umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Mimořádné události Železnice

Arrivě shořel v Chřibské rychlík, požár se obešel bez zranění

Požár rychlíku Arriva vlaky v Chřibské. Foto: Michal Šafus / miw.cz
Požár rychlíku Arriva vlaky v Chřibské. Foto: Michal Šafus / miw.cz
Příčiny požáru jsou zatím předmětem šetření.

Společnosti Arriva vlaky dnes shořela rychlíková jednotka 845.314. K požáru došlo v půl šesté ve stanici Chřibská u rychlíku ze Šluknova do Kolína.

Ve stanici Chřibská došlo po půl šesté k zahoření našeho vlaku na rychlíku mířícím ze Šluknova do Kolína. Cestující i personál včas vystoupili a nikdo nebyl zraněn. Příčina této mimořádné události je předmětem šetření,“ řekl mluvčí Arrivy Jan Holub.

Jde o první velký požár, který u jednotky dovezené z Německa, Arriva zaznamenala. Jednotka je ohořelá natolik, že podle Holuba už ji nebude možné zprovoznit.  „Zasahovalo pět hasičských jednotek. Všichni cestující bezpečně opustili vlak. V 19:15 h. byl požár likvidován. K uhašení soupravy bylo potřeba 20 tis. litrů vody. Příčina požáru je v šetření. Předběžná škoda je 15 milionů korun,“ uvedli hasiči na twitteru.

Podle Děčínského deníku jelo ve vlaku jen šest cestujících.

Provoz na trati mezi Jedlovou a Rybništěm byl obnoven po 20. hodině, Arriva zavedla náhradní autobusovou dopravu.

432 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelF

Tak aspoň víme co nám sem soudruzi z NDR posílají za šrot.

Avlaky

Podle obrázku jde vidět že oheň šel ze stropu, takže to nebude mít skoro nic společného s tím že ta jednotka má už nějaký věk

Vašek

Aniž bych se kohokoli zastával, vzpomeňme jen, kolik shořelo panťáků 451, motoráků 820, 830, 831,………..A hoří i nová auta i autobusy.

romozo

Pri pohľade na tie fotky som sa až zasníval, že by podobne chceli zahorieť aj 812-tky ZSSK. Ináč ich z pravidelnej prevádzky asi nikdy nevyradia…

Macek

Tak ty si dobrý úbožiak. Nemám slov… 🤷

Vyhlídka na věčnost

A já mám jet zítra Arrivou do Liberce. Co když to chytne někde mezi Křižanama a Karlovem? Tam se sotva hasič dostane…

ABC

to budete čekat v hořícím vlaku než dojedou hasiči?

Arnošt

Lepší než mrznout venku, ne?

ABC

Od ohýnku bude teplo ne 🙂

Avlaky

Takhle může hořet cokoli, tak nedělejte chudinku

Milan

Teď si vybavuji všechny ty přiblblé komentáře na adresu 843. Tato vozidla měla pevná has.zařízení u SM pravidelně procházející revizemi s plným odzkoušením funkčnosti. Bez této revize nesměly rakve na trať!!

Sigi Konrad

Nesmysl. Spousty vlaků ČD hořely, revize nerevize. Už je to trapné, jak vy ČD ajznboňáci všude pištíte, nejdřív si zameťte před vlastním prahem.

Martin z topírny

Pane Sůro, neuvažujete do budoucnosti alespoň u tohoto druhu zpráv zrušit komentáře? To je fakt hnus číst, co se v některých hlavách zrodí a ještě s tím běží na nástěnku…
Ještě pár měsíců a bude to tu mít úroveň víkendového BLESKU.

Svoboda slova…? Ano
Tady nejméně polovina komentářů už je na hraně slušnosti, jakého-si slušného lidského charakteru … jak hyeny v ZOO.

Liboslav

Vy jako novinář by jste měl být nezávislý a nad věcí. Nebo se o to alespoň snažit. Jakýkoliv zásah do diskuse zavání cenzurou. Je na nás, zda chceme či nechceme být čtenáři či účastníky diskusi. Nechte to na nás.

M19

Stejně se dá argumentovat, že je i na provozovateli webu, zda chce či nechce, aby se u něj objevovali některé typy komentářů. Nemluvím o názorech, ty by neměly být omezovány, ale nelze nenávist, pomluvy a domněnky schovávat za názor. Názor není domněnka, ani pomluva ani nenávistný projev, to si ovšem mnozí bohužel pletou.

Miloš 2

Samozřejmě si každý provozovatel libovolného vebu přeje komentáře „na úrovni“.Bohužel se vždy vyskytnou jedinci,pro které je slušnost sprosté slovo.Ale cenzura v jakékoli podobě je cesta do pekel.Asi nejlepší je „nepřijatelné“komentáře prostě nečíst,nebo na ně nereagovat.Pravidelný čtenář tohoto webu to dokáže vyselktovat již podle jména přispěvatele.

M19

On má provozovatel také nějaké zákoné povinnosti, takže s radou stačí nečíst, jaksi nevystačí. Nevím proč mluvíte o cenzuře, jak o nich píšete, „nepřijatelných“ komentářů. Provozovatel může diskuzi zcela zrušit, takže ani „přijatelné“ komentáře pod články nebudou, nebo může zavést přísnější registraci k tomu, abyste mohl diskutovat. To vám nijak nebrání diskutovat, jen vám to omezí možnost být zcela anonymní. Nebo může důsledněji uplatňovat jeho právo nepřipustit zveřejnění diskuzních příspěvků, které nerespektují pravidla webu. To také není žádná cenzura, pokud svůj názor napíšete v souladu s pravidly, tak by měl zůstat. Nenávist, podněcování k ní, vědomé lži, pomluvy atp. nejsou… Číst vice »

Miloš 2

Cenzura je kontrola a omezování sdělování informací hromadnými sdělovacími prostředky

M19

Domněnky, nepravdy, lži, pomluvy, projevy nenávisti nejsou informacemi – nejedná se tedy dle vaší definice o cenzuru.

navratp

Majitel informacniho kanalu sam rozhoduje. Nejedna se o cenzuru. Cenzuruje stat.

Filemon44

Píšete to dobře…..ale ona se ta „vědomá lež“ těžko prokazuje.Její autor Vám v podstatě kdykoliv může tvrdit že šlo o omyl nebo že to či ono napsal v dobré víře apod

M19

Vědomá lež se někdy těžko prokazuje, to máte pravdu. Ovšem nepravdy jdou mnohdy (neříkám vždy) vyvrátit. Ale má to své limity, protože ty nejhorší lži, bývají maskované za pravdu – to už je čirá manipulace a proti té se bojuje velmi velmi těžko.

Martin z topírny

Díky, jsem skutečně rád, že alespoň určitá skupina čtenářů pochopila a vidí to možná i trochu podobně. V tomto „banánystánu“ si většina obyvatel Demokracii a Svobodu slova vykládají různě (po švejkovsku), ale nejčastěji tak, že druhé uráží, napadají slovem, haní bez odůvodnění či faktů s tím, že psát a říkat se smí cokoliv. Ale ono tomu tak skutečně není. Zatím na tomto webu jsou tu komentáře zcela anonymní a tudíž ty hanlivé, urážející až hnusné nemají vlastně jméno… Pan Sůra a kolektiv budou mít dost práce, aby z toho časem tady nebylo něco jako Bravo pro dopraváky nebo Nedělní Blesk… Číst vice »

rtep

Doufám, že nejen tady, ale všude bude úroveň diskuzí taková, aby novináři zasahovat nemuseli.
Bohužel se to občas někde zvrhne do nenávisti a zla, někdy i do otevřené propagace a schvalování trestných činů. V těchto případech si myslím, že jde o projevy, které už nemají vůbec nic společného se svobodou slova a pokud nechce novinář být spoluzodpovědný třeba za propagaci zla a násilí, zasáhnout musí.
Často mám pocit, že tímto způsobem se do diskuzí zapojují také zamindrákovaní jedinci, které doma neposlouchá ani klika od dveří a kteří přeci musí aspoň někde ze sebe vysypat své bolístky.

Milan

Tak mně připadá, že zamindrákovaný jste především vy. Popisujete to tady, jako by měla začít za chvíli válka! Chce to být trochu nad věcí !!

rtep

Doufám, že v těchto případech nikdy nad věcí nebudu.

M19

Myslím, že by si měl člověk pokud možno zachovat nadhled, pokud je to jen trochu možné. To však neznamená, že by měl zůstat lhostejný.

Martin z topírny

Příští zastávka: Dobřany- Léčebna:
Autobusáci a letci vystupujte vlevo, železničáři a tramvajáci vpravo ve směru jízdy.
Následuje zastávka Dobřany- Horní Kotynka, Rejdaři a Loďaři pro výstup stiskněte tlačítko na znamení…

Děkuji pane Sůro… a omlouvám se za drobné nadlehčení.
Trochu to tu sklouzlo… až tak, že jsem překvapen, jak se diskuze o komentářích rozvinula…

zdeněk

Není, to žádná novinka,že pan Sůra kope za Arrivu.Tak se nedivte,že chce mazat.

Leinad

Nic ho nenutilo vydat tenhle článek.

Xperia

a já myslel, že za RJ 🙂

Y.K.

Novinář má být pokud možno nezávislý a nad věcí u psaní článku. Nic takového se nevztahuje na moderování diskuse, což není novinářský úkol, ale moderátorský. Moderování = (viz. slovník cizích slov) omezování, mírnění, brzdění, zpomalování.

navratp

Tak jednoduche to neni

mauriicio

Svoboda slova není povinnost pořadatele diskuze umožnit projevy bytostem lidského vzezření, ale že se za slova hrůzy nemůže stěhovat celá rodina na Sibiř.

Luděk S.

Já už včera říkal, že to tu bude jízda. Zase ale si hoši užili svoji minutku nenávisti.

Pajoš

Možná jste to nepochopil ale tady se mluví o Vás 😀

Luděk S.

To jste to asi nepochopil…

Pajoš

Takže to nemůže být reakce na příspěvky typu:

Tak modří, pojďme do nich!
Dostaňte to ze sebe! Nezadržujte to!

Který jste tady umístil včera ještě před tím, než kdokoli reagoval nějakým způsobem proti Arrivě?

Luděk S.

Vy asi nebudete úplně nejostřejší pastelka v penálu, co?

Pajoš

Nevím proč bych se měl snižovat k nějakým neopodstatněným osobním útokům …

Luděk S.

No moje řeč!

Xperia

A má to za sebou 🙂

kuna

Tipuji, že vetšina diskutujících jsou muži ve věku 30 až 65 let. Infantilnost části příspěvatelů ukazuje krizi makulinity.

M19

Hyeny mají poměrně zajímavou sociální strukturu, jsou to zdatní lovci a troufnou si i na lva, pokud mu chtějí sebrat kořist. A to musí dělat sami, nemají se kam před ním schovat, jak někteří hrdinové na internetu (tím myslím onen typ autorů komentářů o kterých píšete), tak já bych ta nebohá zvířata neurážel.

Filemon44

Navíc i péče o mláďata je u hyen příkladná….

M19

U hyen se o mláďat starají pouze samice, narozdíl od lidských matek příkladně a rovněž chápou, na rozdíl od mnohých lidských matek, co znamená pro mládě dospělost. Samci se u hyen o mláďata nestarají, ani nezůstávají pohromadě se samicemi, ale toulají se od jedné smečky k druhé, nebo chcete-li od jednoho klanu k druhému, kde se v době rozmnožování páří se samicemi.

Martin z topírny

Přiznávám bez mučení, přírodopis mi nikdy moc nešel… mám to zafixované z mladých let demokracie v tomto „Bananystánu“, kdy se novinářům a jejím článkům přezdívalo novinářské hyeny

Ludva

Martine a hrubé urážky a nadávky zaměstnanců jiné firmy než Arrivy vám nevadí? Když někdo někoho absolutně neprávem a dá s říci snad i preventivně nazývá přiblblou modrou gumou a pod. To vás nechává v klidu? Tím nechci obhajovat ty některé komentáře pod tímto článkem. Ale ty urážky se tu prostě tolerují a to i autory.

Filemon44

Toho jsem si(a určitě nejen já) všimnul taky.Objeví se zpráva o mimořádné události.A určitá skupina lidí okamžitě začne s argumentací o tom,jak si modré gumy konečně mohou kopnout,modré gumy do nich apod.Přitom každý slušný člověk je především rád, že škody jsou jen na majetku.Někdy mi přijde, že tu určitá skupina lidí schválně dává příspěvky „jakoby“pro ČD,aby na ně okamžitě mohla nenávistně reagovat a dokazovat, že oni jsou ti jediní spravedliví a objektivní.

Martin z topírny

Pane Ludvíku, nikdy jsem spíš nepochopil, proč se tu skupina dopisovatelů naváží do modré, do žluté, do fialové, do azurové… Většina z nich, jezdí tam kde musí- životní okolnosti (bydliště, rodina, schopnosti a dovednosti), někteří si barvu vybrali dobrovolně (těch moc není), kabát, barvu, trať… Ale proč být sprostý, arogantní a rádoby odborník na vše…když se tu píše o nehodě, o potížích, závadách a třeba projetém návěstidle. Vždy tu chybu udělá „jenom“ člověk… momentálně třeba unavený, chvilkově nesoustředěný a je přeci jedno jakou barvu mají ty montérky nebo jak starý byl přidělený motorák. Mě by třeba zajímalo, jak rychle obnovili… Číst vice »

Joseph

Tuhle jsem jel Arrivou na této lince. Ve vlaku byl cítit kouř… a když jsem vystupoval, tak se ze zadní části značně kouřilo. Měl jsem pocit, že už to tam hoří. Musím objektivně říct, že jejich zaměstnanci se snaží a jsou slušný. Ale to nic nepřekoná, že i „omlazení“ vozového parku je v kategorii „Potěmkinova vesnice“.

jan

Kvalita se pozná.. Super zážitek to musel být. Tak příště kulicha, párky a opékáme. Než přijede autobus.

K.S.

Bylo to jednou před vánoci, s rodinou jsme se chystali opékat v krbu buřty, když tu náhle po ulici projelo několik hasičských aut. Vyběhli jsme před dům a uviděli jsme že dům na konci ulice hoří. Rozběhli jsme se tam podívat. Když jsme tam doběhli, majitelé se na nás nenávistně dívali. Chvíli jsme nevěděl proč, pak mi došlo že všichni stále máme ty buřty.
😀

4918

Hydra tam nezhorela ani jednou šrot z ndr už hoří hlavně že ma wifi

Avlaky

Hydra je mnohem méně než 845/628

Sigi Konrad

Tobě leda hoří v hlavě, ty hydro…prej šrot z ndr a propaguje tu předpotopní rezavý plečky ČD…. trapný, směšný.

Baraba

Upřímně, kolik už shořelo vlaků ČD a jiných dopravců.

Jerry

Nejlíp hořely 830 .ale kvalitní německý stroj??

Kubrt

To není překvapení, 830 měly v rodokmenu německou stopu.

Jerry

Jo?

Bubák 2003

Motor,kolego…copyrite by Maybach🍺🤟

4918

854 ani 843 ne

Miloň

Kvalitní? Vzhledem ke škodě 15 milionů za totální škodu je celkem zřejmé, že se jedná o odepsanou hromadu šrotu, kde cenu tvořilo jen železo + cena za revizalizaci aby to nevypadalo jak z muzea.

Sigi Konrad

Tak ty máš dost, ty muzeum potróblý. ČD jedna rezavá bolševická plečka vedle druhý a ty vypotíš takovouhle chujovinu. Jak desetiletej šoto-kid.

Leden

Aspoň se hezky odkopali ti, co jsou NADŠENI z toho, že SHOŘEL VAGÓN jen proto, že to byl vagón ARRIVA.

Luděk S.

Dívají se na to ideologicky!

švestka

A hlavně v souvislostech!

Luděk S.

Do KŽC se nekope, to jsou kamarádi. Arriva je třídní nepřítel.

Ludva

Omyl soudruhu 🙂 naším společným třídním nepřítelem jsou naši zaměstnavatele 🙂 . Asi jsi na VUMLu nedával pozor 🙂 .

Luděk S.

To je samozřejmě nesmysl. Pryč s cizotou! Odčiňme Bílou horu a Mnichov!

Ludva

Musím přiznat, že jsem již i já nějaký ten požár za mou praxi zažil. Myslím samozřejmě u ČD. Ale vždy se to za použití hasicích přístrojů zvládlo. Strojvedoucí u ČD mají pravidelná protipožární školení a na všech vozidlech jsou hasicí přístroje, které jsou poctivě sledovány a kontrolovány. Má to Arriva také tak? Absolvoval již nějaký strojvedoucí školení co dělat při požáru? Nebo se na tomto ušetřilo a toto je výsledek?

Prazskej Fira

Ne pane, prostě si sedne mě, v jedné ruce máme svůj ohon, v druhé páku na výkon a prostě jedeme, ani zoz nemáme aby jste věděl.

Ludva

A proč se rozčiluješ? Jen jsem se zeptal? No asi jsem se trefil.

Prazskej Fira

Sarkasmus, sorry. Samozřejmě že máme všechny potřebné školení, jak požární, tak nás furt namátkově školí z předpisů a z techniky (myšleno při kontrolních jízdách). Vesměs bych řekl že to školení, aspoň z mého pohledu, je o něco lépe zvládnuté než co jsem zažil u ČD, samozřejmě musím uznat že ČDC to má snad díky pravidelným konzultacím ve výcviku snad ještě o něco lepší než Arriva. Každopádně, na vaši otázku, na jednotce jsou hasiči přístroje a naší povinností při nástupu je i kontrola konce revize a vizuálního stavu. Což samozřejmě nevylučuje rozdíly v technické zdatnosti našich fírů a mých kolegů, ovšem,… Číst vice »

zaosai

Všechno je to na houby.Do prostoru zasaženého požárem bez řádných ochraných prostředků nemá cenu vstupovat.Za následné zdravotní problémy tě nikdo neodškodní.A tak radši podadnout co nejrychleji svoje věci a vypadnout z dosahu požáru a volat o pomoc.

Petr Šimral

Přesně tak. Zbytečného hrdinství bylo již příliš mnoho. Signalizuje – li požární ochrana Kouř ve strojovně, strojvedoucí zastaví na vhodném místě (loko spadne z výkonu, nezabrzdí), ideálně na přejezdu nebo u souběžné komunikace. Zavře všechny okna, dveře zvenku, otevře kohout hlavního potrubí, vyškubne baterky a volá hasiče.
Jde – li o požár na stanovišti, strojvedoucí použije tlačítko STOP, hodí do kapsy telefon, vyčká na zastavení vlaku a okamžitě ven.
Je to rychlejší než nasazení dýchací masky, kterou jsou vozidla vybavena.

Ludva

Je to individuální. Musí se to posuzovat případ od případu. Mě jednou bouchl a zahořel jeden kondenzátor filtru na 163 . Kdybych se řídil tím co píšeš ČD by mělo o lokomotivu méně a to naprosto zbytečně. Nebo jednou také na 163 se mi rozlétla na kousky pojistka filtru. To je slušná rána jestli jsi to někdy zažil. Písek a malé plamínky byly po celé strojovně. Kdybych to hned neuhasil další stroj by zbytečně shořel. Je třeba se rozhodovat rychle a hlavně správně. Někdy se samozřejmě nedá dělat nic než rychle utéct.

Petr Šimral

Nesouhlasím. Dovede si představit, že by se Vám něco při tom stalo nebo tam rovnou zůstal? Hodnota lidského života je snad již pro nás výše než 80 tun železa.

Leinad

Nejsem fíra, tak se ptám možná blbě, ale to trefíte v tom stresu zastavit na přejezdu či dokonce „u souběžné silnice“? Leťák který se na dané trati objeví jenom občas?
Tipoval bych, že v tunelu jsou cedule s místem zastavení, přejezdník se dá poznat, ale „u nějaké silnice“ nevím kde je.

Petr Šimral

Naprosto většinově místní znalost je. A pokud není, psal jsem „ideálně“, nikoliv že je to dané jako povinnost…

Jano

Dobrý deň, kolega má pravdu,zažil som zahorenie strojovne na rakany,ten pach z horiacej elektroinštalácie je bez masky jednoducho nedýchatelný.Ak to nedáte do 5min, tak ďalej je to boj o život.

Petr Šimral

Do čtyřiceti vteřin, pozor. Po pěti minutách jste již mrtvý.

Ludva

Dík za odpověď 🙂 .

Kamil

nevim jak ariva ale muj soukromnik name pravidelne skoly a v ramci predpisu a povinna vejbava loko ohledne hasicaku ,kontroluje to nekolik organu o vsem zaznam .Kdyz to obcas blafne na blbem miste tak nic nepomuze a na dopravci nezalezi ,a hloupe poznamky kdyz to nikdo nezazil…

K.S.

Některé požáry neuhasíte ani kdyby jste se modlil k panence Marii. Pokud vznikne malý oheň někde odkud se dostane k hořlavým kapalinám, tak to neuhasíte. A nemusí to být zrovna nafta. Počkám si na závěr vyšetřování

Ludva

To vím, však jsem psal, že mám své praktické zkušenosti.

kom

nechápu ty mínusy…

mauriicio

Však nikdo nebyl zraněn, takže pro strojvůdce předběžně za jedna. Samozřejmě je na šetření zjistit, na kolik se dalo zabránit škodě, ať už vodičem nebo údržbou atd atd.

Xman

Nechapu proč tam vůbec posílali vyšetřovatele, když tam všichni zdejší odborníci byli a znají přesnou příčinu…

Josef Král

Nepříjemné. Nepříjemné pro železnici, ať už je to jakýkoliv dopravce. Všichni jsou součástí jedné železnice, ať už mají jakoukoliv barvu.

jan

Ale kecy, tenhle měl barvu zcela konkrétní.

ušatá

To je ta kvalita, to je výhoda soukromých dopravců. Sláva.

Ales

CD se to stát nemůže? Že ano?

libor

osobně jsem zažil 2x u ČD požár, sice neshořel celý vlak, ale neřekl bych, že se stávám jen těm soukromým ..

jal

Ale u ČD za to může zanedbaná údržba starých šrotů.
ČD i vozí nesmyslně vlaky, v kterých je jen 6 cestujících. Každý ví, že změna dopravce má za následek nárůst zájmu o cestování vlakem.
Tam je lehká pomoc. Předání provozu jinému dopravci.

Filemon44

Ano,těch 8 lidí v rychlíku Šluknov-Kolín je nádherný příklad, který vaši teorii jen potvrzuje.Nicméně jsem objektivní a uznávám, že 8 je víc než 6.

Kalina

Jelo jen šest cestujících + strojvůdce a steward.

K.S.

A bylo př.C, nebo p.C.? Lze srovnávat jenom počty za dobu př.C.

Co se pak týče té trasy, tak si přiznejme že bez konsolidace železnice v oblasti a vyřešení Polského problému to nepůjde. Byl by potřeba trojúhelník v Rybništi a celková elektrifikace přes Liberec. Výhodou je že je možné pro osobní dopravu elektrifikovat libovolnou z tratí do Liberce . Myslím že Němcům by peáž přes Žitavu nevadila, pokud by byla krmena 25kV@50Hz. mapy. cz/s/majudaveje

Problém je Polsko, nic víc problematického na tom není.

Filemon44

Trojúhelník v Rybništi a polský problém…. nejste vy nějaký klon Marcela Štancla nebo nějaký jeho blízký příbuzný?Ten člověk je schopen zakomponovat Polsko i do diskuse o Rhétské dráze….

Ales

Proto ma smysl takové tratě s minimem cestujících zrušit a nahradit autobusy.

Pajoš

A můžete to doložit i nějakým příkladem s čísly nebo je to jen dojmologie?

Robert Šalda

Jakýkoliv dopravce ať ČD či soukromník vozí vlaky tak, jak si je objednatel (stát prostřednicvím MD, či kraj), což je drtivá většina spojů, nasmlouvá.

zaosai

Kecáte,mě zahořela jak 162,tak i 151.Obě v dobrém stavu.Pouhá schoda okolností.

4918

Je to DB

LiborV

Ponechme na chvíli to, kterému dopravci hořel vlak a podívejme se na toto téma obecněji. Víte prosím někdo jaké bývají nejčastější příčiny požáru motorových jednotek? Jsou nějaká konstrukční opatření (u novějších jednotek), která mají za cíl riziko v požáru snížit? Děkuji za odpovědi

Radek

Bývá to nepřekvapivě od motoru.
Třeba DPP vyřešil požáry autobusů tímto: https://www.samohas.eu/cz/proteng
Arrivě bych to asi doporučil taktéž.

Jakub

Nebo topení …

Jiří Kocurek

To snad ne, Žhavá trubka 2021.

Gwann

slušný průšvih. sice se českým drahám podarily vloni dvě nehody s mrtvými kvůli chybě strojvedouciho, ale tohle je minimálně srovnatelné. bravo!

švestka

On tam někdo umřel?

Gwann

docela snadno mohl. pokud vám přijde hořící motorak jako malý problém, tak mne ne

Pravdepodobnost

Jednou jsem jel ve vlaku s horicim vozem ceskych drah a ti se ho neobezovali ani odpojit. V pardubicich jenom stiplitka vuz zamkla aby tam lidi nelezli a jelo se dal. Ten byl uprostred vlaku a jenom doutnal. Ze se odpojoval vuz kterymu blafly brzdy nebo topeni jsem zazil nekolikrat. A vasi predstavu jak by v horicim motoraku mohl nekdo uhoret byste mohl trochu rozvest. V letadle se uvadi ze lide zacnou umirat po 90 vterinach. V motoraku vetsinou lidi nespi ze by se nadychali ve spanku. Samotny vyklizeni motoraku se musi dat zvladnout do 30 vterin (pokud nevadi rozbity… Číst vice »

libor

zažil jsem u čd podobné, náhodou to byl poslední vagón, fíra to pohasil a jelo se dál, v nejbližší stanici to odpojili a pohoda…

Avlaky

Jasně no, tak já se idtedka bojím každou jízdu s ČD abych neumřel, protože u nich se to stává u Arrivy ne

Ludva

No já bych řekl že tam umřela naděje, že je Arriva lepší než ČD. I v tomto k žádnému posunu k lepšímu nedošlo.

švestka

Furt je lepší, protože je o čtvrtinu levnější. A hořel jim jeden motor, kolik 830/1 hořelo ČD, že.

Pajoš

A není ta 830 už velký výlet do historie? 😀 Co parní trakce?
Ale s tou cenou máte samozřejmě pravdu …

Ludva

Ano je to divné, ale souhlasím s tebou máš pravdu, je o čtvrtinu levnější, i když to neplatí všude, ale bohužel také o čtvrtinu horší. Jak říkal již geniální podnikatel pan Baťa. Nejsem dost bohatý na to abych si mohl kupovat levné věci. Naši politici se tím bohužel neřídí.

Filemon44

Když tohle je přesně klasická švestkovina….ČD vlaky hoří,tak ARRIVĚ mohou taky.

4918

Záleží jaké vlaky jestli 830/1 a B249. Nebo něco co je něco podle vás srovnatelné s 844

Pajoš

Tak to je úplně nesrovnatelné, když tady jde jen o plechy a tam šlo o lidské životy.
Navíc pokud není známa příčina, tak co chcete hodnotit?

Gwann

to je normální, že shori celá jednotka. stává se to každý sudy týden dvakrát…?

Pajos

Nepsal jsem.nic o tom že je to normální. Ale pokud vznikly jen materiální škody tak se to nedá srovnat s nehodou, kde někdo zemřel.
Nepřekrucujte prosím moje slova.

Kalina

Jen díky tomu, že vlak jel prakticky prázdný – asi 4% obsazenost (šest cestujících + posádka) nikdo nepřišel k újmě, jinak mohl být velký průšvih. Kapacita vlaku je kolem 150 sedících.

Pajoš

To je snad dobře ne, že se nikomu nic nestalo ne?
Takové věci se prostě bohužel dějí. Já to nijak nezlehčuji, ale jaký z toho podle Vás má být závěr nebo ponaučení když se zatím nezná příčina?

Pravdepodobnost

Me se to stav priblizne kazdy sudy rok. Vetsinou ale jen jednou.

Avlaky

Neshořelo celá, řídicí vůz je nepoškozený

Pepa

Vy jste jantar…

Gwann

a vy druhý. kdyby to blaflo někde v tunelu či na viaduktu, tak to bude celkem velký průšvih. protože tohle je drasticky průšvih s údržbou…s potenciálně drsnymi následky. o plechy nejde ani omylem.

bkv

Jaký drasticky průšvih s údržbou tedy bude u pendolína, který v jen Plzni hořelo asi třikrát…

Jiří Kocurek
Pravdepodobnost

Me becka nevadi. Kdo se jich boji tak at do nich neleze.

4918

To jo

Pravdepodobnost

Jako ze kdyz to blafne tak vlak na miste zastavi at je kde je? Pokud pozar zpusobi zastaveni vlaku narazem tak budete mit vetsi problem nez je ohynek.

Herold

Přesně tak, a co kdyby ještě v tom vlaku, co by blafnul v tunelu, jeli společně na výlet mateřská školka a domov důchodců? Dovedete si predstavit tu tragédii?

Ares

Co je na tom srovnatelného?

Nádražàk

Srovnatelné? Nikdo neumřel, žádný zranění, jen škoda na stroji. Co je na tom srovnatelnýho. Ježiš to jsou zase lamy tady.

Karl vB.

Slušná informační manipulace. Nesleduješ náhodou 168 hodin na ČT? 🙂
Příčina se zatím vyšetřuje, a ty máš už jasno….

Valdav

Co konkrétního máte proti pořadu 168 hodin ČT?

Filemon44

Výbornej pořad…..ale ne pro ovce odkojený na „Dolejte řediteli“ a čtenáře, který to dotáhli nejdál k Blesku

Gwann

ano, jsem debil, protože mi nepřijde normální, že shori nedávno opraveny vlak tímto způsobem. Ze clovek chybuje a jede proti stůj / bez povolení, si umím představit a odůvodnit, proč asi. ale vlak co dle mnohých chytne sám od sebe a nic se nedeje…mne děsí víc než chyba strojvedouciho. dle názoru lamy, jantara aj. by motorová jednotka neměla hořet sama od sebe…a také do zjištění příčiny…by asi obdobné neměly jezdit. pokud akceptujeme hořící vlaky, tak nevim proc se nervujeme závorami na prejezdech, TSI u nových vlaku aj. a k příčině – buď jde o šlendrián v údržbě (buď špatně provedená… Číst vice »

Avlaky

Tady ale nikdo neumřel

Martin

15mil.? Totalka… ??

Kamui

Není 15 mega trochu málo?

richmond

za ten šrot není

asdfg

Není, je obvyklá cena staršího vozidla po generálce.

Riva Arriva

Podle fotek to vypadá, že naštěstí nebyl zasažen interiér. Jinak dobré vědět, že jednotky už menšími požáry prošly.

Pajos

A ta fotka totálně shořelého interiéru?

Patrik

Asi myslel řidiči vůz.

Filemon44

Aniž bych cokoliv tušil,vytáhnul jsem odpoledne fotoaparát byl fotit u kolejí v České Lípě.Sice se tím přiznávám ke zde často ironizovanému šotouštví,nicméně se mi díky tomu taky podařilo vyfotit ve stoupání ke Střelnici rychlík 1192 do Šluknova.Vezla ho jednotka 845.314….takže kdyby měl někdo zájem o fotku z poslední jízdy….

Pája

Možná i vyšetrovatel by se juknul

Pravdepodobnost

Jak uz tu psal paja ale bez legrace. Mel byste to poslat vysetrovateli.

Filemon44

Já mám tu soupravu vyfocenou na vlaku do Šluknova,tedy při poslední „normální“jízdě

adamgolias

Dobrý den , mam zajem o vasi fotografii . Muzete ji poslat mailem? ď . adamgolias@seznam.cz

Filemon44

Ok

Bmo

Škoda toho vlaku, ale hlavně, že se nikomu nic nestalo.

Ladas2

Škoda 40-ti letého, nově nalakovaného německého šrotu s narychlo upraveným interiérem? Snad ani ne … hlavně, že se nikomu nic nestalo, to je to nejdůležitější.

Zabakovec

Hlavně že cestující tvrdí že jim bylo i v době požáru zakazováno vystoupit (dým a plameny) mno bude to ještě zajímavé

Xman

Cestující byli v tu dobu přesunutí na nezasazenou část vlaku a nehrozilo bezprostřední nebezpečí ani od plamenů ani od dýmu… a jestli si myslíte, že nechat je nekontrolovatelne vyskakovat za tmy z vlaku do lesa nebo do vedlejší koleje je bezpečnější než organizovaná evakuace…tak je vidět že jste záchranář od kosti 😉

Xman

Pardon, to není mireno proti jan sůra

Adam

Proč u takových informací skara neuvádíte zdroj?

northys

protože jde jen o to být zajímavej, ne? nebo si to špatně vykládám?

Filemon44

Byla jsi kouzelná, nikdy nezapomeneme!

Zrzek

To je téma, koukejte děti dávat příspěvky ať jich je do rána aspoň se 500.

Luděk S.

Trochu se to tu snažím katalyzovat…

Ondřej

Díky, že jste nám tímto komentáře přispěl k dosažení tohoto nelehkého cíle!

Lektor

Co tam je sněhu…

Majkl

A odkud jste vy? Že Splzně například? Tam není sníh

xyz

Hm, Arrivě se tedy takový požár přihodil 13 měsíců poté, co zde začala na „vysoutěžených“ výkonech jezdit. Dopravci ČD, a. s. se obdobný požár (včetně úplného shoření vozidla) přihodil (mimochodem rovněž v těžko přístupném místě) hned v první den „vysoutěženého“ kontraktu na trati č. 036, a to v neděli 10. 12. 2006. Rozdíl je jen v tom, že Arrivě nyní shořelo turnusové vozidlo, které na těchto rychlících má jezdit. Českým dráhám tehdy shořelo muzejní záložní vozidlo, protože nebyly schopny k prvnímu dni plnění kontraktu mít k dispozici dostatečný počet vozidel. K požárům na výkonech, jichž se poté týkala změna dopravce,… Číst vice »

Avlaky

Tak jim shořelo turnusove vozidlo.. myslíte že je mají přesně? Mají jednotky nyvic

Avlaky

Navíc*

Lukáš

A všechny provozní?

Avlaky

Má ČD všechny jednotky provozní?

Arriva má kromě turnusovych záloh i zálohy svoje, těch je v momentální chvíli minimálně 8, takže se bát nemusíme

Filemon44

Tak za tento příspěvek máte u administrátora pochvalu před nastoupenou jednotkou….o tom je třeba stále psát (sakra,kde jsem to jen četl…..

Gwann

a ZSR i Cargu občas hoří laminatky. a co to mění na shorele jednotce…

jo a KZC shořela 830 či co v Jinonicich, abyste to měl komplet.

Asdfg

Však v pátek zahořela taky 754 040 s asistenci hasičů u národního dopravce 😛

Josef

Předpokládám, že berete do úvahy i rozsah zajišťovaných výkonů obou dopravců a porovnávate srovnatelné časové období. Nebo se pletu?

DJ TRAIN

co kraj objedna to ma… nic nebranilo pristupu ako ma Usti… nahradne vozy na 2 roky a potom nove, ziadny repas…. jednotku 845 na rychliku pokladam za zverstvo…. ak chcel kraj do roka nove supravy … realne su (krukavskie zavody ua – pekne nove moderne vozy za par babiek super sa nimi slo — pre hejterov nie som obcan ua

DJ TRAIN

http://www.kvsz.com/index.php/ua/produktsiya/pasazhirske-vagonobuduvannya/motorvagonnij-rukhomij-sklad/item/2422-pasazhyrskyi-dyzel-poizd-dpkr-3 super jazda vozy pokryvaju aj rychliky a su usposobitelne na eu sirku kolaji, za babku a volne kapacity

Vladki

Ty rusky vlaky sou nejak hodne siroky. O sedacku vic pri vicemene stejnym komfortu jako u nas. Aspon tak to ne tech fotkach vypada. A pritom rozchod maji jen o 10 cm sirsi.

A. Mikulka

Schválenie u EUAR podľa TSI zariadiš a zafinancuješ ty?

Franta

Akorát Vám kromě babek a rozchodu unikla taková nepodstatná drobnost, že jsou v EU neschvalitelné. Spěte dál.

Juraj

Toto neobjednáva kraj, ale ministerstvo – to je prvá vec.

Druhá vec je, že požiar nie je nutne viazaný na typ vozidla, občas sa bohužiaľ stane. ZSSK by mohla rozprávať.
Modernejšie súpravy sú na to, pravda, lepšie pripravené, ale dávať to do priamej súvislosti je demagógia.

DJ TRAIN

vas nazor Juraj…respektujem nekomentujem…pekny den..

Thijs

ministerstvo pouze po Nový Bor, dále do výběžku společně kraje

xyz

„nic nebranilo pristupu ako ma Usti… nahradne vozy na 2 roky a potom nove, ziadny repas…“
Máte na mysli Ústecký kraj (mj. s relacemi jako např. Most – Žatec, což je od Ústí docela daleko, že?).

Nicméně, ani ČD by pro tyto výkony tak rychle nepořídily nové jednotky – samy uváděly až rok 2025, tzn. o cca 4,5 roku později. Ne za 2 roky.

DJ TRAIN

vozy ste schopny obstarat aj za kratsie lehoty..len to by museli byt podmienky sutaze – nie do poctu pozidiel nastavene tak, aby sa Vam do nich prihlasilo, co najviac firiem – nie 2-3 max… a aj mimo EU a nie len s rozhodujucim parametrom ceny

Máte na mysli Ústecký kraj (mj. s relacemi jako např. Most – Žatec, což je od Ústí docela daleko, že?). zjavne ste pochopil co som myslel – vazne mame potrebu sa slovickarit? Nie je to material na poradu vedeni firiem tam si davam na tieto veci pozor…

Apollo17

Nejen Most-Žatec,ale i Ústí-Bílina,Ústí-Děčín,což je od Ústí proklatě blízko.

Avlaky

Jste den? , To se stane každému dopravci…

DJ TRAIN

na pocte minusov vidim, ze sa da suhlasit s Jiri 24 Co takhle permanentně u všech článků, kde se píše o Arrivě Vlaky uzavřít komentáře? Reálně to u těchto článků nemá žádný smysl, vždy z toho vznikne jeden velkej hejt na Arrivu a její „šroty“. Osobne som za rozumne nastavenu liberalizaciu….. pre tych, co maju potrebu chytat za veci, ktore si nemusim uvedomit hned kraj/ ministerstvo – aby sme sa neslovickarili budem pouzivat v dalsich prispevkoch vyraz objednavatel a ano menej pretazeny vyrobca je schopny urobit kvalitny voz aj za lehoty, ktore su aktualne v EU scifi… len treba vyjst… Číst vice »

Pajos

A u nějakého jiného téma to má smysl? Je to jen diskuze že které se nedělá žádný zápis, nikam se to neposílá, nic se v reálném světě nezmění …

MartinS.

A on někdo nabízel ministerstvu dopravy na motorové rychlíky nové soupravy do provozu za 2 roky? Totiž jestli se nepletu tak nové DMU má jako první slíbené Středočeský kraj na linku Praha – Kladno. A má je slíbené už asi 7 let a do dneška se jich nedočkal a v nejbližších 3 letech ani nedočká, protože je ČD ještě nemají ani vysoutěžené, natož aby je někdo vyráběl. Takže zanechme těch mokrých snů o nových jednotkách. Navíc, aby někdo pořizoval nové jednotky, musel by mít jistotu, že na té lince bude jezdit aspoň 10(+5) let a ne 2, 3 nebo 4.

Jiří 24

Co takhle permanentně u všech článků, kde se píše o Arrivě Vlaky uzavřít komentáře? Reálně to u těchto článků nemá žádný smysl, vždy z toho vznikne jeden velkej hejt na Arrivu a její „šroty“.

Luděk S.

Ta nenávist modrých musí někudy ven, ne? Navíc tu pak mají pánové hodně kliků a příjmů z reklamy. To je fér, ne?

Pajos

Nenávist modrých nebo vaše nenávist k modrým?
Počet vašich provokativních příspěvků převyšuje výrazně počet těch“nenávistných“příspěvků“modrých“.

Luděk S.

Ještě nestihli přijít, dejte klukům čas. Docvaknou PET Braníka a dorazí.

Pajos

Asi vám nerozumím. Reagovat na příspěvky které tady ještě nejsou mi přijde zvláštní. Ale když vás to baví …

Filemon44

Předtucha,ne????

Pajos

?

Ladas2

Prober se chlapče, nejdřív si zjisti, jak tento dopravce k výkonům přišel a pak vypouštěj svá moudra …

johny

a ne snad? jako absolutní šroty, které v Německu mají zákaz na koleje, německý dopravce Arriva pošle do Čech….. je vidět u jaké prdele Němci Čechy mají….

Ferda Vomáčka

Přesně. Ale Jiříček nikdy nevytáhl paty ze svého venkovského okresu, tak myslí, jak krásné moderní vlaky to jsou.

Kubrt

Češi si ty vlaky objednávaji, to není chyba Němců. Jejich chyba by byla to obchodně nevyužít.

johny

protože řada krajů ČD diskriminuje a za každou cenu tam chce soukromé dopravce. ti ale chtějí jet na co nejmenší náklady, takže jezdí v podobných oldschoolových soupravách…. u ČD je taky sice celá řada starých vozů, ale taky obsluhují mnohem větší území

Pajoš

Za každou cenu chtějí soukromé dopravce nebo chtějí za nejnižší cenu požadované služby?
A průměrné stáří těch vozidel je nižší u ČD nebo soukromníků? To by mohl být celkem relevantní údaj nemyslíte?

Franta

Relevantní by bylo srovnat to se všemi dopravci a nepreferovat jen ty, kteří se Vám líbí a proti nim nestavět jen ty, které Vám z nějakého osobního důvodu vadí. A ještě relevantnější by byla poměrně jednoduchá analýza, co nabízely třeba v minulém a předchozích GVD na motorových rychlících za soupravy ČD. A stačilo by to jen dle Vašich jednoduchých kritérií na parametr „průměrného stáří“.

Pajoš

Pane Franto, o čem to hovoříte? Který dopravce je podle Vás ten můj oblíbený a který mi z osobních důvodů vadí? Vážně, zajímalo by mě co si myslíte podle mých příspěvků. Díky za info Všimněte si laskavě, že můj příspěvek reaguje na pana Johny který psal: „u ČD je taky sice celá řada starých vozů, ale taky obsluhují mnohem větší území“. A jaké chcete rychle udělat srovnání vozového parku bez nějaké hloubkové analýzy … rychle mě napadlo jen průměrné stáří. Nevidím na tom nic špatného. Ale pokud se chcete pustit do debat, co tady byly už stokrát, tzn. 845vs854 atd… Číst vice »

xyz

Tyto jednotky nemají v Německu zákaz na koleje.

Jiří Kocurek

Vylhaný důkaz, taky důkaz. Znáte to o tom bití psa? Tak tady máte příklad.

Ladas2

Bohužel mají, nesplňují BRD emisní limity a jsou nahrazovány jednotkami Siemens a Stadler.

Avlaky

Nemají zákaz, v Německu 628 normálně jezdí…

Ares

Jojo, tak hlavně že tam s tím Němec stále jezdí, ty lháři..

Ladas2

Trochu drsněji napsáno, ale jinak je to pravda, DB se zbavuje těchto jednotek a aby nemusely v Germánsku platit šrotovné, pošlou tyto na výkony dceřiné společnosti do Česka a pak se dělí o zisk, tedy o dotace. Tak to funguje …

Franta

Jaký zákaz zase? Předložte zdroj, že má BR 628 v Německu „zákaz na koleje“.

Štěpán

Protože to šroty jsou. V Německu už je proto vyřazují.

xyz

Stejně tak jako v Německu vyřadili např. šroty Stadlery GTW, které obratem koupily ČD, a. s. pro Olomoucký kraj, že?

Luděk S.

No přesně! Úplná pravda! Díky! Nebojte se toho!

Avlaky

Protože chcou mít lepší vozový park…

Někdo

Ještě než dáte palec dolů nebo nahoru tak to prosím přečtěte celé. Děkuji. Myslím že by se měly diskuze uzavřít pod tímto serverem úplně nebo by se měly dávat bany všem co, zde mají kecy s režijkama, označení modrá guma, výraz debilní šotoušci to je zde také výraz velmi častý i když ono šotouši mají iq rozhodně větší než někteří jedinci zdejší jako třeba takový Luděk S. Ono vy jste zde asi moc diskuzí nepřečetl ajeden fakt je to že ČD třeba taky něco shoří ale Arrivě která v porovnání s ČD provozuje výkonů celkem málo se to stalo za… Číst vice »

PvvS

Hmma ČD se jako nesmí kritizovat ? Přístup vedení, ale i hromady provozních zaměstnanců je kolikráta nejen na zamyšlení ale i na…

Gwann

může se kritizovat. ale slušně. jinak postupujete dle vzorů trump. sirite nenávist a úmyslně polarizujete.

zajímavé je, že většina zdejších hrdinů se sotousky a modryma gumama by se to nejspíš bála říct někomu do ksichtu, cim tu otravuje furt dokola desítky lidí.

stejně jako já si přečtu kolikrát o sobě něco o režijce a obzoru. dělám v bance a se železnici nikdo z rodiny nikdy neměl společného. vyjma toho, že po ní otec vozil dela pluku, kde byl zbrojir.

Ladas2

Přesně, kritizovat se může, ale ta podmínka … slušně … některým nic neříká.

Franta

Netýká se to Vás, ale zaměstnanci ČD, ČDC a SŽ (prostě ex-ČSD) by měli být první v řadě, kdo se chytne za nos v tom černobílém vidění světa, šíření pomluv, nenávisti, závisti a zášti. Tyhle povahové deformace jsou samozřejmě v některých z nich zakořeněné už z domova a bylo by to na celkem výživnou studii, proč tyhle typy tolik přitahuje zaměstnání na dráze. Ale v některých je zejména ta zášť předaná a „pěstovaná“ v zaměstnání, ať už pracovní kolektivem, tak různými zájmovými skupinami. Tady jsou ty zvratky a hejty celkem neškodné, ale konec rakví na rychlících Lbc – Pce doprovázený… Číst vice »

Pajoš

Jelikož jsem tady na té diskuzi byl včera jeden z prvních, tak jsem celkem lehce vypozoroval, že příspěvky, které provokativně mířili proti zaměstnancům ČD byly ve většině oproti příspěvkům, které by se nějak navážely do arrivy. Takže to šíření pomluv a nenávisti jde z jiné strany než píšete …
A ten anonymní leták to jako nějak zásadně uškodilo komu? Počínání nějakého anonymního jedince ukazuje celkový obraz o lidech v ČD?
A předpokládám, že Vaše úvaha směřuje k tomu, že pokud někdo ten vlak zapálil úmyslně, tak to byl zaměstnanec ČD? : – D

Franta

Podsuny, zjednodušování, snaha o manipulaci. Na takové typy nereaguji.

Pajoš

Jinými slovy jste napsal příspěvek založený na nějakých osobních antipatiích k zaměstnancům ČD ČDC a SŽ a když si máte svá tvrzení obhájit, nebo ozřejmit, tak nemáte argumenty.

Franta

Vycházel jsem z vlastní zkušenosti se zaměstnanci státního dopravce a SŽ, kteří opakovaně a různou formou prezentují závist, zášť, nenávist, dehonestaci atd. směrem k soukromým dopravcům, aniž by s ním měli jakoukoli zkušenost. To je vše. A opakuji, že na Vaše laciné podsuny odmítám reagovat.

Pajoš

Máte namysli ty „zaměstnance“, kteří tady přispívají, nebo nějaké konkrétní se kterými jste se setkal v provozu? Protože v této anonymní diskuzi těžko rozeznáte, kdo je opravdu zaměstnanec výše zmiňovaných podniků. Já Vám lacině nic nepodsouvám, Vy jste tady napsal obsáhlé cvičení o povahových deformacích a jiné nepodložené urážky o zaměstnancích ČD atd … přitom jste ani nereagoval na nějaký takový konkrétní příspěvek, který by Vaše slova potvrzoval. Prostě jste si chtěl jen kopnout do lidí, kteří nemají s událostí o které je článek, nic společného. Je lehké urážet kohokoliv za cokoliv, ale mít argumenty pane Franto, jak sám vidíte,… Číst vice »

Filemon44

Jo,něco jsem zaslechnul dneska ráno ve frontě v konzumu….. Máňa říkala něco o skupině lidí v uniformách ČD s pochodněmi…. včera v podvečer kousek před Chřibskou.Říkal jsem si…. náhoda.Ale když už to říká i tak nestranný pozorovatel jako Vy,nejde to brát na lehkou váhu.

Gwann

tak pokud tohle někdo zapálil úmyslně, tak to bych viděl tak na 10+let v kriminále a následně detenci na psychiatrii…

Někdo

Přečtěte si to ještě jednou

cestujici

Davam plus. Urazky, nadavky do barev neustale reseni rezijnihonjizdne je zbytecne a nikam nevede.

jkt

Napadlo Vas, ze byste tu diskuzi treba… nemusel cist?

Jirka

A nutí tě to někdo číst???

Filemon44

Souhlas…a co takhle uzavřít i všechny diskuse,kde s epíše o vlacích ČD?Co by pak dělaly ty různé švestky,xyz,Karlové z nádraží a další???Když se nebude smět vyjadřovat k ARRIVĚ,proč by to mělo jít k ČD,ČDC,RJ,IDS,METRANSU a dalším?????Nebo to máte nastaveno tak,že k o ČD je to objektivní kritika,kdežto k ostatním je to kopání,nenávist a nevím co ještě???

Pajos

A je to arrivou nebo diskutujícími?

Jiří Kocurek

Určitě Arrivou, kdyby shořel Honecker (Bdmtee – a že se stalo) tak ho opláčou.

Vít Jůza

Pro hasiče velmi těžko přístupné?? Sice silnice teď 26325 už asi není silnicí 2. třídy, může připomínat i tankodrom, nicméně pořád je to v dosahu silniční sítě. Na trati by to místy skutečně těžko přístupné bylo …

Jiří Kocurek

Hádám, že je zasněžená. Vždyť leží sníh (dobře: poprašek) i v Brně, natož kus na sever, 600 metrů nad mořem. Jestli vůbec byla posypaná…

Miroslav Zikmund

Na Chřibské – tam je „parádní“ přístup ve srovnání s Jedlovou …. tam se lze dostat pouze po cyklostezce ….
Příčin požáru může být několik, stáří vozidla není na závadu, jiná věc je údržba. Prasklá nebo uvolněná hadička / trubička jíž protéká nafta …. sám od sebe požár nevznikl.

Gwann

jo a ještě to mohlo být někde v tunelu, to by byla větší „svanda“ . ale i ta jednota by byla super, ne že ne…

Pajoš

Nezlobte se ale tenhle příspěvek nedává žádný smysl …

Karel

Opravy v Malešicích?Kylometry na nule a jedeme dál.

Viktor

to bude kYlo

Ketchup1970

Myslíte , že na chirurgii operujou kýlu na metry? 😀😀

Kalina

Ve vlaku ve chvíli, kdy začal hořet, jelo šest cestujících, strojvůdce a steward. „Požár jsme lokalizovali po přibližně dvaceti minutách, zcela uhašen bylo v 19.15 hodin. K uhašení požáru bylo potřeba 20 tisíc litrů,“ uvedl mluvčí hasičů Milan Rudolf.
zdroj: https://decinsky.denik.cz/pozary/u-chribske-zcela-shorel-vlak-osm-lidi-jej-vcas-opustilo-20210115.html

jan

Na rychlíku:-)) 6. Skvělý výsledek liberalizace. A kovidu.

Iveta

Hele ,hlavně at se zde zase hned někdo nekamenuje ,já dokážu bejt prevít ,když mě někdo sere ,ale ten kdo jezdil a i jako fíra ví ,že tohle se bohužel stát může a komukoliv z dopravců .Když shořela 831 117 Kžc ,všichni šotouši v šoku a jaký jsou chudáci a dnes již plnej FB ,co je Arriva za hajzla ,ano já je také nemám rád ,ale příčinu zatím neznáme .Ano je jasné ,že stará souprava se snadněji porouchá ,nebo zahoří než nová ,ale i to nemusí být vždy pravda ,záleží jak se o to starám a i nové věci mají… Číst vice »

J.R.

Přesně jak říkáte. Jsem rád, že se tu najde ještě pořád i někdo nestranně myslící.
A pro ustavičné kritiky Arrivy, poznamenané prohrou čd si tady něco jen tak odložím: https://zdopravy.cz/v-plzni-horelo-pendolino-nikdo-nebyl-zranen-53744/

PvvS

Hmm. http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=525 Tohle chtělo taky hodně uvažování Použít 830.049 na přepravu lokomotivy..

A. Mikulka

Tak tohle je legenda, tam prej fíra řekl, že když zacítil kouř (jel malým stanovištěm), tak přidal, aby dojel rychleji do Rapotic a mohl hasit.

Plzeňský kraj

To jsou ty sračky z Německa, možná je kvalitnější v interiéru,ale motor německý vs český nejde srovnat

Kubrt

Já jsem si myslel, že poznám ironii, ale někdy fakt nevím.

V. K.

Tohle je Poeův zákon v praxi

Plzeňský kraj

jen si urážejte, mně nerozhodíte, já jsem klidný člověk a z ostaních lidí jako jste vy mám akorát srandu

Franta

Nebojte, z Vás a Vám podobných hlupáků zase mají srandu jiní.

Plzeňský kraj

Tak to je dobře

Patrik

Proč tedy hořel český kredenc na pražském Symeringu.

Ketchup1970

Nejste vy s Karlem Kylometrem příbuzní nebo spolužáci vy Symeringu? 😂😂

A. Mikulka

Co je to Symering?

Daniel Kroček

Minulý rok v létě jsem zažil požár Regionovy v motorové části (ač slabý ohínek ale byl to oheň). A rozhodně když srovnám Česko Regionova s německými stroji u arrivy tak to jednoznačně jízdou a pohodlím vyhrávají německé dieselové vlaky provozované arrivou.
Takže to určitě není tak že to jsou sračky z Německa. Myslím si ve srovnání s českými stroji jsou o několik úrovní výše.

Plzeňský kraj

možná,ale tohle co tu jezdí, je odpad,to již Němci nepoužívají,ale my Češi jsme již takový,že jim to žereme, regionovy jsou dobré jendotky, 810 již staré a bez modernizace již neprovozné s Interiérem

Pajos

Vyjdu li z předpokladu že nové.motoraky nechtěl objednatel zaplatit tak co je špatného na vyřazených německých motoracich když druhá varianta byla jezdit s 814 které jsou co se týče jízdních vlastností a komfortu nepopiratelné horší … ?

Patrik

Omyl Regionova 814 zde neměla nikdy jezdit, ale jezdila zde 854 + řidičák a vagón

Pajos

Reaguji na příspěvek kde se srovnává 814 a 845 …

Plzeňský kraj

příspěvek smazán pro neschopnost vyjádření svého názoru bez vulgárních slov

Pajoš

814 jede? Vždyť to je snad ten nejlínější stroj s jakým se dá jezdit.
Klidně si arrivu pokutujte za co chcete, jen Vám to asi nezaplatí.
Jestli je 814 fajn a 845 ne je Váš názor, já Vám ho brát nebudu, ale zásadně s ním nesouhlasím!

Plzeňský kraj

chápu a nebráním vám v tom, děkuji za slušnou konverzaci, ne jak někteří ,jak tady nadávají ostatním, hezký večer

Plzeňský kraj

a jinak není to bráno jako z pohledu šotouše, já jsem zájemce o železnici,ale slovo šotouš nesnáším, názor na 814 mám dobrý,jelikož s ní jezdím denně a furt

Franta

Já jsem řadou 814 taky byl nuceně jezdit denně a furt. A pokud mám srovnat 814 a 845, tak volím 845 ve všech směrech.

Plzeňský kraj

To se ví, rozmazlený lidi, moc hlučné apod,to jsou nadávky na bezbariérový vlak narozdíl od 845- 1 výhoda, záchod prostornější 2 výhoda, rozjezd od 845- 3 výhoda, dál uvádět nebudu,to by jsem nad tím strávil času a s vámi se bavit nechci

mlok

🙂

Ares

No motor určitě, Liazku nám závidí celej svět 🙂

Pája

LIAZ byla dlouho moje srdcovka

Zdeněk

Mohu dotaz trochu mimo? Tím, že dám pod svým profilem foto na Facebook, tak dávám jiným uživatelům možnost se snímkem zacházet jak chtějí a napsat autor facebook? Nevím, jen se slušně ptám. Děkuji

Mates

Nie, nie je to tak. Ja ako redaktor railpage.net by som si toto nikdy nedovolil napríklad.

V. K.

U veřejného příspěvku bych s tím neměl problém, ideálně prolinkovat přímo na ten příspěvek. Korektní citace by byla napsat i samotného autora fotografie (např. zdroj: Facebook Zdeněk Novotný).

rtep

Problém by nastal samozřejmě ve chvíli, kdy by tuto krádež zjistil autor. I u jakéhokoli veřejného příspěvku je vše chráněno autorským právem a s dalším použitím musíte předem mít souhlas autora.
Jen v případě, že je u textu nebo obrázku či fotky uvedena některá z licencí Creative Commons, je možné dílo použít při dodržení přesných podmínej této licence i bez vědomí autora. Jméno autora musí být uvedeno vždy.
Jsou-li na fotografii zobrazeny osoby, jsou zde ještě zákony na ochranu osobnosti (u nás jde zejména o ustanovení Občanského zákoníku).

BND30

Když krade Cukrberk, můžou krást všici.

Zdeněk

Edit : tak koukám, že než radši doplnit jméno autora foto, tak je smazaná…

Zdrasa

Hlavně, že se nikomu nic nestalo. Jsem zvědavý, až bude známá příčina. Samozřejmě mě napadá, že jednotce vymyšlené pro rovinaté příměstské tratě nemusela sednout kopcovitá krajina v zimě, ale to se teprve ukáže, co se stalo.

Jak dlouho vyšetřování takových události trvá? A dostane se k výsledkům i veřejnost? Nemám moc přehled.

Honza

Myslím si, že to bude vyšetřovat DI a měla by být veřejná zpráva, ale občas jim to chvilku trvá.

Petr

Přesně tak, hlavně že nejsou zranění, nebo dokonce mrtví.

David

Jednotky z třístovkové série jsou silnější, tedy počítá se s nimi nejen na roviny.

Turnovak

Prdlajs, třístovkový mají TŘI zachody.

medical_examiner

Myslíte že zavařil motor? Možné je všechno…

Apollo17

Když se vaří stoupá pára a teplota je někde mezi 100-200 stupni.Tohle byl požár a se zavařováním to nemá nic společného.

Fučida

Spíš bych tipnul elektriku, sníh možná zafoukal někam, kam neměl a způsobil zkrat. Ale to je je soukromá spekulace. Vycházím z toho, že 95% požárů aut má jako příčinu problém na elektrice.

adamgolias

na jednom obrazku je videt jak ohen sleha pod vozem . tam elektrika neni . je tam treba bufik na topeni , ten ma kominek ,kolem ktereho je opadana izolace , dřevotříska atd , taky je pod vozem motor s vecne olejem zaprasenou prevodovkou , ale to bych vzniceni vrstvy oleje cekal spise v lete , no a taky loziska . zadrene lozisko se rozžhavy az tece kov . nebo ne uplne odbrznene brzdy , to by snad fira poznal ze to nejede ,,,

Michal

Na strankach arrivy pisou v mimoradnostech ze ten vlak nejede z duvodu velkeho mnozstvi snehu na trati.

Axel

Fakt?
ROFL

Michal

Vážení cestující,

velmi se Vám omlouváme za komplikace spojené s cestováním.

Vlak R 1199 Šluknov (odjezd 16:58) – Kolín z důvodu technické závady stojí u stanice Chřibská.

Z důvodu velkého množství sněhu (neprůjezdná cesta) bude doprava v úseku Chřibská – Rybniště řešena pro cestující službou Taxi.

Michal

Už to chápu, myslí tím, že se tam nedostane autobus. Nicméně technická a závada a souprava na uhel je docela rozdíl.

MildaIV

To taxi mluví za vše.

A. Mikulka

Já tam teda čtu něco ÚPLNĚ jiného – že je neprůjezdná SILNICE pro AUTOBUS a proto bude NAD realizována taxislužbou.

M19

Pro autora (Jan Sůra): V posledním odstavci máte nadbytečné slovo.
Současný text zní: „Provoz na trati mezi Jedlovou a Rybništěm je aktuálně zastaven, Arriva vypravila zavedla náhradní autobusovou dopravu.“
Slovo zavedla nebo vypravilo by mělo být vypuštěno. Pokud vypravila jen náhradní dopravu za ten rychlík, pak by asi bylo lepší vypustit slovo zavedla. Pokud zavedla náhradní dopravu za více spojů, kvůli neprůjezdnosti trati v důsledku požáru a jeho likvidace, pak by bylo asi lepší vypustit slovo vypravila.

Ketchup1970

Pane kolego spoludiskutující, prosím pana Sůru nechme, dělá dobrou práci a občas se to stane každèmu. Errare humanorum est- mýlit se je lidské. Já jej taky už opravil v minulosti a už bych to nedělal dnes. Rychlost a přesnost jdou někdy proti sobě.

M19

Nevidím důvod, proč by neměl být upozorněn na chybu, která se samozřejmě stane snadno, kterou pak lehce opraví během chvíle. Kdyby jej někdo kvůli tomu dehonestoval, pak bych s vámi souhlasil.

M19

Mě se ještě zobrazovala jinak bych komentář samozřejmě nevkládal. 🙂 Nevšiml jsem si, že byste se tady někdy na něco vymlouval. 🙂

Pája

Tak vypravila autobus, nebo zavedla náhradní autobusovou dopravu?

medical_examiner

Řekl bych to první.

Kamui

Bude tohle šetřit DI (ve smyslu, že bude za rok závěrečná zpráva)?

Luděk S.

Tady musí zasednout mimořádný lidový soud a do týdne vynést nejpřísnější tresty.

David

Tresty musí být DRAKONICKÉ. To je oblíbené slovo umaštěných šotoušků.

Kubrt

Taky by měly být exenplární.

švestka

A likvidační!

Jiří Kocurek

Obhajoba je součástí obžaloby! Podejte obžalovenému atropin!

Ratte

Běžte se léčit

BND30

A musí se ideologicky vyjasnit, že modrý vlak nepatří modrým.

medical_examiner

Odkdy je Arriva modrá?
Ta je přece červená, zelená, nebo tyrkysová…

BND30

Tyrkysová, ty seš jako ta moje, že se jí líbí petrolejová barva….
Ještě beru modrozelenou.
Znám jen barvy, co jsou na návěstidle. Ostatní jsou zbytečné.

Ketchup1970

Jo vanilkova je zmrzlina a broskvovà marmelàda…:-)

A. Mikulka

Co návěstí pomalu kmitající světlo hnědé barvy? Béžová je opakované Stůj, to vím.

Pája

Černá, hnědá a fialová jsou nově zaváděné barvy návěstidel pro zvýšení bezpečnosti za tmy a šera. UIC o tom ještě neví

švestka

A musí se v něm kupovat jízdenka, to je obvzlášť matoucí.

Michal

Vážně neuvažujete o nějaké terapiji?Možná by Vám to pomohlo,ale nejsem doktor tak Vám neporadím.

Luděk S.

Jsou to praví potomci Jana Žižky! Sirotci! Proti cizotě!

Jmfjv

Drakonické? Myslím, že hrubě přeceňujete slovní zásobu svatě rozhořčených šotoušů. Vulgarismy jim stačí.

Gwann

další genius. sice by se dalo použít jiných označení…ale to sem asi nepatri

Miroslav Zikmund

Nikoli mimořádný lidový soud, zdlouhavé – ale JUDGE LYNCH – soudce lynč …. jedná namístě a bez odkladu-

Gwann

haha…

Pája

Spíš lihový.

-TR-

Určitě ano.

Marian

Bude lidový soud složen z přátel ČD a držitelů režimek?

Luděk S.

Obhájce bude z právního ČD.

BND30

Tak to jsem v klidu, tam ví, že obhajoba je součástí obžaloby.

medical_examiner

Takže se obhájce nedostaví, protože bude mít v hlavě výlohu?

BND30

Dostaví a bude mít noty.

Luděk S.

Obhájce bude zároveň žalobcem!

Ratte

Běžte se léčit, se šestkou můžete do Beřkovic jet spolu

-TR-

Píšu o tom, zda to bude vyšetřovat DI. Určitě ano, to je požár velkého rozsahu a je třeba prověřit, zda nedošlo k ohrožení z nedbalosti.

-TR-

Aha, tak děkuji Janu Sůrovi za upřesnění výše.

Marian

Jedná se o mimořádnou událost na dráze, to znamená, že by to měla vyšetřovat i drážní inspekce, která samozřejmě bude spolupracovat i s hasiči. Pro ty, kteří se těší, že bude Arrivě odňata za toto licence, tak je mohu uklidnit. Nebude.

Pajoš

Proboha proč by jim měl někdo odebírat licenci?
Snad jen kdyby se ukázalo, že zapálení vlastního vlaku s cestujícími je součást marketingové strategie : – D
Kde jste tady viděl někoho, kdo se na to těší?

švestka

V zásadě ve všech diskuzích, které se týkají jakéhokoliv problému jiných dopravců než ČD. Hořící lokomotiva ČD je jen taková drobná provozní komplikace.