Z komára velbloud, jak už je v dnešní době samozřejmé. Jen se divím, že neasistovaly také sanitky, vrtulník a psycholog.
Riki
2 let
Tak, tak já bych ty úředníky z kraje nacpal v tomto čase do Arrivy a pojezdil s nimi třeba tři hodiny do Pardubic. Ale tak v poledne nejdříve, když už je souprava krásně prohřátá :-).
Dobrá smažka , starý rakve měly aspoň klasický vokna, ne tenhle skleník na kolečkách.
Je to prostě neštěstí pro liberecký kraj, který je malý a na tratích tři dopravci.
Doctor
2 let
U vlaků dopravce Arriva oceňuji snad jenom čistotu souprav, Wc nevyjímaje.
Vše ostatní je špatně. Kolegyně je astmatička a na lince R26, počká raději na Regionovu, v 845 se dusí. Klimatizace zřejmě nebyla podmínkou …. ta vozidla jsou naprosto mimo mísu české geografie, technicky i morálně zastaralá.
Častá zpoždění jsou nemilým zpestřením. Už nám tady chybí jenom ten požár … 😕
Problém u 845 (a také třeba u vozů Bee272 Českých drah) je ten, že mají okna, která mohou být vyhovující jen pokud mají klimatizaci. Tyto vlaky ale klimatizaci nemají.
Rosolozub
2 let
Na sklonové poměry (a obecně některé oblouky této tratě vůbec) v úseku Rynoltice – Křižany naprosto nevhodná jednotka. Hlavně, že tam od prosince vyhrála Arriva vše, tj. i osobáky. Jestli nasadí také 845, tak se máme na co těšit. Zlatý žralok.
Mimochodem, hlavní křižanský tunel je prý v dost špatném stavu, taky se brzy nemusí jezdit. Přímý autobus z Jablonného je rychlejší a ty úvahy o zastavení provozu z Rynoltic byly hodně aktuální po sesuvu při posledních povodních.
Dobré správě se to tenkrát nechtělo opravovat a dost se muselo tlačit. Tunel bude dražší.
KÉŽ BY Trilex měl monopol v Libereckém kraji od linek L po linky R : Linky s číslováním IDOL: místo ARR a ČD jen vlaky TL a TLX- Trilex umí vypravit 3x Desiro, zatím co Arriva a ČD tahají furt 1xPESA(někdy vůbec)… Trilex má i milý personál (průvodčí i strojvůdce) L1, Trať 036, Liberec – Jablonec nad Nisou – Smržovka – Tanvald – Kořenov – Harrachov (– Szklarska Poręba) (ČD) L12, Trať 034, Smržovka – Josefův Důl (ČD) L18, Trať 035, 036, Liberec-Tanvald-Plavy (ČD) L2, Trať 086, 081 Liberec – Mimoň – Česká Lípa – Benešov nad Ploučnicí (- Děčín)… Číst vice »
No jo…říká se, že 628 jsou konstruované na německé roviny, nikoliv české kopce…
Zdrasa
2 let
Hlavně, že se nikomu nic nestalo. Jinak, už je zpráva z toho požáru v Chřibský? Psal jsem tehdy, že si se závěry počkám na tu zprávu a furt mě to zajímá, ale nedávno jsem ji při hledání nenašel.
Tomáš679.2
2 let
🙂 Ta citace v druhém odstavci je opravdu ECHT! „„Došlo k zadýmení v motoru, důvodem bude velmi pravděpodobně technická závada. Cestující ještě před zásahem strojvedoucího a následně i hasičů, které jsme na místo preventivně zavolali, vystoupili a nikomu se nic nestalo,“ řekl Adamka. K události došlo v úseku, který je na celé trati nejprudší. “ 1- „Došlo k zadýmení v motoru…no to je termín. V každém spalovacím motoru snad dochází k zadýmení, protože tam dochází k hoření a spalování. Od toho spalovací motor. 2.Cestující ještě před zásahem strojvedoucího …….vystoupili a nikomu se nic nestalo- to jako ti lidé vystoupili za… Číst vice »
Pán má asi minimálne znalosti z motorov. Spalovací motor je názov od technológie získavania sily. Zadymenie, ktoré zákonite vzniká sa odvádza výfukom. Ak z motor vychádza dym, z ktoréhokoľvek miesta je to veľmi zle a už v autoškole učia, že okamžite zastať. Takže podceňovanie takejto situácie môže byť tragické. Snáď pán nečakal, že musí začať horieť celý vagón.
Zadýmení v motoru a nebo zadýmení v motorovém prostoru (pod podlahou)? jestli to bylo v motorovém prostoru tak chápu proč bylo nutné rozebírat podlahu. Ale jestli to bylo v motoru divím se, že nerozebírali ten:-) A díky za informaci o tom, že má spalovací motor výfuk.:-) Jen ještě k tomu možnému dýmu v motoru. Ten může vznikat z mnoha příčin . U Skodovek když se v létě hulilo z pod zadní kapoty nebylo to nic vyjímečného. To se jen tak trochu vařila voda a jednalo se o vodní páru a stát se to může i u moderních vozidel. A co… Číst vice »
petr
2 let
no když jen takhle…ale že občas hořívají,to ano…
Michal
2 let
„Podle generálního ředitele Arrivy Daniela Adamky nešlo podle prvotních informací od strojvedoucího ani o požár, ale spíše zadýmení.“
Asi jako když se pan Adamka vyjadřoval k projetému návěstidlu u Ml. Boleslavi cca před 3 lety, že vlak sice návěstidlo projel, ale bezpečně zastavil ve stanici a nikdo nebyl ohrožen. Vlak přitom projel návěstidlo, řízl výhybku a poté projel otevřeným přejezdem a následně ho zastavil generální stop 2 km od stanice naproti mu v tu dobu jel vlak z opačného směru.
Zastavení ve stanici, žádné ohrožení- to bych si představil mezi klackem a námezníkem 😀
Nicméně jak projel otevřený přejezd? Čekal bych, že zabezpečovačka reaguje na říznutí výhybky a projet se dá maximálně nevyklizený přejezd(a při tom sejmout auto, které tam vjelo těsně před rozsvícením červené). Nebo vážně přejezd zůstal otevřený?
Nasranej
2 let
Než začla Arriva jezdit linku R 14 jsem tu psal, že tyto popelnice najsou vhodné na tratě do Liberce a zklidil jsem za to spoustu urážek a červených palců. A jak je vidět i z požáru ve Chřibské nejsou.
Vzhledem k tomu, že některé 845 mají s chlazením problém už při venkovní teplotě 20°C , tak se v těchto vedrech není asi čemu divit. Důležité je, že to pro všechny zúčastněné dopadlo bez zdravotních následků.
Já bych se jen rád zeptal, co se stalo vlaku ČD v Karlových Varech, kde ráno došlo k evakuaci :). Přijde mi to jako tematická otázka:)
Pepa z Depa
2 let
A jé, tady se zas dělá kovbojka z něčeho co se na železnici děje několikrát za den když je venku 40 stupňů, kdyby to byla 810 tak to ještě bude každý obhajovat.
810 by se to nestalo, je z nehořlavého materiálu (ze stejného jsou i panenky v letadlech, ty vždycky obstojí v jakékoliv havárii – geniální tah konstruktérů ve Studénce, i proto mohly mít 810 tolik reinkarnací).
Nemám slov.
Pro ty později narozené: zkuste Youtube a Osudové okamžiky Spálov 1990. 113 tisíc shlednutí moc není a mysím si, že takové nehody by neměly zůstat zapomenuty. Pan Kocurek by se měl zamyslet nad tím, zda i za běžných okolností nehořlavý materiál náhodou nemůže shořet . Některé materiály jsou skutečně nehořlavé, ale často jen do určité teploty. I ta ocel vám shoří jako prskavka.
Stroji 810 , jsem temer denne jezdil 40 roků . Nikdy se nestalo , ze bych nedojel vlivem zavady na vlaku. Popelnicí arriva 845 za 4 roky již 4x. Z toho 1x pravě proto , že se v prostoru pro cestujici objevil kouř. Poprve leto 2019 Brumov Bylnice hořela vrstva šmíru na motoru . Neznam presna statisticka data , ale myslim že tech 40 stroju 845 proti velikosti vozoveho parku čd vyjádřeno v procentech jasne dokazuje že 845 je nebezpečný klumpr . Netvrdím že čd nemá podobné příhody , ovsem z vlastni zkusenosti me jeste nikdy neohrozovala jizda s jejich… Číst vice »
Jako ročník 1974 jsem se 810kami najezdil dost a dost a pokud si dnes mohu vybrat, rozhodně dám přednost „popelnici“ 845. I s rizikem, že mi vzplane pod zadkem. 🙂
Ale na nějaké hodně zapadlé lokálce. Na těch méně zapadlých už mají bezstykovou kolej… 😀
Kamui
2 let
Předpokládám, že se DI nebude obtěžovat s vyšetřováním a sepsáním závěrečné zprávy, na rozdíl od kdejakého bouchance na přejezdu, kde je závěrečná zpráva vždy jak přes kopírák.
Hm, a příčinou vzniku plamenů bylo co? Mohla to být klidně netěsnost . Je horko a když se provozní kapalina dostane na rozpálené povrchy může začít hořet. https://youtu.be/2VE999b2cgA?t=105
Ja bych vedel. Kdo jezdi do Roztok , prohlednete si ten promasteny hadr mezi kolejemi kde arr pul hodiny stoji. Tece z tech jejich kramu jak z moskviče. Podvozek obaleny vrstvou šmíru. K tomu podlahy z dřevotřísky , jak v bangladesi . El motory s vybehanymi lozisky , soude podle zvuku, proste adept na šrotaci
Mašinky 845 mají hydrodynamický přenos výkonu. Elektrické jsou myslím jen některé pomocné pohony (např. kompresor atp.). Desira mají hydromechanický přenos výkonu. Olej by mohl být z převodovek, SM, hydrostatu.
Máte pravdu . Nějaký takový hadr nasáklý šmírem podobný geotextilii jsem jíž v kolejišti viděl a říkal jsem si “ co to je?“ Vzhledem k tomu, že se po oné koleji pohybovala parní lokomotiva mi to příliš bezpečné nepřišlo. Teď přesně nevím kde to bylo.
Hmm, a copak to leta leželo a nejspíš leží doteď u zadních nástupišť v Brně ? hadr promaštěnej metr pod zem.. A to se tam vyskytují téměř výhradně vozidla 842, 854 a podobný.. Ale je to přeci jedinej správnej dopravce, tak to asi nevadí.
Pamatuji na Masaryčce když bagrovali první a druhou kolej tak byla hmota konzistence mazutu v metrové hloubce v těch místech kde stály jednotky 451 a jejich tlapově uložené motory.
To je jednoduché. Pokud se jedná o firmu jako takovou, tak samozřejmě fuj. Ale pokud by šlo o zrušení nějaké lokálky, kde tato firma jezdí, nebo o její možný výskyt na trati s již zastavenou pravidelnou osobkou, tak je to nejlepší a nejprospěšnější firma na světě.
Z komára velbloud, jak už je v dnešní době samozřejmé. Jen se divím, že neasistovaly také sanitky, vrtulník a psycholog.
Tak, tak já bych ty úředníky z kraje nacpal v tomto čase do Arrivy a pojezdil s nimi třeba tři hodiny do Pardubic. Ale tak v poledne nejdříve, když už je souprava krásně prohřátá :-).
Dobrá smažka , starý rakve měly aspoň klasický vokna, ne tenhle skleník na kolečkách.
Je to prostě neštěstí pro liberecký kraj, který je malý a na tratích tři dopravci.
U vlaků dopravce Arriva oceňuji snad jenom čistotu souprav, Wc nevyjímaje.
Vše ostatní je špatně. Kolegyně je astmatička a na lince R26, počká raději na Regionovu, v 845 se dusí. Klimatizace zřejmě nebyla podmínkou …. ta vozidla jsou naprosto mimo mísu české geografie, technicky i morálně zastaralá.
Častá zpoždění jsou nemilým zpestřením. Už nám tady chybí jenom ten požár … 😕
Ještě aby se nedusila, když hoří…
Klimatizace nebyla podmínkou ani u 814.
Problém u 845 (a také třeba u vozů Bee272 Českých drah) je ten, že mají okna, která mohou být vyhovující jen pokud mají klimatizaci. Tyto vlaky ale klimatizaci nemají.
Na sklonové poměry (a obecně některé oblouky této tratě vůbec) v úseku Rynoltice – Křižany naprosto nevhodná jednotka. Hlavně, že tam od prosince vyhrála Arriva vše, tj. i osobáky. Jestli nasadí také 845, tak se máme na co těšit. Zlatý žralok.
Mimochodem, hlavní křižanský tunel je prý v dost špatném stavu, taky se brzy nemusí jezdit. Přímý autobus z Jablonného je rychlejší a ty úvahy o zastavení provozu z Rynoltic byly hodně aktuální po sesuvu při posledních povodních.
Dobré správě se to tenkrát nechtělo opravovat a dost se muselo tlačit. Tunel bude dražší.
A kdy vyhrála Arriva os? Já vím jen o Die Länderbahnu
KÉŽ BY Trilex měl monopol v Libereckém kraji od linek L po linky R : Linky s číslováním IDOL: místo ARR a ČD jen vlaky TL a TLX- Trilex umí vypravit 3x Desiro, zatím co Arriva a ČD tahají furt 1xPESA(někdy vůbec)… Trilex má i milý personál (průvodčí i strojvůdce) L1, Trať 036, Liberec – Jablonec nad Nisou – Smržovka – Tanvald – Kořenov – Harrachov (– Szklarska Poręba) (ČD) L12, Trať 034, Smržovka – Josefův Důl (ČD) L18, Trať 035, 036, Liberec-Tanvald-Plavy (ČD) L2, Trať 086, 081 Liberec – Mimoň – Česká Lípa – Benešov nad Ploučnicí (- Děčín)… Číst vice »
a co máte proti pavoukům na Frýdlantsku a jizerskohorské dráze?
na josefův důl byste nasazoval co?- jako desiro myslíte vážně?
No jo…říká se, že 628 jsou konstruované na německé roviny, nikoliv české kopce…
Hlavně, že se nikomu nic nestalo. Jinak, už je zpráva z toho požáru v Chřibský? Psal jsem tehdy, že si se závěry počkám na tu zprávu a furt mě to zajímá, ale nedávno jsem ji při hledání nenašel.
🙂 Ta citace v druhém odstavci je opravdu ECHT! „„Došlo k zadýmení v motoru, důvodem bude velmi pravděpodobně technická závada. Cestující ještě před zásahem strojvedoucího a následně i hasičů, které jsme na místo preventivně zavolali, vystoupili a nikomu se nic nestalo,“ řekl Adamka. K události došlo v úseku, který je na celé trati nejprudší. “ 1- „Došlo k zadýmení v motoru…no to je termín. V každém spalovacím motoru snad dochází k zadýmení, protože tam dochází k hoření a spalování. Od toho spalovací motor. 2.Cestující ještě před zásahem strojvedoucího …….vystoupili a nikomu se nic nestalo- to jako ti lidé vystoupili za… Číst vice »
Pán má asi minimálne znalosti z motorov. Spalovací motor je názov od technológie získavania sily. Zadymenie, ktoré zákonite vzniká sa odvádza výfukom. Ak z motor vychádza dym, z ktoréhokoľvek miesta je to veľmi zle a už v autoškole učia, že okamžite zastať. Takže podceňovanie takejto situácie môže byť tragické. Snáď pán nečakal, že musí začať horieť celý vagón.
Zadýmení v motoru a nebo zadýmení v motorovém prostoru (pod podlahou)? jestli to bylo v motorovém prostoru tak chápu proč bylo nutné rozebírat podlahu. Ale jestli to bylo v motoru divím se, že nerozebírali ten:-) A díky za informaci o tom, že má spalovací motor výfuk.:-) Jen ještě k tomu možnému dýmu v motoru. Ten může vznikat z mnoha příčin . U Skodovek když se v létě hulilo z pod zadní kapoty nebylo to nic vyjímečného. To se jen tak trochu vařila voda a jednalo se o vodní páru a stát se to může i u moderních vozidel. A co… Číst vice »
no když jen takhle…ale že občas hořívají,to ano…
„Podle generálního ředitele Arrivy Daniela Adamky nešlo podle prvotních informací od strojvedoucího ani o požár, ale spíše zadýmení.“
Asi jako když se pan Adamka vyjadřoval k projetému návěstidlu u Ml. Boleslavi cca před 3 lety, že vlak sice návěstidlo projel, ale bezpečně zastavil ve stanici a nikdo nebyl ohrožen. Vlak přitom projel návěstidlo, řízl výhybku a poté projel otevřeným přejezdem a následně ho zastavil generální stop 2 km od stanice naproti mu v tu dobu jel vlak z opačného směru.
Ale noták, aspoň iniciály 😉
Zastavení ve stanici, žádné ohrožení- to bych si představil mezi klackem a námezníkem 😀
Nicméně jak projel otevřený přejezd? Čekal bych, že zabezpečovačka reaguje na říznutí výhybky a projet se dá maximálně nevyklizený přejezd(a při tom sejmout auto, které tam vjelo těsně před rozsvícením červené). Nebo vážně přejezd zůstal otevřený?
Než začla Arriva jezdit linku R 14 jsem tu psal, že tyto popelnice najsou vhodné na tratě do Liberce a zklidil jsem za to spoustu urážek a červených palců. A jak je vidět i z požáru ve Chřibské nejsou.
To víte, podle některých je Arriva svatá a vše, co dělá, je vždy nejlepší.
Tak hlavně že vlaky ČD hoří i na rovině a odstavené 🙂
Víte pane já s Arrivou musím bohužel spolupracovat a myslím si svoje.
Očividně jste z té spolupráce pěkně nasranej.
Tak proč s nimi spolupracujete? A smím se zeptat jak? Když jste pak tak “nasranej”
Dělám vypravčího.
Nasranost je nejlepší předpoklad pro spokojenost s výsledkem činnosti 😄
Smím-li se zeptat…v čem se liší odmávnutí vlaku Arrivy a vlaku ČD?
Odmavnuti vlaku?
Asi vůbec nevíte co má výpravčí v náplní práce.
Tak to ještě chvíli vydržte… nasranejch výpravčích bývala plná trať z Lípy do Bakova – dnes už tam žádný nasraný nepotkávám a vlaky jezdí vesele dál…
To ano, ale někdo to řídí pořád sice z Lípy, ale řídí a komunikovat s ními musí.
jo, a nezapomeňtze obvinit jaroměřský spolek, jak mu někdo podpálil ty vagóny, že za to taky můžou….
ano, i ČD čas od času něco blafne. např. pavouk onehdá. nebo údajne brejlák nedávno.
blbě to je ale u každého – hořící motorová jednotka není nic žádoucího. pokud je to nevhodným pohonem, ještě hůř. ale to ať vyhodnotí někdo jiný…
Něco jiného je požár například z důvodu přehřátí motorů a něco jiného, když to zapálí bezdomovec.
jo,jenže to tomu vždycky někdo pomůže…
Tak určitě, ČD to totiž nikdy samo o sobě neblafne.
Samo sobě si
Myslíte ty nedávné odstavené vagony?
Vzhledem k tomu, že některé 845 mají s chlazením problém už při venkovní teplotě 20°C , tak se v těchto vedrech není asi čemu divit. Důležité je, že to pro všechny zúčastněné dopadlo bez zdravotních následků.
Ve Zlínském kraji je přehřívání soupravy ARRIVA celkem běžné
A kde Arriva ve zlínském kraji jezdí s 845? Pokud vím, jezdí tam se Stadlery GTW a Alstom Lint 🤔
845 jezdí záskoky.
A jsou hodně často?
Hned při velkém vstupu na Valašsko jezdily Brumov-Bylnice.
Tak zrovna u 845 to není nic neobvyklého. Ty prostě letní vedra rády nemají
Ale ani zimu.
Mají vůbec něco rády? Možná klid?
Hmmm…tak to je u nás v Česku docela vzácnost…
Já bych se jen rád zeptal, co se stalo vlaku ČD v Karlových Varech, kde ráno došlo k evakuaci :). Přijde mi to jako tematická otázka:)
A jé, tady se zas dělá kovbojka z něčeho co se na železnici děje několikrát za den když je venku 40 stupňů, kdyby to byla 810 tak to ještě bude každý obhajovat.
810 by se to nestalo, je z nehořlavého materiálu (ze stejného jsou i panenky v letadlech, ty vždycky obstojí v jakékoliv havárii – geniální tah konstruktérů ve Studénce, i proto mohly mít 810 tolik reinkarnací).
U Spálova to bylo s kremací 🙁
To nemyslíte…
ale tam asi došlo k perforaci nádrže vzhledem k charakteru srážky, ne?
jo ale samo od sebe ne!
Nemám slov.
Pro ty později narozené: zkuste Youtube a Osudové okamžiky Spálov 1990. 113 tisíc shlednutí moc není a mysím si, že takové nehody by neměly zůstat zapomenuty. Pan Kocurek by se měl zamyslet nad tím, zda i za běžných okolností nehořlavý materiál náhodou nemůže shořet . Některé materiály jsou skutečně nehořlavé, ale často jen do určité teploty. I ta ocel vám shoří jako prskavka.
U Spálova se to dalo čekat, když je to „Spálov“. Už ze samotného názvu to sálá. Takhle kdyby to bylo u Lednice, motorák jezdí dodnes.
Pokud to měl být vtip, tak Vám to moc nejde. Spíše než na zasmání je Váš výrok na přes ústa.
Dost nevhodný komentář.
Jako spodek Orchestrionu dobrý, ale na svršku umakart. Ten by šel rozhořet….
U nás je běžné, že v létě hoří několik vlaků denně? To snad ne.
já nevidím nic, čemu by se dalo říkat požár.
Že vy nevidíte plameny neznamená, že tam žádný není. Když se někde objeví kouř znamená to, že někde něco hoří nebo minimálně doutná.
někteří lidé si asi myslí, že kouř vycházející z výfuku se tam objeví jen tak a bez hoření 😉
U 810 se to taky může stát..ale nepamatuji to. Ciste síta před chladičem a dobra udzba a chladíme.
Stroji 810 , jsem temer denne jezdil 40 roků . Nikdy se nestalo , ze bych nedojel vlivem zavady na vlaku. Popelnicí arriva 845 za 4 roky již 4x. Z toho 1x pravě proto , že se v prostoru pro cestujici objevil kouř. Poprve leto 2019 Brumov Bylnice hořela vrstva šmíru na motoru . Neznam presna statisticka data , ale myslim že tech 40 stroju 845 proti velikosti vozoveho parku čd vyjádřeno v procentech jasne dokazuje že 845 je nebezpečný klumpr . Netvrdím že čd nemá podobné příhody , ovsem z vlastni zkusenosti me jeste nikdy neohrozovala jizda s jejich… Číst vice »
Jako ročník 1974 jsem se 810kami najezdil dost a dost a pokud si dnes mohu vybrat, rozhodně dám přednost „popelnici“ 845. I s rizikem, že mi vzplane pod zadkem. 🙂
Jsou ještě v provozu 810 s původním motorem?
810 ohrožuje hlavně moji krční páteř, jelikož takové „pohodlí“ jako je v 810 je srovnatelné možná tak s cválajícím koněm.
Tak si ji někdy přijeďte provětrat autobusem z Berouna do Litně… 😀
Ona ty silnice z Tetína do Vlenců vypadají všelijak…
Tak to jste možná zažil žhavé trubky v běžném provozu.
Ale na nějaké hodně zapadlé lokálce. Na těch méně zapadlých už mají bezstykovou kolej… 😀
Předpokládám, že se DI nebude obtěžovat s vyšetřováním a sepsáním závěrečné zprávy, na rozdíl od kdejakého bouchance na přejezdu, kde je závěrečná zpráva vždy jak přes kopírák.
DI píše zprávu automaticky vždy, pokud dojde k vážnému zranění nebo úmrtí. Což je na přejezdu často. I když jsou ty zprávy pořád dokola.
Tady to nebude řešit DI /nejedná se o dopravní nehodu /, ale bude to řešit vyšetřovatel hasičů / technická závada na vozidle /.
Co je na tom k vyšetřování? Závada na stroji prostě..
Každá závada má svoji příčinu.Navíc pokud vlak vozí lidi. Asi by bylo dobré vědět proč, aby se tomu mohlo příště předejít.
Příčinou požáru byl oheň.
Hm, a příčinou vzniku plamenů bylo co? Mohla to být klidně netěsnost . Je horko a když se provozní kapalina dostane na rozpálené povrchy může začít hořet.
https://youtu.be/2VE999b2cgA?t=105
Vzplanutí.
Vlak bude opožděn z důvodu, že má zpoždění.
Nikoliv. Oheň už byl následek.
Ja bych vedel. Kdo jezdi do Roztok , prohlednete si ten promasteny hadr mezi kolejemi kde arr pul hodiny stoji. Tece z tech jejich kramu jak z moskviče. Podvozek obaleny vrstvou šmíru. K tomu podlahy z dřevotřísky , jak v bangladesi . El motory s vybehanymi lozisky , soude podle zvuku, proste adept na šrotaci
Nechceš doufám tvrdit, že když tam před Arrivou jezdily ČD, tak ta kolej nebyla vůbec promaštěná, že ne.
To je vždycky, ale obyčejně výrazně méně.
Všimněte si, že v Olomouci u 5.nástupiště hadry v kolejích nebyly – že by z 843 neteklo?
Ty hadry jsou po celé síti
Tak asi používají nějaké neviditelné.
https://www.youtube.com/watch?v=9JJVA40hiNk
konkrétně 11:22-13:10.
A na letecké mapě se taky někde schovávají…
https://mapy.cz/zakladni?x=17.2785371&y=49.5930521&z=19&base=ophoto
Všude rozhodně nejsou.
Mašinky 845 mají hydrodynamický přenos výkonu. Elektrické jsou myslím jen některé pomocné pohony (např. kompresor atp.). Desira mají hydromechanický přenos výkonu. Olej by mohl být z převodovek, SM, hydrostatu.
Máte pravdu . Nějaký takový hadr nasáklý šmírem podobný geotextilii jsem jíž v kolejišti viděl a říkal jsem si “ co to je?“ Vzhledem k tomu, že se po oné koleji pohybovala parní lokomotiva mi to příliš bezpečné nepřišlo. Teď přesně nevím kde to bylo.
Tak už vím. Bylo to ve Staré Pace 😉
https://zdopravy.cz/arriva-zacne-od-prosince-provozovat-vlaky-z-liberce-az-do-jaromere-ceske-drahy-se-vrati-do-lomnice-91711/
https://mapy.cz/letecka?x=15.4866980&y=50.5161227&z=20
Hmm, a copak to leta leželo a nejspíš leží doteď u zadních nástupišť v Brně ? hadr promaštěnej metr pod zem.. A to se tam vyskytují téměř výhradně vozidla 842, 854 a podobný.. Ale je to přeci jedinej správnej dopravce, tak to asi nevadí.
Pamatuji na Masaryčce když bagrovali první a druhou kolej tak byla hmota konzistence mazutu v metrové hloubce v těch místech kde stály jednotky 451 a jejich tlapově uložené motory.
To nepopiram . Jenze to bylo po 50 letech provozu.
Nejčastěji tečou převodovky. Je to hlavně u 810, 814, 845, 854, ale i třeba u 380 nebo 471.
Jdu si pro čaj, tady bude veselo.
Také bych řekl, budou se odebírat licence. 😉
Odebiraly se i při kredenci KŽC? Nějak mi není jasné, jaký má místní obecenstvo k té firmě vztah 🙂
Zastánci jednotné dráhy by odebírali licenci komukoliv za cokoliv, včetně NAD kvůli nepojízdným motorákům po nehodách zaviněných třetí osobou.
Vztazeno ke kilometrovemu prubehu treba za den arr x kzc. 10000 x 200 ? Vlak pro denni pouziti x veteran na mimoradne jizde.
Ony ty veterány jezdí pravidelně. Ale o tom můj dotaz nebyl 🙂
To je jednoduché. Pokud se jedná o firmu jako takovou, tak samozřejmě fuj. Ale pokud by šlo o zrušení nějaké lokálky, kde tato firma jezdí, nebo o její možný výskyt na trati s již zastavenou pravidelnou osobkou, tak je to nejlepší a nejprospěšnější firma na světě.
Ta jezdí s muzeálními kousky v barvách socialistické ČD nostalgické jízdy. Těm se to odpustí, to mají šotouši rádi.:))
Socialismus a ČD se minuly o 3 roky. Zkuste to znovu.
No dobře, tak matky dráhy. Nicméně duch zůstává, ať se to jmenuje jak chce. A že to šotouši miluji je též fakt.
Ale nedávejte si ho do šálku, ale do pořádného půllitráku – bude to na dlouho…
Ale no tak, mějte trochu úroveň, nějaký kotlák…do konvičky a dolévat!
To zní jako párty!
😂
To se stává i v lepších rodinách.