Mimořádné události Železnice

Provoz na koridoru u Budějovic stál kvůli stromu, cestující museli autobusem

Stará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

(Aktualizováno 13:35) U jihočeských Chotýčan spadl dnes dopoledne strom do trakčního vedení a zastavil tak provoz na hlavní železniční trati mezi Táborem a Českými Budějovicemi. České dráhy (ČD) zajistily náhradní autobusovou dopravu. Omezení dopadlo na stovky cestujících. Oprava trvala přes čtyři hodiny. Krátce před 13. hodinou byl provoz podle informací na stránkách ČD obnoven.

Strom do trakčního vedení spadl podle mluvčího Správy železnic Marka Illiaše kolem 9:45. „Dotklo se to asi 300 až 400 cestujících v obou směrech. Byla zavedená náhradní autobusová doprava v úseku Chotýčany – Budějovice,“ uvedla  mluvčí drah Gabriela Novotná.

Během odpoledne by se měl provoz postupně stabilizovat, rychlíky a Jižní expresy zatím nabraly zpoždění v řádech desítek minut. Nejhůře na tom byl zřejmě Rožmberk, který si vezl na Brno osmdesátiminutové manko.

Chotýčany leží na nemodernizované části 4. koridoru, fakticky jde v úseku od Budějovic po Ševětín o původní schwarzenberskou jednokolejku, která vede vesměs lesem.

redakce + ČTK

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. K.

Člověk může proti službám ČD říct kde co, ale líbí se mi, že se jim podaří při mimořádnostech skoro vždycky sehnat aspoň pár autobusů NAD. A že to z hodiny na hodinu určitě není nic jednoduchého.

Hodně štěstí

Což se u Regiojetu a Leo expressu moc nedaří.

Jiří 3

Když před vánoci byl zastaven provoz mezi Štěpánovem a Olomoucí, tak ve Štěpánově pro nás z luhačovického rychlíku a Pendolino stály 2 autobusy. Postupně pak přijížděli další, tudíž během hodiny a půl nás všechny dostaly do Olomouce. Musím říct, že Organizace byla v rámci možností provedena excelentně, když zastavení provozu proběhlo asi 15 minut před naším příjezdem do Štěpánova. Nedovedu si představit kdybych ten den jel jiným dopravcem.

rtep

Nevím přesně, jak to kde funguje, ale třeba u nás na Šumavě stojí u každé větší dopravny nejméně 2 autobusy trvale v pohotovosti. Jde tedy jen o to sehnat rychle řidiče. Autobusů je nejspíš dostatek.

Jiří Kocurek

Ten řidič většinou bydlí poblíž…

ene bene

Co to je „schwarzenberská jednokolejka“? A kde se takový podivný pojem vylíhl?

Alf

Jan Adolf II Schwarzenberg byl jeden z hlavních koncesionářů dráhy.

Ryk Mat

Schwarzenbergové pro naši zem udělali opravdu mnoho. A to i přestože někteří rusáckou propagandou zmanipulovaní jedinci jednoho z nich nenávidí. 🙂

Martin Jarath

Ve vlaku byly samé osoby ženského pohlaví?

Tom

To by se Vám líbilo, že?

Martin Jarath

Moc ani ne, mám radši cestou klid. 😀

ABC

Jaké zabezpečení má ten autobus, nebo nechají cestující napospas lidskému faktorů?

Jiří Kocurek

Naštěstí nebude řidič přetěžován prodejem jízdenek…

Kirak

To jo

ABC

aha, takže Brod je objasněn….

jk-venus

stromy se kácí většinou nahnilé duté-ve městech je to to samé. Zkrátka zdravotní stav stromů je přehlížen-prales Boubín.

rtep

Doufejme, že zdravotní stav stromů v pralese bude přehlížen vždy a všude. Od toho je to prales, aby se do jeho vývoje pokud možno nemotal člověk.

moot

Zase v Boubíně nejsou tak vysoký stromy, že by padaly až do Chotýčan

Petr

Jen technická – je to tedy mezi stanicemi Nemanice – Hluboká nad Vltavou-Zámostí. Stačí se podívat na stránku mimořádností ČD nebo na GRAPP, kde to je názorněji.Tam i píšou, že předpokládaný konec mimořádnosti bude ve 13:25 hod.

Radim

Podél tratí, kde to z hlediska terénu lze, ponechat dřeviny jen tak vysoké, aby jejich případný pád nezasáhl trakční vedení. Takové ochranné pásmo ekologii určitě neuškodí.

Jirka

Nejed do vedení, ale i do kolejiště. Takový strom v nepřehledém úseku a vlak jedoucí více než 100km/h může udělat taky celkem nepříjemnou situaci.

Jézeďák

Taky okolo primérky a ostatních drátů, dálnic a všech komunikací atd. atd. Bude to krásná krajina !

Radim

Klidně, nejde o rušení zeleně, ale o kácení vzrostlých stromů.

Jiří Kocurek

Okolo drátů už to je.

Dispečer

Je to pořád stejná písnička – v tomto úseku je to každou chvíli …

Luděk S.

No, o jaké zážitky substrát přijde!

Kirak

To má být legrace nebo zase povedený nevávistny komentář vůči ČD a šotoušům ?

Petr Šimral

Vidíte to? To by se v tunelu nestalo…

IGCT

SŽ neumí ani prořezat náletové křoviny, asi proto chtějí stavět ty tunele 🙂

Nekdo

No kdyz jim tam Kalúsok a zrádná opozice schvalne hazou strome a jine predmete, co maji chudaci delat?