlučné . A mezi Kamenici nad Lipou a jh je docela velká frekvence cestujících .
Hmm, všimněte si, že švýcarská vozidla mají okna i sedadla jako standardní vozidla pro klasický rozchod.
Když necháte architekta črtat koniny…
Se divím, že to už nevypadlo v obloucích mezi Dolním a Horním Skrýchovem, tam jsou propady, že člověk spadne ze sedačky.
Údržba GPK opravdu slabota.
Do Kamenice hašišbednou, zpátky jsem musel slíbit Balm/ú. Bylo to nebe a dudy.
Což takhle doplnit do textu datum, kdy k události došlo, když už je tam uvedený čas…
Dle článku ve čtvrtek…
Aspoň že nevykolejil žádnej vlak..